/spanien/barcelona/forum/2735.aspx/spanien/barcelona/forum/2735.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2015-05-11 00:29
The Octopus of Badia

Fabregas är helt klart avis på att Rakitic har tagit hans nummer och blivit en supporter favorit, något som han själv inte lyckades med. Han har inte ens varit 1 år i Chelsea och snackar om familj hit och dit när han i Barcelona spelade med folk han har vuxit upp med. Jag är väldigt glad över att vi skeppade iväg honom och tog i Rakitic som visar hundra gånger mer lojalitet när det gäller kämpar anda, Fabregas känns lite som en vilsen grabb som inte riktigt har hittat hem än...
Barcelona LeoMessi
2015-05-11 00:21
Fabregas har en loser-mentalitet, så fort det blev lite jobbigt för honom i Barcelona så valde han att sticka. Han klarade inte av att spela i ett lag där förväntningarna är höga och där fansen, klubben, tränaren och spelarna kräver perfektion. Han klarade inte av att vara spelmotor i Barcelona då han inte var tillräckligt kvick, hade inte tillräckligt bra bollkontroll och koncentration för att dirigera ett spel. Det är en sak att försöka mata assist och ha yta för det, och det är en helt annan sak att diktera tempot. Han var inte tillräckligt taktiskt kunnig för den delen, och eftersom han saknade defensiva egenskaper så var han dömd att misslyckas på vårt mittfält. Är oerhört glad att vi har raketen på mittfältet numera. Där har vi en som gör allt han kan för att kompensera det han saknar, en som offrar sig för laget och som sliter arslet av sig i 90 minuter. Hans frånvaro har gjort Pique bättre! Medan andra har en förmåga att höja sina lagkamrater så hade Fabregas dem härliga förmågan att sänka dom. Speciellt Pique.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Octopus of Badia
2015-05-11 00:10
Fabregas to Chelsea TV -

"Barcelona was a team of individuals but now I am part of a family. The fans, team and owners are all together"

Det är lugnt Cesc, vi fattar att du är avundsjuk på Rakitic som faktiskt kunnat prestera i din moderklubb under våren, och inte nog med det, även mot topplag.
Barcelona AndreD
2015-05-11 00:00
@Liunil Masse:

Messis solklara assist till Neymars 1-0 mål mot Levante borta i september räknades inte heller som assist för att målvakten tydligen nuddade bollen lite med sin fingerspets. När bollen tar på en spelare och går in i mål är det inte självmål, men när bollen tar på en spelare men fortfarande går fram oberört till målgöraren så är det ingen assist. Sjuka och totalt efterblivna regler. "Officiellt" har Messi 18 assist, på riktigt är det 21 assist.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-10 23:02
Vem bryr sig vad Maradroga säger han är full av coocoo.
Barcelona Rambla~
2015-05-10 21:41
DM1982 De kommer inte spela i samma serie. Segunda B är mer baserat på geografisk region och det finns 4 olika serier. Zidane var ju en hit, sämsta resultatet för Castilla på 44 år. Hoppas han tar över a-laget nu, han verkar redo. Helt otroligt hur denna ledning slarvat ner Barca B till Segunda B.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-10 21:13
@enkos:

Jo jag minns att du sagt det, men jag minns också att den förvirrade maradona också yttrat motsatsen om Messi.. men men
Barcelona enkos
2015-05-10 21:06
Här är källa där den drogade Maradona uttalat sig

Ps. Lita på allt jag skriver här, jag hittar inte på något men mina källor är inte många som förstår ändå så därför lägger jag inte dem :)
Barcelona DM1982
2015-05-10 21:04
[QUOTE=papillon]Ett "positivt" besked: real madrid B blir kvar i div 3 [/QUOTE] Då kan vi se fram emot mini el clasico nästa säsong.
Barcelona the cameroonians
2015-05-10 20:54
Maradonas uttalanden kommer från det senaste Revista de la Liga där han intervjuas av Balague.

En del av intervjun på engelska finns i länktips.
2015-05-10 20:51
enko Har du källa på det? det säger ju emot maradonas tidigare uttalanden där han sagt att Messi kommer utan tvekan anses som den bäste någonsin när han lägger skorna på hyllan. annars håller jag med om att cocaine's a hell of a drug liunul masse LFP (liga florentino perez) böjer och vänder på reglerna när det passar deras agenda. Om något ska gynna Barca måste det va jäääävligt stor marginal till deras favör. För varje assist som t.ex cristianö gör måste Messi göra 3 så står det 1-1 i räkningen. Samma sak vad gäller t.ex. tacklingar. Alonso, ramos, pepe, arbeloa kan armbåga spelare i 90 minuter men domarna "råkar inte se". Inte ens när det finns bildbevis spelar det någon roll för "det togs inte med i match rapporten". Men Mascherano åker oftast på varning vid första förseelse för att ta som exempel. Det är bara i spanien som dessa sk. regler finns och kan böjas hursom. Det här med vem som touchar sist osv verkar inte vila på någon speciell regel utan helt enkelt upp till LFP om vad dom anser och vilka de har som favoriter. EDIT: som någon här inne jämförde 6-0 segrar in andra ligor jämfört med spanien. När storlag vinner på det sättet anses de fantastiska. När barca gör det är ligan dålig etc. På samma sätt kan man jämföra spelare när de fälls. cristiano är en konsekvent filmare, skryter om sin fysik men ramlar så fort man pustar ut på honom. en spelare som knappt kan göra sin gubbe eller hålla i bollen medan han avancerar, ändå är det han som får flest frisparkar, medan bolltrollaren Neymar stämplades som filmare efter 1 månad i Barcelona. Allt hänger på vilka det är som rapporterar och dem som har makten. Det är dem som skapar "sanningen" a la niva/LFP. Våra hatare har återvänt, och de kommer vara värre än någonsin. Snart kommer Messi, suarez etc vara dopade, rakitic medborgarskap ifrågasättas och Iniestas vingård anmäls för skattefusk osv.
2015-05-10 20:46
Denis Suárez är med i startelvan i ett annars väldigt reservbetonat Sevilla som möter Celta borta ikväll.
Deulofeu är med på bänken tillsammans med bland andra Bacca, Banega, Vitolo & Vidal.

Verkar som att Emery går all in på cupen nu.
Barcelona papillon
2015-05-10 20:35
Ett "positivt" besked: real madrid B blir kvar i div 3
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2015-05-10 20:33
@enkos:

Cocaine is a hell of a drug :-)
Barcelona neymar JR
2015-05-10 19:59
Osasuna vann sin match, och santander leder sin i skrivande stund, hoppet börjar ta slut för b-laget
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-10 19:54
enkos

vidrigt ifall det stämmer....
Barcelona enkos
2015-05-10 19:46
Den avundsjuke Maradona är tydligen redan rädd att Messi är genom tidernas bäste spelare då pajasen säger mu att Messi och Ronaldo är lika bra och att ingen är bättre än den andre...
Barcelona dinho the artist
2015-05-10 19:43
ElRaval
Med långt bak i banan menar jag mer i uppspelsfasen. Det är en mittfältare med offensiva kvaliteter främst. Inte i form av dödlighet utan snarare någon som ser till att vi inte tappar bollen. En Veratti, Thiago, Oli Torres osv osv.
Barcelona ElRaval
2015-05-10 19:27
@dinho the artist:

Låter precis som Busquets.
2015-05-10 19:08
Utd med Ferguson var allt som oftast överlägsna i den inhemska ligan;)

Liunel
Fabregas är lika mycket spelmotor som özil - alltså inte alls. Jag efterfrågar en spelare som trivs långt bak, som har en bra positionering samt exceptionell blick för spelet och förmåga att behandla bollen i trångmål.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-10 18:40
Hur får Messi inte assist för Barcas två mål igår när Ronaldo får assist när bollen tar på en Elchespelare, målvakten och sen gör Benzema mål? http://youtu.be/nXVCGovNV_g Messi fick inte heller en assist för Sandros mål borta mot Villarreal i början på säsongen. http://youtu.be/ObSkuMk6uUo
Barcelona Liunil Masse
2015-05-10 18:02
Hade vi velat ha en spelmotor och kontroll i laget så hade vi behållt Fabregas. Men ingen kan övertyga mig att Fabregas hade tagit det grovjobbet i defensiven som Rakitic tar. Liksom det Lucho vill ha, vår trio får fria tyglar i offensiven och Mittfältarna gör grovjobbet i defensiven. Att Messi styr spelet är vad Lucho vill, finns ingen bättre playmaker än Messi.
Barcelona Vampíro
2015-05-10 17:08
dinho Där håller jag inte med. United körde över Chelsea i PL den säsongen och var utan tvekan det starkare laget. De var regerande mästare i CL och hade en fantastisk trupp med bl.a. Ronaldo, Tevez, Berbatov, Rooney i anfallet och Ferdinand/Vidic i mittlåset.
2015-05-10 16:58
Vampiro
Jag förstår! Jo men jag tycker chelsea hade varit rätt lag i finalen 2009. Chelsea hade ett helt otroligt lag på den tiden. Med oss, såklart ;) 2011 var det härligare då det var de två bästa lagen tveklöst och vi var dessutom tveklöst bättre ;) tycker faktiskt 09 var betydligt jämnare än finalen två år senare ;)
Maestro
Jag kräver inte en fulländad totalfotboll ; jag skulle bara vilja se mer kontroll i vårt spel. En fräschare extremt bolltrygg mittfältsmotor vill jag se. Inte så lätt att hitta dessa till just barcelonas mittfält dock. Det är fakta att det rör sig om 3-4 spelare på marknaden som ens kan vara med i diskussionen.
Barcelona enkos
2015-05-10 16:53
När City slår andra Pl lag med 6-0, nät Bayern gör samma sak, När Psg vinner med 6-0 det är aldrig snack om dålig liga och dåliga motstånd men så fort världens bästa lag Barcelona vinner med 6-0 är det direkt snack om dålig liga och dåliga lag , hycklare och bara avundsjuka anglofiler och inget annat
Barcelona Vampíro
2015-05-10 16:51
dinho Personligen så föredrar jag finalen i Rom 2009. Tycker det United laget var betydligt starkare och Barça spelade med en helt osynkad backlinje. Trots det så dominerade vi matchen efter sisådär 8 minuter. Hur som helst så är det två fantastiska finaler och två fantastiska säsonger. Jag håller dock 08/09 lite högre då vi som sagt både kunde rulla ut motståndarna samt spela mer rakt när det behövdes. Man är bortskämd som Barcelonasupporter som har fått uppleva dessa fina år i klubben. Mina 2 cents, tillbaka till ordinarie Ronaldo bashing.
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-10 16:37
@dinho the artist:

Så kräsen kan man inte vara. Den fotbollen är inte lätta att uppnå....
2015-05-10 16:34
Vampiro
Jo spelet 09 hade sina likheter med dagens spel, förutom att vi då även kontrollerade mittfältet till 95% av matcherna. Idag är det lite "upp med bollen till Messi så löser de tre där framme detta" - stilen. Fungerar ju bevisligen men jag vill se mer dominans - mer kontroll i matcherna. 2011 mot utd var ändå speciellt då utd själva var väldigt bra. Men de hade verkligen inte ett dyft att sätta emot.
Barcelona FCB666
2015-05-10 16:33
God eftermiddag La Liga-experter. Tänkte höra mig för om hur ni ser på strejkhotet? Till saken hör att vi har biljetter till den avslutande matchen mot Deportivo, och ja en vis oro att missa festen har man ju när förbundet hotar med strejk. Hur troligt är det att man förverkligar sina hot?
2015-05-10 16:22
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Det är lugnt, lätt hänt när man skriver längre inlägg sen länka du av helt annat syfte

Sen håller jag helt och hållet med dig, jag vill se SPELARNA fira.. inte nån jävla gräsmatta eller lyckost som råkar va i publiken. Vill se Messis genuina glädje när han tystar alla hatare, för tvivlare finns det inte längre, bara svartsjuka hatare.
Annons: