/spanien/barcelona/forum/2707.aspx/spanien/barcelona/forum/2707.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2015-04-22 10:53
@Baha - Tres Amigos:

Jag förstår inte. Jag tyckte Veratti var mest osynlig igår. Han skulle leda ett mittfält som blev helt överspelat av Barcelona.

Eller är jag helt ute och cyklar?
Barcelona Neymar11
2015-04-22 10:05
El flaco Håller med angående Roberto, han har ju gjort bra matcher när han har fått spela pivote. Så lite talang har grabben trots allt, om inte det är tänkt med honom för framtiden så har Lucho åtminstone höjt priset på honom
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nemesis 10
2015-04-22 09:28
Viasat sport har klippt ihop en video på ca 20 min med Suarez bästa mål, måste bara säga att vi har fått in en riktig klass striker. Jag tycker att han är världens bästa striker och man får verkligen se i klippet hur han kan göra mål från ingentans. Läste också nånstans att han är den enda spelaren som har gjort minst 10 liga mål i 10 raka säsonger.
Suarez kommer definitivt skjuta titlar till oss och det kommer att bli väldigt kul att följa honom i Barcelona, tror verkligen att han kommer bli en favorit hos många supportrar!

Jag måste erkänna att jag var livrädd ett tag när det ryktades om att Real skulle värva honom men som tur blev det inte så :)
Barcelona Liunil Masse
2015-04-22 09:22
This season, Neymar alone has same number goals vs Top Teams (7) as BBC combined. And four penalties less.
Barcelona el Flaco
2015-04-22 09:16
Laget gjorde en riktigt bra insats igår där framför allt första halvleken var underbar att skåda. Man blev så jävla glad att se Iniestas rappa fötter återigen. Hans säsong hittills har varit något av en besvikelse, men igår var han en av de bästa under de inledande 45 minuterna. Sen var det även skönt att se Neymar näta igen och att man vann bollar högt upp på plan tack vare den offensiva pressen. Barça tillät inga negativa överraskningar.

Sen när man tar ut Iniesta och byter in Xavi tycker jag man sände det tydliga signalen att avancemanget var säkrad och det var dags att vila vissa spelare, spara på krafter och tänka på framtida matcher längre fram. Trots att man sänka tempot lyckades man ändå kontrollera matchen, vilket man inte gjort många gånger den här säsongen, och PSG skapa ytterst lite i andra halvleken. Det borde man försöka upprepa.

Sist tyckte jag faktiskt att Sergi Roberto gjorde en godkänd insats under de minuterna han befann sig på planen. Han verkar få ut mer av sitt spel på pivote-positionen än som interior, vilket är hans naturliga roll. Inte för att jag tror att Sergi Roberto har en lång karriär framför sig i Can Barça, men det är kul åtminstone att Luis Enrique har hittat en roll för ynglingen där han kan bidra så att man kan vila några stjärnor på mittfältet.
Barcelona DM1982
2015-04-22 07:27
[QUOTE=Davids3]Det är trevligt att se "snälla" kommentarer om Iniesta, men personligen så äcklas jag av folkets dubbelmoral. Har har gjort ofantligt mycket för klubben, har varit en ren njutning att se på i många år. Sedan efter att ha haft dålig form i kanske 6 månader, så förändras saken 360 grader och man glömmer vem Iniesta är för någon. Sedan idag efter en bra match så älskar alla honom igen helt plötsligt. Är trött på detta. Många spelare har varit med om denna dubbelmoral, inte minst Busq. [/QUOTE] 360 grader? Då står man ju på samma ställe som innan eftersom man gör ett helt varv. 180 grader, då vänder man ryggen. Fattar vad du menar dock.
Barcelona Neymar11
2015-04-22 07:20
@barcastuff: Blanc (coach PSG): "We wanted to play a better game, but Barcelona didn't allow it. They deserve the qualification." #fcblive Psg passiva vart det sagt, men folk glömde snabbt hur totalt överlägsna Barcelona var på plan. Pressspelet var dödligt, verkligen alla sprang för varandra Messi får mycket skit visst han fick inte till det sista tredjedelen, men satan vad han sprang utan boll igår. Dock tyckte han gjorde fel när han gick in centralt
Barcelona Neymar11
2015-04-22 07:14
@barcastuff: Neymar became 1st player in Champions League history to score in 4 different games against same team in a single season [via @barca19stats] Fyfan vad psg måste hata honom haha!
Barcelona ElRaval
2015-04-22 06:16
[QUOTE=Gabriel]"I Barca hade han legendförklarats och fått samma avslutningen på karriären som Xavi." - skrivet angående Verratti. Herregud, lugn. Vi pratar om Spaniens och Barcelonas största och överlägset bästa mittfältare genom tiderna. En spelare som i mångt och mycket nästan själv med sin speltid sett till att forma fotbollen under en 5-årsperiod med sitt sätt att se på fotboll. Under en lång tid, och än idag vill alla unga mittfältstalanger spela som Xavi. Han kommer att lämna ifrån sig en legacy. Verratti är i början på sin karriär och har inte vunnit något mer än ynka League 1 och cuptitlar. Xavi har vunnit Champions League 3 gånger, ligan 7 gånger, cupen 3 gånger, EM med Spanien 2 gånger och VM 1 gång. Bortsett från det har han även blivit utnämn; - World Soccer Player of the Year: 2010 - Euro 2008 Player of the Tournament: 2008 - UEFA Champions League Final Man of the Match: 2009 - FIFA Ballon d'Or Third place: 2010, 2011 - IFFHS World's Best Playmaker: 2008, 2009, 2010, 2011 Och en rad andra utmärkelser. Alltså, I'm sorry for the stating of the fucking obvious, men lugna bollar, och chilla gunilla säger jag bara. Verratti har hela sin karriär på sig att skapa sitt egna namn och sin egna historia men än så länge är han inte ens värd att hyllas lika mycket som ens 1 av Xavis tår på sina två underbara fotbollsfötter. Relax innan ni skriver i ren eufori av värvningskåthet (och det kommer från kanske den mest värvningskåta personen här inne). Bona nit! [/QUOTE] Jag håller med. Men jag tror att han syftade på rent hypotetiskt, att Veratti har potential att nå samma höjder i klubben om han får spela hos oss i 10 år. Jag ser INTE samma potential hos Veratti som Xavi men vi ska inte glömma att många playmakers inte blommar ut så tidigt. Kolla bara på Pirlo. Samtliga individuella utmärkelser Xavi har samlat ihop har han samlat ihop EFTER 27/28-års ålder.
Barcelona Duda
2015-04-22 05:00
Om Thiago håller sig frisk så kommer han vara en utav världens bästa mittfältare i flera år framöver, men dessvärre så ser det ut som att han skadar sig väldigt lätt. Om jag tänker efter så minns jag inte riktigt någon spelare som har "vuxit upp" skadedrabbad för att sedan hålla sig frisk, men rätta mig gärna om jag har fel!

Jag undrar dock vart man har Bayern Munchen i dagsläget när det gäller spel i Champions. Dom tre senaste bortamatcherna har varit mot Porto (förlust 3-1), Shakhtar (Oavgjort 0-0), och innan dess Man City (förlust 3-2). Man kanske inte kan dra så stora slutsatser av detta, men frågan är om det är underskattning eller något annat som är problemet, speciellt med tanke på att man vinner hemma med tennis siffror.

Då är frågan hur Bayern skulle vara att möta i final i Berlin. Med tanke på att man är ligans överlägset bästa bortalag så kan man dra den slutsatsen att Bayern trivs på andra tyska arenor. Jag vet inte varför men magkänslan säger att vi skulle ha större chans att slå Bayern i ett dubbelmöte än i en final i Berlin.

Trots detta så vill jag att Juventus går vidare och att vi får dom i semi-finalen. Har fortfarande agg sen 2003 då dom slog ut oss, och minns hur Zalayeta av alla gjorde mål mot oss! Vill fortfarande ha revanch :) dessutom så har jag massa Juve polare och det skulle vara skönt att tysta dom då alla tror att Juve skulle vinna mot oss lätt? HA säger jag bara!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-22 04:08
Pep gjorde kaoz med media och klippte alla haters tong idag.

Vill fan inte spels mot bayern över 2 matcher.
Barcelona xdssdf2
2015-04-22 03:16
BARCELONA VS PSG 21/4/15 HIGHLIGHTS
Barcelona Gabriel
2015-04-22 02:07
"I Barca hade han legendförklarats och fått samma avslutningen på karriären som Xavi." - skrivet angående Verratti. Herregud, lugn. Vi pratar om Spaniens och Barcelonas största och överlägset bästa mittfältare genom tiderna. En spelare som i mångt och mycket nästan själv med sin speltid sett till att forma fotbollen under en 5-årsperiod med sitt sätt att se på fotboll. Under en lång tid, och än idag vill alla unga mittfältstalanger spela som Xavi. Han kommer att lämna ifrån sig en legacy. Verratti är i början på sin karriär och har inte vunnit något mer än ynka League 1 och cuptitlar. Xavi har vunnit Champions League 3 gånger, ligan 7 gånger, cupen 3 gånger, EM med Spanien 2 gånger och VM 1 gång. Bortsett från det har han även blivit utnämn; - World Soccer Player of the Year: 2010 - Euro 2008 Player of the Tournament: 2008 - UEFA Champions League Final Man of the Match: 2009 - FIFA Ballon d'Or Third place: 2010, 2011 - IFFHS World's Best Playmaker: 2008, 2009, 2010, 2011 Och en rad andra utmärkelser. Alltså, I'm sorry for the stating of the fucking obvious, men lugna bollar, och chilla gunilla säger jag bara. Verratti har hela sin karriär på sig att skapa sitt egna namn och sin egna historia men än så länge är han inte ens värd att hyllas lika mycket som ens 1 av Xavis tår på sina två underbara fotbollsfötter. Relax innan ni skriver i ren eufori av värvningskåthet (och det kommer från kanske den mest värvningskåta personen här inne). Bona nit!
Barcelona Lion24
2015-04-22 01:55
Det var en mycket förvänad matchbild, i alla fall från min sida. Där vi ångar på i första halvlek och sedan sänka tempot i andra för att vila till Espanyol matchen. Ett farligt sätt att spela men det hade vi råd med när vi hade en trygg ledning från Paris. Det viktigaste var att stänga matchen i första halvlek och det gjorde spelarna. Egentligen så blir man inte så utvilad fysiskt när vi spelar som vi gör i andra halvlek/ar eftersom vi får jaga boll mer men det är psykiskt som vi vilar. Vi lurar oss själva egentligen och det går hem.

Många har länge sagt att vi är på väg utför, ''Bara är inte samma lag längre'' o.s.v. Det kan stämma. Jag tror inte att någon klubb kommer kunna upprepa Peps Barca, kanske sett till titlar (tveksamt) men aldrig spelet. Vi har förlorat mycket sen Pep gick men vi har fått en grej tillbaka, en av de viktigaste sakerna i dagens fotboll och det är intensitet. Jag vet att jag håller på o babblar om det ganska mycket men det är så extremt viktigt. Skillnaden mellan Barca-PSG var förutom spelarna just intensitet.

Jag kände att intensiteten började gå av redan under Peps sista säsong. Under Tito och framförallt Tata så var det väldigt lojt men nu har vi fått tillbaka något som vi saknat oerhört länge: intensitet. Jag blir mycket glad över att se det och hur mycket man än tvivlar på Lucho och hans taktik eller sätt att styra laget så måste man ge honom cred för det!
Barcelona Nesto
2015-04-22 01:28
@Davids3:

Tror inte någon på detta forum har glömt vad Iniesta bidragit till Barca och jag tror inte heller att det finns någon som inte älskar Iniesta.

Under en längre tid har man inte känt igen El vampiro och ligger man runt 30 års åldern så är det väl klart att vissa drar spekulationer om att han börjar dala nedåt?
Men i detta fall verkar det ju som att Iniesta inte gynnas av det spelsystem Lucho vill ha..
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-22 01:22
Remember when corners against us were basically penalties? Now it's like "psh whatever." #UnzueBallonDOr
Barcelona Nesto
2015-04-22 01:21
@Liunil Masse:

Nja det kan jag inte skriva under. Fabregas ryktades till oss redan innan Pep tog över som tränare och jag tror personligen att ledningen ville ha honom mer än Pep ville det. Det var mycket prestige i att ta hem den förlorade sonen.
Man ska inte glömma att Pep faktiskt ville ha ut Cesc under hans sista år som tränare och att han senare tog Thiago under sina vingar i Bayern.

2015-04-22 01:14
Veratti var fantastiskt, vilken talang. Xavis ersättare helt klart. Han är unik. Jag hade betalt psg vad som för att få honom. Lockat över Veratti och fått honom tvinga fram en övergång. Ärligt talat, jag tror inte att han vill spela hela sin karriär i PSG och franska ligan. Han förtjänar bättre än så. I Barca hade han legendförklarats och fått samma avslutningen på karriären som Xavi.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Rambla~
2015-04-22 01:11
@GuillemBalague: Can't wait for Bayern-Porto. Lopetegui has replicated the Guardiola style at Porto better than Pep at Bayern. Pupil beating master? Haha, vilken pajas.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-04-22 01:10
Herregud, bara Don Andrés förarbete till Neymars 1-0 gav valuta för alla kronor jag betalt för att se matchen på plats. Skall erkänna att jag är en av dom som trott Iniesta passerat zenit. Idag var definitivt en match som åtminstone fick mig att börja tänka i andra banor! Vilken halvlek han stod för. Bona Nit från La Rambla, Visca Barça y vamos a Berlin!
Barcelona the cameroonians
2015-04-22 00:57
@Liunil Masse:

Vinyals har valt att ändra taktiken en del och verkar vilja ha mer fysiska komplement på mittfältet till Halilovic som nu verkar ha tagit en (välförtjänt) startplats. Så därför har Samper fått stå till sidan för Patric som har en bättre förmåga att löpa, precis som Gumbau.

Eftersom många lag i segundan pressar högt har Samper många ggr hamnat mellan mittbackarna i uppspelsfasen. Nu föredrar Vinyals ett rakare spel och då behövs inte Sampers passningsskicklighet.

Tråkigt, men Vinyals verkar ha fått order om att hålla kvar laget till varje pris, även om det innebär att utvecklingen för en av de största talangerna stagnerar. Å andra sidan sker det ändå ingen utveckling över huvud taget, så ingen större skada skedd. Sergi lär ju på ett eller annat sätt lämna B-laget i sommar. Dock inte klubben.

Jag filar som bäst på en krönika om B-laget och vad som skett med just utvecklingen de senaste åren, och även om hur framtiden ser ut. Blir förhoppningsvis klar innan månaden är slut.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-22 00:40
Hoppas Samper visar sig vara the real deal. Helt sjukt att han petas i B-laget. Vet någon varför?
2015-04-22 00:36
Thiago såldes och frystes ut av ledningen och Tito för att finansiera Neymar. Finns ingen annan orsak. Bayern kommer aldrig släppa honom. När de hittar guldkorn som ribery, robben och Thiago till en billig peng. Släpper de aldrig dem. För att de köper inte spelare som Barca och Madrid för 60 miljoner euro och uppåt.
2015-04-22 00:32
Stabil match från oss. Vi manövrera bort Psg redan i första mötet och avgjorde finalen där. Finns inget att klaga på. Enrique och laget spelar väldigt klokt. Inga onödiga risker eller trötta ut sig bara för att tillgodogöra några fås orimliga krav.

Förhoppningsvis vinner Atlético imorgon och vi får en semifinal Barca vs Juventus - Bayern vs Atletico.
Barcelona Treyh
2015-04-22 00:30
Kom igen "köpet av Overmars för några år sedan"...? Du menar stenåldern?

@Smogen:

Barcelona Smogen
2015-04-22 00:25
Att Barca köpte in legoknekten Fabregas för att slarva bort Thiago måstr väl vara den sämsta affären i Barcas historia? Varje gång jag tänker på dert så blir jag förbannad. och då har Barca ändå köpt spelare som Zlatan för ett sjukt överpris för att sen skeppa iväg honom för en sportstyver en säsong senare. Eller varför inte köpet av Song? Eller köpet av Overmars för några år sedan? Eller när vi gav bort Villa nästan gratis? Eller för er som minns försäljningen av Maradona. Nej, köpet av Fabregas, beslutet att ta Thiagos nr 4 och ge honom för att sen slarva bort Thiago. Måste väl vara det sämsta?
Barcelona Liunil Masse
2015-04-22 00:25
Nesto Fabregas köptes in av ingen annan än Pep? Pep och värvningar går inte ihop ibland. Såg inte Pep potentialen hos Thiago innan han värva Fabregas? Hade inte Fabregas värvats så hade Thiago lirat för oss nu, aja lite surt faktiskt...
Barcelona Davids3
2015-04-22 00:15
Det är trevligt att se "snälla" kommentarer om Iniesta, men personligen så äcklas jag av folkets dubbelmoral.
Har har gjort ofantligt mycket för klubben, har varit en ren njutning att se på i många år. Sedan efter att ha haft dålig form i kanske 6 månader, så förändras saken 360 grader och man glömmer vem Iniesta är för någon.
Sedan idag efter en bra match så älskar alla honom igen helt plötsligt. Är trött på detta.

Många spelare har varit med om denna dubbelmoral, inte minst Busq.
Barcelona kingrodrigues
2015-04-22 00:09
Kmr aldrig förstå hur vi kunde släppa thiago, herregud.
Barcelona Nesto
2015-04-22 00:04
@Liunil Masse:

Mer tålamod? han har haft erbjudande från samtliga storklubbar i europa sedan barnsben men alltid valt att försöka slå sig in i Barca.
Han var en av de mest lovande för oss, och han klagade sällan och hade tålamod. För det så köptes Fabregas in och tog mer eller mindre "4" ifrån honom.
Lägg där till att Tito sa något i stil med att han inte räknade med Thiago. Ledningen gjorde inte så himla mycket för att få honom stanna heller kändes det som.

Faktum är att Barcas senaste tränare har varit rätt kassa på att förädla spelare från akademin.
Annons: