/spanien/barcelona/forum/275.aspx/spanien/barcelona/forum/275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2016-09-09 19:33
Ter Stegen är alldeles för skadedrabbad för att vara målvakt, jag menar hur kan en målvakt ens vara skadad så ofta samt överhuvudtaget skada sig på en träning?! Missar han även CL matchen? Frågan är om vi gjorde rätt att satsa på honom... Nåja Cillessen får bevisa sitt värde.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-09 19:17
Ter Stegen got injured during training today. He won't play tomorrow's game. [md] Det får räcka nu...
Barcelona DM1982
2016-09-09 19:14
Ter Stegen got injured during training today. He won't play tomorrow's game. [md] Som ett jäkla skämt.
2016-09-09 19:14
Newell's Old Boys är helt faställda på att de kommer lyckas med att värva Lionel Messi efter VM 2018. (Diario SPORT) Roligaste jag läst på länge. Sätt er ner Old Boys.
2016-09-09 18:27
Lite tråkigt för oss fans men framförallt Gomes som inte får spela in sig i laget. Antingen så ska han vara avstängd eller skadad efter landskamp. Alaves hemma hade varit perfekt för honom för att komma igång. Celtic hemma är CL så där kommer han inte får starta, bästa laget kommer förmodligen göra det.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-09 17:46
[QUOTE=El Pistolero #9]Neymar-Alcacer-Rafinha Är min trio imorn. Messi på läktaren o Suarez på bänken. Neymar-Alcacer-Rafinha Denis-Busquets-Gomes Digne-Umtiti-Piqué-Roberto Ter stegen My elva. [/QUOTE] Håller med i stort sett, men jag är nog beredd att gå steget längre. Även Neymar bör vilas då han spelat tuffa landskamper. Kom ihåg vi har CL till veckan. Gomes bör dessutom stå över då han varit småskadad. Min elva: Arda-Paco-Rafinha Denis-Busquets-Rakitic Digne-Umtiti-Pique-Roberto Ter Stegen Visst en hel del rotation, men det här laget ska besegra Alaves med minst ett par mål. Dessutom hur häftigt hade det inte varit att ha hela MSN på bänken! ;)
2016-09-09 17:08
[QUOTE=Reymar]El Pistolero Det värsta som kan hända är att han slår upp skadan, oavsett vad Messi tycker så ska han inte starta även om han nu blir arg. Angående din elva så tror jag inte att Gomes kommer starta då han är skadad och det vore tjänstefel att bänka Arda nu när han spelat så bra och dessutom är helt utvilad då han inte spelade för Turkiet. [/QUOTE] Har han inte fått grönt ljus än? Det var ju "bara" en knock han fick? Tror inte på Arda som central mittfältare hos oss. Han hör hemma som ytter, inget annat. Rakitic bör starta då.
Barcelona Reymar
2016-09-09 16:57
El Pistolero

Det värsta som kan hända är att han slår upp skadan, oavsett vad Messi tycker så ska han inte starta även om han nu blir arg.

Angående din elva så tror jag inte att Gomes kommer starta då han är skadad och det vore tjänstefel att bänka Arda nu när han spelat så bra och dessutom är helt utvilad då han inte spelade för Turkiet.
2016-09-09 16:49
Neymar-Alcacer-Rafinha Är min trio imorn. Messi på läktaren o Suarez på bänken. Neymar-Alcacer-Rafinha Denis-Busquets-Gomes Digne-Umtiti-Piqué-Roberto Ter stegen My elva.
2016-09-09 16:36
Luis Enrique: "Messi trained one part with the team and another alone. He is in a condition to play tomorrow." #fcblive Startar Messi imorn så ser jag ingen idé med truppbredden vi skaffat om Lucho inte vågar vila en halvakadad Messi hemma mot Alaves.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-09 16:08
[QUOTE=enkos]Det snackas om höga värmetemperatuter i Spanien i över 40 grader. Finns risken att Barça matchen imorgon ställs in ? Tänk om det blir verklighet och många turister som skulle missa matchen. [/QUOTE] Jag tror inte Barcas match ligger ligger i farozonen. Matchen börjar ju 20.30, även om det säkert fortfarande är varmt så bör det ju vara 25-30 grader.
Barcelona enkos
2016-09-09 16:01
Det snackas om höga värmetemperatuter i Spanien i över 40 grader. Finns risken att Barça matchen imorgon ställs in ? Tänk om det blir verklighet och många turister som skulle missa matchen.
Barcelona Reymar
2016-09-09 15:57
Following the internationals Suarez has arrived very exhausted. As to avoid any potential injury player could be rested against Alaves. [md]

Paco från start alltså, han kommer säkerligen göra mål.
Barcelona LennyRomario
2016-09-09 15:30
@neymar JR:
Jag tror den avgörande frågan är åldern. Jag begär inte att någon som är 10 år ska börja hålla på Barcelona för att de står för sunda värderingar. En 10-åring gör det antagligen för att Messi spelar i klubben, för att tröjorna är snygga, för att hen äntligen lärt sig att stava Barcelona med C, eller vad vet jag... men det är i alla fall inte för de sunda värderingarnas skull. Men efter du valt ditt lag, i takt med att du blir äldre och har ett brinnande intresse, lär du dig mer om klubbens historia. "Shit, vi är typ de enda som inte har reklam. Coolt!", tänkte nog mitt 15-åriga jag. Mitt femtonåriga jag tänkte även: " Jenny i 8B är så jävla snygg! Jag ska fan bjuda henne på bio! Nej, jag vågar inte...." Men det har i och för sig inte så mycket med Barcelona att göra. Och sen går det vidare, i takt med att du blir äldre, lär du dig och intresserar dig mer. Kanske börjar läsa böcker om Barcelona, besöker Camp Nou för första gången osv osv.... Och sen mitt i allt det där kommer en tid på flera år när vi är så oerhört vackra att man inte förstår någonting, total kärleksorgasm... och sen kommer några jävlar och raserar allt det som byggts upp på bara några år!! Klart som fan att kärleken svalnar. Men egentligen förstår jag inte riktigt vad du menar med att det var värre förr? Nunez var väl en halvsmutsig byggherre, men i jämförelse vad vi pysslar med numera så är det väl inte mycket att gråta över? Gaspart har inte satt några större avtryck hos mig. Han sålde Figo och köpte skit. Men som sagt, vi var fortfarande mer än en klubb. Vi var fortfarande reklamfria. Vi var rödluvan och Real Madrid var stora stygga vargen. Nu är vi båda stora stygga vargen och Eibar är rödluvan. Jag kan på rak arm inte peka ut en enda klubb som rent objektivt är väldigt mycket äckligare än oss... Juventus under calciopoli, visst. Men det börjar bli ett tag sedan. Å andra sidan kan jag på rak arm inte peka ut en enda som klubb som är väldigt mycket bättre än oss heller. Men det var ju inte det vi siktade på. Det var inte det vi stod för för 5-10 år sen. "Vi är inte mycket värre än någon annan klubb" är fan inte mycket till måtto.
Barcelona Kröjff
2016-09-09 14:53
Nu är det snart stugan som gäller och ingen internetuppkoppling för min del då jag bara använder telefonen som just telefon och musikspelare. Så eventuella inlägg som riktar sig till mig, får vänta på svar minst några dagar. Och nej jag kan inte se spansk fotboll i skogen. Den situationen skulle jag aldrig ha försatt mig i tidigare.
Barcelona Kröjff
2016-09-09 14:30
neymar JR Jag får väl börja med en motfråga för att vi ska veta var vi har varandra. När började du själv älska Barca mer än någon annan klubb i världen och varför? Tills svar kommer kan jag ju påminna dig om att de "herrar" som du nu tilltalar i typiskt nedlåtande ton, postumt inkluderar Johan Cruyff. Som efter att förlorat sin hedersordförandepost efter Laportas fall och lyst med sin frånvaro på Camp Nou, fick frågan hur han skulle beskriva sin relation till klubben. Cruyff beskrev det då som en icke-relation. Så skulle jag inte beskriva min egen relation, men förälskelsefasen har falnat.
Barcelona enkos
2016-09-09 14:26
Att döma av videon från dagens träning så ser det ut som Messi kommer till spel imorgon.
Barcelona Gabriel
2016-09-09 14:23
Neymar Jr Hur menar du då? Sportsligt var det ren jävla misär ja, men värderingarna och principerna var vid den tiden precis desamma som det alltid varit - innan Rosell-Barto. Så jag förstår inte riktigt vad det är du menar?
Barcelona neymar JR
2016-09-09 14:10
Nu till dessa herrar som har börjat "släppa" förälskelsen för klubben. Hur starka känslor hyste ni för klubben innan laporta kom till makten? Såvitt jag kan minnas så var det bra värre tider då än vad är nu! Nu är dem flesta av er veteraner och var med klubben redan på den tiden och borde kunna besvara frågan.
Barcelona Gabriel
2016-09-09 13:59
Att fler och fler tappat den "första förälskelse"-känslan till klubben med det som gjorde att man fastnade för Barcelona i första hand med allt vad gäller principer, värderingar och hela "mes que un club" bubblan är väl ingen nyhet direkt, inte heller något unikt eller exklusivt för ett par få enstaka fans. Snarare att det blivit en större massa (inklusive mig själv) som faktiskt öppet gått ut med att erkänna att man idag numer har svårt att kunna känna samma härliga brus av glädje gällande ens känslor vars involverar FC Barcelona, just pga att klubben under Rosells och Bartomeus tid som presidenter ändrat klubben och med det också tagit oss längs en väg vi senare aldrig kommer att kunna gå tillbaka från. Så nog tusan håller jag med "Kröjff" om det han skriver i grund och botten att det egentligen är speciellt mycket att glädjas åt nu när även de värsta antagonisterna straffats för samma sak som vi tidigare, framför allt inte om man, som han säger, faktiskt föll för klubben pga av det exklusiva och speciella som fanns i luften gällande hur Barcelona som klubb byggts upp och alltid styrts. Med que un club är idag inget mer än en jippo loga utan vare sig betydelse eller innebörd. Så nej, det finns inte mycket man kan glädjas åt som culé idag om man håller fast vid de gamla goda dagarna när allt var som det skulle, bortsett från spelarnas och lagets vinster och prestationer (vilket inte heller är lika speciella som under Pep eran så klart) och det ter sig därför aningen abstrakt att glädjas åt en sån sak som att Real Madrid fått värvningsförbud - när man väljer att lägga fokus på hur vi borde vara. Egentligen skulle jag inte kalla min påstådda glädje för en extrem sådan, men jag tänker inte heller sticka under stolen med att det var en skön känsla som inkom efter att FIFA tog beslutet att Real Madrid faktiskt begått exakt samma fel. Man får väl helt enkelt glädjas åt de få saker som ges idag, även om jag också saknar tiderna med Laporta, Cruyff (rest in peace) och Pep.
Barcelona Gabriel
2016-09-09 13:39
Lenny Visserligen, men det var inte poängen jag ville förmedla utan snarare hur konsekventa dessa PRO Madrid journalister lär vara i deras kritik nu när deras egna kärleksklubb straffats för exakt samma sak. Min gissning är att de hittar någon bortförklaring till det och försöker slingra sig ur det.
Barcelona Kröjff
2016-09-09 13:37
Ärligt? Så här ligger det till i mina tankar. De exempellösa framgångarna och då framförallt det helt fantastiska spelet som Barca stod för under Pep och med en klar majoritet spelare från den egna akademin i bräschen och som vid sidan om sina cirkusföreställningar i ligan även lyckades föra Spaniens landslag till tre stora titlar på kort tid, kommer sannolikt aldrig att upprepas igen under överskådlig framtid; om ens någonsin. Här vill jag gärna inskjuta att neymar JR faktiskt var den förste som fick mig att komma till sans och stämma till eftertanke trots sina sarkasmer, när han skrev att vad han reagerade på var att jag m fl inte hade vett nog att uppskatta den s k epoken för vad den faktiskt var. Nämligen något fullständigt unikt. Vilket varenda individ med förankring i verkligheten snarare än sin fantasi och önsketänkande, inte kan förvänta sig ska upprepas på regelbunden basis säsong efter säsong. Och det hade han ju onekligen rätt i med facit i hand (trots trippeln som följde när "Lucho" tog vid). Som supporter nådde Barca sin absoluta peak under Pep. Men inte enkom på grund av honom utan en gyllene generation spelgenier ur de egna leden, som världen väl aldrig sett maken till vare sig förr eller senare. Och inte nog med det. Svensk TV hade börjat sända spansk fotboll och vi fick möjlighet att regelbundet följa och bevittna hela härligheten från första parkett i finaste fåtöljen med fötterna på pallen med en kall öl i handen (eller handvarm mobil som många från skillnad till mig inte kan släppa taget om). Och som grädde på moset: Världens bäste någonsin. Först i vardande och sen snabbt i sitt esse. Däremot har jag lättare att ta in varför vi varit och är så "hatade", när jag läser vissa inlägg igår. I ett framgår det med all önskvärd tydlighet att hatlaget framför alla andra är Real Madrid. Vilket i sig inte är något unikt som culé, utan tvärtom legio. Men när en av dessa skribenter framhåller att han till sin stora glädje kan konstatera att alla madristas som inte var sena att sätta sig på sin "höga hästar" då det var Barca som drabbades av förbud mot transfers nu får smaka på samma beska medicin, så stannar jag upp och funderar. Var det därför vi själva var så hatade när vi red runt på våra egna höga hästar och talade vitt och brett om att Barca minsann är bättre än alla andra och inte bara på fotboll, utan också när det gällde den etiska aspekten av sporten? Vi stoltserade med våra tröjor där Unicefs logga ställde Nikes - dito i skuggan. Och många av oss kände sig lite förmer, i tron att allting stod rätt till i enlighet med både klubbens och de internationella fotbollsförbundens stadgar. Och var det därför skadeglädjen blev desto större när det visade sig att den kanske enda skillnaden mellan Real Madrid och oss, är att dom uppmanar folk att flyga med Emirates och vi Qatar Airways? Ja, jag vet inte. Men jag frågar mig. Och ett vet jag med säkerhet. Det var fan så mycket roligare när man levde i illusionen att El Clásico var en kamp mellan gott och ont. Och det var då fan så mycket lättare att leva i den tron och hålla liv i lågan, så länge skitstöveln Mourinho såg som sin uppgift att ta till tändvätskan så fort tillfälle gavs, än när exempelvis Ancelotti stod vid sidan om händelsernas centrum och eftertänksamt tittade på och funderade på vad som sen skulle sägas i skymundan; medans barcaspelarna bytte till torra Unicef-tröjor under ett intensivt pep-talk. Så vad ska man glädjas åt nuförtiden till den grad att man vill rusa ut på balkongen och skrika åt grannarna att slå på TV:n, så dom inte missar reprisen på ett oförglömligt drömmål i tiki takans trolleritecken, nu när den tiden är över och förmodligen så en gång för alla? Själv har jag väldigt svårt att glädja mig nämnvärt mycket åt att Real Madrid inte får värva nya spelare på ett par år, för att det visat sig att dom betett sig lika regelvidrigt som vårt eget favoritlag. Och att säga "vad var det vi sa", är väl inte heller särskilt smart, eftersom dom flesta utomstående med huvudet på skaft väl skulle svara ungefär så här: Att Real Madrid och FC Barcelona är av samma skrot och korn? Men det visste vi ju redan. Det är därför ni dominerar Europa. Ja, jag är över 30 och ja, jag är bitter. Jag tror att det var ungefär så LennyRomario avslutade ett av dom bästa och mest engagerade inlägg jag läst härinne, för ett antal år sedan. Och nej neymar JR, jag har tyvärr inte sparat inlägget ifråga. Men jag önskar jag hade gjort det. För minns jag rätt så tål det att läsas om och om igen. Om inte annat så för att bli påmind om hur det en gång kändes att älska Barca gränslöst.
Barcelona LennyRomario
2016-09-09 12:58
@Gabriel:

Ändå ganska saklig debatt. Alla citat är ju korrekta. Barcelona HAR ju smutsat ned
sitt namn (tyvärr på många fler sätt än det där) och Barto borde verkligen avgå. Då och nu. Alltid.
Barcelona Gabriel
2016-09-09 11:29
Rambla Mycket möjligt att det blir så, men som sagt, för min del spelar det inte så stor roll att de isf hinner värva under vinterfönstret (de har redan en stark trupp) utan det handlar om att deras fans som tidigare kastade så mycket skit på oss när vi straffades för samma sak får sig en örfil. Det är bara att kolla på vad de madridbaserade journalisterna med fjanten Roncero sa i El Chiringuito (tidigare Punto Pelota) när vårat straff kom. Avsnittet finns på youtube för de som är intresserade, nu vet jag inte hur många som är spansktalande här inne men i grund och botten var det 3 madridfans mot en culé som ensamt försökte möta den grova kritiken från de alla. Då var det "en stor skandal" att Barcelona inte höll sig till reglerna, och "Barcelona har smutsat ner sitt namn" och att "Bartomeu borde avgå" med mera, allt detta sades via gap och skrik och bara allmänt en väldigt aggressiv ton. Det ska bli otroligt intressant att höra vad Roncero och de andra nissarna har att säga om deras egna klubb nu. Kanske bäst att de lär sig o vara tysta för en gång skull?
Barcelona Rambla~
2016-09-09 10:34
@Gabriel:

Något säger mig att CAS kommer dra ut på det och dröja med ett beslut tills vi hunnit en bit in i januari 2017. Jag räknar med att både RM och Atlètico kan värva som vanligt under vinterfönstret. När Barca fick avslga från CAS kom det nästan direkt efter det att sommarfönstret stängt vill jag minnas. Det var inte tal om att dra ut på det ända till janauri och vinterfönstret.
Barcelona Dûssel
2016-09-09 10:31
Någon som erfarenhet att boka biljetter på handikapp platsen på nou camp? Menar då att personen sitter i rullstol. Frågar nu i egenskap av mitt jobb som personlig assistent. Ska ner i slutet av oktober.
Barcelona LeoMessi
2016-09-09 10:16
Finns det otacksammare fans än dom argentinska? Dom är inte nöjda förrän Messi tar hem VM-guldet helt själv där han spelar helt ensam mot ett helt motståndarlag.
Barcelona neymar JR
2016-09-09 08:55
Enkos Messi ska spela skadad för att bevisa för sina kritiker? Nej Messi ska inte ens vara uttagen, han är hemma i Barcelona nu. Det media skriver i Argentina är irrelevant för honom nu.
Barcelona enkos
2016-09-09 08:01
@Reymar:

Hoppas att Messi skiter i kritikerna nu och är med mot Alaves imorgon om han är skadefri. Hoppas att han inte avstår matchen bara för att ursäkta sig för Venezuela matchen. Från matchen mot Uruguay till Venezuela var bara 4 dagar mellan och till Alaves mer än en vecka så klart man kan återhämta sig vid längre vila.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-09-09 01:04
@Shanghai:

Antar att du utgår ifrån att alla här inne vet att Ronaldinho är överst på listan, på tal om glömda spelare :)
Annons: