/spanien/barcelona/forum/2700.aspx/spanien/barcelona/forum/2700.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2015-04-24 23:23
Sluta jiddra, av de lagen som var kvar i turneringen så var A.Madrid, kart sämst. Man åkte nästa utan ut mot Leverkusen. Monaco imponerade åtminstone mot Arsenal och PSG slog ut Chelsea. Nej ingen kan förneka att Real har haft tur med lottningen i årets upplaga utav CL. Men nu tar det stop, Juventus går vidare, Tevez löser det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona dinho the artist
2015-04-24 23:15
Alltså, vi har ju fått en tuff lottning hit osv men för mig känns det lite som att det är fjortonåriga fifaspelare som trycker hårdast på detta. Psg och city må vara fulla av stjärnor ; men city var helt ur slag när vi mötte dem. Psg var en tuff lottning ja, men vi hade nog fått det bra mycket svårare mot chelsea tror jag.

Real å andra sidan fick schalke. Riktig skitlottning som de såklart går vidare på. Därefter ställs de mot atletico. Hallå? Atletico är i mitt tycke bättre än både city och psg. Kan vi sluta med att säga att real knappt mött motstånd? Atletico är ju ett av turneringens mest svårslagna lag.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-24 22:13
Beckenbauer: “Barça are the favorites. It's not that Bayern do not
stand a chance, but they are not the favorites.”

Beckenbauer: "I am really looking forward to it. I think it's a 50-50 tie, Both sides have an attack that's among the best in the world. Barcelona have some superb players, but so do Bayern."

Beckenbauer: "Guardiola's return to Camp Nou? Coaches are always the centre of attention, but they are not the ones taking to the pitch."

Beckenbauer: "There is nothing better in football than big games like this."
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-04-24 22:00
Dubbel.
2015-04-24 21:59
L.A.M Nr 10 Glöm inte att även Porto sårade Bayerns försvar & vann med 3-1. Även om dom en vecka senare spelade som FC Z på Allianz arena. Men som sagt dom har blivit straffade och dom har sina svagheter och det gäller att pressa dom så dom hamnar i obalans. Jag tror Suarez blir nyckeln mot Bayern. Först för att han är en grovjobbare, sen att han vet exakt vad han gör när han är vid straffområdet och stör motståndarförsvaret. Han står aldrig still. Han är helt enkelt jobbig och möta. Det blir kul detta.
Barcelona the cameroonians
2015-04-24 21:58
Off-topic - Gundogan sägs vara klar för United. Källa: Sky Sport.
Real Madrid RaulGonzales#7
2015-04-24 21:32
@Barcelonistas:

Det är såna som dig som skämmer ut en så anrik klubb som Barcelona. ;)

Hoppas ditt liv är mycket bättre än mitt som orkade skriva ett meddelande till mig. Tack ska du ha. Känner mig hedrad.

Skulle förstå din attack om jag skaffade ett nick för att jävlas. Men jag är över 12 och tycker om att diskutera fotboll. Något du inte verkar veta vad det är. Bara för att vi är rivaler på plan är vi inte det utanför. Gör inte fotboll till en religion.

Men det kommer du börja förstå lite lätt när du närmar dig 15 och uppåt
Barcelona Smogen
2015-04-24 21:23
Är Robben och Ribery tillbaka mot oss? Juventus måste ju ändå ses som den absolut enklaste lottningen, däremot så leder väl Juve italienska ligan överlägset? Real har ju två tuffa liga matcher mellan CL, medan Juve kan dokusera helt på CL. Det jämnar ju ut oddsen lite.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-24 20:38
Att du tog dig tiden att skapa ett nic här inne, haha fixa ett liv.
2015-04-24 20:21
@DM1982:

Faktiskt sant. Moget. Ni fick svårare motståndare helt klart. Men allt kan hända i semin. Vem vet. Det kanske blir Juve-Bayern i final. Men jag hoppas självklart på El Classico i finalen pga att vi är i särklass dom 2 bästa lagen i världen.

Vi har otur med skadorna just nu och ni har inte fått värva spelare på ett bra tag. Det är till deras fördel. Annars är det inget snack om vilka 2 lag som är bäst.

Lycks till.
2015-04-24 20:16
@Leo y Cesc:

Fyfan va du snackar skit.
Barcelona Leo y Cesc
2015-04-24 20:14

Det är uppbäddat för en El Clasico i CL finalen, alla visste att ifall Bayern skulle möta Real så hade Bayern garanterat gått segrande där. Enda alternativet var att sätta Bayern mot Barca där man vet att Barca är favoriter.

Alla bettingbolag har Barca som favorit i CL semin och som vinnare i CL.

Jag har aldrig någonsin önskat Barca i final lika mycket som detta år, jag vet att Real enkelt slår Juventus och därför måste vi slå Bayern!!

Vilken dröm att vinna CL på. Slå City,PSG,Bayern och sen Real i finalen. Detta är stort. Real har glidit på ett bananskal och hade dom fått Bayern eller Barca så hade dom åkt ut med svansen mellan benen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-24 20:00
Peshmerge

Ja, och det jag då menar är, vad kan vi göra med deras försvar om Wolfsburg lyckades såra dem på det sättet? Nu var det såklart något av en engångsföreteelse men i och med Bayerns spelstil blottar de sin backlinje väldigt ofta, och vi har precis de egenskaper för att utnyttja det.

Liunil Masse

Precis, håller med. Blir vi för tillbakatryckta kommer vi förmodligen förlora. Balansen mellan bollinnehav och omställningar blir helt klart nyckeln för att gå segrande ur dubbelmötet. Vi måste kunna såra Bayern genom genom rakare spel utnyttja de stora ytor de lämnar bakom sig samtidigt som vi inte kan göra som Chelsea och Atlético brukar göra mot oss. Den här balansen blir även viktig för Bayern att hitta, skillnaden är att vi känns mer flexibla i vårt sätt att skifta spelsätt.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-24 19:28
@L.A.M Nr 10:

Japp, vi vann men ingen kan övertyga mig att vi förtjäna att vinna dessa matcher. Jag håller med dig om att vi under Lucho blivit mycket bättre på att försvara oss vilket är den stora anledningen till att vi faktiskt kan vinna trippeln om allt vill sig väl denna säsong. Vi behöver inte vara dominanta spelmässigt som du säger men det finns en skillnad på att ha koll på läget när motståndaren har boll och att bli tillbakatryckta och stressade som vi blivit mot Real och Valencia, det får inte ske mot Bayern att vi tappar kontroll för mycket.
2015-04-24 19:25
L.A.M nr 10 Var det inte Bayern som blev straffade borta mot Wolfsburg med 4-1 för någon månad sen? Så jo, dom har blivit straffade under denna säsong.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-24 19:08
Liunil Masse "Får hoppas att det ser annorlunda ut än mot Valencia och Real för annars kan det sluta väldigt illa" Vi vann mot både Valencia och Real :) Nej, men det ligger någonting i det. Luchos Barca behöver inte längre spela bäst för att vinna matcher. Tidigare har vi inte bara behövt vara spelmässigt bättre utan spelmässigt dominanta för att ta tre poäng. Tack vare variation och andra spelartyper kan vi numera avgöra matcher på andra sätt än att leta efter läge i 10 minuter för att sedan äntligen hitta ett instick. Det är just detta som både är skräcken men också hoppet inför mötet med Bayern. Vi vet hur man kontrar och straffar motståndare och Bayern har inte under någon gång under säsongen blivit straffade på det sättet de riskerar att bli mot oss. Däremot så har vår övergång mot en annan fotboll även inneburit att vi inte behärskar vårt eget spelsätt lika bra längre. Där har Bayern en fördel som om de är smarta verkligen kan utnyttja. Trots att vi är bra på att kontra är vi inte ett kontringslag. För att vara ett kontringslag måste man gilla att inte ha bollen under största delen av matchen, och varken spelarna eller supportrarna gillar detta. Att möta ett Bayern som kanske inte är bättre, men åtminstone mer villiga att spela possession-fotboll, kan komma att bli en mardröm. Eller så kontrar vi sönder dem, vem vet.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-24 19:01
@Baha - Tres Amigos:

2009 var det. Efter första halvlek stod det 4-0. Vi gick ner i tempo i andra för att inte skämma ut de, kunde slutat 10-0. Bayern hade spelare som Breno, Luca Toni, Ze Roberto, Van Bommel, Butt, Massimo oddo i startelvan, det säger väl allt :P De har kommit en lång väg sen 2009, kan man lugnt säga haha.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-24 18:55
Ett stort frågetecken för mig inför sammandrabbningarna mot Bayern, Peps lag är oerhört bra på att pressa motståndaren och hålla bollen och etablera ett tryck på offensiv planhalva där det är svårt att komma ut. Vi har mött bolltrygga lag som haft en grym press och hållit bollen bra innan och det har inte slutat bra alls spelmässigt. Matchen mot Real hade vi tur, matchen mot Valencia som också de är väldigt bolltrygga hade vi riktigt mycket tur, dock startade vi med ett konstigt upplagt mittfält men ändå, så ska det inte behöva se ut.

Ska bli intressant att de hur vi nu kommer handskas med Europas bolltryggaste lag, Får hoppas att det ser annorlunda ut än mot Valencia och Real för annars kan det sluta väldigt illa.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-24 18:50
Vi börjar hemma. Om vi lyckas hålla nollan och vinner med 1-0 eller 2-0 kan vi verkligen andas ut. Förhoppningsvis håller vi nollan mot Bayern hemma och avslutar dubbelmötet med ett borta mål.

Minns nu när Peps Barca möte Bayern 2008? Matchen slutade 4 - 0. Peps Barca kontrade sönder de.
Barcelona enkos
2015-04-24 18:43
@Baha - Tres Amigos:

Onsdag 6 maj är det som gäller.. jag skrev fel datum men rätt dag :)
Barcelona Liunil Masse
2015-04-24 18:42
2015-04-24 18:21
Man kan se det på sports hemsida. Madrid och Juventus börjar den 5e Maj och vi spelar den 6e maj. :D

Som jag längtar!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-24 18:07
Om man får skriva lite om den andra matchen så tänker jag inte sätta mitt hopp till Juventus, tyvärr. Jag är fullt medveten om att de har en chans, att de spelat bra den sista tiden och framförallt varit äckligt defensivt stabila men den här gången väljer jag att acceptera Real som finallag för att sedan bara hoppas på att bli positivt överraskad. Det hjälper inte att första mötet spelas i Turin heller. Nej, Real kommer att spela final och det är upp till oss att stoppa dem från en historisk CL-titel.

Tillbaka till vår match så är det här verkligen definitionen av mixed feelings. Jag gillar inte Bayern som klubb men vill alltid att det gå bra för Pep i alla lägen. Han åkte ut förra årets Champions League på ett tufft sätt och går vi vidare kommer han att göra det i år igen. Pep är en av mina solklara favoriter i fotbollsvärlden och det gör ont när han enligt mig inte alls får den uppskattning han förtjänar. Jag tror inte att han får sparken, men om vi slår ut Bayern är det nog inte så väldigt förvånande om han skulle gå vidare med sin karriär efter säsongen, vilket hade varit synd. Å andra sidan hade det inte gjort lika ont att förlora mot en sådan ödmjuk och fotbollspositiv människa.Går Bayern vidare till final kommer jag absolut att heja fram dem i Berlin, men innan dess ska vi givetvis göra allt i vår makt för att så inte ska bli fallet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-24 17:53
Jaha, det var Bayern som lotten tillslut föll på. Det oundvikliga mötet som fotbollsvärlden väntat på ända sedan Pep skrev på för Bayern behöver vi nu inte vänta längre än två veckor på att få se. Nya bollinehavs-Bayern mot nya kontrings-Barca, Pep mot sin gamla klubb, Thiago mot mittfältet det var planerat att han skulle dominera och en enorm chans till revansch för vår del. Jag har skrivit mycket om Real sedan de gick vidare och jag är medveten om att de förmodligen ännu en gång kommer att stå i en final men det är inget jag tänker lägga fokus på just nu. Barcelona mot Bayern Munchen kommer bli två fantastiska fotbollsmatcher och det är egentligen bara att sätta sig ner och njuta. Förutom prestigen, finalplatsen i potten, det faktum att det enligt mig är de två bästa lagen som möts med mera så är lagens spelsystem och taktik samt sätt att tackla den här matchen på något som gör att jag är så oerhört förväntansfull inför vad som komma skall. Hur hanterar vi ett lag som så tydligt har precis samma vision om hur man spelar fotboll som oss samt en tränare som är minst lika envis som vår? Hur hanterar vi att bli tillbakatrycka och hur reagerar Bayern på samma sak? Våren -13 spelade Bayern likt oss men hade samtidigt en bättre variation och vann för att de spelade ett bättre omställningsspel än vad vi spelade possession-fotboll. Frågan jag ställer mig direkt och som jag tänkt på inför ett eventuellt möte mellan dessa lag är om det kan bli precis omvända roller i denna semifinal? Bayern har Pep som varje match under sin tränarkarriär försökt luckra upp bussar, inte kommer han att faktiskt ställa sitt lag på egen planhalva för att enbart täcka ytor, gå in i press först när våra farliga spelare har bollen och sedan kontra rakt mot mål? Lucho är mer öppen för andra idéer även om han som sagt är envis när han väl bestämt sig. Kan det bli så att vi medvetet väljer att kontra ut Bayern? Jag har ingen aning och jag vet inte heller vad jag vill att vi ska göra men det gör bara matchen ännu mer spännande. Många frågor som ni ser. Själv är jag hur taggad som helst, vi har nu chansen att slå ut Bayern och en gång för alla bevisa oss som världens bästa lag på att spela den bästa fotbollen, för att sedan slå ut våra värsta rivaler i en final. Det finns en chans, och den är faktiskt inte så jätteliten, att det här blir den absolut bästa säsongen som jag och många andra upplevt som Culé. Synd att man ska behöva vänta 12 dagar, bara.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-04-24 17:43
För att slå Bayern München krävs att hela laget är bra, inte bara våra tre anfallare eller någon enstaka försvarare.

Jag tror och hoppas att det fakutm att vi börjar hemma för en gångs skull gynnar oss positivt ( föredrar annars att börja borta ). Det är just Bayerns tryck och forceringar vi måste klara av, och inte hamna fel in i matcherna.

Blir otroligt intressant att se vilka som för matchen, hur pep väljer att ställa upp i backlinjen. 3 - backlinje mot vår anfallstrio? Oj, det kan bli svettigt. Xabi alonso som mittback mot Neymar och Messi?, man kan ju hoppas.
Barcelona Blaugrana91
2015-04-24 17:41
Hade på känn att vi skulle få Bayern, samtidigt får Real som vanligt enklast möjliga motstånd. Skulle dem bli det första laget att försvara en CL-titel så är det enbart på tur, förra året vann man enbart på flyt, den här säsongen var man riktigt bra i höstas men fullständigt värdelösa i övrigt. Med det sagt tror jag ändå att Juventus har en chans, dem har ett otroligt starkt försvar och Real har alltid stora problem att låsa upp såna lag. Speciellt utan Modric. Angående vår match så blir det givetvis tufft, men vi får tänka att vi är inte samma lag som senast lagen möttes, vi är bättre idag. Dessutom kan vi variera vårt spel, om vi vill kan vi låta Bayern ha bollinnehavet och vi satsar på kontringar med MSN. Lägg till Bayerns skadelistan och vi har ännu större chans. Nåja vem som en går vidare av oss eller Bayern kommer vinna CL.
2015-04-24 17:40
Juventus conceded 1 UCL goal since November. 6 matches, 5 clean sheets. 4 goals conceded on their last 12 matches in 2015. Easy draw?
2015-04-24 17:26
[QUOTE=enkos]Barca - Bayern spelar på onsdag den 5 maj och returen på tisdag veckan efter allt 5vå matcher inom 6 dagar.. Real -Juve inom 8 dagar [/QUOTE] Är du säker enligt min livescore app börjar Madrid och Juventus den femte maj och vi den sjätte maj.
2015-04-24 17:23
[QUOTE=KiNg-PuYi]Är pogba skadad? [/QUOTE] Till första mötet tror jag. Jag hoppas att han mirakulöst återhämtar sig så att forumet kan se vilken enastående spelare han är.
Barcelona enkos
2015-04-24 17:22
Barca - Bayern spelar på onsdag den 5 maj och returen på tisdag veckan efter allt 5vå matcher inom 6 dagar.. Real -Juve inom 8 dagar
Annons: