/spanien/barcelona/forum/2734.aspx/spanien/barcelona/forum/2734.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2015-06-04 22:51
Neymar: "Flick against Athletic? That's football, it's my style. I won't change it because people get angry." [tve]

Mkt bra!
Ingen ska ändra hans stil... INGEN!
Barcelona Liunil Masse
2015-06-04 22:36
Vilken jävla talangfull spelare Deulufeu är! Synd att han håller ju på att förstöra sin karriär som kan bli hur bra som helst.
Barcelona 11-9-10
2015-06-04 22:35
Xaviesta Håller helt med dig, trött på alla kappvändare. I princip alla här inne ville ha bort honom i december och nu vill man helt plötsligt gå med på alla hans idiotiska krav Folk får börja tänka ett steg längre, 20-25 miljoner € bara i lön till honom under 3 år.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barca!54
2015-06-04 22:32
Kolla på denna analys av Messis mål mot Bilbao. Visar klart och tydligt vilket geni Messi är. Kaos!
Barcelona B-Guden
2015-06-04 21:57
Så länge Messi spelar på högerkanten ska Alves vara kvar, du kan inte hitta 2 fotbollsspelare i hela världen sen fotbollen skapades som förstår varandra lika bra som dom.
Barcelona messiooooxavii
2015-06-04 21:35
Varning för det du skrev, nästa gång blir det en lång spärr.//Mod.
Barcelona the cameroonians
2015-06-04 21:32
[QUOTE=( Xaviesta )]Är jag den enda som inte vill se en förlängning med Alves härinne? Jag hoppas innerligt att han lämnar i sommar. Jag har redan motiverat varför många ggr senaste åren. Var mest nyfiken på om det bara är jag som inte vill se honom i laget mer? Ser hellre Montoya, Bartra eller tom Adriano där istället för Alves. [/QUOTE] Med tanke på att den Alves vi sett de senaste månaderna var totalt försvunnen i två år innan dess så har han inte gjort sig förtjänt av något mer än det som ligger på bordet. Att ledningen enligt honom inte visar respekt står i skarp kontrast till hans skeva självbild där han vill framställa sig själv som kung. Ja, han spelade fram Suarez mot Real, men folk verkar ha glömt att hans återkommande misstag och loja inställning under hösten höll på att kosta oss ligan redan där och då. Samma sak med hans roll i omklädningsrummet, folk sa samma sak om Pinto och Puyol. Verkar som att det är hyfsat bra stämning idag trots allt. Samtidigt förstår jag att många räds et Barça utan Alves med tanke på att det är riktigt svårt att hitta en likadan spelartyp. Men om laget kunnat anpassa sig utan en Xavi/volante kan givetvis samma anpassning ske utan en Alves. Det handlar om att distribuera ut brassens egenskaper på ett par andra spelare, tex genom att ge Rakitic mer offensivt ansvar och låta högerbacken fokusera på att ha en balanserad defensiv position. Summerat är det en utdelad fråga där hjärtat står mot hjärnan kombinerat med en skräckblandad förtjusning. Alves står, enligt egen utsago, med en och en halv fot utanför klubben. Jag har ff lika många tår på båda sidor av mittlinjen.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-04 21:28
Ali G Det är Messi som fått Alves att skina i år iom att han flyttat ut till kanten igen. Vilken vänsterback i världen vågar gå med upp i anfallen när man har Messi att hålla koll på? Alves behöver inte ta ett dugg ansvar defensivt och då är han helt plötsligt på beachen igen och leker fotboll. Hans brister syns inte i år tack vare en superb Messi som kamouflerar dom bra. Flytta ut Messi till falska nian igen och du ser en högst medioker Alves operera på plan. El Pasillo har bättre inlägg än Alves. Hans defensiva spel fullständigt riskfylld och fullt av chansningar. Utöver det sportsliga gillar jag inte alls hur han beter sig i media samt på sina onödiga presskonferenser. Hans frispråkighet är inte en ödmjuk sådan utan han framstår snarare som arrogant utan minsta hänsyn till klubben han representerar. Vem minns inte hans gnäll på fansen häromåret tex? Jag klarar inte av såna karaktärer i mitt lag, sorry. Han kan ta sin girighet och sitt pick och pack och flytta dit sedelprasslet tar honom. Jag kommer iaf inte sakna honom nämnvärt även om jag är tacksam för att han gav oss sina bästa år. Vi bör satsa på någon ny och även om det är en usel Montoya skiter jag i vilket. Jag kör nästan (bara nästan) hellre med en 3 backslinje än med Alves.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-06-04 21:14
Xavi snackar om sina lagkamrater. Fin läsning!
Barcelona messiooooxavii
2015-06-04 21:10
Hur kul är det inte att gå in på Reals forum och läsa om alla offensiva spelare som dom drömmer om trots att deras offensiv gjort mer mål i ligan än våran men släppt in mer mål än 4 andra lag i ligan. Då vinner man inga titlar, sen att penal madrid gör 9 på granada och lag som dem och tar bara 4 p mot top fyra lagen säger en del om offensiven också kanske. Suger när det gäller . Men jag har då fan inte hört dem nämna ngt om att byta ut hönsgården där bak med pepe och ramos och världens mest överskattade mittback i Varane. Ser just ut för oss med tanke på vilka spelare Real siktar in sig på
Barcelona messiooooxavii
2015-06-04 21:01
Juventus har 73 % vinster med chielini och 45 % vinster då han varit skadad, säger en del om hans betydelse
Barcelona messiooooxavii
2015-06-04 20:58
Vet inte om detta nämnts tidigare men ikväll kl 23.00 är det inför cl finalen studio på 3 an. Tagga
Barcelona Ali G
2015-06-04 20:40
Xaviesta

Jag hoppas att du skämtar när du skriver att du hellre ser Montoya som är fullständigt värdelös, Bartra som inte har speed eller teknik för en ytterbacken psition och en Adriano som likt Montoya inte gör ett rätt på plan.

Alves är ju en stor anledning till att vi är på väg att vinnea trippeln, i höstas var han bedrövlig men ända sedan Messi flyttats till högerkanten så har han varit världens bästa ytterback. Hans passning till Suarez i El Classico är världsklass och tog oss till en ligatitel. Hans brytning och förarbete till Messis första mål mot Bayern i ett viktigt skede som är direkt avgörande till vår finalplats är ju bara några exempel på vad Alves tillfört laget och sen kan man inte glömma hans roll i omklädningsrummet ..
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-04 20:12
Är jag den enda som inte vill se en förlängning med Alves härinne? Jag hoppas innerligt att han lämnar i sommar. Jag har redan motiverat varför många ggr senaste åren. Var mest nyfiken på om det bara är jag som inte vill se honom i laget mer? Ser hellre Montoya, Bartra eller tom Adriano där istället för Alves.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-04 20:04
@Ali G:

Alves har ju blivit erbjuden kontrakt, men han har inte skrivit på, vad det beror på låter jag vara osagt.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-06-04 19:47
Ali G Pedro är inte katalan. Han är från Kanarieöarna.
Barcelona Ney
2015-06-04 19:37
Om det är någon som ska ut ur klubben så är det Sergi Roberto och Montoya. De två glider på bananskal i flera år nu. Douglas har bara kommit till klubben och är värdig en chans. Rafinha har varit strålande vid de tillfällen han fått spela. Han besitter verkligen kvalitéer som kan vara till nytta. Men Sergi Roberto och Montoya har inte visat någonting som berättigar deras närvaro i klubben trots alla chanser de får både i träning och match. Avhyvla dessa två lallare och använd pengarna till Alves' nya kontrakt. Så hade jag gjort.
Barcelona Dema
2015-06-04 19:35
Ärligt talat ... Det är nästan så man får fjärilar i magen när man tittar på Pedros förlängning i bilder. Vad tänkte man egentligen. För mig var han rent mentalt redan borta ifrån fotbollsklubben FC Barcelona. Lilla kanariefågel - det ska bli underbart att få fortsätta se dig flaxa dina vingar på Camp Nou. I förhoppning att nästa säsong blir mycket lyckosammare för dig personligen. Angående Giorgio Chiellini .. Ett dråpslag för finalen att han inte är med på lördag. Precis som redaktionen hos Juentus skriver. Rent spelmässigt kan han väl ersättas. Men laget (och finalen) tappar en karaktär som tyvärr inte är lika lätt att byta ut. En lite småful krigare med ett hjärta lika stort som Camp Nou. En riktig gladiator. En gubbe jag alltid skulle välja på Street fighter eller Tekken om han nu fanns där som alternativ. Stort avbräck för juve, kanske större än vad de själva tror. Dagens tips .. Jag hade en gång en dröm. I den här drömmen vann barca med 6-2. Det här var dagen innan 2-6 matchen borta mot Real Madrid. Den drömmen slog otroligt nog in och jag tippade själv inte en krona vilket kändes bittert efteråt då jag samma dag spridit för massa vänner att tippa just 2-6. Inatt hände det igen men den här gången blev det en 4-1 vinst mot Juventus. Inte riktigt lika otroligt som 2-6 matchen men inte så långt ifrån så här på förhand. Dock kastar jag in några femtiolappar den här gången för sakens skull. Om vi håller oss till verkligheten. Hur kommer det att se ut på lördag? Med all respekt för Juventus. Men spelar man i det laget där en av dina medspelare heter Messi så har man en stor fördel. Inför finalen 2011 mot United funderade jag lite kring själva utmaningen att få möta det då mycket grymma laget med Sir Alex i spetsen. Efter några minuters funderande slogs jag av ett lugn och en medvetenhet av att barca helt enkelt skulle vara för bra i den matchen. Mycket pga Messi. Jag vill tro att han är precis lika bra nu som inför finalen 2011, om inte bättre. Men det viktigaste av allt. Han är så sjukt spelsugen. Det märktes inte allra minst i matchen mot Athletico Bilbao. Trots att jag sett flera hundra matcher med Messi så är det ändå bara vissa "få" gånger som han är så där äckligt överlägsen alla andra. Han befinner sig i ett sådant momentum just nu. Man ser det på hans tröja när han springer - den liksom fladdrar på ett speciellt sätt i farten. Om inget oväntat händer som skador eller utvisningar så vinner Barcelona matchen på lördag och tar också en historisk trippel. Blir det (gud förbjude) en förlust på lördag så kan jag inte säga annat än att det inte finns något lag som jag hellre förlorar finalen mot än dagens Juventus.
Barcelona Ali G
2015-06-04 19:17
Pedro borde lämna nu on han vill rädda sin karriär, killen är redan 28 år och skulle gå in rakt i startelvan i vilket annat topplag som helst men istället väljer han o ruttna på bänken och hoppa in sista tio varje match.. Varför förnya Pedro och inte Alves? Är du katalan och helt bedrövlig får du ett kontrakt, Pedro, Bartra och Roberto är några exempel. Men är du icke katalan slänger de ut dig med huvudet före oavsett vad du presterat likt Etoo, Abidal och nu Alves..
Barcelona enkos
2015-06-04 18:51
Barca och Messi hatarna kan inte aceptera att Barca är bäst och Messi från en annan planet att Messi kallas till dopninstester gång på gång.. Är bara rädd att hatarna ska göra en fälla och bara hitta på nåt bara för att hindra honom att spela finalen men även att stoppa honom från att bli bäst genom tiderna genom att sen bara snacka "han använde doping bla bla"...
Barcelona Lion24
2015-06-04 17:56
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Jag håller med dig. Med Delo så känns som om han inte behöver kriga för nånting utan att allting ska komma gratis till honom men så funkar inte top fotbollen. Delo måste verkligen börja fundera riktigt ordentligt nu under sommaren angående sin karriär och vilken väg han vill gå. Han är väl 22 år nu om jag inte är ute och cyklar och man kan inte vara en talang för evigt. Jag anser att en spelare inte riktigt är en talang när han fyllt 21-22 år. Delos problem verkar ligga i framförallt psyket men ska jag vara ärlig så gillar jag inte hans spelstil heller. För mycket titta ner på gräset, kladd på boll och osmart bland annat (!). Jag har också svårt för Adama då jag ser han som ganska lik Delo i spelstilen fast betydligt mer explosiv men han är jag villig att ge en chans då han verkar vara professionell, jobbar hårt och verkar vilja lyckas. Jag hoppas man säljer Delo i sommar och får in en slant för honom när han fortfarande räkans som en ''talang''.
Barcelona Yellow cake
2015-06-04 17:33
@the cameroonians:
Tello trodde jag på. Ett tag kändes det som att han kom in i flera matcher och gjorde ett par, tre mål.
Barcelona Gabriel
2015-06-04 17:13
På tal om Deulofeu, kommer ihåg när det fanns vissa här inne som på fullaste allvar var emot en värvning av Neymar för att "vi redan har Deulofeu som kommer bli minst lika bra om inte bättre". La Masia i all ära, vi ska vara stolta över den och alltid ge de bästa talangerna chansen, men ibland går hypandet till överdrift. La Masia finns inte för att hindra oss att köpa stora spelare utifrån, den finns för att krydda våran trupp och i bästa fall startelva med egna talanger när det kommer upp spelare som är tillräckligt bra. La Masia finns inte för att "det ska ges plats åt de egna talangerna", den finns för att talangerna ska ta vara på sin chans och bevisa sig vara tillräckligt bra - oavsett konkurrens. Konkurrensen hindrade inte Busquéts som hade Yaya Toure på hans position eller Pedro som hade Zlatan, Henry och Messi i laget. Även Bojan hade ett halvår där han faktiskt tog vara på sin chans och bänkade Zlatan. Är man tillräckligt bra får man sina chanser. EDIT: Även Piqué, som förvisso köptes tillbaka, hade en hård konkurrens med Puyol och Marquéz. Nu skadade sig Marquéz mot slutet av trippel säsongen och Piqué tog sin chans, hade han inte gjort det hade han med största sannolikhet bänkats till nästa säsong och Pep hade ersatt honom fortast möjligast med ingen som helst hänsyn till att Piqué är en La Masia produkt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-04 17:10
Deolofeu får kriga på!

Det finns inga lätta vägar. Han får byta lag och satsa på en annan spanska lag. Därefter får han träna/spela matcher som om det vore final.

Varför inte anställa en PT. Han har kommit så långt nu får han se till att jobba på den mentala biten..

Vad är det jag hör/läser här inne.
Verrati till R.Madrid?
Nej, i helvete heller!! Ska gubben köpa allt som har ett värde???
Det kan väl inte stämma att PSG skulle släppa sån guldklimp.
Å andra sidan så kan Perez köpa vem fan han vill!! Skulle inte förvåna mig om PSG släppte honom och köpte Pogba stället. (självmord för dem).

Fan Thiago! kom tillbaka snart..
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-04 16:47
DM1982

jag håller med dig, ser allt annat än bra ut=).
deulofeu och thiago var absolut mina favorit talanger. jag har svårt att bara svälja att ena är helt borta o den andra kanske lyckas nån annan stans. vill typ att han ska floppa i a laget för att jag ska acceptera det=(
Barcelona DM1982
2015-06-04 16:17
[QUOTE=KiNg-PuYi]tjänstefel ifall deulofeu inte får plats på bänkens nästa år, killen behöver bara lära sig att ha fötterna på jorden. [/QUOTE] Jag vidhåller att den killen inte har något i a-laget att göra. Det krävs grovjobb av spelare och han har inte visat att det är något för honom. Hans sejour i Sevilla har varit väldigt misslyckad, ett förlorat år. Tyvärr har han nog slarvat bort en fin karriär.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-04 16:15
the cameroonians

sjukt tråkigt om killen lämnar, jag vet att mer än hälften här inne tappat för killen men tror verkligen fortfarande på han. vet inte men en känsla säger mig att killen kommer att slå igenom över en natt men frågan är bara när. inte illa mot pedro men att förnya hans kontrakt o inte sälja var ett korkat beslut. sen om alves lämnar vilken är min mardröm. och ge hans position till pedro o sen deulofeu uppe hade varit nice. man kan rabbla upp 10 scenarion hehe, den som lever får se=)

visca barca!
2015-06-04 16:06
[QUOTE=Xavi 6 // Visca Barca]Varför var inte några spelare med i Xavis event igår? Tänker på Messi, Suarez, Pique och några andra. [/QUOTE] pga dopingkontroll kunde de inte medverka på presskonferensen.
Barcelona Andresito
2015-06-04 16:05
[QUOTE=Xavi 6 // Visca Barca]Varför var inte några spelare med i Xavis event igår? Tänker på Messi, Suarez, Pique och några andra. [/QUOTE] Vissa spelare doptestades och kunde inte delta. Messi la upp en bild på Facebook om detta.
2015-06-04 16:05
[QUOTE=KiNg-PuYi]tjänstefel ifall deulofeu inte får plats på bänkens nästa år [/QUOTE] Med tanke på hur lite han (kunnat) utvecklats den här säsongen och sannolikheten att Lucho stannar är hög tror jag personligen att han kommer säljas med återköpsklausul. Däremot är jag samtidigt av den åsikten att Deu ska få samma chans som Tello och Cuenca, dvs en hel säsong i A-laget. Med tanke på hur lite vila MSN får/kräver/behöver samt Pedros förlängning kommer det bli väldigt lite speltid för en 5:e forward. Något jag inte tror Lucho heller anses behövs. Därmed är Deulofeus framtid förmodligen inte i Barcelona.
Annons: