/spanien/barcelona/forum/2696.aspx/spanien/barcelona/forum/2696.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElRaval
2015-04-22 18:03
Bara fem spelare som nått dubbla siffror på både mål och assist i de stora ligorna. Ronaldo, Messi, Muller, Dybala och De Bruyne. De två sistnämnda bör vara sjukt intressanta för storklubbarna.
Barcelona el Flaco
2015-04-22 18:02
Bilder från matchen mot Valencia. Älskar hur bänken reagerar vid Bravos straffräddning och hur Ter Stegen, Rafinha, Pedro och Jordi Alba gratulerar chilenaren. Luis Enriques reaktioner under första halvlek däremot är en talande bild för vårt dåliga spel de inledande 45 minuterna. I andra halvleken lunde han knappt stå stilla på grund av nervositeten och Jordi Alba vågade inte ens titta på i slutet (1:50). Gillar även hur hela bänken firade det andra målet strax innan slutet. Alltid bra när hela truppen känner sig delaktig.

Barcelona Erik Satie
2015-04-22 17:36
Är det bara jag som tror att real vinner ikväll? Har en hemsk magkänsla alltså. Hur kan ni vara så säkra? haha
Barcelona Treyh
2015-04-22 17:35
Det känns lite som en win-win situation för mig ikväll angående Atletico vs Real. För turnerings skull så skulle det vara roligare att Real Madrid går vidare - eftersom det är mer prestige och spänning att möta Real Madrid i en eventuell semi eller final med all respekt för Atletico. Skulle dock Real Madrid förlorar så är det väl skadeglädjen i mig som kommer fram. Och alla vet vad den bästa glädjen är haha.
Barcelona the cameroonians
2015-04-22 17:34
@Erik Satie:

Puerta syftar troligtvis på Puerta del Sol i Madrid, motsvarigheten till Plaza Catalunya i Barcelona - alltså det största torget/samlingsplatsen.
Barcelona Erik Satie
2015-04-22 17:27
MESSI=GOAT

Les Rambles, eller La rambla om man nu så vill är en gata i Barcelona. Ingen aning om vad Puertan är för något.
Barcelona WalterWhite
2015-04-22 17:23
@Baha - Tres Amigos:

Chicarito är en fantastisk avslutare och mycket bättre i straffområdet än Benzema. Där tycker jag personligen de har vunnit på en skada.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-04-22 17:13
Baha

Visste du att ordet ödmjukhet existerar? :)
Barcelona Yaya24
2015-04-22 17:11
Buffons drömelva, de mycket hjärta i hans val, kul att Messi är en av dem
Barcelona Messi = GOAT
2015-04-22 17:11
Vad betyder Les Rambles och Puertan? Rätt så ny på forumet och har undrat det ett tag nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-22 17:08
Madrid har lagt sina hopp på Chicarito. De har höjt upp han till van bastens storhetstid. LMAO. Ronaldo kommer inte göra ett skit ikväll då han saknar flera kreativa aktörer till sitt förfogande. James, Kroos och lilla kanelbullen Isco kommer raderas ut av Atleticos tunga mittfält. Vamos Atletico.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2015-04-22 16:09
Neymar 11

Förhoppningsvis.

Det har snackats om att vi har en bred trupp. Egentligen har vi det tack vare att vi inte släppte Xavi. Jag behåller gärna Xavi ett år till och slänga in honom den sista kvarten eller halvtimmen. Spelare som honom får de yngre att visa större respekt och ställa sig i ledet. De kommer lära sig ett och annat från Xavi på träningen träningarna.
Barcelona Neymar11
2015-04-22 15:15
Baha Han kommer vara ännu bättre nästa säsong
2015-04-22 15:09
Rakitic har varit 10 gånger bättre än fabregas i Barca. Igår var han så nyttig. Han börjar bli en personlig favorit. Han gör grovjobbet ingen vill göra och gör det där extra som krävs av honom.
2015-04-22 14:30
Messi (46)-Neymar (30) is 2nd Barcelona duo with both 30+ club goals in a single season, after Messi (38)-Eto'o (36) in 2008/09 [via mrchip]
Barcelona Nemesis 10
2015-04-22 14:21
@LeoMessi:
Där satte du huvudet på spiken! Förstår inte hur så många vill byta tränare innan ens säsongen är över. Jag tycker Lucho har gjort ett väl godkänt jobb och håller på göra sig förtjänt av en till säsong med laget. Vi har fortfarande inte handlat in en världsklass back men det märks ju knappt, att slippa få magont varje gång vi får en fast situation emot oss vill jag verkligen tacka för. Min hälsa är bättre och nu vågar jag faktiskt kolla på när motståndarna får hörna eller frispark. Vi har äntligen den där efterlängtade "plan B" när det låser sig, vi kan nu kontra mot vilket lag som helst. Pep hade en krigande Puyol, en Dani Alves som aldrig slutade springa och ett mittfält som då var överlägset bäst i världen när han började coacha Barca medans Lucho får förlita sig lite mer på anfallet som just nu är vår bästa lagdel. Lucho är som sagt en ung tränare och det här är hans första stor klubb, glöm inte att han själv också utvecklas med tiden och blir en bättre coach då han fortfarande gör misstag men tar lärdom ifrån dom.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-22 14:04
alltså vet ni, det går inte en dag att jag tänker på förlusterna på hemmaplan, mot malaga o celta vigo. fyfan va vidrigt! ligan hade varit så gott som klar nu
Barcelona LeoMessi
2015-04-22 13:41
Lucho har ändå ett hyfsat bra facit dom 50 första matcherna. Bäst någonsin i barca faktiskt. Ja, till och med bättre än pep! Jag vågar gissa på att vi till och med har gjort fler mål och släppt in färre mål än under peps 50 första matcher.

Påstår inte att Enrique är bättre än pep. Men vi kanske bör lugna ner oss med kritiken, med tanke på att han tydligen har det sämsta mittfältet på många år.
Barcelona Neymar11
2015-04-22 13:17
Jag hoppas Iniesta såg matchen mot Valencia i första halvlek och insåg att laget verkligen behöver honom i form. Försvaret har räddat oss Anfallet har fått oss att flyga fram Mittfältet ska få bära oss nu, och är det någon gång dom ska toppa formen så är det nu!
Barcelona Neymar11
2015-04-22 13:08
L.A.M Visst kritiken har inte alltid varit befogad, och man borde ha visat mer tålamod med tanke på det nya spelsättet Det jag har varit mest kritisk mot dessa 2 är deras oresonliga beslutsfattande ibland. Det här är ändå bland dom 2 smartaste mittfältarna i världen som har slutat tänka fotboll. Antar att uttåget med Spanien i vm gjorde sitt med självförtroendet. Det var ändå nu Iniesta skulle leda Spanien utan Xavi och vara den stora mittfältsgeneralen Iniesta behövde inte tänka på försvarsspel under Tito/Tata, utan kunde satsa enbart på det offensiva mer eller mindre. Utan att ha vidare koll på statistiken så kan jag påstå att Iniesta levererade som bäst under dessa säsonger statistiskt sätt Igår kändes Iniesta fit och i matchform, han klarade av det både offensivt och defensivt. Dribblade när han skulle och spelade enkelt när han skulle, då blir det så mycket enklare för resterande spelare Busken spelade enkelt igår med, inte en massa onödiga dribblingar stillastående mot 3 motståndare. Utan han gjorde det han skulle göra, förhindra motståndare/vinna boll och få spelet att flyta på med få touch
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-22 13:02
@Baha - Tres Amigos:

Så agerar en kapten.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-22 13:01
Vill minnas att när Pep var i Barca och vi så här långt inne i säsongen när det var semifinal i cl brukar ofta leda komfortabelt i ligan. Jag vill verkligen minnas att Pep bruka vila Messi 30 min här och där då vi oftast brukar leda 4-5 mål i liga matcherna. Den här säsongen är det så tight.

Varje match är som en final ju!!! Fan, va tight!!!!!!!!!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-22 13:00
Kröjf Haha, skön du är.
2015-04-22 12:56
Mascherano måste vara den ödmjukaste fotbollsspelaren i världen. Hur han gång på gång nämner att Busquets är bäst lämpad att spela före honom på grund av Barcas spelstil. Andra spelare hade grinat, bet om högre län och lämnat. Mascherano har La Masias anda i sig.
Barcelona LeoMessi
2015-04-22 12:56
Baha Det här med att Messi har tappat farten känns som en myt om jag ska vara ärlig. För någon månad sen så läste jag att han var den spelaren i Barcelona som hade högsta toppfarten.
Barcelona Kröjf
2015-04-22 12:53
Om L.A.M Nr 10 tystnar, blir Les Rambles ett tråkigare forum som förlorar i aktningsvärd fotbollskunskap.

Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-22 12:40
Neymar11 Förstår din poäng, det är lite hönan och ägget över det hela men visst har man under säsongen sett en tydlig förändring i spelsätt som självklart påverkat speciellt mittfältsspelarna som är vana vid någonting helt annat. Både Iniesta och Busquets har haft svårt att hitta sina roller, och den gemensamma nämnaren är att det inte handlar om en plötslig nedgång i kvalitet utan förändring i spelsystem. När de väl förstår sina uppgifter och hittar sina roller är det fortfarande samma briljanta spelare. Därför känns mycket av den kritiken de fått som felaktig.
2015-04-22 12:35
Tur att Neymar har hittat formen. Messi vill aldrig vila. Inte ens under Pep guardiola. Han vill spela varje match men tyvärr behöver han vila. Messi gör sig bäst precist bakom anfallarna. Han har sin acceleration men han har tappat farten faktiskt.

Porto gick till Allians arena och la sig. Jag förstår inte hur porto kunde chocka sig själv så där. Hur kan man gå från det lag man var i Portugal till det man visade upp i Tyskland. Finns ingen förklaring för deras agerande. De kanske fick betalt under bordet för att lägga sig. skämtar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-22 12:33
Angående Iniesta så har jag under en längre tid tyckt att vampyren hade varit den bästa möjliga ersättaren till Xavi man kan hitta. När Xavi och Iniesta var som bäst var de lika magiska på olika sätt men det råder inga tvivel om att Xavis roll är svårare att ersätta. Det perfekta hade då varit om Iniesta lyckats ta ett kliv ner i banan och vi istället letade på marknaden efter en ersättare till Iniesta vars spelstil är betydligt vanligare. Den här säsongen har dock Andres varit som bäst i sin gamla roll samtidigt som han inte riktigt hittat rätt i en mer tillbaladragen position. Vårt primära mål bör alltså fortfarande vara att hitta en värdig arvtagare till Xavi, vilket givetvis kommer att bli otroligt svårt.
Barcelona Neymar11
2015-04-22 12:29
L.a.m Däremot kan vända på det hela, hur kan det kollektiva fungera när 2 fundamentala spelare sviker. Igår kändes allt rätt, Iniesta hittade äntligen sin yta och busken gav sig fan på att inte släppa någon förbi. Men framförallt var det pressspelet som gav oss total kontroll, alla 11 gjorde sitt jobb i defensiven
Annons: