/spanien/barcelona/forum/2755.aspx/spanien/barcelona/forum/2755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-04-16 09:00
Någon mer som skall ner på returen nästa vecka? Isf, har du/ni fått era biljetter ännu?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2015-04-16 08:37
Tycker att det är patetiskt att man inte får kritisera Iniesta då han är en legend. Vi har och har haft större legender än han, som både har blivit kritiserade och även fått lämna då de har slutat prestera. Sen att kalla det för formsvacka? Tveksam om man kan ha en formsvacka i två år.
Barcelona enkos
2015-04-16 08:28
Och den engelske pajasen varnar Messi bara för att det är Messi, fanns värre saker utan att han varnat för men alltså varnar Messi för hans första frispark..
Barcelona Neymar11
2015-04-16 07:12
Denyo Sjätte växeln har vi kommit upp i ett antal gånger. Atletico, city, Sevilla dock saknar jag farthållare där dom fortsätter maler på
Barcelona Liunil Masse
2015-04-16 02:33
Bara en negativ grej som de flesta irriterar sig på: Hur kan Lucho tillåta att vi droppar så jävla enormt i intensitet så fort vi tagit ledningen. Det har hänt flertalet gånger den här säsongen. Vårt presspel och positionering var felfri tills vi gjorde 1-0. Efter det? Lite loj inställning där man som vanligt bjuder in motståndet in i matchen. Hur detta kan få ske stormatch efter stormatch är en bedrift i sig. Hade vi spelat likadant som innan 1-0 så hade vi bokstavligen kört över PSG och inte förlitar oss på två individuella mål av Suarez. Bra match från oss men det finns så mycket mer att hämta från detta lag.
Barcelona Denyo ©
2015-04-16 02:11
Otroligt nöjd med 3-1 borta!

Det jag hoppas på i returen är att vi verkligen inte slår av på takten som vi har en tendens att göra vid 1-0 2-0 ledning.
Det enda jag saknar med denna upplaga av Barcelona är den där sjätte växeln som vi kunde uppleva under pep eran (ni som upplevde den vet vad jag pratar om.
Vi kunde leda en match med 4-0, 5-0 spelarna kämpade på som att de stod 0-0.
Dem kämpa i varje närkamp, pressade stenhårt, erövra bollen efter dem förlorat den. Nu säger jag inte att den dynamiken är som bortblåst men den faller inte ut lika väl som då.

City matchen hemma var en av dem få matcherna senaste 3 säsongerna vi fått se den intensiteten av laget. Hoppas vi kan få fram mer av det i CL slutspelet det kommer behövas.

Tres amigos kommer bära fram det
Här laget fint i säsongs avslutningen känner jag på mig.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-16 01:47
Hoppas inte Rafinha startar mot Valencia, han har inte imponerat på mig ett dugg sen han kom tillbaka från lån. Har förmågan att bli totalt osynlig i matcher av någon anledning. Xavi-Busquets-Rakitic vill jag se. Gärna Montoya istället för Alves även om det inte kommer hända. Mot ligatiteln nu!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-16 00:58
Måste bara tillägga att Iniesta är en stor legend men laget före jaget. Vi har Neymar Suárez och Messi alla tre är bättre avslutare i straffområdet och utanför. Jag vill ha de närmare varandra än att tränga bort de mot hörnflaggan bara för att iniesta ska må bättre. Tyvärr är inte Iniesta och Xavi i sina prime längre för att bära laget. Det är Tres Amigos jobb och man får blicka framåt och inte bakåt.

Utöver det är Xavi och Iniesta fortfarande otroligt bra att ha i laget. Jag ser gärna Xavi vara kvar så länge som det går. Super sub desamma med Iniesta. Tills våra talanger mognar i deras roller eller inköpta spelare som kan ta över deras mantel. Dock kommer vi aldrig få se en duo som Xavi och Iniesta.
Coach Pep.
2015-04-16 00:55
Viasat-studion lyckades återigen med konsten att listigt förringa Barca-spelarnas prestationer. Man bagatelliserar Suarez två drömmål där han förnedrar odågan David Luiz två gånger om. Clownen må vara ett skämt, men det märktes klart att de smaklösa Viasat-experterna inte direkt var lyriska över fotbollskonsten de fick bevittna. Lagerbäck hade inte heller cojones nog att putta ner Real Madrid från första platsen på sin eminenta "ranking", trots att han flyttade upp Real Madrid som 1a utan anledning efter matchen mot Atletico igår.

Fastän Barca numer spelar dödgrävarfotboll (som torde passa Lagerbäcks dåliga smak) så smyghatar han fortfarande oss, vilket egentligen inte är konstigt då vi i grunden ännu representerar vacker fotboll och allt som han själv saknar, den trötte gubbfånen. Finns inte mycket hopp för Sverige när sådana som honom leder svensk fotboll med sina torftiga "ideal".

Hur som helst, som vanligt en tråkig varken-eller prestation från vår sida. Det absurda är dock att den här icke-fotbollen verkar gynna oss i CL-spel. Jag menar, vi spelar ju inte längre som Barcelona, och ställs sällan mot spelarbussar längre. Det är sällan vi behöver "luckra upp" något försvar utan "Tres Amigos" får stora ytor att operera på. Det går fortare och rakare, och vi gör mål. Med Suarez och Messi kan vi vinna vad som helst, men frågan blir återigen om det är värt mödan när det inte är speciellt kul att se på Barcelona längre - utöver att vänta på vad Tres Amigos skall hitta på.

Grejen är att jag hade förstått LE om han åtminstone vore pragmatiker, vilket han inte heller är, då de flesta beslut han tar är ologiska. Han lever helt enkelt rövare hur han vill med klubben.

Och så har vi dessa "cules" som inte tycks kunna sluta trashtalka klubblegender som Iniesta, bara för att vederbörande inte passar in längre. Man väljer alltså att mobba Iniesta det första man gör, istället för att stå på samma sida som mannen som definierar allt vad vi står för när han går igenom en svacka. Jag antar att samma personer kommer ge blanka fan i om Iniesta och Xavi väljer att lämna den sjunkande skutan samtidigt.

Alla tycks bete sig lite som det passar en själv numer i Barcelona. Så mycket för "Barcelonismon".
2015-04-16 00:52
Tror att Enrique hade fått mer stöd om han var Laportas val eller får uppbackning av Laporta om han kommer tillbaka som president. Messi är nog mer missnöjd med ledningen än Enrique. Det är nog alla spelarna. Jag tror att Messi är tillräckligt smart och inser att han spelar bättre under Enrique än vad han någonsin gjorde under Tito och Tata. Under Tito gjorde han det individuellt galet bra men lagmässigt blev det katastrofalt och med Tata behöver jag inte tillägga något. Du behöver inte alltid gilla din chef men om han får hela teamet att prestera och inklusive dig. Då är problemen inte så stora. Och man kan ha en professionell förhålland. Man behöver inte vara någon mysgubbe.

Hatarna brukade säga Pep tog över en självspelande piano. Kan man säga detsamma om Enrique? Första halvleken mot Sevilla och City på borta plan samt City på hemmaplan har varit så galet bra att spelet och spelarna var på samma nivå Peps bästa tid när vi körde över Arsenal på bortaplan, när Zlatan var närvarande.

Att påstå spelarna snacka ihop sig och att Enrique är ute och cyklar och det var bara Messi är helt fel. Jag var en av de som kritisera Enrique mest i början då ingenting stämde men nu förtjänar han positiv kritik.

Eller har han tagit över en självspelande piano? Självaste Pep pratade inte med alla spelarna. De tjänar miljoner och är inte barn. Keita själv sa, jag pratar aldrig med Pep. Kom igen. Nu tror jag inte att Enrique har fryst ut någon. Det går inte att spekulera.
Barcelona Thierry Henry
2015-04-16 00:46
@Baha - Tres Amigos:

Håller med dig helt. Vi är påväg mot en trippel och folk är inte nöjda. 4 ord till dom. Gå och lägg er! Ni kan vakna sen när vi bärgat trippeln.
Barcelona Kröjf
2015-04-16 00:45
Gläds särskilt med Suarez, som fått så mycket skit efter sin comeback och blev en av syndabockarna efter poängförlusten mot Sevilla senast. Och vad gäller hans tidigare uppenbart personlighetsstörda beteenden på arenor runt vår värld, så förefaller dom så gott som obefintliga sen han skrev på för "oss". En och annan har dock nogsamt noterat att Suarez synes bära på ett antal överflödskilon, som gör honom märkbart tyngre och trögare i steget än vad som var fallet innan han lämnade Liverpool för att representera FCB. Vem vet, kanske Suarez liksom en ansenlig del av Sveriges befolkning, får ta någon form av psykofarmaka för att hålla sina känslor i schack. Den typen av medicin har hur som helst som vanlig biverkning att patienten går upp i vikt. Om jag menar allvar eller skojar överlåter jag åt var och en att själv avgöra. Skulle jag för övrigt missa någon match i fortsättningen, så kommer jag att skriva el Flaco i sökrutan och trycka fram dennes sammanfattning; i full förvissning om att jag därigenom ändå ser till att inte missa nåt väsentligt.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-16 00:41
tycker fan skit synd om bartra, helt ärligt asså mathieu är inte bättre. så jävla synd om killen, som bara väntar, väntar o väntar. o han karriär går åt spillo=(
Barcelona papillon
2015-04-16 00:31
Jag tror tyvärr Iniesta har tappat spelglädjen. Detta är nog första säsongen han har fått springa så mycket utan boll. Efter den smällen han fick idag brukar man inte lämna plan. Verkade som att han tog den "enkla vägen" och lämnade "skadad". Jävligt synd.

Vilket geni Xavi är egentligen. Kommer oftast in och dominerar matcherna oavsett motstånd och förutsättningar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Liunil Masse
2015-04-16 00:28
@Sport_EN: Laurent Blanc: "Tonight we have seen the best team in Europe"
Barcelona Davids3
2015-04-16 00:15
Tror ni inte Pep kommer följa Klopps väg ifall Bayern åker ur CL ?
Barcelona Vampíro
2015-04-16 00:12
Varför allt detta snack om nya tränare? Vi har Luis Enrique som vet hur man vinner toppmatcher. Han bör stanna oavsett hur denna säsongen slutar.
Barcelona Excellence
2015-04-16 00:11
Ingen mer än jag som undrar hur en spelare som David Luiz kan spela på en sån här hög nivå? Säkerhetsrisk på höga höjder. Hur PSG kunde betala 50 miljoner euro för en så pass opålitlig spelare är ett mysterium. Ett större mysterium är att han är given i det brasilianska landslaget.
Barcelona Rambla~
2015-04-16 00:10
Baha En väldigt bra analys som jag skriver under på. Visst är vi väldigt bortskämda och ibland otacksamma. Det negativa har sk sin rot i missnöjet med vår ledning och president. Där får ibland även Lucho bära hundhuvudet.
Barcelona Neymar11
2015-04-16 00:06
Barca4life Jo han tränar PSV, och vinner ligan i Holland denna säsong med en underbar fotboll. Dom kör över allt och alla där
2015-04-16 00:05
Iniesta mår bra och barnet bekymrar honom inte mer. Och det kan man se om man följer honom i sociala medier. Hans fru är väl gravid igen?

Barca är världens mest komplicerade klubb. Det ska inte bara vinnas med 4-0, det ska göras mycket snyggt. Min teori är inte att vi gör en dålig match, vi gör en mycket bra match. Supportrarna är inte vana vid vad de ser på grund av Peps enorma påverkan och filosofi som blivit mallen för fcb. Roten i missnöjet ligger delvis där men även i Enrique som tränare och Rosell juntan. Oavsett vad även om vi vinner cl är Enrique inte bra.

Vi möter psg på bortaplan, visst de saknar flera spelare men det är fortfarande en titel utmanande lag i La liga, laget vinner komfortabelt utan att trötta ut sig. Real spelade ut sin register totalt och brände all energi de hade utan resultat. Enrique och laget ska ha en stort eloge för sin insats.

Jag minns att Pep knappt vann borta matcher och vi var alltid tvungna avgöra mötet på hemmaplan. Han brukade alltid spela Keita borta. Men vi börjar äntligen vinna fler bortamatcher på grund av Enriques pragmatism.

Vi har ena foten i semifinal mot ett riktigt bra lag och det gör vi dessutom på halvfart. VISCA BARCA.
Barcelona Rambla~
2015-04-16 00:05
Nej fan, inga fler van Gaals tack. Alltför negatiffa. :) Lopetegui började i Real Sociedad, gick till Castilla. Lämnade efter någon säsong, kom senare tillbaka till Castilla och fick sen en säsong i a-laget. Lämnade igen och kom efter några säsonger till Barca. Gjorde bara 1 säsong hos oss, var nog aldrig ordinarie. Lämnade sen för Rayo där han avslutade karriären som spelare. Första uppdraget som tränare var för Castilla 1 säsong. Tog sen över U20, sen U19 och till slut U21. Efter det blev det Porto. Han var knappast någon barca-profil, snarare mer Madrid. Lär nog inte bli tränare för Barca i framtiden.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-16 00:03
jävligt glad för vår seger. men återigen individuella prestationer. tror inte vi hade haft nån chans mot lag som chelsea fan...kanske låter otacksam hehe,
Barcelona Barca4life98
2015-04-16 00:02
Neymar11 Just det! Är inte Cocu tränare i nåt lag också? Laudrup också
Barcelona Neymar11
2015-04-15 23:59
Barca4life98 Ja bl a Mourinho, sen har du fler som jag inte kommer på nu på rak arm
Barcelona Barca4life98
2015-04-15 23:57
Neymar11 Haha finns det fler tränare med Barca anknytning? Förresten är De Boer verkligen mer som Lucho? Kanske bara jag som har en annan bild bara?
Barcelona Erik Satie
2015-04-15 23:56
Är redan sjukt nervös inför Valencia-matchen. Haha. Hoppas fan inte 16:00-spöket ställer till det.
Barcelona Neymar11
2015-04-15 23:54
Rambla~ Det är löjligt hur många tränare som har en Barca anknytning det finns. Det var hela fyra stycken ikväll Koeman, de boer är ju 2 alternativ. Av dessa föredrar jag koeman då han är bättre med spelare medan de boer är mer som Lucho/van gaal
Barcelona Canaletes
2015-04-15 23:53
El Partido de las 12 Börjar nu klockan 00:00

Alltid kul och härligt att lyssna på. För er som kan.
Barcelona Rambla~
2015-04-15 23:51
Lopetegui är en intressant tränare, han är bask va? Tidigare målvakt som spelat för oss. Hm, när då? Jag minns inte honom. Kan det vara en framtida tränare för oss? Han har tydligen även spelat för Madrid så de lär också vara sugna om framgångarna fortsätter. Fast de ska ju tydligen först ta in demontränaren Zidane. :)
Annons: