/spanien/barcelona/forum/2749.aspx/spanien/barcelona/forum/2749.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2015-04-17 11:37
Neymar11

Nog för att jag aldrig tror att det finns en realistisk möjlighet i att Isco hamnar i Barcelona, men du hade alltså tackat nej till honom? Förlåt men jag fattar nada. Jäkligt konstigt om jag får säga det. Killen är 22 år gammal och spaniens största fotbollstalang tillsammans med Thiago. Förstår du hur många år på toppen denna spelaren kommer att ha? Minst 8 år till av topp kvalitée kan man få ut av honom och han håller liksom redan nu en otroligt hög nivå.

Du klagar på att han inte värderar lägen rätt? Alltså, kom igen. Han är 22 år gammal. Värderar Neymar lägena rätt varje gång, killen du har som forumsnamn? Nej, knappast eller hur. Inte heller är Neymars passningsspel något man direkt tänker på när man pratar om Neymar, det är liksom inte bättre än Iscos passningsspel.

Isco är en gudabenådad fotbollsspelare och jag personligen hade jizzed in my pants om han hamnade i Barcelona, något som dock lär förbli en dröm. Real Madrid hann dit först, vi sket i han. Två scenarion, han fortsätter i Real Madrid i blir en klubb legend eller tröttnar på sin situation och drar. Jag hoppas på det sistnämnda.

Fattar verkligen inte hur man hade kunnat tacka nej till Isco.
Barcelona Gabriel
2015-04-17 11:31
Jawwa

Enligt spanska rapporter idag så stämmer din kollegas uppgifter. Isco sägs känna sig besviken att ha blivit förpassad till bänken så fort James återvände från sin skada, däremot ska man ha i åtanke att det är MD som kommer med dessa uppgifter, alltså inga medier från Madrid som skriver något om detta så man bör kanske ta det med en nypa salt. Fast jag personligen tror ändå att det ligger något i Iscos påstådda irritation och besvikelse, så att han funderar över sin framtid i Real Madrid tycker jag ändå inte låter helt ovettigt.

Hur länge till är han villig att ägna sin karriär i Real Madrid när han oavsett vad han än gör ändå förpassas till bänken så fort alla spelarna finns disponibla? Inte allt för länge skulle jag tro. Det finns också andra aspekter att tänka igenom innan man helt utesluter att Isco stannar trots allt, tex hur länge kommer Ancelotti att stanna som tränare? Kommer Zidane att ta över efteråt? Det var ju Zidane som i stort sätt hämtade Isco till klubben.

I vilket fall som helst så kan vi glömma att Isco hamnar i Barcelona då det inte finns en chans att Real Madrid säljer en så populär spelare som Isco faktiskt har blivit för madridfansen till oss. Han lär i så fall gå till Bayern München eller till någon Premier League klubb.
Barcelona Neymar11
2015-04-17 11:28
Vi har neymar, Messi samt suarez som dribblers, som transporterar boll och gör sina gubbar Utan Xavi på plan har vi ingen riktig passningsspelare därför har vi svårt att kontrollera mittfältet
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-04-17 11:26
Tror vi är i behov av både och. Iniesta är ju knappast var han varit längre. Där vore ju Isco den ideala arvtagaren?
Barcelona Neymar11
2015-04-17 11:24
Handlar inte om vem av dom som är bättre utan vad vi är behov av. Behöver verkligen ytterligare en dribbler på plan eller behöver vi en passningsspelare som bemästrar det korta/långa passningsspelet samt kan styra mittfältet
2015-04-17 11:19
Gündogan före Isco?Som inte varit i form på 2 år? No tnx.
Barcelona Lionel Messi n10
2015-04-17 11:17
Har alltid velat ha Isco alltid sett honom som Iniestas ersättare då han också är en liknande typ med sjuk teknik och en spelare som gillar ta sig an sin motståndare och gå förbi som Iniestas bästa dagar. Isco blir tyvärr svår och köpa nu i och med han spelar för Real och ändå om Real bestämmer sig för att sälja honom så tror jag inte Barca är sugna i och med att han just kommer från Real, Isco borde köpts redan från Malaga enligt mig.
Barcelona Neymar11
2015-04-17 11:12
Nja isco i Barcelona, han har mycket mycket mycket kvar att lära sig innan han är redo för Barcelona. Han må ha en gudomlig teknik och balans, men hans passninigsspel är knappt godkänt och värdelös på att värdera lägen Finns bättre alternativ på marknaden, gundogan är en jag tror hade återuppstått i Barcelona.
2015-04-17 11:03
Isco hade varit en våt dröm. Lär ju troligtvis inte ske, men man måste ju få drömma lite :) Om jag fick värva en enda spelare från Real till oss, så hade jag utan tvekan valt Isco.
Barcelona knoxxx
2015-04-17 11:01
Visst. Jag hade absolut inte tackat nej till Isco. Han hade med största sannolikhet gjort det kanon på vårt mittfält. Men är han så extremt dum att gå till Madrid så får han fan skylla sig själv om han är "missnöjd" och "lurad".

Man behöver liksom inte vara särskilt fotbollsintresserad för att inse att Isco inte alls passar in i Reals spelsystem samtidigt som han passar alldeles utmärkt in i Barcelonas.

Dessutom har han ju sabbat hela sin utveckling de senaste två åren genom att inte få spela/spela i fel spelsystem. Väldigt viktiga år för en ung spelare.
Barcelona Gilgamesh
2015-04-17 10:34
@DM1982:
Jag har jobbat i hälsokost och prövat det själv och läst på en del...och ehm det är vatten...som tydligen har minne...Tanken är att det ska minnas "energin" av ett ämne som man spär ut till obefintliga mängder och detta ska typ påminna(?) kroppen att den har den här superenergin i sig som kan läka den sjukdom man har... och alla studier jag sett visar att det inte har större effekt än placebo...sjukt stökigt
Barcelona DM1982
2015-04-17 10:24
[QUOTE=Gilgamesh]Är det bara jag som tycker det är helt befogat att lacka ur på en läkarstab som behandlar spelare med homeopati? [/QUOTE] Känns helt ok att göra det faktiskt, det är lite väl mycket hokuspokus kring homeopati.
Barcelona koeman92
2015-04-17 10:17
@jawwa:

Jag har inte läst hela artiklarna, men i nästan alla medier står det i rubrikerna, precis som du säger, att Isco känner sig missnöjd, lurad och förrådd och att han har blivit ett orosmoment för Real. Vågar man drömma om att se honom i blårött tro?
Barcelona Gilgamesh
2015-04-17 10:10
Är det bara jag som tycker det är helt befogat att lacka ur på en läkarstab som behandlar spelare med homeopati?
Barcelona jawwa
2015-04-17 09:45
Har en colombiansk kollega som är lite av en hardcore supporter. Han påstod att spanska medier rapporterat om iscos situation och att denne känner sig lurad,missnöjd samt kan tänka sig lämna. Någon spansktalande som sett eller kan bekräfta detta?
Barcelona Culé since 97
2015-04-17 09:36
Vad skulle han göra i Qatar? Är det deras landslag inför VM som han ska ta över?
Barcelona DM1982
2015-04-17 09:27
Sedan så jag ju Bayern kallats för FC Hollywood länge så det är alltid en massa drama runt det laget.
Barcelona Neymar11
2015-04-17 09:22
Bara löjligt det som sker i bayern, och jag håller med Pep fast jag inte gillar sättet han beter sig i Tyskland Någon måste ta ansvar för skadelistan och inte är det Peps fel. Har man en läkare som kallas för "världen bäste" ja då borde skadelistan vara kortare
Barcelona Erik Satie
2015-04-17 09:21
Tror Pep går till Qatar i sommar. Det har ju varit snack om det.
Barcelona Culé since 97
2015-04-17 09:09
Om Bayern blir utslagna av Porto och om Pep lämnar. Hur stora är chanserna att han ska komma till Barca? Sj tror jag att han inte är klar med att utforska och experimentera. Tror att han nästa destination blir England, vad säger ni?
Barcelona DM1982
2015-04-17 07:47
[QUOTE=ElRaval]Kaos i Bayern tydligen. Hela läkarteamet ska ha sagt upp sig efter att Pep har skyllt Porto-förlusten på dem haha.. [/QUOTE] Det är uppenbart att läkarteamet har misslyckats kapitalt i Bayern, skadelistan är enorm där. Pep ville byta ut det gänget när han började där men fick inte sin vilja igenom så det har varit infekterat där hela tiden. Det har varit två hetskallar som har krigat och ser man till skadelistan är det uppenbart att Pep borde ha fått igenom sina krav från början.
Barcelona Lion24
2015-04-17 02:26
De senaste åren så har fotbollsstilen på Champions League vinnarna varit ganska olika. Om vi börjar med FC Barcelona som vann 2 CL titlar med Pep så såg vi en magisk fotboll. En fotboll med en extremt avancerad teknik. Sedan vann Chelsea med en mycket defensiv inriktad fotboll. En fotboll som säger: ''håll tätt bakåt först och främst, det kommer alltid att komma chanser för oss hur mycket vi än försvarar och det är då vi ska ta vara på dom''. Sen vann Bayern trippeln med en extremt komplett fotboll. Man va bra på allt, possesion och kontringar. Efter det vann Madrid med en blandning av oss och Bayern. Finalisterna har varit bl a Dortmund och Atlético.

Det är som sagt väldigt många olika spelstilar som vunnit CL de senaste åren. Vad vill jag fram med detta? Jo, alla de lagen (de flesta), vinnare så som finalister har en sak gemensamt: intensitet. Idag är inte possession det viktigaste, eller kontringar för delen. Idag är intensitet nummer 1. Det var vi som revolutionerade fotbollen med en avancerad passningsspel tillsammans med en extremt hög press och intensitet. Chelsea var också intensiva på sitt sätt men i mindre utsträckning. Bayern var intensiva på alla möjliga sätt. Atlético och Dortmund behöver jag inte nämna hur intensiva dom är/var i sitt spel.

Har man inte intensitet idag så är det mycket svårt att komma fram. Kolla Sevilla. Kolla Valencia. Kolla PL lagen som halkar efter ordentligt, vilket lag är intensivt där? Bundesliga är ett prakt exempel på det. Det är egentligen inte den mest tekniska eller taktiska ligan men alla lag har intensitet. Jag har väldigt många gånger kritiserat Lucho och en grej som man MÅSTE ge han cred för är att han har återtagit intensiteten och energin i vårt spel. Man måste säga det! Den här månaden är avgörande för våran del. Har vi intensiteten på max nivå så kan det mycket väl gå vägen. Vi spelade inte ut Sevilla bara fotbollsmässigt utan vi var så mycket mer intensivare än dom, på deras egen hemmaplan och mot ett intensivt lag. Där var hemligheten till utskåpningen i första halvlek. Har inte sett PSG matchen än men kommer se den snart.

Det är också extremt viktigt att inte tappa intensitet under en längre period. Helst ska vi vara intensiva varje match. Varför? Jo eftersom det är mycket svårt att ''leka'' med intensivitet. Man kan inte vara intensiv när man bara vill. Man måste hålla den på en jämn nivå så att det finns kvar i kroppen. Så att man inte behöver ''ladda om'' batterierna för det kan ta tid och det tar kraft. Ett exempel är Madrids match mot Atlético i CL. Första halvlek var man mycket intensiva men eftersom intensivitet inte är ett grundspel för dom så tappade man i andra när Atlético konkurrerade med dom i intensivitet.

Hoppas vi kan behålla den här intensiteten som vi har haft några matcher. Vi möter Valencia om 2 dagar och det gäller att inte slappna av för Valencia är ett intensivt lag. Det handlar inte bara om det, utan att våra spelare kan ha det på en jämn nivå. Energi, tempo och intensitet är en av de absolut viktigaste (om inte den viktigaste) faktorerna till framgång idag.
Barcelona Leo y Cesc
2015-04-17 02:08
@barcastuff: Pele: "You can't compare Cristiano and Messi. Cristiano is a goalscorer, Messi scores and sets up others. I'd pick Messi for my team." [oc]

Alla tycker likadant förutom vissa Madridfans.
Barcelona B-Guden
2015-04-17 00:28
@Liunil Masse:

Rafinha för denis tenderar att spela alldeles för mycket för sig själv och fuskar väldigt mycket i deffensiven
Barcelona Liunil Masse
2015-04-17 00:03
Denis Suarez är verkligen ett guldkorn vi förfogar över! vem håller ni högre, Rafinha eller Denis och varför?
Barcelona Barca4life98
2015-04-16 23:59
The cameroonians Aha okej... Klippet var kort så missade säkert mycket av firandet. Intressant spelare minst sagt i alla fall.
Barcelona the cameroonians
2015-04-16 23:53
@Barca4life98:

Inte arg, bara mycket energi som kom ut. Hoppade högt av glädje... :-)
Barcelona Barcanist
2015-04-16 23:51
Mycket dåligt av Pep att skylla Porto-förlusten på läkarstaben....barnsligt!

Pep, kom hem, du hör inte hemma någon annanstans!
Barcelona Barca4life98
2015-04-16 23:40
Såg bara klippet på Denis mål men han såg lite sur/arg ut? När han firade elr?
Barcelona ElRaval
2015-04-16 23:30
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Han ska i ren frustration skyllt på dem för att dom inte lyckats reducera skadelistan inför Porto-mötet.

I protest ska läkarteamet ha sagt upp sig pronto.
Annons: