/spanien/barcelona/forum/2756.aspx/spanien/barcelona/forum/2756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona knoxxx
2015-04-15 23:22
Bäst på plan: Busquets.
Barcelona Rambla~
2015-04-15 23:22
Det the cameroonians skriver om Iniesta stämmer fullt ut. Spelar defensiv mf, fel miljö för honom och jag förstår att han har sådana problem. Lägg till hans lite jobbiga privatliv blir det ännu jobbigare. Lucho håller på och förstöra vampyrens spelglädje.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-04-15 23:21
@Rambla~:

Vilken annan målvakt som helst hade fått rött där men han heter Neuer och domaren var dessutom en spanjor
Barcelona enkos
2015-04-15 23:20
Kvällens resultat gör att spelarna kan fokusera fult på Valencia matchen och Espanol nästa helg.. skönt...
Barcelona Heisenberg
2015-04-15 23:20
The Cameroonians

Håller med. Sätt er in i Iniestas fall: Han är fostrad i en modell och en roll hela sitt liv. Helt plötsligt, på ålderns höst, kommer någon och ändrar allt och säger åt honom att göra något helt annat. Det är inte så jäkla enkelt. Det är ju det som är nackdelen med att byta spelsätt när precis hela klubben med dess ungdomsled är fostrade med något annat.
Barcelona Rambla~
2015-04-15 23:17
Hur fan undviker Neuer rött kort vid straffen? Om man vänder bort målvakten och bara ska lägga in bollen i öppet mål, hur mycket mer målchans kan det bli? Det heter målchans-utvisning av en anledning.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-04-15 23:15
Rakitic hade sprungit 9.8 km när han blev utbytt i 73 min. Han sliter alltid på plan.
Barcelona the cameroonians
2015-04-15 23:14
@Neymar11:

Du missande poängen . jag svarade på frågan varför Iniesta inte njuter.
Och jo, han spelar definitivt på en mer defensiv position. Annars hade han ju kombinera betydligt mer med anfallarna än han faktiskt nu gör.

Bolltapp, misstag och förvirring är exakta följder när din normala miljö ersätts av en devis främmande. Varför? Jo, för sina medspelare befinner sig inte heller där de brukar och du tappar din instinkt. Simple as that.

Kommer alltid försvara Iniesta så länge Lucho är tränare.
Barcelona Rambla~
2015-04-15 23:13
Leo y Cesc Rakitic erbjuder så mycket annat, löper konstant i båda riktningar, suverän högerfot på fasta situationer, är aggressiv och kanske den enda spelaren förutom Busi som vinner någon närkamp då och då. Därför förlåter jag ett och annat dåligt väggspel.
Barcelona Tiki-Taka
2015-04-15 23:11
Nu är det fokus mot Valencia som gäller! En vinst där är ett måste! Annars en stabil genomförd match idag. Visca!!!!
Stoichkov90
2015-04-15 23:10
@Leo y Cesc:

Rakitic = 96 % passing accuracy.
Barcelona 1974
2015-04-15 23:10
Rakitic satte 96% av sina passningar?
Barcelona Rambla~
2015-04-15 23:08
el Flaco Bra analys. Precis så ser jag också på vårt spel och matchen. Vill tillägga att jag på inga sätt gnäller på Iniesta, älskar honom och det är inte hans fel. Det är tränarens sak att se det alla andra så tydligt ser och agera därefter. Han ska byta ut Iniesta tidigare så hade vi sluppit en skada på honom. En spelare blir också lättare skadad när han är helt ur form, kanske inte fullt tränad osv. Spelare går inte in i dueller som de annars gör, är mindre uppmärksamma i vissa situationer.
Barcelona Leo y Cesc
2015-04-15 23:06
@Liunil Masse:

Jo jag vet men Rakitic är katastrofalt dålig i sitt passningsspel. Allvarligt så hade jag velat se statistik på hur mycket felpass han gör. Hur han inte ens klarar av ett enkelt väggspel är riktigt illa.
Barcelona Neymar11
2015-04-15 23:06
Camerooninas Det var väl ändå inte hela sanningen, Iniesta har problem och verkligen inte en defensiv mittfältare. Han krånglar till det för sig själv inte Lucho, bolltapp efter bolltapp samt misslyckade passningar nonstop. Hur det kan bero på spelsättet och individen förstår jag inte. Spelare som visar sig har han gott on omkring sig men väljer alltid 5 touch för mkt
Barcelona Leo y Cesc
2015-04-15 23:04
Det är första gången PSG förlorar på hemmaplan i Europaspelet sedan november 2006./ Aftonbladet

Man kan gnälla ikväll på spelet men vi går på halvfart och gör en dag på jobbet.

Skulle vi gå på 80% på Camp Nou då blir det enkelt 5-0.
Barcelona the cameroonians
2015-04-15 23:01
@Smogen:

Familjesituationen till trots, den största tragedin är att Ineista spelar som defensiv mittfältare i FC Barcelona.

Tänk dig att du är en av världens bästa attackerande mittfältare, så blir du satt att springa upp och ner i plan och täcka för en ytterback. Dessutom väger du 65 kilo och har inte vunnit en tackling sedan du spelade på skolans grusplan.

Tacka fan för att du inte njuter. Men du är lojal mot din klubb och tränaren och gör ditt bästa ändå. Som tack får du en massa gnäll från fansen. Tacka fan för att du inte njuter.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-15 22:59
Leo Y Cesc Xavi kom in för Iniesta, inte Raketen? Rakitic spela bra.
Barcelona Vampíro
2015-04-15 22:59
Vill ta och lyfta fram Montoya lite. Jag vet att många har bestämt sig för att han är en hackkyckling men jag tycker han gör en stabil match. Det är inte lätt att spela en match i månaden och prestera direkt speciellt när han knappast är van vid CL. Props till honom och en fantastisk assist till Suàrez första balja. Även ter Stegen ska ha enorm cred. Samma sak med honom, han får lira en match var 4-5:e vecka men är ändå iskall när han får chansen. Underbar räddning på Cavanis skott i ett viktigt skede av matchen. Bravo fuckade upp senast och Marc-André gör en grym match ikväll, enkel ekvation för mig.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-15 22:58
@Liunil Masse:

Tyckte också att han var riktig bra idag. Han var säkerheten själv.
Förlorade inte bollen vid farliga lägge, gifte sig inte med bollen som en vis Alves. Han spelade på en touch och han gjorde en assist med.

Hans bästa match hittils i säsongen.. Blev glad..
Barcelona Neymar N11
Detta var vår första seger mot PSG på bortaplan. Dom hade inte förlorat hemma sen 2006. Mycket bra spel av laget och äntligen fick vi se en grym Suarez och hans andra mål kan vara den snyggaste mannen har gjort i barca tröjan. Det är 90 min kvar så man ska inte ta ut något i förskott. Nu väntar Valencia i helgen. Visca el Barcaaa
Barcelona el Flaco
Övertygande seger sett till resultatet, inte till spelet. Det finns fortfarande sekvenser, i båda halvlekarna, där spelet inte fungerar. Vet inte om det beror på Luis Enriques taktik att ha mindre kontroll över matcherna, eller om det handlar om dålig form och svaga insatser av spelarna. Men oroväckande är det i alla fall. Ett PSG med tongivande spelare borta pga skador och avstängningar ska inte få lov att skapa så pass många chanser mot oss.

Vi visade dock upp vår mest pragmatiska sida och Luis Suárez båda mål är ett par mästerverk av uruguayanen. De målen täckte upp en hel del av vår dittills dåliga period under andra halvleken. Hur som helst hoppas jag att Luis Enrique inte är helt nöjd med hur spelet såg ut och korrigerar vissa saker. Vill helst inte tro att det är en del av hans strategi att medvetet inte styra matchtempot.
Barcelona Rambla~
Jag vågar inte ta ut något i förskott. Litar inte riktigt på vår förmåga ännu. Jag menar, när precis alla i Europa gissar jag ser att Iniesta helt är ur form har vi en tränare som vägrar inse det alla andra gör. Varför så tjurskallig? Vi har Xavi, vi har Rafa, det finns ju andra alternativ.
Barcelona Blaugrana91
2015-04-15 22:57
Lagerbäck ser ser ut haha
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-15 22:57
Vaaaaas!!!

Hur kunde Bayen förlora med 3-1?????
Huuuuh?????????????? Vas hände???
El Conejo
2015-04-15 22:56
Hahahahaha Suarez världens bästa jävla striker jävel!!!! så jävla braaaa hahhahaa jaaahhhhhhhhh
Barcelona Liunil Masse
2015-04-15 22:56
Montoya gjorde en stabil insats. Förstår inte hatet han får, det är inte lätt att vara andraval och spela så minimalt som han gör. Med speltid kan han bli riktigt bra, Alves är inte framtiden, Montoya är.
Barcelona Smogen
2015-04-15 22:55
Syns lång väg att Iniesta inte njuter av att spela fotboll som förr. Den tragedi som han och hans fru var med om har nog tagit riktigt hårt på honom.
Barcelona Neymar11
Camerooninas Både jag och nej, offensivt ja defensivt nej!!
Barcelona Barcelona 1899
Messi tycker till om vilket stadium som är bäst... med min video ;)

Nåväl, inte Messi som skrivit artikeln men ändå!
Celtic Park är magiskt!
Annons: