/spanien/barcelona/forum/273.aspx/spanien/barcelona/forum/273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2017-03-22 11:02
@Deulofeu:

Halilovic har spelat 7 matcher för Hamburg (1 mål) och 9 matcher för Las Palmas där han slagit till med 2 assist.

Av vad jag har förstått och sett ( typ 2 matcher i LasPalmas) så har han gjort det helt okej/bra.

Han söker ständigt boll, rör sig i bra mönster och kan läsa spelet fint.
Personligen tror jag fortfarande han kan bli riktigt bra. Låt han utvecklas i rätt miljö bara. Ajax eller ett något lämpligt spanskt lag- vilket det nu skulle kunna vara. Eller kanske Arsenal om Wenger får fortsätta ;)
Barcelona Deulofeu
2017-03-22 10:56
U-19 em elit rundan går idag av stapeln klockan 15.

Spanien möter där Vitryssland och sänds tyvärr inte på tv av någon anledning.

Representanter från Barca är Tre riktiga guldkorn

Vänsterbacken Cucu
Högerinnermitten Alena förmodligen kapten
Högerytter och ett år yngre än de flesta Mboula!

Hoppas de alla får starta och göra en bra match.Alla tre kommer spela på Camp Nou förr eller senare!
Barcelona Kröjjff
2017-03-22 10:40
Instämmer helt med Bosketts. Att någon så som Deulofeu tar sig an den mer eller mindre omöjliga uppgiften att fylla det tomrum the cameroonians lämnat efter sig, med sin numera mindre framträdande profil på området utanför Camp Nou, måste självklart applåderas.
Barcelona Bosketts
2017-03-22 10:28
Deulofeu

Om ändå alla dagar kunde börja med en genomgång av B-lag-, ungdomslag- och utlånade spelares status från dig! Tackar å ödmjukast för en bra start på dagen (tror kaffe+snus också förhöjde effekten, men likväl).

La Masia har alltid producerat rikligt med talang. Vissa år fler än andra. Men det som alltid varit avgörande är i slutändan alltid A-lagstränare och dennes vision och vilja i att använda ungdomar. Därför är det också HYPERVIKTIGT att nästa tränare är så långt ifrån Luis Enrique som möjligt i den anmärkelsen. Vi har redan tappat tillräckligt med talang i spelare som Thiago, Adama och (förmodligen) Samper.

Sen hänger också mycket på B-laget och om detta spelar i segunda eller inte. Kvalitetsskillnaden där är enorm. Och om spelare som Oriol Busquets, Palencia och Alena får spela på en högre nivå innan A-laget gör att klivet blir betydligt kortare.

Och, det behövs väl egentligen inte sägas, men vi måste göra oss av med spelare som inte bidrar med något annat än att låsa platserna för talangerna. Gomes, Turan, Paco, (kanske även Rakitic) gör inte ett bättre jobb än Samper, Alena, Munir eller Palencia. Lägg istället pengarna på positioner där det finns någon återväxt att räkna med.
Barcelona Deulofeu
2017-03-22 09:58
Utlånade spelare

Ortola 23 år målvakt utlånad till Alaves Huvudsakligen stått i copa del rey och gjort det riktigt bra.Kvartsfinalen och framåt har de toppat laget och Pacheco har åter tagit över platsen.Vem vet Ortola kanske står i finalen mot oss?
Hans säsong 7 matcher hållit nollan fem gånger samt släppt in tre mål.

Han är ett bättre alternativ än Masip anser jag som tydligen fått ett förslag om förlängning trots att han inte stått en enda minut i år.Dessutom har vi ju suarez i b-laget som är riktigt bra.

Vermaelen två år kvar på kontraktet...Jösses varför i h----vete värvade vi denna spelare för? 11 matcher i Roma fördelat på lite cuper och så ytterligare skador såklart.De lär ju knappast köpa loss honom.

Douglas utlånad till Gijon har hör och häpna gjort det helt ok 17 matcher ett mål och en assist.

Samper utlånad till granada.Såg från början ut som ett perfekt lån med tränaren Paco som tränare.Han fick ju tyvärr sparken rätt tidigt och samper har kämpat på in och ut i laget och på positioner han inte riktigt behärskar har ändå fått mycket speltid.22 matcher och en assist.

Tello vår spelare som fått ut mest av lånet och som vi i sommar kommer få en del pengar för. 33 matcher 3 mål och 6 assist.

Munir i Valencia 30 matcher 7 mål samt tre assist bra med speltid kommer nog inte köpas av Valencia.

Deulofeu som vi kan köpa tillbaka för 120 miljoner nyligen uppkallad till landslaget
23 matcher 1 mål och 4 assist där det mesta har hänt sedan flytten till Italien.

Adama som vi inte längre kontrollerar...26 matcher en del inhopp såklart men inte ett mål eller assist.Anmärkningsvärt då denna spelare hade mest lyckade dribblingar i europa under hans sista säsong i b-laget...( Bartra blev visserligen utsedd till bästa back i hela segundan för några år sedan...)

Halilovic 1 matcher 1 mål två assist.Målet gjordes i debuten i Hamburg i cupen och sedan var det frysboxen för hans del där... Är fortfarande underbar med bollen och när han spelar centralt är han en fröjd att skåda.Kommer han någonsin spela i Barca förmodligen inte.
Barcelona Deulofeu
2017-03-22 09:25
Får vi in rätt tränare som kollar åt La Masias håll nästa år kan det bli riktigt skojigt för oss väldigt snart igen.

Bra artikel om vilka spelare som bör stå på tur i b-laget! Uppgifter som jag delar till 100 % och hoppas de inte bara är tagna ur luften eller en journalists personliga tankar.

Men kortfattat

Alena och Marlon har stora chanser att flyttas upp.

När Enrique slutar kanske Palencia får en ärlig chans vår kapten i b-laget som alltid spelar.Ett föredöme inte mest teknisk men med rätt attityd.

Cardona en riktigt fin anfallare som har allt fysik och kan göra mål på alla sätt samt en fin speluppfattning.

Dessutom nämner de dom lite yngre spelarna som även de trots en väldigt ung ålder börjar knacka på dörren de är

Cucu,Bueno samt Mboula.

Dessutom kommer vårt b-lag om det flyttas upp förmodligen kryddas av Oriol Busquets som pivote han är 17 bast.När man läser sådant får man rejält hopp igen och hoppas verkligen på en ny tränare som ser detta.

La Masia blommar igen mina vänner och med den kommer framgångarna och föryngringsarbetet blir så mycket lättare.

Värvningara som gjordes i sommar var inte fel ur en aspekt och det är åldern och potentialen det innebär att vi borde kunna sälja dem och få en rätt bra slant för dem.

Trots att Barca är en klubb som knappt ens kan sälja vatten i öknen borde det inte vara svårt att få tillbaka pengarna på vissa spelare iallafall.

Barcelona Kröjjff
2017-03-22 09:13
Josep "Pep" Guardiola Sala

Du tillhör intelligentian härinne som kan skilja på sak och person, varför du alltså förstod att jag enkom utgick från ditt inlägg, men med mitt inte riktade mig specifikt till dig.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2017-03-22 01:15
@Kröjjff:

Syftade bara på hans prat om Barcas DNA, inte jobbet han gjort. spelare som rakitic, andre gomes, Paco, dom har han värvat. Är ju inte Barca DNA speciellt gomes o rakitic. 2 sjukt känsliga positioner. Barcas mittfält ska ha spelare som, thiago, kroos, veratti, xavi, iniesta, özil. Namnen jag precis nämnde är bara exempel (spelstil o touch). Han pratar om att det inte ens är förhandlingsbart om tränarn inte delar filosofi. Men titta på spelarna du värvat. Är dom önskemål från LE, så har ni anställt fel tränare. Det jag menar, den här ledningen är så sjukt vilsen att allt jag hör o läser inge hänger ihop.

Han slänger ut en sån kommentar bara för att det ska se snyggt ut. Och klart att det kommer att diskuteras, jag lovar dom i ledningen bryr sig inte ett dugg om la masia o Barcas "DNA".

Rakitic är en duktig spelar, jag gillar honom som fan. Men har ingen xavi, thiago tyvärr.

Min åsikt bara och no hard feeling haha. Btw stort fan av dina text, respekt!

Visca Barca!
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-22 01:01
RAC1: Barca have offered a 5-year contract deal to Madrid's midfielder Isco (24) & a bonus of €20M if he comes on free transfer in 2018. DEN bonusen haha. Han är smart om han kommer.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Reymar
2017-03-21 23:32
Gerard Deulofeu's form with AC Milan and Spain call-up is good news for Barcelona, who have the situation under control. They can buy him back from Everton for 12 million euros.

Vad tycker ni om detta? Ska man köpa tillbaka Deulofeu som visat framfötterna i Milan? Hade ju passat bra som högerytter i den nya formationen och är realivt billig om man jämför med Dembele.
Barcelona Mr. Smile
2017-03-21 23:19
International Champions Cup dates: 22 July vs Juventus in New Jersey. 26 July vs Manchester United in Washington DC. 29 July vs Real Madrid in Miami.
Barcelona Culés
2017-03-21 21:07
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ För att göra det än mer klart för dig vem Unzué är. Det är mannen som kladdar mer på sin iPad än en 5-åring som försöker varva Angry Birds. Du kan inte ha missat detta.
Luján #8
2017-03-21 20:54
Motfinal 17 Jo, känns som en icke-Barca människa när man lägger det så, en klassisk italiensk tränare. Att ta in honom känns som att gå emot total football, Rinus Michels, Cruyff och Pep mentaliteten som jag älskar, det som fick mig att bli kär i den här klubben. Men han känns som en väldigt säker tränare, inte som någon som vill få ut max av laget i en skitmatch borta mot Sporting Gijon i en tidig Copa del Rey match. Väldigt säker och stabil tränare, något som vi kanske är i behov av just nu, beats me... En intressant sommar att vänta dock. EDIT: Haha lite sen replik... Ursäkta om texten är flummig, tagit 3-4 glas bärs då jag fyller idag, samma dag som legenden och numera ambassadören Ronaldinho! God kväll på er, Culés!!
Barcelona Kröjjff
2017-03-21 18:58
@Josep "Pep" Guardiola Sala:
Om jag inte minns fel så var "pajasen" ifråga hyllad härinne inför säsongen. Det hävdades framförallt att mittfältet som ett resultat av truppförstärkningarna och vilka i första hand tillskrevs just Robert, nästan framstod som överflödigt starkt ut. Men samtidigt öppnade dörrarna på vid gavel för Luis Enrique, att kunna rotera efter eget huvud i mittens rike. Vad skribenten"JPGS" skrev där och då, minns jag emellertid inte. Men har jag förstått den mer allmänna opinionen rätt, så har inte Barcas mittfält stått särskilt högt i kurs härinne med korten på bordet. Och det kan knappast bero enbart på Busguets dalande stjärna, lika lite som "altet" vilar på stackars Luchos skuldror allena. Det är lätt att leta enskilda syndabockar och snart står nog någon ny på tur.
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-21 14:28
Barcelona Xaviesta
2017-03-21 14:23
"Barca DNA" "Falsk nia" "Plan B" Klök.
Barcelona Deulofeu
2017-03-21 13:30
Bosketts Bra frågeställning ska suga lite på den.

De flesta är ju värvade för att de just har barca dna.

Återkommer...Lite annat för mig just nu.
Barcelona Bosketts
2017-03-21 12:38
Deulofeu

Intressant! Tack för delningen.

Jag har sett ett par Juvenil A-matcher och highlights på sistone. Håller med dig angående Cucurella (som inte är helt olik Puyol på mer än bara hårsvallet), Busquets och Ruiz (som av det jag sett är rätt lik Suarez med bra skott och smartheten i boxen).

Men, det är ju alltid lätt att jämföra ungdomar med redan etablerade Barca-profiler. Därför skulle det vara intressant att höra om du tycker någon av spelarna sticker ut på ett "icke-barca"-sätt. Någon som kan tillföra något nytt till vårt spelsystem.
Barcelona Deulofeu
2017-03-21 12:14
Em liten artikel och kanske en fingervisning på Gabris spelare i juvenil a som gjort det så bra i Uefa youth league.

För de som är intresserade.

Vill ni veta mer om någon specifik spelare är det bara att hojta.Brukar se en hel del juvenil a matcher när jag är på mina fotbollsresor.

Jag har fyra favoriter

Cucurella som nätade i b-laget senast.

Busquets för han är lite som Busquets

Mboula för han har det vi just nu saknar i a-laget en riktig ytter med speed!

Ruiz är också en som kan gå långt en riktig striker!
2017-03-21 10:07
@Treyh:

Syftade på Barcas "DNA" inte vem som är bäst. Rakitic är duktig men kroos är en bättre spelare helt klart.
Barcelona Soko
2017-03-21 09:43
The Clásico to be played on Sunday 23 April at 8.45pm CET
Barcelona Iniesta70.
2017-03-21 09:29
@The Octopus of Badia:
Visst, Barcelonas DNA är viktigt helt klart. Sen får man fråga sig om vi inte helt enkelt avkodar denna DNA sträng lite olika. För vissa har man FCB i blodet pga att man smugit runt bakom kulisserna, hittar till herrarnas på Camp nou och vet var styrelserummet ligger och att man är lite tjenis med grabbarna i laget. Själv trodde jag att själva grunden i den biologiska strukturen var spelet och att man var mån om att ta hand om plugghästarna från La Masia? Men det kanske bara är en hemmagjord lögn som jag själv hittat på för att min avkodning av denna struktur är käpprätt fel. Unzue kanske bara är en rökridå från Bartomeu för att få lugn och ro i sökandet av ett mer kittlande namn som kommer få massorna att sitta tysta å nöjda för stunden. Men om vi aldrig bryter cirkel å får in nytt blod så är risken stor för inavel och att vi blir ett banjospelande spektakel som försöker trycka in pusselbitar där dom inte riktigt passar. Men Unzue kanske blir skitbra. Själv skulle jag vilja se nån mer spännande. Om den personen kommer ha rätt DNA i sig? Tja, det beror nog på hur man avkodar den förbannade strängen.
Barcelona Smogen
2017-03-21 08:56
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Jag måste ju fråga. Vem fan är den här Unzue? För mig låter det när jag läser i forumet att att han är släkt med vår högerback Douglas. Vad har han bidragit med för att ens ryktas till oss? [/QUOTE] Google is your friend... Eller läs redaktionens La setmana Blaugruna. Dom skriver riktigt bra...
MotFinal17
2017-03-21 08:39
Luján #8

Allegri är en tränare som delar Juve-fansen i två läger. Det största lägret är nog det nöjda lägret, men det finns missnöjda röster också. Han får en del kritik för att han är för feg och för defensiv. Vi släpper in väldigt lite mål(två på åtta CL-matcher) men vi kör sällan över våra motståndare så som ni har en vana att göra. Kritikerna vill se en annan attityd i de lite lättare matcherna där vi inte försvarar en 2-0-ledning utan går för 3 och 4-0. Vi Allegri-förespråkare tycker dock att det är nog att vinna med 2-0 och att vinna matcher är det enda som räknas. Vi tycker att det är klokt av Allegri att inte bränna onödigt med krut när matcherna verkar avgjorda och bara spela av matcherna.

Det som han har fått kritik för från båda läger är hans lags skadefrekvens. Det har varit lite tystare på den fronten i år men vill minnas att det blossade upp rejält under fjolåret. Hans fys-team har fått en hel del kritik från oss svenska fans. Det som han har fått mest ros för är nog att han har hittat rätt spelsystem, även om det tog ett tag, samt genidraget att spela Mandzukic som ytter. Han fick även mycket ros för sina cojones när han vågade bänka Bonucci. Hela den situationen verkar ha skötts väldigt bra. För den som inte vet så signalerade Marchisio att han ville byta under en match, Allegri bytte istället en annan spelare. Efter matchen var Bonucci rosenrasande på Allegri, som blev likvärdigt arg på Bonucci. Fanns rapporter om slagsmål. Allegri säger att Bonucci ska bänkas, annars går han. Bonucci bänkas under CL-matchen mot Porto, en match han följer från läktaren. Vi får se bilder på en Bonucci som firar Juves mål vilt. Efteråt går de ut med att de har försonats och nu verkar allt vara frid och fröjd. Riktigt imponerad av det agerandet från Allegri då han ibland har verkat lite tam.

Allegri känns verkligen väldigt icke-Barca, tror inte att han går till er. Han är en klassisk italiensk tränare i det hänseendet att vinna matcher är det som räknas, inte att vinna dom snyggt eller med många måls marginal. Han känns alldeles för försiktig och defensiv för er. Merparten av oss fans vill heller inte att han går, känns som att vi är två sommarvärvningar ifrån något VÄLDIGT intressant. Han får väl svårt att tacka nej om ni verkligen vill ha honom, men jag har svårt att se att det är en perfekt matchning för någon av parterna. Så mycket gnäll som det är i vårt forum om att vi spelar för defensivt och tråkigt, och så ska han gå till ett lag som baserar hela sitt spel på offensiven och tiki-taka? Tveksamt alltså.
Barcelona Puyol s.k. LEGEND!!!
2017-03-21 08:24
Hej! Har skrivit några gånger angående biljetter till Barca-Juve. Hittade biljetter på http://www.footballticketnet.se och undrar hur trovärdig den hemsidan är? Är det någon som beställt biljetter därifrån tidigare? Man kan välja att betala med faktura men tänker att de kan skicka "fejk-biljetter". Kan man på något sätt kolla upp om det är en pålitlig hemsida? Vill ju inte betala över 10.000kr om det är en bluff sida..
Barcelona SUPERBUSQUETS
2017-03-21 04:26
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Du gav mig ett gott skratt
Barcelona Fuerza
2017-03-21 03:35
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Unzue är assisterande tränare till Luis Enrique. Du ser honom varje helg bredvid Enrique när de diskuterar på bänken eller kollar i taktikblocket tillsammans. Ofta hoppar Unzue upp från bänken framför Enrique och ger laget direktiv under pågående match.

(Utan att vara ohövlig så måste jag ändå göra en facepalm...)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-03-21 00:42
Jag måste ju fråga.
Vem fan är den här Unzue?

För mig låter det när jag läser i forumet att att han är släkt med vår högerback Douglas.

Vad har han bidragit med för att ens ryktas till oss?
Barcelona Treyh
2017-03-20 23:51
Rakitic petade legenden Xavi under trippelsäsong. Jag väljer Rakitic alla dagar i veckan. Kroos är inte bättre. Gräset är inte grönare "på andra sidan" Bara min åsikt =) P.S Jag hoppas dock det INTE blir Unzue bara för han har "Barca DNA". Trams. Jag vill minnas att vi hade exakt liknande fotboll som idag under Tata Martino. Tyvärr så vek han ner sig på grund av pressen från media och "styrlesen" - Det var efter att vi hade vunnit mot Sociedad(?) med stora siffror men förlorade bollinnehavet. Kritiken var massiv. Jösses. @Josep "Pep" Guardiola Sala:
2017-03-20 23:47
Robert: "Having a Barça DNA is non negotiable"

Att värva Rakitic och skippa kroos, haha är det barca dna?

Vilka pajas! Mina vänner tråkigt och säga det men vårt kära barca styrs av bönder!
Annons: