/spanien/barcelona/forum/2733.aspx/spanien/barcelona/forum/2733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Coach Pep.
2015-04-18 18:50
Jippie! Anti-Enrique-folkrörelsen börjar vinna mark! Förhoppningsvis kan vi övervinna pro-Enrique liberalerna (forumets överväldigande majoritet). Enrique kommer göra det jobbet själv ändå då hans fotboll knappast håller i längden, men ju tidigare, desto bättre (risken är att LE klamrar sig fast). Om bara fler besatt förmågan till självkritik hade det varit mycket lättare. Självkritik kräver dock mentalt vuxna individer, vilket de flesta fans inte är (speciellt madridioter). Jag har själv blivit anklagad för att vara Chelseasupporter här inne när jag berömde Hazard en gång framför Neymar, och idag började jag ofrivilligt hålla på Valencia (sånt som händer när man älskar fotboll mer än "resultat", vilket är vad som bör definiera en culé).
Barcelona Ali G
2015-04-18 18:49
@Rambla~:

Folk blir aldrig nöjda oavsett tränare , förra året med Tata var det samma sak och året innan också . Då klagades det på att spelarna var dåligt tränade och hade BBQ efter träningar.osv. Men nu när vi är är favoriter till trippeln Och har utvecklat och fått en ny dimension till vårt spel så klagas det fortfarande .

Idag spelade vi bedrövligt speciellt i första halvlek . Anledning till det är att vi gjorde ett tidigt mål som gjorde att vi backa hem och satsa på kontringar, men idag var ju kontring spelet obefintligt och vi har sett det många gånger tidigare. Spelar vi så här naivt mot PSG så tror jag att vi åker ut så skärpning gäller.

Mot trippeln!! Vissa Barca !!!!

S
Barcelona Rambla~
2015-04-18 18:48
Byta tränare, varför? Tja, som jag skrev förut. Han inger inget förtroende hos mig, ser inte ut att veta vad han håller på med. Dålig kommunikation med spelarna, det är viktigare att visa vem som är boss. Dålig relation ned Messi om man får tro rapporter. Det håller heller inte i längden, möjligtvis säsongen ut. Jag väljer Messi före LE alla dagar om det skulle komma till ett sådant ultimatum. Favre i Gladbach är en intressant tränare. Provar faktiskt också gärna Klopp. Jag tror att han kan anpassa sig till Barca och dess filosofi och blanda den med sin egna filosofi så att det kan bli en intressant mix. Han har också en klar idé om hur han vill spela. Är dessutom en skön profil.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heisenberg
2015-04-18 18:47
Jag är också för kontinuitet, men inte bara för att. Det måste finnas något konkret som man kan bygga vidare på, och jag är ledsen men jag ser det inte. Vi har vunnit så sjukt många matcher efter individuella prestationer och inte för att Luchos taktik har varit bra - tvärtom har det sänkt oss de gånger vår trio inte fått till det. Missförstå mig inte, det ska finnas utrymme för kreativitet, men det måste finnas ett stabilt grundspel först - och helst ett med bollinnehav som är troget klubbens filosofi.

Dock måste jag ge cred till LE för att han gjort oss så bra på fasta, men det är det, typ.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-18 18:46
En tränare av Barcas kaliber ska inte starta med Mascherano och Busquets tillsammans på mittfältet i en sån här viktig match. Jag kan förstå folks frustration, den kombinationen har aldrig sett bra ut och ändå gör han samma misstag och det i en sån här match är oförlåtligt. Nybörjarbeslut rent ut sagt från Luchos sida. Sånt ska inte ske!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-18 18:45
Vad tråkigt det hade varit att heja på Chelsea.
Barcelona Frodo
Rambla~

Jag skulle kunna tänka mig fortsätta med LE även nästa säsong. Jag gillar inte att vi bytt tränare varje säsong under den här ledningen. Dock vill jag se bättre spel och coachande från LEs sida. Allt från kollektivt anfall- och försvarsspel. Just nu är inget synkroniserat vilket är en tränares uppgift. Man pressar man mot man istället för press i en enhet, det är för långt mellan lagdelarna i försvar, det skickas slumpmässiga långbollar vid minsta lilla press, mittfältspelet är obefintligt och vissa spelare lirar gatufotboll under 90 minuter. Jag låter riktigt dryg nu som kritiserar så mycket men spelet ser alltför ofta helt bedrövligt ut. Jag gillade Lucho som spelare och hoppas verkligen han rycker upp sig. Det vore grymt med en klubblegend som kan träna laget i flera säsonger.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Jag förstår inte riktigt hur ni resonerar. Även om det blir som ni vill d.v.s en ny tränare så kommer vi ha samma mittfält och högerback. Har ni kanske glömt att vi inte får värva. Spelet skulle vara samma även om självaste Pep G tog över efter Lucho och ärvde den här truppen. Vi är i svaga på mitten och högerbacksplatsen. Jag är också för att Lucho stannar en säsong till även om vi blir titellösa. Tänk er en ny tränare med denna trupp. Det är som att börja om igen. Hur resonerar ni när vi inte får värva alls???
Barcelona Tiki-Taka
2015-04-18 18:40
Vi leder ligan, är i cupfinal och har ena foten i semi i CL, är detta inte ett konkurrerande lag!? Ni som klagar på Lucho är fan patetiska! Laget spelade en tuff CL match i veckan också, vilket ni kanske har glömt. Att vinna och inte släppa in något mål mot ett lag som Valencia visar bara vilken kämpaglöd laget har, fast när laget inte spelar på topp. Visca!!!!
Barcelona Rambla~
2015-04-18 18:39
Mou ställer upp med Matic och Zouma framför Terry och Cahill. På hemmaplan mot United. Snacka om riskminimering och att välja fysiska spelare. Det kunde ha varit värre på Barcas bänk trots allt.
Barcelona DM1982
2015-04-18 18:39
Byta tränare? Varför?
Barcelona Vampíro
2015-04-18 18:38
Alright kom gärna med förslag ni som vill byta tränare, för femte säsongen i rad skall tilläggas Jag är i alla fall Team Luis Enrique och tycker han ska få fortsatt förtroende OAVSETT hur den här säsongen slutar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-18 18:36
Jag måste säga att jag förstår precis all kritik Lucho får. Det är inte Barcas grej att spela såhär cyniskt och till och från ganska träigt för att nå resultat. Men det är heller inte Barcas grej att byta tränare tre säsonger i rad. Vad vill jag allra mest just nu? Kontinuitet. En ledning som vågar satsa på tränare, spelare och fattar att tålamod krävs för sportsliga framgångar. Jag önskar mig en klubb som drar åt samma håll, och jag tror Lucho är en tränare som med rätt stöd från ledning och möjligtvis några nyförvärv både kan prestera bra fotboll och nå framgångar. Men det kommer vi aldrig få veta om vi ännu en gång byter tränare och tar in en rookie i sammanhanget. Jag säger att vi ger honom en säsong till, för att vara säsong 1 har det gått förvånansvärt bra och det kan bara gå framåt.
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-18 18:35
Ramla ~ Du är långt från ensam. Jag hade inget förtroende för honom från första dan.. Och förtroendet har inte höjts nämnvärt mycket! Vi måste få en nu tränare om vi ska konkurrera!!!!
Barcelona SOMISEREM1899
2015-04-18 18:32
Messi har på 407 starter i Barça-tröjan gjort 400 mål. Helt sinnessjukt...
Barcelona Ali G
2015-04-18 18:29
Griezmann med två snabba mål och Atletico dominerar . Med den här formen vinner de mot Real . VAMOS!!!
Barcelona Rambla~
2015-04-18 18:23
Jag håller med Frodo. Oavsett vad vi vinner eller inte vinner när säsongen är över så vill jag ha en ny tränare till nästa säsong. Jag har tyvärr inte tillräckligt förtroende för Lucho. Dessutom vill jag ha ett bra mycket bättre mittfält än vad vi har i dagsläget. Det här håller inte i längden och det är nästan ett litet under att vi spelat ihop sär mycket poäng. There it is, I said it. Jag vill ha en annan tränare till nästa säsong.
Barcelona Gabriel
2015-04-18 18:22
Alltså på riktigt vad höll domaren på med idag? Först en jävla gratis straff sen flera felaktiga frisparkar till Valencia samt en hel drös av uteblivna till oss. Det ser på riktigt jävligt märkligt ut, sjukt konstigt när domare efter domare beter sig mot oss.
Barcelona jonis
@Barca-nist:
Ja det kan man lugnt säga! Gillar att han firar, kastar iväg bollen och sedan firar igen. "VAMOOOS" :D
Barcelona Smogen
@Rambla~:

Vilket lag är statistiskt sämst på att spela kl 16? Jo Barcelona. Säger ju sig självt att vi under våren kommer få spela en massa matcher på den tiden.
Fast det skulle inte förvåna mig om det är vår usla ledning som begärt det, ;)
Barcelona Barca-nist
2015-04-18 18:18
@jonis:
Bravo rättade till sitt förra matchs(ligan) misstag! Han räddade iför sig sina kamrater ett par ggr också
Barcelona Frodo
2015-04-18 18:18
Vi fick ett annat tydligt besked idag. Florentino Perez har steppat upp sitt game ännu ett snäpp. Han kommer att göra allt för att ligabucklan ska hamna hos Real.
Barcelona Rambla~
2015-04-18 18:17
Blaugrana91 Madrid spelade i tisdags, de får vila en hel del fast de spelar lördag. De hade kunnat spela i morgon kan jag tycka för de spelar ju först på onsdag. Nej de ska självklart ha extra vilotid inför onsdag också. Barca spelade i onsdags, måste sk spela idag eftersom de spelar på tisdag. Vilka fick spela tidig match på lördagen? Jo de som spelade i onsdags. Bra planering från ligaförbundet.
Barcelona Vampíro
2015-04-18 18:16
För femtioelftle gången den här säsongen skriver jag: knackigt spel men tre poäng var det viktigaste idag.
2015-04-18 18:15
Förvänta er inget av Malaga. De kommer att sära benen. Det är inte Barca de möter precis...
Barcelona Frodo
2015-04-18 18:14
Återigen blir vi utspelade under långa stunder. Vi har inget eget spel utan Lucho förlitar sig på individuella skickligheter. Det räckte vägen idag och det kommer att göra det fler gånger framöver också pga den sjuka talangen vi har där fram. Men det finns en risk för att vi kommer åka på en ordentlig smäll förr eller senare för motståndarna saknar knappast chanser. Men det är ju det här många av oss debatterat om på sistone. Folk kollar inte på själva fotbollen. Vissa kollar bara på resultaten.

Någon clown sa att Messi gått ner sig under matchen. En annan clown sa att han knappt rörde sig. Man undrar om folk ens kollar på matchen? Messi spelade riktigt dominant men tyvärr kan inte folk se det om inte han hamnar i målprotokollet. Killen dödade på egen hand 5 minuter på slutet. Glöm målet, hans sätt att tänka taktiskt och kunna hålla i bollen visar varför han är bäst.

Frågan är vilken legendar folk ska skylla den här katastrofala matchbilden på? Les rambles favorithackkyckling Iniesta var ju skadad så hur resonerar ni nu? Kan det vara så att LE ännu inte kan bygga upp ett eget spel? Hur länge ska folk säga "det är 3 poäng som räknas"? Vi är inte fucking Chelseasupportrar som ska vara nöjda med skitfotboll och 3 poäng.
Barcelona jonis
2015-04-18 18:14
Haha Bravo..
Barcelona Tiki-Taka
2015-04-18 18:13
Madrd har Celta, Sevilla och Valencia kvar som sina svåra matcher (Räknar inte med espanyol borta, då dem kommer sära på dina ben). Medans vi har en halvtuff match mot Espanyol samt Atletico Madrid. Jag tror att Atletico kommer ge oss vinsten om dem inte har något att spela för, om tredje platsen är säkrad. Jag tror starkt på en ligavinst efter dagens vinst! Madrid kommer definitivt att tappa poäng!
Barcelona Erik Satie
Messi är bäst genom tiderna haha. STATISTIKEN IDAG vittnar om det!

(Ping real-fans som säger att ronaldo är bäst bara för sin statistik.)
@Barca-nist:

Ja, det gjorde dem. Hela första halvleken. Sen Alves 10 min i andra.
My god!! Som engelska kommentatorn sa ...
Annons: