/spanien/barcelona/forum/2715.aspx/spanien/barcelona/forum/2715.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona 1899
2015-04-19 12:06
Tack, mer Adam Pinthorp i rutan istället.
Barcelona Neymar11
2015-04-19 11:58
Jupp och redan vill real fans prata om potentiella ersättare för modric #patetiska och otacksamma
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xavi#6
2015-04-19 11:55
Att glädjas åt Modric skada är bara löjligt. visst han tillhör vår största rival, men sådant måste sättas åt sidan när något så här tråkigt inträffar. Modric är trots allt en människa precis som oss och en väldigt ödmjuk människa. Animo Modric.
Barcelona Acrobat
2015-04-19 11:55
Nu verkar det som att det är officiellt att Modric är borta 6 veckor om man ska tro på vad som skrivs på Puertan.
Barcelona Barca4life98
2015-04-19 11:36
Vilken elva vill ni se mot PSG? Jag skulle vilja rotera lite. Ter stegen - Alves, Pique, Bartra, Adriano - Rakitic, Busquets, Xavi - Messi, Pedro, Neymar • Adriano istället för Alba, då han tydligen har känningar bättre att han blir kvitt dom istället. • Bartra, gör det alltid bra. Förtjänar speltid och pressen är inte så stor i denna match. • Pedro istället för Suarez. Suarez hade någon känning läste jag och, som med Alba, är det bättre att spara honom i så fall. Skulle även vilja se att Messi byts ut runt 60-70;E minuten. Han behöver vila lite.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-04-19 11:26
Världens genom tidernas bästa lag bör väl klara sig utan både Modric & Bale? Eller har jag missat något ?
Barcelona Acrobat
2015-04-19 11:18
Barc6: Det är klart att det är roligare att vinna trippeln om samtliga motståndare har hela sina trupper tillgängliga under hela säsongen, men det är en utopi! I slutändan är det bara titlar som räknas. Det är precis som när Ronaldo gör fem mål mot skitlaget Granada när han varit osynlig i månader innan dess! Tror du Real-fansen bryr sig om han vinner Ballon d'Or pga bra statistik mot skitlag? De skiter i det! Det är klart att det hade varit roligare för dem om Ronaldo gjort fem mål i en åttondelsfinal i CL som en viss Messi gjorde, men de kommer fira lika mycket ändå om han vinner Ballon d'Or. För mig är titlar för Barcelona prio ett. Nummer två på listan är att Real går titellösa. Som det ser ut just nu finns en bra möjlighet att jag blir nöjd. Bra så.
Barcelona Barc6
2015-04-19 11:08
Acrobat. Det är väl klart att situationen som uppstår i Madrid är bra för oss Barca.. Men det är även såsom du säger "vi är Barca" mer än bara en klubb. Och att sitta och önska en spelare som Modric som har en Barca hjärta inombords är inte fint som vissa har gjort här inne. Sen att nu trippel chanserna har ökat? Ska ett lag som Barca hoppas på att deras motståndare inte ska ha bästa spelarna tillgängliga för att ha chans att vinna? Så ska det inte vara! Att nu Real fansen är så naiva att dem firar att våra spelare är skadade behöver inte vi sjunka till deras dagisnivå.
Barcelona Neymar11
2015-04-19 10:59
Har man 80% av fansen som blir glada när Bale blir skadad, ja då har man inte mycket att säga till om. Speciellt när dom önskar sina egna spelare skador Även om modric har förstört knät så tänker dom bara sportsligt, dom går så långt och säger dom hellre hade sett cr skadat Så jag lider för modric för skadan och att han tillhör den klubben, men jag skiter fullständigt hur det går för Madrid
Barcelona Acrobat
2015-04-19 10:48
Alltså vad är det med folk? Det är väl klart att man inte önskar att en enskild individ går och skadar sig. Det är väldigt tråkigt för Modric att inte kunna spela, men kan folk sluta hyckla? Vi är Barca-fans! För oss är Real Madrids situation fantastisk! Våra redan stora chanser till trippeln ökar ännu mer när deras spelare försvinner av olika anledningar, oavsett om det är på grund av skador eller vård av sjukt barn. Kan folk sluta låtsas tycka synd om Real? Jag tror inte ett skit på att någon här inne bryr sig minsta lilla om Real och deras skadade spelare! Däremot försöker folk få det att låta så, samtidigt som ni inombords njuter över att våra chanser till titlar ökar medan Real Madrids chanser minskar. Jag kan också skriva att det är synd om Modric. Ja, det är tråkigt för honom! Men kom ihåg hur mycket skit Real-fansen slängde ur sig när Messi var skadad till och från under en lång period. Karma!
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-19 10:47
Real utan Modric är riktigt dåliga det fick vi bevis på när Modric kom tillbaks. Den killen är utan tvekan deras bästa spelare i mina ögon vilken jävla lirare!!!! Men jag tror att Real är i ett stim som Modric har skapa igen. Det kanske tar någon match till utan honom innan Real form dippar. Vi får hoppas att det redan på onsdag har glömt bort hur man ska spela. Däremot har dem James som också bidrar till väldigt mycket. Speciellt om Bale inte hinner tillbaks så kommer James få lira. Så jag tror att Real kan fixa säsongen ändå men utan Modric blir det jävligt svårt dem kan mycket väl bli titellösa.
Barcelona Neymar11
2015-04-19 10:10
Fc___barca Säger faktiskt samma sak, Ancelotti är roten till alla deras skador Han vet om han har säsongens viktigaste match på onsdag, spelarna kommer inte vilja riskera skador mot Malaga. Det leder till att spelare går in halvdant i dueller då löper risken för skador vid motlägg Lucho behövde inte ens vila spelare igår då dubbelmötet mot psg är inprincip vunnet. Men han väljer att inte riskera en Alba, låter rakitic vila. Ger behövlig speltid till Xavi, adriano och masche Visst matchen var riktig dålig då hela laget svek, men han jobbar förebyggande för att slippa skador. Därför har vi haft så få skador i år
Barcelona DM1982
2015-04-19 09:49
Messis alla 400 mål för Barcelona.
Barcelona fc__Barça
2015-04-19 09:23
Verkligen synd om Luka, en av Reals spelare som man har mest respekt för. Däremot när det gäller laget så får dem skylla sig själva. Folk snackar om att vi kommer vinna ligan på "tur" för att vi knappt har några skador medan Reals spelare går sönder stup i kvarten. Detta är ju inga tillfälligheter. LE byter elva till varenda match medan Ancelotti spelar samma elva tills någon skadar sig. Detta förlorar man på i slutskedet av säsongen.
Barcelona knoxxx
2015-04-19 08:56
Ánimo Luka!

Ska man vinna så ska man vinna mot bästa möjliga motstånd. Och för mig råder det ingen tvekan om att Luka Modric är Real Madrids bästa spelare och en av världens absolut bästa mittfältare. Hoppas han är på benen snart igen!
Barcelona Neymar11
2015-04-19 08:47
Gabriel Finns ingen här inne som har önskat modric någon skada av vad jag har sett Men ifall det visar sig att han är skadad så kan man inte sticka under stolen med att det är bra för oss.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-19 03:36
Att Modric skadar sig får Madrid ta på sig. De spelar utan defensiv mmittfältare. Modric, isco, James och Kroos får ta på sig den tunga defensiva bördan match in och match ut. För eller senare kommer dessa skador. Modric är högerback, defensiv mittfältare och mittback. Det gäller Isco på sin kant med.
Barcelona Gabriel
2015-04-19 03:14
Det gör ont i mitt Barça-hjärta att se att det finns "culés" som faktiskt önskar och glädjer sig över att motsåndarlagens spelare skadar sig. Det går emot precis alla principer och värderingar som klubben står för, om ni inte visste det. Ja okej, en sak hade det väl varit ifall man gladde sig över att Pepe eller Cristano skadade sig (så länge det inte är en karriärshotande skada), det är två så osympatiska spelare som jag verkligen avskyr, men när det handlar om Modric - en kille som aldrig uttalat sig ont om varken någon klubb eller spelare utan bara råkar vara en gudabenådad fotbollsspelare så blir jag faktiskt besviken över att läsa det jag precis läst här inne. Skador är tyvärr en del av sporten och det är egentligen för jävligt att det ska behöva vara så. Man tävlar alltid om att vara världens bästa lag, varje säsong tävlar man om det, och klubbarna gör allt i sina makter för att man ska nå sina mål - då är det bara sjukt tråkigt egentligen att skador och otur ska komma att sätta stopp för sånna ambitioner. Nu hyser jag varken någon kärlek eller respekt över huvud taget för Real Madrid som klubb, men det får finnas gränser. Sen är det självklart att det gynnar Barcelona att Modric nu råkar vara borta kanske resten av säsongen, men det är fortfarande inget jag hade önskat se hända. Det är småklubbsbeteende enligt mig att glädjas åt att en annan spelare skadar sig. Ska vi inte klara av att vinna titlar ändå? Nej, jag talar i nattmösan och jag formulerar mig inte speciellt bra men det är bara sjukt tråkigt att se att vissa jublar över att en så underbar spelare som Modric skadat sig igen. Tråkigt för honom. Bra för oss. Ja visst, men det finns gränser!
Barcelona koeman92
2015-04-19 02:24
@Thierry Henry:

Jag sörjer inte att de har skadat sig Och tycker för den delen heller inte synd om dem, men att jubla över att någon skadat sig är nog ändå bland det mest omogna man kan göra som fotbollssupporter. Då tänker jag främst på alla maränger och Aftonbladet kommentarer som har ett sådant beteende, som jag helst vill undvika se oss efterlikna. För, ärligt talat, inte tycker väl du heller att det är speciellt moget när någon på puertan exempelvis börjar störtljubla över att någon av våra spelare skadar sig, vilket de nästan alltid gör när det händer?

Jag är glad över att Real försvagas, men för det tänker jag inte jubla över att deras spelare skadar sig Då jag gärna vill tro att jag är bättre än så. Jag kan heller inte önska någon så ödmjuk och sympatisk som Modric ont, samtidigt som jag vill att det ska gå dåligt för Real. Det är allt jag har att säg angående detta ämne.

Bona nit!
Barcelona Liunil Masse
2015-04-19 02:09
Kan någon förklara för mig hur Real fansen tycker att Ronaldo är bäst i världen när han inte ens är Reals bästa och viktigaste spelare? jävla överskattad spelare asså haha.

Tråkigt för Modric, en spelare jag gillar som inte beter sig som ett rövhål MEN kul att Real blir försvagat utan sin viktigaste spelare. Vi alla såg hur uselt Real spela innan utan Modric.

Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-19 02:04
Jag gillar Modric tyvärr gillar jag inte Madrid. Modric får gärna återhämta sig efter säsongen. Madrid får gärna falla nu och det är att bara att njuta. Vår seger betyder inte något mindre. Precis som deras när vi drog med skador.

Karma is a bitch. All fusk Perez har stått för betalar sig tillbaka.

VISCA BARCA.
Barcelona Thierry Henry
2015-04-19 02:02
@koeman92:
Inte för att vara sån. Men jag har aldrig förstått mig på folk med sådana åsikter som du nyss uttryckte. Vad spelar det för roll om man är glad att en spelare åkte på en mindre skada? Det är ju inte direkt så att Modrics karriär är över och det är inte heller så att han kommer få några bestående fysiska eller psykiska men pga den skadan. Han är bara borta från plan ett tag. Vilket försvagar våra värsta rivaler och hjälper oss i jakten på cl och ligatitlar na. Modric och Bale har 100+ miljoner på kontot, bor i feta lyx villor kör lyx bilar och kan istortsätt få vilka kvinnor i världen dom vill. Och du vill att vi barca supportrar skall gråta floder bara för att dom åkt på en liten ajaj och ej kan spela fotboll i någon/ några veckor? Tycker du ska ta ett djupt andetag. Ta ett kliv tbx och se på situationen med perspektiv. Dom lever allas våran dröm och en liten skada lär intwförändra detta. Jag sparar mina sympatier till svältande och hungriga barn i Afrika och Mellanöstern som födds och lever sina liv i fattigdom, krig och svält. Men du kan ju fortsätta lipa för att någon mångmiljonär stukat foten. Personligen ger det mig bara skadeglädje att våra värsta rivaler är försvagade i en så viktig match som den mot Atletico. Modric och Bale får inga tårar från mig
Barcelona Erik Satie
2015-04-19 01:32
Tråkigt för Bale också som fått oerhört mycket skit av sina egna fans när han inte alls har varit problemet (vilket man med all rätt ska ha kritik för), men även när han har varit problemet. Han är också en av de mer ödmjuka och sympatiska i det skitlaget. Man får hoppas att de kommer tillbaka snabbt.
Barcelona koeman92
2015-04-19 01:13
Man skäms verkligen över vissa härinne.. det är en sak att önska ett lag olycka eller att en spelare bränner lägen (jag erkänner, jag är en av de som ofta gör det), men att jubla över att en spelare skadat sig, speciellt när det handlar om en så ödmjuk och sympatisk spelare som Modric är för mig bland det värsta och mest osmakliga en fotbollssupporter kan göra. Ni borde verkligen fundera på och överväga er framtid här i forumet och om sådana som er egentligen har något här att göra med det där beteendet. Väx upp!

Anims Modric, önskar dig en snar återhämtning
Barcelona socccerfan1
2015-04-19 00:59
Håller med . Att Madrid förlorar är skönt men att spelare skadar sig kan man fan inte ljubla över.. Komigen
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-19 00:26
Inte alls kul när viktiga spelare skadar sig men sånt händer inom fotbollsvärlden. Nu är har Atletico ett gyllene läge att tvåla ditt Real och revansch att utkräva från CL finalen förra året. Ser riktigt bra ut för oss med så få skador som möjligt inom laget nu har vi bara 2 viktiga svåra bortamatcher i mitt tycke Espanyol och Atletcio klarar vi dom 2 är ligan säkrad vamosss !!!
Barcelona Leo y Cesc
2015-04-19 00:25
@Tiki-Taka:

Verkligen synd om dessa två spelare som är fantastiska människor.
Barcelona Tiki-Taka
2015-04-19 00:22
Modric & Bale both left the Bernabéu on crutches tonight. [@miguelitocope]

The Real Madrid medical team have confirmed that Modric will be out for the rest of the season. #AnimoModric

Modric missar resterande säsongen, verkar som att Bale också skadade sig allvarligt. Animo!
Barcelona Barca4life98
2015-04-19 00:20
Erik Satie Tycker även att det är lite tråkigt för Real, hade varit roligare att se honom på planen. Dels för att Real inte skulle kunna komma med några ursäkter och att det skulle vara roligare att "slå" dom med sitt absolut bästa lag. Men jag förstår vad du menar lol!
Barcelona Erik Satie
2015-04-19 00:16
Otroligt tråkigt för Modric. Jag blir glad över att det går ut över Real Madrid som klubb, men absolut inte för Luka som spelare. Han är en av få spelare i Real Madrid som jag verkligen respekterar och han är förmodligen världens bästa mittfältare just nu. Tråkigt för Modric, men roligt att det går ut över Real.
Annons: