/spanien/barcelona/forum/2723.aspx/spanien/barcelona/forum/2723.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
El Conejo
2015-04-19 22:33
El Conejo
2015-04-19 22:30
Verratti eller Koke som ersättare till Xavi hade varit perfekt, sen skulle man ha velat ha Thiago som ersättare till Iniesta.... men aa....
Barcelona Rambla~
2015-04-19 22:22
Barca4life98 Han har som sagt en enorm utvecklingspotential. I Inter har nästan misshandlats, åtminstone av förre tränaren Mazzari, då han knappt fick spela och oftast på fel position. Nu börjar det bli bättre under Macini. Fast han har en bit kvar att utvecklas precis som vår egen Halilovic.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-04-19 22:15
@Baha - Tres Amigos:

Kollade nyss Pogbas insatser mot Real och måste säga att jag inte blev imponerad. tappar bollen väldigt ofta och såg väldigt långsam ut med boll. Sista vi behöver är en spelare som är lika långsam i sina rörelser med boll som Cesc var, speciellt om man ska ersätta Xavi.

Verratti, Pjanic eller någon hade varit mycket bättre.
Barcelona Barca4life98
2015-04-19 22:12
Rambla Som sagt jag har inte sett honom spela så mycket. "Seg" kanske var fel ordval men jag såg knappt en ända tempoväxling i första halvlek mot Milan. Men som sagt har inte sett honom så mycket ;). Rambla hur är han som spelare annars?
Barcelona koeman92
2015-04-19 22:00
På tal om värvningar: Braida ska enligt SPORT under veckan ha ett möte med Reus som trots allt ser ut att lämna Dortmund. Även Real Madrid ska ha varit i kontakt med tysken.
Barcelona koeman92
2015-04-19 21:54
Håller med Gabriel till 100%. Var precis det jag försökte säga i ett tidigare inlägg. Dessutom, borde vi inte ha råd med sådana köp med tanke på hur mycket vi har" tjänat in" på sponsorer? Vi är idag trots allt en av världens rikaste klubbar och ekonomin är bland det sista vi behöver oroa oss för. Dock är denna ledning knappast känd knappast känd för att vara handlingskraftiga, och av den anledningen föredrar jag hellre att vi börjar förhandla med Juventus efter nyvalet då vi får in en ny och kompetent ledning som säkert kan förhandla fram en bättre deal än €82 miljoner + Pedro och Montoya (som förövrigt är ett väldigt korkat erbjudande).
Barcelona enkos
2015-04-19 21:52
Barcelona har i år fått 5 straffar och lika många fick Barcas motståndare, altså 5.. detta trots att Barcelona spelar i snitt i över 80% av matcherna på motståndarnas planhalva.. Man undrar hur det vore möjligt utan alla dessa spanska domarna som längtar efter att blåsa så fort det är kontakt i Barcas straffområde men blundar för allt som händer på andra sidan.. Sen alla dessa offside, att assisterande hela tiden är på tåna när det gäller Barcas anfall och de hellre fäller än friar om spelarna är i linjen något som varje match visar sig innehålla flera felaktiga avblåsningar
Barcelona enkos
2015-04-19 21:47
Det är heta känslor och knuffar när domaren blåste av för pausvilan.. Hoppas inga röda kort nu för Celta
Barcelona enkos
2015-04-19 21:42
Celta leder borta mot Eibar.. viktigt med seger så självförtroende är på topp nästa match mot Real
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-19 21:40
James spelade i en sämre liga, portugisiska och den franska innan Madrid. And look at him now. Han kommer utvecklas ännu mer när divan Ronaldo lämnar då andra kommer ta utrymmet hans ego lämnar efter sig.

Titta på cl matchen Juventus mot Madrid från förra året och kolla på hur Pogba spelar. Han är klockren i varje situation. Han är så otrolig överlägsen även om de förlorar på grund av skådespelaren Ronaldo filmar ut chielleni (stavning).
Barcelona Barc6
2015-04-19 21:40
Jag håller helt med dig Gabriel angående allt du nämner. Det är inte som förut att man kunde få en Ronaldinho för runt 25m.. Det är nya tider och pengarnas värde har blivit ett skämt.. Våran mittfält behöver verkligen förstärkning... Iniestas tid börjar ta slut även den och jag har följt Pogba i många matcher och han är så mångsidig han har fysiken, passningsspelet, längden, skottet vet nog alla om. det är antingen han eller Verrati som jag skulle vilja ha till Barca.. Det finns egentligen ingen annan som har sån stor potential som dessa två och hur mycket han kostar bryr inte jag mig om.
Barcelona Rambla~
2015-04-19 21:34
Kovacic seg och långsam? Hm, kolla in hans tempoväxlingar med boll. Inte många i Serie A som hänger med, om ens någon. Problemet är att han är ung, orutinerad och spelar kanske inte ens på sin bästa position. Han är dock en spelare för framtiden. Ska han värvas ska det göras nu för priset lär vara ett helt annat om någon säsong eller två. Jag påstår inte att han ska eller måste värvas men bestämmer man sig för honom bör det göras nu.
Barcelona Barca4life98
2015-04-19 21:24
Pogba är bra och kommer bli en av dom bästa, topp 3/5 mittfältare i alla fall. Däremot så kostar det att köpa spelare idag. Vilken toppklubb köper stjärnor för "billiga" pengar, om dom såklart inte har 1 år kvar på kontrakten? Jag skulle inte ha någonting emot att vi köpte honom men tycker att behovet att ersätta Xavi (går inte helt, men någorlunda) är större. Skulle vilja se Verratti eller Oliver Torres på den positionen, kanske även Koke. Kollade lite på Kovacic och han är intressant men han verkar lite seg tycker jag? Kan ha fel däremot. "Iniesta rollen" är inte lika svår att ersätta tycker jag. Vi har Halilovic, Denis och Rafinha som skulle kunna bli grymma med tiden? Det jag menar är att det finns fler "iniesta"-typer än "Xavi"-typer som håller måttet.
Barcelona Gabriel
2015-04-19 21:20
Alla vet vart jag står gällande en Pogba värvning, även om det kostar. Jag skiter i det, klubbens pengar är inte mina pengar och vi sitter i en sådan position för närvarande där vi måste köpa in bra mittfältare och då finns det inte många bättre än Pogba. Däremot så tycker jag att det är ett sjukt osmart drag att erbjuda 82M€ plus Montoya och Pedro. Jag gissar på att klubben själva värderar Pedro runt omkring 15-20m€ men jag är helt säker på att en hel drös av engelska Premier League klubbar hade gått bananas för att få till sig Pedro till deras lag. Jag tror faktiskt att vi hade kunnat få sålt Pedro för 35-40m€. Jag vet, det låter helt loco med tanke på hur dålig han är, men det är oväsentligt. Pedro har massa engelska "novias" i form av klubbar som är mer än villiga att betala för att få en underskrift. Hellre föredrar jag isånnafall att vi betalar 100M€ för Pogba och får sålt Pedro för ca 35-40, något jag tror är möjligt. Vi hade tjänat på det. Men klubben kanske tycker att det låter lite för "extremt" (som om siffran 82 inte är extrem nog) att betala den så kontroversiella 100M€'s prislappen för en spelare och därmed hellre väljer att få ner priset genom att erbjuda Montoya och Pedro. Hur som helst så är det sjukt mycket pengar det rör sig om och egentligen tycker jag inte alls om det men verkligheten är sån att Xavi lär försvinna och Iniesta har gått ner sig. Vi levde under en lyx period med Pep där majoriteten av våra stjärnor och fotbollsspelare var från La Masia där vi inte hade betalat en endaste krona för våra cracks. Den tiden är över, vi är på väg mot en ny era mer likt Cryuff och Rijkaard där våra cracks är inköpta stjärnor. Cruyff hade Stoichkov, Romario, Koeman och Laudrup. Rijkaard hade Ronaldinho, Deco och Eto'o. Pep hade Xavi, Iniesta och Messi - den eran är legendarisk och vi måste lära oss att släppa det där. Pogba kommer att kosta som tusan, ogilla det, gilla det, ni väljer själva men verkligheten är sån idag. Romario, Stoichkov, Laudrup, Ronaldinho, Eto'o och alla dom hade kostat upp emot samma summa ifall dem var i deras prime just nu och de värvades idag - Ronaldinhos pris själv hade slått rekordet. Det är nya tider helt enkelt. Det smartaste man kan göra är att försöka hitta alla dessa upkommande "cracks" innan dem blommar ut och får alla världens ögon på sig och köper dem billigare. Jag hoppas att nästa junta blir bättre på scoutningsfronten för det var längesen vi gjorde ett fynd på marknaden.
Barcelona Nemesis 10
2015-04-19 21:08
Har en känsla av att Bartomeu och gänget vill hinna med att värva ett till stort namn till klubben innan valet för att locka till sig röster. Dom vill spänna sina muskler och då tycker dom att Pogba är det bästa alternativet eftersom det är han alla snackar om.

Jag ska inte sitta här och ljuga, jag gillar Pogba och älskar hans spelstil men tanken av att Barcelona ska spendera närmare miljarden för ännu en till spelare gör mig irriterad. Det här börjar likna ett Perez projekt mer och mer och det gör mig orolig för det var ju knappast på det här sättet vi skördade våra framgångar innan.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-04-19 20:58
Att Pogba inte presterat i CL är ren bullshit. Han har varit minst lika bra mot lag som Chelsea, Dortmund och inte minst Real Madrid där han stundtals lekte med dom. Dessutom finner jag det lite komiskt att folk påstår att han inte gjort ett bra VM då han fick agera Frankrikes spelmotor/DM, samt var en stor bidragande faktor till att de kunde chocka och ta sig så långt som de gjorde.

Att någon till och med går så långt att påstå att Marchisio och Pirlo är viktigare för Juves spel är bara löjligt. Ett tips har jag då till er, jämför resultaten och matchbilderna före och efter Pogbas skada. Förlust mot konkurslaget Parma och endast 1-0 vinst hemma mot Monaco. Så viktiga var Pirlo och Marchisio för den delen. Börja kolla på Juventus matcher under en längre tid innan ni uttalar er.

Ursäktar eventuella stavfel/meningar skriver från mobilen.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-19 20:51
Om vi skulle värva en mittfältare faller mitt val på en av Koke, Kovacic eller Verratti. Den först och sistnämnde blir nog väldigt svåra att lösa men Kovacic bör inte vara en omöjlighet.
Barcelona Rambla~
2015-04-19 20:43
Herregud vilket tifo från interisti i derbyt nu. Ren konst.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-04-19 20:40
@A good coach is everything!:

Neymars officiella övergångssumma var €57.1 miljoner, och resten kontraktsklausuler, skatter, straffavgifter osv. Pogbas övergångssumma ryktas stiga upp emot €120 miljoner, utan skatter och kontraktsklausuler inräknade.

Så en eventuell värvning av Pogba kommer att stiga långt över €120 miljoner med sign-on-bonusar, agentbonusar, skatter mm.
Barcelona enkos
2015-04-19 20:14
Liverpools tränare Rosgers skrev sig idag i historieböckerna då han är den förste Liverpool tränare sedan 1950 som inte vunnit en enda titel tre år irad...
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-19 20:14
Vissa här är så jävla enögda och färgade att det inte kan se annat än blå rött.. Att ni säger att Pogba är överskattad och lirar i en dålig liga osv. Daamn va gjorde inte Neymar då som vi köpte för en miljard??? Va Ney också överskattad ?? Säger absolut inte att vi ska köpa Pogba för dem summorna tycker dem e löjliga. Men sån är fotbollen idag! Kostar Neymar som trixa i den brasilianska logan 1 miljard så lan Pogba mycket väl kosta 80 +
Barcelona Mdawg
2015-04-19 20:12
Enkos

Alla vill besegra det bästa laget, därför de ger allt mot Barca. :D
Barcelona enkos
2015-04-19 20:11
@KiNg-PuYi:

Sevilla offrade sig för 1 poäng mot Barca för att förlora 2 mot bottenlaget Granda. .. smart drag
Barcelona socccerfan1
2015-04-19 19:50
Pogba är bra men han är definitivt överskattad.
Flavia
2015-04-19 19:42
Vampíro

Du är inte direkt ensam om åsikten, skulle säga att Pogba är kraftigt överskattad. Han briljerar i ett lag som är helt jävla överlägsen gentemot övriga ligakonkurrenterna och man får inte glömma att Serie A har gått ner kraftigt, skulle säga att Marchesio och Pirlo är viktigare pjäser för Juventus mittfält än den unge fransmannen. Lägg därtill att han aldrig har levererat i CL eller ens i VM-slutspelet i somras så förstår man lätt varför eventuella transfersummorna på Pogba (som det snackas om i media) är absurda.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-04-19 19:40
@the cameroonians:

Hemsidan påstår sig ha källor i klubben som avslöjar alla dessa nyheter. Bland annat var dem först med att bekräfta att värvningen av Vermaelen var färdigställd, något som publicerades ungefär ett dygn innan affären blev officiell. Så jag skulle gissa på att sidan är seriös.

Men precis som du säger så känns situationen lite märklig då nyval stundar och vi ligger under transferembargo. Den stora frågan är om en värvning får offentliggöras under förbudet? Som jag har uppfattat det så får köp göras så länge spelaren i fråga inte registreras i truppen innan januari 2016.

Bartomeu lär väl om det går sikta på att offentliggöra en värvning av Pogba innan valet.
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-19 19:29
Älskar Pogba men varför har vi blivit ett sådant lag som köpet spelare för 80+ miljoner.. Varför kan vi inte scouta fram spelare som är bra och blir världsstjärnor. Det sällan en erkänd världsstjärna som e köpte för 80+ motsvarar förväntningarna pressen av den höga siffran blir oftast för stor.. Varför kan vi inte göra värvningarna som Veratti,Hazard, inte nu men innan eller Suarez i Ajax alltså bra spelare som kostar runt 30-40 men som med största säkerhet blir bättre och således förväntningarna mindre.. Vi försökte göra sådan värvning med Alexis men där blev det så att inte hade tillräckligt med tålamod. Pluss att vi e så dåliga på att utnyttja vissa klass spelares egenskaper...
Barcelona Lion24
2015-04-19 19:25
Jag är också för och emot Pogba. Fördelen är att det är en fantastisk talang och som kommer utvecklas ännu mer när han spelar med bättre spelare. Men priset är helt absurd. Jag kan inte acceptera något över 60M euro. Där går min gräns. Sen kanske någon tycker att det är för lite men Pogba har fortfarande mycket att bevisa.

Det viktigaste är egentligen inte vem som ska värvas in till nästa säsong. Det viktigaste är vem tränaren blir nästa säsong. T.o.m presidentvalet är viktigare än kommande nyförvärv. Vill Laporta ha Pogba om han vinner? Eller de andra presidentkandidaterna? Kommer Lucho att vara kvar? Eller kommer vi få in en annan typ av tränare? Varför köpa in spelare som Lucho gillar för att byta tränare och få den nya tränaren att arbeta med spelare han kanske inte vill ha? OM nu Lucho går alltså.

Sen måste jag lägga en kommentar angående Alves. Jag har länge försvarat Dani och velat ha kvar honom även nästa säsong eftersom det är det bästa vi har, tyvärr. Montoya tror jag inte ett dugg på för fem öre, alldeles för fotbollsdum, vek och för oteknisk. Ska man dela en kant med Messi så ska man förstå Messi, inte många som gör men man ska ha en kontakt i alla fall. Men jag har tänkt igenom noga angående Danis situation och ett 2-3 års kontrakt på 9M euro per säsong är väldigt väldigt mycket för en avdankad högerback. Blir nästan minst 20M för att ha kvar Dani. Går ner i lön kraftigt så kan jag tänka mig det men annars är det orimligt att ha kvar honom.

Man kanske köper in en högerback till nästa säsong men det låter inte logiskt att en högerback tjänar 9M per säsong ska sitta på bänken. Alternativet kan vara att spela Montoya eller någon annan till januari för till dess så ska vi kunna klara oss. Finns intressanta högerbackar som De Sciglio (som jag personligen tycker är ruskigt bra de gånger jag sett honom), Darmian, Aurier o.s.v. Sen kommer dom alla att utvecklas ännu mer och bli ännu bättre när dom kommer till Barca och får dela högerkant med Messi. Ryktas en hel del om att Van Der Wiel sitter löst i PSG och där har vi egentligen en kanonback.
Barcelona the cameroonians
2015-04-19 19:19
@SOMISEREM1899:

Kan lova att det inte pågår några som helst förhandlingar med någon spelare för tillfället. Vi har värvningsförbud och ett nyval på väg, finns inte en chans att den sittande ledningen kan genomföra något köp.

Och den där sidan som är källan, hur seriösa är de egentligen?
Känns som att de är ute efter en massa klick...
Annons: