/spanien/barcelona/forum/2701.aspx/spanien/barcelona/forum/2701.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElRaval
2015-05-15 23:27
[QUOTE=Heisenberg]Pendeln har ju svängt, som det så fint heter. Under Guardiola och hans filosofi stod mittfältarna högst i kurs och skulle vara kreativa och bollmagiker, medan de nu under Enrique verkar infinna sig i botten och ska erhålla egenskaper som kämpare med mer hjärta än magi, och destruktiva. Så länge man bedömer mittfältare i Barca efter deras poängproduktion och spel framåt förstår jag att man inte ser så mycket positivt. [/QUOTE] spot on@
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heisenberg
2015-05-15 21:27
Pendeln har ju svängt, som det så fint heter. Under Guardiola och hans filosofi stod mittfältarna högst i kurs och skulle vara kreativa och bollmagiker, medan de nu under Enrique verkar infinna sig i botten och ska erhålla egenskaper som kämpare med mer hjärta än magi, och destruktiva. Så länge man bedömer mittfältare i Barca efter deras poängproduktion och spel framåt förstår jag att man inte ser så mycket positivt.
Barcelona Ney
2015-05-15 21:21
@Flavía:

Då vet hela världen att Koke levt under en sten de senaste tio åren. Någon får informera stackaren att Destiny's Child inte finns längre och att Matthew McConaughey börjat göra bra filmer.
Barcelona LeoMessi
2015-05-15 21:04
The cameroonians Precis som du säger så är han som en balansspelare på mittfältet och det leder till att han inte får utnyttja sina styrkor till Max. Han ska han lite mer "friare" roll offensivt, hemjobbet klarar han av att göra även då. Men hans genombrottskraft lämpar sig bäst på mittfältet. Tycker att rafinha är ganska underskattad faktiskt.
Barcelona the cameroonians
2015-05-15 20:47
Svårt att bedöma Rafinha med tanke på att han är en offensiv mittfältare som mest får mer av en balansroll i Luchos spelsystem (när han väl för chansen).
Kan inte Iniesta "briljera" i dagens Barcelona, varför ska man då förvänta eller ens hoppas på att Rafinha ska lyckas?

Tror precis som LeoMessi att han inte gjort bort sig på en kant, men han är ju vassare när han får utgå centralt och kan söka ytor åt båda håll.
Lucho spelade honom som ytter i ett par matcher under hösten, men sedan Suárez intåg är han åter att betrakta som en mittfältare. Han saknar ju djupledsspelet som en ytter egentligen måste ha som attribut, däremot är han i mina ögon duktig på att ta sig in i straffområdet och fylla på.
Flavía
2015-05-15 20:39
Koke: "Messi is the world's best but can't make that much of a difference" Spanjoren har uppenbarligen inte märkt vad som hände när Neuer dissade argentinaren inför mötet på Camp Nou....
Barcelona LeoMessi
2015-05-15 20:37
Enligt så kan Rafa bli mycket bättre än han är nu. Tycker att han har en grym förmåga att ta sig förbi sin motståndare och att han har ett fint driv med sin vänsterfot. Dessutom så springer han mycket och är stark. Som ytter så skulle han göra det bättre än pedro också! Då han faktiskt kan ta sig förbi motståndaren och dessutom vinna närkamper. Sen är han väldigt olik thiago när han spelar. Inte alls samma typ av spelare, rafinha är ingen spelmotor.
Barcelona LeoMessi
2015-05-15 20:36
Enligt så kan Rafa bli mycket bättre än han är nu. Tycker att han har en grym förmåga att ta sig förbi sin motståndare och att han har ett fint driv med sin vänsterfot. Dessutom så springer han mycket och är stark. Som ytter så skulle han göra det bättre än pedro också! Då han faktiskt kan ta sig förbi motståndaren och dessutom vinna närkamper. Sen är han väldigt olik thiago när han spelar. Inte alls samma typ av spelare, rafinha är ingen spelmotor.
2015-05-15 19:48
Spanien ut på straffar efter en bra första och en mindre bra andra halvlek.

Alena blev lite syndabock då han ar den första att bränna från 11 meter.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-15 19:26
Treyh

hahaha bästa fan hade inte jag haft iphone så hade jag spiiiikat haft den som ringsignal
Barcelona ElRaval
2015-05-15 19:20
Jag är lite kluven till Rafinhas vara eller icke vara i laget.

Vad tycker ni?

Det är visserligen viktigt med en Masia-spelare till och jag tycker givetvis han borde få tid, men om vi bara ser till kvalitet och den potential ni ser i honom. Vad tror ni?

Jag fick lite perspektiv när jag såg Thiago i senaste matchen. Det skiljer endast två år de båda emellan.

Rafa har tyvärr inte lika mycket fotboll i sig som Thiago och jag tycker inte han har så många andra kvaliteter heller som väger upp det.
Barcelona Suarez9
2015-05-15 19:13
@Bàckis - adoradors de Rivaldo:

Håller med dig. Han var ju duktig i tottenham. Fråga är om LVG inte kommer förstöra honom som alla andra spelare!
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-05-15 19:05
Tror inte Bale i United hade varit en så stor flopp som vissa spekulerar i. Att han inte spelat särskilt bra i Real den här säsongen är ju fakta, men den engelska ligan passar honom bra mycket bättre.

Klart en miljard är överpris, men att han skulle spela lika dåligt för ManU som i Real har jag väldigt svårt att tro.
Barcelona Treyh
2015-05-15 19:03
SSSSSSIIIIIIUUUUUU!!!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-15 18:33
fan va tråkig puertan är utan el pasillo, fan! du är saknad broder=(

fortfarande efterlyst=(
2015-05-15 17:55
Klockan 18.00 är det kvartsfinal i U17-EM för Spanien som möter Tyskland, ett lag de slagit md både 1och 2-0 i höstas - men som sett väldigt starkt ut i gruppspelet.

Barcelona har 5 spelare med i startelvan;
Målvakten Inaki, ytterbackarna Cucurella och Morer, mittfältaren Alena och offensive Carles Perez.

Matchen visas på Eurosports huvudkanal.
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-15 16:46
@Liunil Masse:

Pratade om det igår. UEFA tog ju 30.000 varav 6.000 gick till allmän försäljning. Var resten av de 24.000 biljetterna tar vägen låter jag vara osagt men förmodligen till diverse slipsnissar, företag, biljettföretag som gör påslag på 800% och så vidare.

Sen får Barca 20.000 och Juventus 20.000 och mer än 70.000 tar ju knappt arenan .
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-05-15 16:28
[QUOTE=tikitaka]Tjo, såg ett ungdomslag utanför MAX i Solna, någon som vet vad dem gör där samt vilken ålder det är? [/QUOTE] Har hört att det är någon slags turnering där ungdomar från olika topplag i Europa deltar. Något sånt iaf.
Barcelona tikitaka
2015-05-15 16:24
Tjo, såg ett ungdomslag utanför MAX i Solna, någon som vet vad dem gör där samt vilken ålder det är?
Barcelona DM1982
2015-05-15 16:12
[QUOTE=Golden Barca]Madrid - Barca 2-4. Barca-Deportivo 6-0. Barca-Bilbao 4-1 Barca-Juventus 4-0. Sedan har vi några glada sommarmånader på oss att fira ännu en trippeln. Någon som minns när Real Madrid vann trippeln senast? [/QUOTE] Det roliga är att vi inte har vunnit något ännu men kan förlora allt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-15 16:10
Om Suárez är tveksam skulle jag personligen låta honom vila och stå över de avslutande ligamatcherna. Tråkigt, javisst, men vi ska plocka ligatiteln även utan uruguayanen. Det är tre veckor kvar till finalen i Berlin, får han rehabilitera och vila i lugn och ro kommer han vara i form till den matchen, som naturligtvis är den viktigaste vi har kvar på säsongen. Förhoppningsvis är han också spelklar mot Athletic men är han tveksam där tycker jag inte att man ska riskera någonting. Deportivo och Athletic har vi god vinstchans mot även utan Suárez men jag är tveksam till om vi klarar av att vinna finalen med ett anfall bestående av Pedro-Messi-Neymar. Möjligt, ja, men bra mycket sämre chanser.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-15 15:44
@barcastuff: Official: Barcelona gets 19.550 tickets for the Champions League final against Juventus in Berlin, Germany, on Saturday 6 June #fcblive Är inte det lite för en CL-final? Någon som vet hur många Barca fick 2011 på Wembley?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-15 15:41
@Golden Barca:

Tänk om det blir tvärtom :-)..
Du kommer vi ha en deprimerad sommar.

Jag tar ingenting för givet... Räknar inte ens med att vi kommer att ta en en titel stället tar jag det match för match. Det som är ännu mer oroande är att Suarez har känning låret/ljumsken, vet ej var.
Barcelona Gabriel
2015-05-15 15:20
@Golden Barca:

Aldrig.
Barcelona Golden Barca
2015-05-15 15:16
Madrid - Barca 2-4.
Barca-Deportivo 6-0.
Barca-Bilbao 4-1
Barca-Juventus 4-0.

Sedan har vi några glada sommarmånader på oss att fira ännu en trippeln.

Någon som minns när Real Madrid vann trippeln senast?
2015-05-15 14:56
@Davids3:

Finns en artikel om detta i länktips.

Västen innehåller teknik som bland annat visar puls, watt/effekt, styrka och hur olika övningar påverkar spelarna fysiskt och metaboliskt.
Barcelona Nemesis 10
2015-05-15 14:42
@Davids3:

Har för mig att den innehåller någon slags gps för att kolla hur mycket dom löper och sånt, kan ha fel.
Barcelona Davids3
2015-05-15 14:33
Har aldrig förstått vad den halvvästen de har på sig under träningarna är till för ?
Flavía
2015-05-15 14:33
Vampíro

Det stämmer, var nog en aning för snabb med tangenterna där haha.
Barcelona Nemesis 10
2015-05-15 14:15
@Maestro Xavi:

Skönt att få se att han joggar i klippet, bäst att han vilar mot Atletico iallafall!

Annons: