/spanien/barcelona/forum/2717.aspx/spanien/barcelona/forum/2717.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zyzz
2015-04-18 19:50
Ter Stegen firar Bravos straffräddning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zick9
2015-04-18 19:48
@Neymar11:

Varför behöver vi en ny mittback?
Barcelona Z_Z
2015-04-18 19:39
@Forzzzza:

Vi har ersatt honom med en bättre och viktigare spelare i Suarez. Inte en chans att Alexis hade kunnat rädda Barca i matcher där det behövts på samma sätt som Suarez gjort.

Alexis är grym och förtjänar de bästa för sitt jobb, men saknar honom inte i vårt anfall faktiskt. Vi har ett bättre och mer samspelt anfall än på många år.
Barcelona the cameroonians
2015-04-18 19:36
Luchos laguttagning och taktik höll på att kosta oss poäng idag, men samtidigt får man så här i efterhand se positivt på det hela med seger samt vilotid för såväl Alba som Rakitic och Suárez.

LE menade på att laget inte hade återhämtat sig helt (det såg man ju i ansiktet på vissa spelare efter slutsignalen om inte annat) och det är bara att konstatera att denna vecka trots allt gått vår väg.

Angående återhämtning så är det också delvis Luchos eget "fel" sett till den spelidé han valt. Det tar ju enormt mycket mer på krafterna att spela som i första halvlek än som i andra.
Det är väl mest detta jag ser som en svaghet (precis som Rambla också är inne på); Det finns ingen trygghet att luta sig tillbaka på, det blir mycket upp till var och en att leva upp till "förväntningarna". Och då blir vi lidande när mindre kompetenta spelare som Adriano kommer in, eller när spelare får spela "ur position".

Oavgjort borta mot Sevilla, seger mot PSG i Paris och nu tre nya poäng mot ett formstarkt Valencia. Hade tagit dessa resultat på förhand oavsett. Så jag är nöjd med veckan - men känner att vi har mer att hämta som lag spelmässigt.

PSG på tisdag och Espanyol på lördag. Vågar Lucho rotera vidare?
Barcelona Barcelonistas
2015-04-18 19:33
Haha vi inte ett konkurrerande lag? Dummaste jag hört på länge. CdR -final Cl semi Ligaledare och vi är i snart maj månad. Jag tycker vi är ett bättre lag än Real Madrid.
Barcelona Neymar11
2015-04-18 19:31
Folk glömmer att vi inte ens har genom gått den behövliga generationsväxlingen. Lucho har mycket jobb kvar att göra innan han får det som han vill Flera spelare som skall ersättas, på rak arm en högerback, mittback, (2) mittfältare + bättre truppspelare (egna talanger) Det här raka spelet som vi har är bara en bluff för ögat. Det spelet uppstår per automatik när man har ett svagt mittfält samt endast fokus på trion. Lucho har klargjort flera gånger att han strävar efter kontroll på mittfältet, tyvärr har han spelare som sviker Rakitic behöver en säsong till innan man kan göra en rättvis bedömning om han håller för Barcelona
Barcelona Forzzzza
2015-04-18 19:24
Inte lite man saknar Alexis i såna här dagar.
Barcelona Rambla~
Bra skrivet Vampíro. Jag köper mycket av det du skriver. Kontinuitet är nog inte så dumt trots allt. Fast då måste Messi & Co sluta fred med Lucho till nästa säsong och både tränarstab och spelarna bli en enad grupp. Fast då behöver vi ett starkare och mer dynamiskt mittfält, bättre på att vinna boll och bättre i närkampsspelet. Vår trio behöver ha mer boll än vad som var fallet under första halvlek. Jag vet att vi inte får värva i sommar så vi får väl vara tålmodiga till januari 2016 och klara oss med det vi har.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Vampiro

Riktig bra inlägg.

Det är precis så jag tänkte när säsongen började.
Jag bestämde mig från början att inte räkna med några titlar alls. När Zubi och gänget värvade Douglas och en Vermaellen som har varit i koma och är fortfarande i koma. Det enda jag önskade var att laget blir samspelta. Tyvärr har det inte hänt än p.g.a att vi så dåliga på mittfältet. jag förstår fortfarande inte att vi är i final i Cupen, ledar ligan och har en fot i semifinalen i cl.

Men än är säsongen inte över..
Barcelona Vampíro
2015-04-18 19:17
L.A.M. Tackar. Som sagt det kanske bara är jag som är nöjd pga. de låga förväntningarna inför säsongen. Men om man bortser från resultaten så tycker jag absolut att LE har medfört mycket positivt. Piqué är tillbaka på världstoppen, Mascherano är bättre än nånsin, Messi har höjt sig och vi har en anfallstrio som verkligen levererar(när hände det sist?). Allt detta under Luchos första säsong som tränare. Lägg då till att klubben i princip styrs av familjen Sopranos. Det är för mig mer än nog att bygga vidare på. Jag tycker det positiva väger över det negativa och är grund för att låta honom få fortsätta.
Coach Pep.
2015-04-18 19:16
@L.A.M Nr 10:

Vet faktiskt inte såhär på rak arm, ska försöka återkomma till den frågan när jag har tid.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-18 19:08
Vampiro Fint inlägg. Tror inte någon är helt nöjd med spelet men sett till förutsättningar, speciellt utanför planen, är den här säsongen redan nu ganska lyckad. Personligen känns det bra om vi i år satsar på att nå långt i de flesta turneringar medan vi nästa säsong med ny ledning kan börja satsa på ett nytt projekt. Jag tror LE med bättre förutsättningar uppifrån och lite senare en del välbehövda nyförvärv kan göra ett bra jobb med det här laget.
Barcelona Rambla~
2015-04-18 19:07
Neymar11 När har jag nämnt något om propagandafotboll? En klar spelidé, tydliga riktlinjer i försvar och anfallsfotboll är något alla tränare bör klara av som har ambitionen att träna Barcelona. Det ska även klaras av ned detta spelarmaterial tycker jag. Inte den hönsgård och de huvudlösa beslut som det ofta har bjudits på. Nåja, detta är bara min åsikt. Inget vi behöver älta vidare.
Barcelona Andrés V
2015-04-18 19:04
Alexis nätar än en gång för Arsenal, vackert avslut.
Barcelona Vampíro
2015-04-18 19:02
Jag tror tyvärr att många, trots att de kanske hävdar motsatsen, fortfarande har Peps lag i baktankarna. Dem säsongerna är en fyrklöver sett till en klubbhistorik och kommer med största sannolikhet aldrig att återskapas. Visst så är vi inte lika dominanta längre men om man tar ett steg bakåt, tänk hur det såg ut innan Guardiola. Även under förgående generation med Rijkaard så var vi knappast lika bollbesatta utan då spelade man med mer fart och blandade i sitt spel. Det är en sak att ständigt försöka uppnå perfektion(läs säsong 08-11) men det krävs även att man är realistisk. Denna upplagan av Barcelona har inte spelarna för att spela på det sättet, man kan inte dominera genom att spela ut motsåndarna som tidigare. Det jag absolut inte vill se igen är ännu en tränare utan idéer som bara försöker kopiera Peps lag. Med all respekt för Tito Vilanova och Tata Martino men vi såg väldigt lite egna idéer när de var tränare utan det var mest desperata försök att efterlikna våra glory years och det slutade oftast i besvikelse. Det var fortfarande falsk nia och det där tempofattiga spelet utan någob slutprodukt. Säga vad man vill om Luis Enrique men jag tror knappast han är dum. Han har insett att man inte kan spela trianglar i mitten med en 35 årig Xavi, en tröttkörd Iniesta samt Rakitic och Rafinha. Han har istället gått en annan riktning och fått laget att spela mer rakt. Får han in ett par bättre mittfältare i framtiden så tror jag absolut att även han vill att vi kontrollerar matcherna mer samtidigt som vi alltid har det där hotet i djupled. Vilket för mig är den perfekta kombinationen i Barcelona. Tills dess så kommer jag försöka njuta av den här säsongsavslutningen. För ska jag vara ärlig så trodde jag att vi skulle sluta typ trea i ligan inför den här säsongen. Nope, final i CdR, ligaledning och ena foten i CL-semi. Signed: Vampíro, en optimistisk forumskribent.
Barcelona Rambla~
2015-04-18 19:00
Vi spelade knappast bra som lag mot PSG. I den matchen fattade inte PSG, eller rättare sagt Blanc, hur man ska ta sig an Barca och skada dem. Det tycker jag Sevilla och nu senast även Valencia visat och gjort med klar tydlighet den senaste tiden. Det med spelarmaterial som ligger på en lägre nivå än både Barcas PSGs
Barcelona Neymar11
2015-04-18 18:55
Rambla Nu skjuter du ändå dig i foten, du nämner att vi har ett mittfält som inte håller men ändå klagar på att Lucho inte gör så att vi spelar propaganda fotboll Babysteps, tro inte att allt fixas över en natt. Tro inte att allt sitter på plats första säsongen Men framför allt tro inte att det finns någon tränare som kommer göra det bättre Jaja nu kommer folk ta upp bielsa, de boer och andra bottensgängs tränare som inte har någon som helst press Inte ens Guardiola hade fått det här laget spela champagne fotboll vecka in eller vecka ut. Yeah i Said it
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-18 18:54
Coach Pep Vem hade du velat se som tränare?
Barcelona Erik Satie
2015-04-18 18:51
Varför klagar ni på Lucho för? För helvete, vi spelade CL i veckan. De tre där framme har knappt vilat en enda gång under säsongen. Klart det hackar lite. Det enda misstaget var att inte spela Rakitic från start, hoppas han har lärt sig läxan och såg att när han kom in blev spelet märkbart bättre.
Coach Pep.
2015-04-18 18:50
Jippie! Anti-Enrique-folkrörelsen börjar vinna mark! Förhoppningsvis kan vi övervinna pro-Enrique liberalerna (forumets överväldigande majoritet). Enrique kommer göra det jobbet själv ändå då hans fotboll knappast håller i längden, men ju tidigare, desto bättre (risken är att LE klamrar sig fast). Om bara fler besatt förmågan till självkritik hade det varit mycket lättare. Självkritik kräver dock mentalt vuxna individer, vilket de flesta fans inte är (speciellt madridioter). Jag har själv blivit anklagad för att vara Chelseasupporter här inne när jag berömde Hazard en gång framför Neymar, och idag började jag ofrivilligt hålla på Valencia (sånt som händer när man älskar fotboll mer än "resultat", vilket är vad som bör definiera en culé).
Barcelona Ali G
2015-04-18 18:49
@Rambla~:

Folk blir aldrig nöjda oavsett tränare , förra året med Tata var det samma sak och året innan också . Då klagades det på att spelarna var dåligt tränade och hade BBQ efter träningar.osv. Men nu när vi är är favoriter till trippeln Och har utvecklat och fått en ny dimension till vårt spel så klagas det fortfarande .

Idag spelade vi bedrövligt speciellt i första halvlek . Anledning till det är att vi gjorde ett tidigt mål som gjorde att vi backa hem och satsa på kontringar, men idag var ju kontring spelet obefintligt och vi har sett det många gånger tidigare. Spelar vi så här naivt mot PSG så tror jag att vi åker ut så skärpning gäller.

Mot trippeln!! Vissa Barca !!!!

S
Barcelona Rambla~
2015-04-18 18:48
Byta tränare, varför? Tja, som jag skrev förut. Han inger inget förtroende hos mig, ser inte ut att veta vad han håller på med. Dålig kommunikation med spelarna, det är viktigare att visa vem som är boss. Dålig relation ned Messi om man får tro rapporter. Det håller heller inte i längden, möjligtvis säsongen ut. Jag väljer Messi före LE alla dagar om det skulle komma till ett sådant ultimatum. Favre i Gladbach är en intressant tränare. Provar faktiskt också gärna Klopp. Jag tror att han kan anpassa sig till Barca och dess filosofi och blanda den med sin egna filosofi så att det kan bli en intressant mix. Han har också en klar idé om hur han vill spela. Är dessutom en skön profil.
Barcelona Heisenberg
2015-04-18 18:47
Jag är också för kontinuitet, men inte bara för att. Det måste finnas något konkret som man kan bygga vidare på, och jag är ledsen men jag ser det inte. Vi har vunnit så sjukt många matcher efter individuella prestationer och inte för att Luchos taktik har varit bra - tvärtom har det sänkt oss de gånger vår trio inte fått till det. Missförstå mig inte, det ska finnas utrymme för kreativitet, men det måste finnas ett stabilt grundspel först - och helst ett med bollinnehav som är troget klubbens filosofi.

Dock måste jag ge cred till LE för att han gjort oss så bra på fasta, men det är det, typ.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-18 18:46
En tränare av Barcas kaliber ska inte starta med Mascherano och Busquets tillsammans på mittfältet i en sån här viktig match. Jag kan förstå folks frustration, den kombinationen har aldrig sett bra ut och ändå gör han samma misstag och det i en sån här match är oförlåtligt. Nybörjarbeslut rent ut sagt från Luchos sida. Sånt ska inte ske!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-18 18:45
Vad tråkigt det hade varit att heja på Chelsea.
Barcelona Frodo
Rambla~

Jag skulle kunna tänka mig fortsätta med LE även nästa säsong. Jag gillar inte att vi bytt tränare varje säsong under den här ledningen. Dock vill jag se bättre spel och coachande från LEs sida. Allt från kollektivt anfall- och försvarsspel. Just nu är inget synkroniserat vilket är en tränares uppgift. Man pressar man mot man istället för press i en enhet, det är för långt mellan lagdelarna i försvar, det skickas slumpmässiga långbollar vid minsta lilla press, mittfältspelet är obefintligt och vissa spelare lirar gatufotboll under 90 minuter. Jag låter riktigt dryg nu som kritiserar så mycket men spelet ser alltför ofta helt bedrövligt ut. Jag gillade Lucho som spelare och hoppas verkligen han rycker upp sig. Det vore grymt med en klubblegend som kan träna laget i flera säsonger.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Jag förstår inte riktigt hur ni resonerar. Även om det blir som ni vill d.v.s en ny tränare så kommer vi ha samma mittfält och högerback. Har ni kanske glömt att vi inte får värva. Spelet skulle vara samma även om självaste Pep G tog över efter Lucho och ärvde den här truppen. Vi är i svaga på mitten och högerbacksplatsen. Jag är också för att Lucho stannar en säsong till även om vi blir titellösa. Tänk er en ny tränare med denna trupp. Det är som att börja om igen. Hur resonerar ni när vi inte får värva alls???
Barcelona Tiki-Taka
2015-04-18 18:40
Vi leder ligan, är i cupfinal och har ena foten i semi i CL, är detta inte ett konkurrerande lag!? Ni som klagar på Lucho är fan patetiska! Laget spelade en tuff CL match i veckan också, vilket ni kanske har glömt. Att vinna och inte släppa in något mål mot ett lag som Valencia visar bara vilken kämpaglöd laget har, fast när laget inte spelar på topp. Visca!!!!
Barcelona Rambla~
2015-04-18 18:39
Mou ställer upp med Matic och Zouma framför Terry och Cahill. På hemmaplan mot United. Snacka om riskminimering och att välja fysiska spelare. Det kunde ha varit värre på Barcas bänk trots allt.
Barcelona DM1982
2015-04-18 18:39
Byta tränare? Varför?
Annons: