/spanien/barcelona/forum/2697.aspx/spanien/barcelona/forum/2697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2015-04-19 18:54
Om ni inte har hört det innan så lägger Johanna Garå ner tv rutan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-04-19 18:53
Rambla~ Han verkar ha en genuin kärlek för klubben, suarez blir inte yngre. Tror nig han skulle kunna ha en hel del tålamod trots allt
Barcelona Rambla~
2015-04-19 18:51
Ni tror Dybala med alla de klubbar som jagar honom kommer nöja sig med att vara en bänkspelare, en super sub? Kom igen, det kommer aldrig hända.
Barcelona Neymar11
2015-04-19 18:48
Capitan Jag kan inte vänta med pedro på bänken, vi har haft tur som inte har fått jobbiga skador på trion där fram
Barcelona Rambla~
2015-04-19 18:47
Barca B, är de helt oförmögna att göra mål nu för tiden eller? 1-0 i baken och vips så är matcherna körda känns det som. Välkomna till Segunda B!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-04-19 18:46
Neymar11

Han är i princip den ideala spelaren att ha som supersub. Paulo är komplett som offensiv spelare och besitter allt det typiska för en Barca ytter. Påminner även mycket om James i spelstilen. Han behärskar alla positioner i anfallet och kan även fungera som offensiv mittfältare. Jag tror att vi kan vänta tills kontraktstiden tar slut, då han inte verkar ha bråttom.
Barcelona Neymar11
2015-04-19 18:37
Capitan Har han bara ett år kvar seriöst? Inget att tveka på, perfekt spelare att ha på bänken. Han vill lyckas i Barcelona, han kommer ha tålamod och har en fantastisk talang
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-19 18:29
@Capitan \(^.^)/:

Nu är det kört när han har sagt. Det hela kommer att sluta med att R.Madrid värvar honom. Om han var smart skulle han hålla tyst :-)..
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-04-19 18:23
Inte nog med att Dybala är den bästa talangen i Serie A tillsammans med Pogba. Han är även en erkänd Barca supporter. Vid ett uttalande sa han att om Barca knackade på dörren skulle han simma över Medelhavet till den Katalanska staden utan att tveka. Dessutom var han även på den senaste El Clasicot och hejade fram sin favoritklubb. Positivt är att han även bara har 1 kvar på kontraktet.
Barcelona Neymar11
2015-04-19 18:20
Junta Mer eller mindre, oftast han som står för slut produktionen, därav bär han den största lasten
Barcelona Junta Dimision
2015-04-19 18:09
Neymar11

Dybala är helt klart väldigt duktig men att han bär Palermo på sina egna axlar är felaktigt tycker jag. Palermo har en fin offensiv stomme i Vazquez, Dybala samt italienska U21-stjärnan Belotti, men deras framgångar denna säsong ligger ändå primärt i Vazquez och Dybalas samarbete.
Barcelona Federer
2015-04-19 18:06
Hoppas nu Sevilla vänder detta!
Barcelona Lion24
2015-04-19 18:00
Hoppas Sevilla vänder det här nu av 2 anledningar. Den första är att jag önskar inte Granada något gott (fotbollsmässigt) efter årtiondens läggmatch mot Madrid och för det andra så att Sevilla ska ha mycket att spela för inför Madrid matchen så att det inte blir hopplöshet. Jag vill också att Sevilla åker ur Europa League så att deras enda hopp om CL ska vara i ligan, därav förmodligen bättre prestation mot Madrid. Sen vem som kommer 4:a av Sevilla och Valencia, ja må bäste lag ta sig längst.
Barcelona Neymar11
2015-04-19 17:45
Sevilla är slutkörda denna veckan, tuff match mot oss och i el
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-19 17:43
Sevilla ska börja tappa allt nu perfekt tajming inför real. HERREGUD!
Barcelona Neymar11
2015-04-19 17:43
Dybala är riktig intressant En riktig poäng spelare, gör både mål och assist, en riktig joker att ha i truppen. Vi behöver ha bra bänkspelare som samtidigt har en lovande framtid Tar ju hellre honom än vietto som är lite för svag Sanchez var fantastisk i Italien, men kunde vara en aningen ojämn. Dybala bär Palermo på sina egna axlar mer eller mindre
Barcelona ElRaval
2015-04-19 17:40
Dybala i Palermo vs Alexis Sanchez när han slog igenom i Udinese. Vem är bäst enligt er?
Barcelona the cameroonians
2015-04-19 17:24
Aldrig bra att släppa till så många defensiva fasta situationer som B-laget gjort. Nu straffade det sig. 1-0 Numancia Sandro och Halilovic har haft bra chanser tidigare.
Barcelona LeoMessi
2015-04-19 17:24
@DM1982:

Dom har märks att det går att hota sig till det och då utnyttjar dom det. Dom hotar bara att dra till andra lag som vill "satsa" på dom. Sen blir dom förvånade och gråter när dom märker att dom inte får speltid i a-laget eftersom dom inte är tillräckligt bra. Varför? Jo, för dom tog inte tiden i b-laget seriöst, det var bara en transportsträcka till a-laget.
Barcelona LeoMessi
2015-04-19 17:22
Jag vill inte att ni dör av chock nu, men b-laget ligger under med 1-0. Släppte in på hörna. Jag vet, jag vet! Jag är lika förvånad som ni är.
Barcelona DM1982
2015-04-19 17:20
@LeoMessi:

Rätt sjuk sak det där, att automatiskt flyttas upp till a-laget. Vad är det för konstigt påfund? Självklart ska det vara prestationsbaserat, inte automatiskt.
Barcelona LeoMessi
2015-04-19 17:17
Jag hoppas att klubben aldrig mer skriver klausuler där ungdomarna garanteras en flytt upp till a-laget. Om dom inte kan prestera i segundan så kan dom fetglömma att dom ens får sätta sin fot på gräsmattan i camp nou. Dessa jävla giriga agenter som lyckas få in dessa klausuler. Det enda ungdomarna tycks göra nu är att bara vänta ut säsongen så dom kan flyttas upp, dom har inget att kämpa för.
Barcelona LeoMessi
2015-04-19 17:12
Ungdomarna kan inte göra mål om så deras liv hängde på det.
Barcelona Maestro Xavi
2015-04-19 16:51
Man märker tydligt att många Real Madrid fans inte förtjänar en spelare som Modric, för gud vad många det är som är patetiska.
2015-04-19 16:37
Denis Suárez från start för Sevilla i derbyt mot Granada.

Välförtjänt efter hans fina halvlek i cupen mot Zenit!

Trots att Iborra är avstängd kom inte Deulofeu med i matchtruppen denna gång heller. Iago Aspas blev Emerys val i stället.
Barcelona Lion24
2015-04-19 16:22
Vi gjorde en katastrofal första halvlek mot Valencia igår. Vad det berodde på vet jag inte. Jag vet inte om det är 16:00-syndromet eller om spelarna kände sig slitna efter PSG matchen och jag kan förstå det isåfall eftersom en sån match (kvartsfinal i CL mot ett världslag) tar extremt mycket energi. Men igår, det var ändå för mycket. Valencia fullständigt dominerade oss och det är fullständigt oacceptabelt.

Vi har några problem. Ett av dom är den skeva uppställning som Lucho startade med (Masch och Busi på mitten). Ett annat är spelet utan boll. Där har vi mängder med problem. Vi är intensiva men vi pressar inte smart. Vi pressar inte rätt. Vi pressar individuellt, inte kollektivt.

Jag vill berätta om en ''hemlighet'' angående presspel och det har jag skrivit tidigare om. Den bästa tekniken för att pressa är, låt oss skapa en bild där Ramos ska passa Kroos. I det ögonblick som Ramos passar Kroos så ska Busi/Rakitic upp och pressa. Kroos får då 2 problem. 1: bollen, 2: han har en spelare som kommer med full fart bakom sig. Bollen är egentligen inte ett problem annars, spelet handlar om bollen men i den situationen så blir bollen ett problem eftersom Kroos blir ännu mer pressad och det är då en större risk att han ska tabba bollen. Avståndet mellan Busi och Kroos ska vara logisk, inte för nära och inte för långt bort. Vi vill att Ramos ska passa Kroos, man ska ha det planerat. Jag tog nu Ramos och Kroos som ett exempel eftersom vi känner till dom bäst av alla andra lag. Man måste också ha en extremt hög backlinje. Backlinjen ska vara ungefär vid mittlinjen för att stänga ytor för Madrid spelarna så att dom inte hittar lösningar.

I de ögonblick som Busi pressar Kroos så tar det inte stopp där utan de andra spelarna ska också vara på tå. Antingen gör dom samma sak på närmaste spelarna eller så markerar dom varsin spelare så Kroos inte ska ha nån möjlighet alls att ta sig ur den situationen än att dribbla. Messi ska alltså markera Ramos, Suarez Pepe, Ney Carvajal Alves Cristiano o.s.v.

Vad gör vi? Jo, Busi/Rakitic gör den där pressen men backlinjen är alldeles för långt bak. Det finns ett hav av ytor framför backlinjen. Vad motståndarna kan göra är att Kroos kan passa tillbaka till Ramos och Ramos släpper en direkt boll till Benz och på 2 passningar så har dom tagit sig genom vårt mittfält. Vi är alldeles för sega i spelet utan boll. Det är bara presshållaren som har ett jobb, dom andra tittar bara på, dom har inga direktiv. När våra spelare också pressar så är det inte den bästa timingen heller utan det där logiska avståndet finns inte. Ett presspel ska vara ett kollektiv presspel, inte individuellt. Om 1 pressar då ska alla andra 9 pressa. Vi pressar bara med 1 och de andra väntar på att bollen.

Vi hänger inte alls med och vi har oerhört svårt att erövra tillbaka bollen mot bra lag. Spelarna och tränarna säger att det är bra att vi lider under matcherna men det vi led oerhört mycket mot Madrid och Valencia och sanningen är att vi hade väldigt mycket tur att vi vann de matcherna. Det här funkar inte i längden. Vi måste hitta en lösning för spelet utan boll för det kommer straffa sig längre fram.
Barcelona Acrobat
2015-04-19 16:19
Flavia: Det handlar inte om att vi ska förlita oss på att andra lag blir av med spelare! Vi hade såklart varit favoriter till trippeln oavsett... MEN chanserna ökar när motståndarna försvagas! Det är positivt för oss! Sedan är det som sagt inte så att Modric och gått och diagnosticerats med cancer. Han har en skada som håller honom borta några veckor. Under tiden kan han leva sitt lyxliv. Skaffa lite perspektiv på livet! Snälla!
Barcelona Neymar11
2015-04-19 16:19
Camerooninas Haha lite väl långsökt men oroande, han kanske har gjort klart med en utlåning inför nästa säsong och har inte 100% inställning i år
Barcelona Den vise mannen
2015-04-19 16:15
Har Samper en beef med Vinalys?
2015-04-19 16:13
@Neymar11:

Ja. Inget konstigt att han inte fick spela direkt efter att ha varit med U21-landlaget, men nu börjar jag också höja på ögonbrynen.

Kan det vara så att Lucho bett om att spara på honom utifall att det finns behov av honom i A-laget på slutet med tufft matchande? Njae, långsökt va?
Annons: