/spanien/barcelona/forum/2712.aspx/spanien/barcelona/forum/2712.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElRaval
2015-04-20 01:07
Koke är inte i närheten av lika vacker att kolla på spelmässigt som Xavi. Men återigen - INGEN i världen (utom möjligtvis Pirlo) är så vacker att beskåda.

Koke tror jag absolut kan tillföra. Positivt med honom är att han jobbar stenhårt, är stark i kroppen och samtidigt kan liret.

Han kan behärska alla möjliga spelsätt och matchsituationer och skulle absolut vara nyttig för laget.

Jag tror vi får sluta på att fokusera på att värva in en ny Xavi, för det kommer aldrig att komma en till Xavi.
Barcelona Vampíro
2015-04-20 00:50
Casseb (agent Douglas): "People are treating him unfairly. But we don't plan to leave Barça." [rac1] Jonathan Dos Santos ain't got shit.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
2015-04-20 00:32
Håller med Barc6 faktiskt. Koke är en blandning mellan Xavi och Rakitic. Det syns att han har bra playmaker egenskaper, fast Verratti tsm med Oliver Torres är nr.1 på min lista.
Barcelona Barca4life98
2015-04-20 00:32
Håller med Barc6 faktiskt. Koke är en blandning mellan Xavi och Rakitic. Det syns att han har bra playmaker egenskaper, fast Verratti tsm med Oliver Torres är nr.1 på min lista.
Barcelona Barc6
2015-04-20 00:28
Koke är verkligen inte dålig! Anser han vara värdig att ta över efter Xavi då han har en väldig hög arbetskapacitet som alla redan vet om. Men känner att just att han spelar i Atletico som har en filosofi att försvara lågt och låta motståndaren kontrollera bollen begränsar han otroligt mycket. Kan tänka mig att han i ett lag som har väldigt mycket boll och rullar boll utvecklas ännu mer i sitt spel och han har redan en väldigt bra passningsspel och spelförståelse. Tror nog en Koke i Barca skulle vara ännu bättre än Koke just nu i Atleticos spelfilosofi.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-04-20 00:08
[QUOTE=Peshmerge - AS9]Koke är fan inte bra. Han har ingenting som är speciell. Säg mig vad det är som sticker ut hos Koke som gör honom BRA!? Hoppas han aldrig värvas till oss [/QUOTE] håller med har aldrig sett nåt Koke e bra på förutom har kämpar såg matchen Real madrid och han var riktigt usel första halvek
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-04-20 00:06
@Barca4life98:

Koke är fan inte bra. Han har ingenting som är speciell. Säg mig vad det är som sticker ut hos Koke som gör honom BRA!? Hoppas han aldrig värvas till oss
Barcelona ElRaval
2015-04-19 23:54
Om vi ska köpa Pogba känns det uppenbart att man vill spela mer direkt, likt det spel vi har visat upp på senaste tiden. Pogba in och Xavi ut är en rejäl förändring. Pogba är visserligen spelskicklig, men ingen kan kontrollera ett mittfält som Xavi och det kanske är bäst att det blir så här. Finns ingen som kan ersätta Xavi rakt av och om vi inte har honom kanske det inte är någon mening att gå efter en mindre bra version av honom (tänker på Veratti, Gundogan osv som alla är bra spelare men knappast når upp till Xavi in his prime). Jag skulle älska tyngden Pogba skulle tillföra på mittfältet, men jag tvekar på hur dynamiken hade blivit med tre rätt så sega spelare på mittfältet i form av Rakitic, Busquets och Pogba…
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-19 23:44
@koeman92:

Alltså hur många spelare behöver R.Madrid. De, Chelsea, Man city och Psg rensar dammsuger hela marknaden ju..

Jag förstår inte. De har ju världsklass spelare på varje position.
Barcelona Neymar11
2015-04-19 23:41
Junta Tyvärr så kommer dem flesta inte vilja spela segunda b Adama, Halilovic, samper, grimaldo, munir deras framtid måste planeras noggrant.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-19 23:37
I och med att vårt B-lag antagligen åker ner till Segunda B, vilka spelare vill ni ta från b-laget till A-laget samt skicka ut på lån till nästa säsong?
Barcelona Mr. Dashir
2015-04-19 23:25
Är ju som alltid olidligt frustrerade att Barca måste vara så dåligt uppstyrda. Detta valet kunde inte komma tidigare och låt oss verkligen hoppas det kommer in någon som förstår sig på fotboll och kan vara lite strategiskt med värvningar.

Vi har varit bortskämda med egna produkter i världsklass de senaste åren och har haft råd med misslyckade värvningar. Ser man på Real har de värvat klok, visserligen dyrt, men det har lyckats med sina värvningar överlag och de känns som det finns någon övergripande strategi. Vi alla vet hur många misslyckade värvningar Barca har gjort senaste åren, det behöver inte diskuteras.

I Pogba-diskussionen är jag helt klart emot. Jag tror vi behöver spelartyper som är kvicka och snabba, som kan kontrollera ett mittfält. Pogba är för mig en yngre och lyxigare version av Rakitic, och är inte säker att han har tillräckligt bra första touch för att klara av att styra mittfältet i Barca. Sen har Raiola som agent vilket jag tycker säger ganska mycket om de potentiella problem som kommer ske om inte Pogba får tillräckligt med stjärnglans, vilket är omöjligt i Barca. Personlighetsmässigt undrar jag om Pogba och Messi kan bli polare, det är ju ändå Messi som avgör.

Jag ser mycket hellre någon av Verratti, Koke eller Kovacic. Verratti eller Koke i Xavi-rollen och Kovacic som ny Iniesta. Tycker Kovacic speed och första touch hade varit intressant att se i Barca. Vet inte hur han är som person, men antar att han inte är lika taggad på rampljuset som Pogba,
Barcelona Erik Satie
2015-04-19 22:56
Veratti är den enda vi behöver köpa in. Perfekt ersättare till Xavi. Iniestas arvtagare har vi redan i Halilovic/Rafinha.
Barcelona Barca4life98
2015-04-19 22:54
El Conejo Koke är riktigt bra. Har för mig att Xavi själv pekade ut Koke som hans ersättare?
Barcelona Barca4life98
2015-04-19 22:53
Rambla Ah okej;) Hur mycket skulle man kunna köpa honom för då?
El Conejo
2015-04-19 22:33
Koke hade fan varit det bästa, så jävla underbar spelare som bara kommer växa med tiden..
El Conejo
2015-04-19 22:33
El Conejo
2015-04-19 22:30
Verratti eller Koke som ersättare till Xavi hade varit perfekt, sen skulle man ha velat ha Thiago som ersättare till Iniesta.... men aa....
Barcelona Rambla~
2015-04-19 22:22
Barca4life98 Han har som sagt en enorm utvecklingspotential. I Inter har nästan misshandlats, åtminstone av förre tränaren Mazzari, då han knappt fick spela och oftast på fel position. Nu börjar det bli bättre under Macini. Fast han har en bit kvar att utvecklas precis som vår egen Halilovic.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-19 22:15
@Baha - Tres Amigos:

Kollade nyss Pogbas insatser mot Real och måste säga att jag inte blev imponerad. tappar bollen väldigt ofta och såg väldigt långsam ut med boll. Sista vi behöver är en spelare som är lika långsam i sina rörelser med boll som Cesc var, speciellt om man ska ersätta Xavi.

Verratti, Pjanic eller någon hade varit mycket bättre.
Barcelona Barca4life98
2015-04-19 22:12
Rambla Som sagt jag har inte sett honom spela så mycket. "Seg" kanske var fel ordval men jag såg knappt en ända tempoväxling i första halvlek mot Milan. Men som sagt har inte sett honom så mycket ;). Rambla hur är han som spelare annars?
Barcelona koeman92
2015-04-19 22:00
På tal om värvningar: Braida ska enligt SPORT under veckan ha ett möte med Reus som trots allt ser ut att lämna Dortmund. Även Real Madrid ska ha varit i kontakt med tysken.
Barcelona koeman92
2015-04-19 21:54
Håller med Gabriel till 100%. Var precis det jag försökte säga i ett tidigare inlägg. Dessutom, borde vi inte ha råd med sådana köp med tanke på hur mycket vi har" tjänat in" på sponsorer? Vi är idag trots allt en av världens rikaste klubbar och ekonomin är bland det sista vi behöver oroa oss för. Dock är denna ledning knappast känd knappast känd för att vara handlingskraftiga, och av den anledningen föredrar jag hellre att vi börjar förhandla med Juventus efter nyvalet då vi får in en ny och kompetent ledning som säkert kan förhandla fram en bättre deal än €82 miljoner + Pedro och Montoya (som förövrigt är ett väldigt korkat erbjudande).
Barcelona enkos
2015-04-19 21:52
Barcelona har i år fått 5 straffar och lika många fick Barcas motståndare, altså 5.. detta trots att Barcelona spelar i snitt i över 80% av matcherna på motståndarnas planhalva.. Man undrar hur det vore möjligt utan alla dessa spanska domarna som längtar efter att blåsa så fort det är kontakt i Barcas straffområde men blundar för allt som händer på andra sidan.. Sen alla dessa offside, att assisterande hela tiden är på tåna när det gäller Barcas anfall och de hellre fäller än friar om spelarna är i linjen något som varje match visar sig innehålla flera felaktiga avblåsningar
Barcelona enkos
2015-04-19 21:47
Det är heta känslor och knuffar när domaren blåste av för pausvilan.. Hoppas inga röda kort nu för Celta
Barcelona enkos
2015-04-19 21:42
Celta leder borta mot Eibar.. viktigt med seger så självförtroende är på topp nästa match mot Real
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-19 21:40
James spelade i en sämre liga, portugisiska och den franska innan Madrid. And look at him now. Han kommer utvecklas ännu mer när divan Ronaldo lämnar då andra kommer ta utrymmet hans ego lämnar efter sig.

Titta på cl matchen Juventus mot Madrid från förra året och kolla på hur Pogba spelar. Han är klockren i varje situation. Han är så otrolig överlägsen även om de förlorar på grund av skådespelaren Ronaldo filmar ut chielleni (stavning).
Barcelona Barc6
2015-04-19 21:40
Jag håller helt med dig Gabriel angående allt du nämner. Det är inte som förut att man kunde få en Ronaldinho för runt 25m.. Det är nya tider och pengarnas värde har blivit ett skämt.. Våran mittfält behöver verkligen förstärkning... Iniestas tid börjar ta slut även den och jag har följt Pogba i många matcher och han är så mångsidig han har fysiken, passningsspelet, längden, skottet vet nog alla om. det är antingen han eller Verrati som jag skulle vilja ha till Barca.. Det finns egentligen ingen annan som har sån stor potential som dessa två och hur mycket han kostar bryr inte jag mig om.
Barcelona Rambla~
2015-04-19 21:34
Kovacic seg och långsam? Hm, kolla in hans tempoväxlingar med boll. Inte många i Serie A som hänger med, om ens någon. Problemet är att han är ung, orutinerad och spelar kanske inte ens på sin bästa position. Han är dock en spelare för framtiden. Ska han värvas ska det göras nu för priset lär vara ett helt annat om någon säsong eller två. Jag påstår inte att han ska eller måste värvas men bestämmer man sig för honom bör det göras nu.
Barcelona Barca4life98
2015-04-19 21:24
Pogba är bra och kommer bli en av dom bästa, topp 3/5 mittfältare i alla fall. Däremot så kostar det att köpa spelare idag. Vilken toppklubb köper stjärnor för "billiga" pengar, om dom såklart inte har 1 år kvar på kontrakten? Jag skulle inte ha någonting emot att vi köpte honom men tycker att behovet att ersätta Xavi (går inte helt, men någorlunda) är större. Skulle vilja se Verratti eller Oliver Torres på den positionen, kanske även Koke. Kollade lite på Kovacic och han är intressant men han verkar lite seg tycker jag? Kan ha fel däremot. "Iniesta rollen" är inte lika svår att ersätta tycker jag. Vi har Halilovic, Denis och Rafinha som skulle kunna bli grymma med tiden? Det jag menar är att det finns fler "iniesta"-typer än "Xavi"-typer som håller måttet.
Annons: