/spanien/barcelona/forum/2694.aspx/spanien/barcelona/forum/2694.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-04-23 22:10
Vilken målvatstavla av Bento ....1 -1 nu
Barcelona Barcadinho.
2015-04-23 22:02
Barcelona Barcadinho.
2015-04-23 22:02
Verkar som att Banega är på nytt född efter flytten till Sevilla.
Han var bra också mot Barca.
Kul att en del spelare kommer tillbaka efter det att många har räknat ut dem totalt
Barcelona ( Xaviesta )
2015-04-23 21:53
Lion24 Äsch, skojar lite bara. Jag håller med dig varje gång du skriver ett inlägg om det också, skrev det där mest för att jag vet vilken passion du har för en fotboll med hög intensitet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2015-04-23 21:52
Flavia

En grej till, jag stör mig oerhört mycket på dom som säger typ ''du sitter bakom en skärm och hade du vetat bättre hade du varit där''. Nu skrev du inte exakt så men du vet vad jag menar. Helt ärligt, det här är ett forum för fotboll. Vad ska jag göra annars här inne när jag inte kan/ska/får skriva om ett misstag som jag anser att någon gjorde? Sen spelar den åsikten inte någon som helst roll utan det är en åsikt som jag har och delar med mig på ett fotbollsforum. Jag precis som andra skriver ner våra känslor/tankar angående en enkel fotbollsmatch, finns ingen här som kan knappt hälften av det Simeone eller någon annan tränare på den nivån kan. Det har ingen sagt. Det enda vi gör är att vi diskuterar ämnet fotboll på olika sätt.
Barcelona Thierry Henry
2015-04-23 21:44
@Blaugrana91:

Jag möter helst Real. Dom är försvagade utan Modric och tappar med honom hjärnan på mittfältet. Och det är just på mittfältet real har varit starkare än oss i år. Utan Modric så är vi på nivå med dom där. Att dom tillslut kunde tugga ner ett 10 manna Atletico på hemmaplan imponerar inte på mig. Real har visat sig svaga mot bra motstånd rätt igenom säsongen. Visst man slog oss i höstas men det är också allt och vi är ett helt annat lag idag. Med tanke på hur gött det skulle kännas att slå ut f@@nskapen samtidigt som jag är övertygad om att vi är ett starkare lag just nu så möter jag helst dom i semi. Sett över 2 matcher tar vi dom garanterat. Om vi däremot skulle mött dom i final så kan vad som helst hända. 2a är såklart juventus. Bayern vill jag helst undvika i ett två match möte Pep är en mästare på att rätta till eventuella fel som kan uppstå i ett första möte och hans lag är mästare på att resa sig på 9 som vi såg senast. Ser helst att vi möter dom i final och låta världens 2 bästa lag just ni göra upp om titeln
Barcelona Lion24
2015-04-23 21:43
( Xaviesta )

Skulle uppskattas med en liten motivering :).
Barcelona Lion24
2015-04-23 21:42
Flavia

Först och främst så måste jag lägga till att jag beundrar Simeone extremt mycket. Han spelar långt ifrån en fotboll som jag personligen föredrar men man kan inte blunda för vad han har gjort med Atlético. Det jag tycker om speciellt mycket är hur Simeone verkligen suttit sig in i spelarnas psyken, det är som om han själv spelar.

Sedan så tyckte jag att Madrid hade en väldigt hög backlinje, då går inte nickstarka spelare ihop med det, enligt mig. Man borde attackera mycket mer i djupet när Madrid hade en sån hög backlinje. Jag har följt Atlético och Simeone är en av världens absolut främsta tränare. Men det behöver inte betyda att han aldrig gör fel, som jag kan tycka. Man borde slå flera bollar på djupet, chansbollar så att säga, så här har Atlético spelat tidigare. Man slår chansbollar för att 1. skapa en möjlighet till målchans, 2. flytta upp sitt lag och börja pressa där framme när motståndarens försvar har bollen. Men igår så kunde jag knappt se ett djupledsspel.

Sedan så tyckte jag att Atlético fegade lite för mycket. Man visste att Madrid skulle försvagas rejält i mitten. Madrid saknade Benzema vilket gjorde att man slapp en targetsspelare som spelar för ytan framför backlinjen. Man kunde ha pressat Ramos framförallt mer effektivt. Man visste inte att Ramos skulle spela men man visste att det skulle bli en rejäl försvagning jämfört med Modric. Dom borde naturligtvis inte spela tokoffensivt men utnyttjat det svaga mittfältet lite mer. Ramos var ju verkligen inte säker med boll igår. Griezmann spelade också väldigt ofta som vänstermittfältare och det är orättvist att säga att Simeones plan A inte gick genom när han inte litade på den fullt ut.
Barcelona the cameroonians
2015-04-23 21:39
Nästa torsdag, alltså 30:e april, kommer medlemmar att kunna ansöka om biljetter till finalen i Copa del Rey.

Ansökningstiden löper fram till och med 4: maj, och den 6:e kommer troligen lottningen att genomföras.

Totalt handlar det om 37.741 biljetter som klubbens medlemmar får slåss om, men det är inte hela sanningen.
15% går nämligen till klubbens sponsorer och andra "commitments", dessutom kommer 6500 biljetter att gå till olika penyas.

Kvar för vanliga socis finns således endast drygt 25.500 biljetter, medan förbundet snor åt sig i princip lika mycket.
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-04-23 21:37
@Blaugrana91:
Tror inte Platini vill se spansk final i CL igen. Det är så korupt så det är helt sjukt. Vad jag tror, så blir det Madrid-Barca imorgon. Vi får se imorgon vad Platini o Co har för planer.
Barcelona enkos
2015-04-23 21:37
@socccerfan1:

I och med att Real gick vidare till semi så gjorde de samtidigt att Barcelona vunnit ligan redan nu även om vi hade vunnit det ändå.. Det lilla chans Real hade försvann nu helt då det inte finns chans att de vinner alla sina matcher kvar... När 38 omgångar har spelats klart kommer vi vinna ligan med minst 5 poäng marginal
Barcelona Blaugrana91
2015-04-23 21:30
Jag vet ärligt talat inte vilket lag jag föredrar. Juventus känns ju på förhand som en bra lottning. Men jag litar samtidigt inte på att Bayern slår ut turlaget. Har ingen lust att möta Bayern, det är finalen vi ska möta dem och tror inte Juventus slår ut smutslaget. Samtidigt står det så mycket på spel om vi möter Real, värsta rivalen i en CL semifinal. Nej jag är fundersam.... Men jag antar att jag är Ok med någon av Juventus eller Real.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-04-23 21:12
Lion24 and "intensitet" sitting in a tree, K, I, S, S, I, N, G :)
Barcelona Junta Dimision
2015-04-23 21:11
Bacca sätter 1-0 på straff! Vitolo slängde sig lite lätt efter en onödig glidtackling av Luis Neto. Borde inte ha varit straff, men glidtacklingen är klumpig och ger Vitolo chansen att lägga sig.
Barcelona the cameroonians
2015-04-23 21:11
Sevilla tar ledingen mot Zenit efter en tveksamt dömd straff.

Denis är på bänken, Deulofeu kom som vanligt inte med i matchtruppen.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-23 21:01
Denis är på bänken igen i bortamötet mot Zenit, Deulofeu sitter på läktaren. Hoppas Sevilla tar hem det här!
Barcelona Baronen
2015-04-23 20:54
Jag hoppas att vi inte får Bayern i morgon. De och vi hör hemma i en final. De senaste 10 årens giganter måste få drabbas samman i Champions League-final. Real Madrid är bara en uppstickare, jag menar, en(1!) final på 13 år liksom, eller vad fan det är.
Barcelona Neymar11
2015-04-23 20:44
Vårt kontringsspel mot Bayern? Mums Sen får inte folk glömma när vi mötte Bayern vi hade nått nästan rock bottom, Messi skadad tränaren sjuk allt var ett helvete Vi hade inte neymar, suarez, rakitic, pique i form, Messi har aldrig varit bättre då han har blivit ännu mer komplett
Barcelona Heisenberg
2015-04-23 20:43
Jag kanske har hybris men jag tror verkligen att vi kan slå alla lag över två möten. Dock kan precis allt hända i en final. Därför hoppas jag att vi dras mot vilket av de kvarvarande som helst, förutom Bayern. Som sagt, inte för att jag inte tror att vi kan slå dem utan för att Madrid inte ska få en gratisbiljett till finalen.
Barcelona Barca4life98
2015-04-23 20:35
Liunil Masse Tror att vi skulle vinna det på hemmaplan och förlora det på bortaplan faktiskt. Men det skulle gynna oss att kontra tror jag då Bayerns backlinje knappast har importerat. Nu måste dom väl spela med Dante också...
Barcelona Liunil Masse
2015-04-23 20:29
Hade vi vunnit bollinnehavet i ett eventuellt möte mot Bayern tro? Själv tror jag inte det och det är för att Lucho helt enkelt inte gives a fuck medan Pep är beroende av det och det är hans sätt att spela. Tror vårt direkta spel med Messi och Neymar med lite yta på kontring kan skada Bayern mycket.
Flavia
2015-04-23 20:18
Gabriel
Sentuary
A good coach is everything!
L.A.M Nr 10
papillon
Baha - Tres Amigos
Lion24

Det är väldigt märkligt att ni väljer Simeone att bära hundhuvudet för gårdagens förlust mot Madrid...

Simeones val att slänga in en potentiell matchvinnare som Raúl Garcá och byta ut Griezmann är inte dugg märkvärdigt i min värld. Spanjoren kan ta långskott, ta avslut inne i boxen och är duktig med huvudet.

Vad ni glömmer är att Atlético faktiskt började matchen med att deras snabbaste spelare och bästa djupledsspelare (Griezmann) centralt för att få till ett djupledsspel. Och när det inte fungerade så valde Simeone att gå över till plan B med att ha två nickstarka spelare istället och inte ens det fungerade. Och varför skall argentinaren ens överväga med att återvända till deras plan A som inte slog väl ut under den första halvleken.

Simeone gjorde helt enkelt vad han kunde med en realistisk syn på matchen. Hade ni vetat bättre än Simeone så hade ni stått vid sidlinjen och vädrat ut era frustrationer på honom på Les Rambles...
Barcelona enkos
2015-04-23 19:54
Jag är säker på att Barca får Juve imorgon
Barca slog engelska mästarna i åttondel
Slog ut franska mästarna i kvarten
Dags att slå ut italienska mästarna i semi
Och så ska Barca slå tyska mästarna i final. .

Barcelona enkos
2015-04-23 19:50
Badstuber ny på skadelistan i Bayern. Denna skadedrabade Bayern som slog Porto skulle aldrig haft chans mot Barcelona... samma Bayern utan sina skadade spelare är det sämsta laget av de fyra som är kvar...
Semifinalerna spelas om två veckor kanske är då Bayern komplett
Barcelona Zyzz
2015-04-23 19:46
Jag hoppas på Juventus av den anledning att det var länge sedan vi mötte dem. Real vore tråkigaste motståndet.
Barcelona Lion24
2015-04-23 19:37
Jag personligen hade valt Juve framför Madrid och Bayern. Jag tror att Juves taktik passar oss bättre än de andra. Juve är ett typiskt italienskt lag som är väldigt smarta och som är mästare på att dra ner tempot. Vi däremot har fått se en mycket hög intensitet och tempo i vårt spel på sistone, framförallt mot bättre lag. Där skulle bli 2 olika spelstilar som skulle möta varandra och jag tror att det lag som är mest intensivt tar sig vidare, vilket jag tror det blir vi. Juves tempo är inte den högsta, jämfört med Sevilla och Valencia för att ta ett exempel, och det ska vi inte ha några problem med. Juve är som sagt ett typiskt italienskt lag, som ändå kan vara charmerande medans vi har mycket mer fart, intensitet men det gäller att inte luras in i deras smarta temposänkningar som dom är mästare på.

Tyvärr så tror jag att Madrid passar oss sämst. Det har vi fått se den här säsongen och där Madrid har ett litet psykiskt övertag på oss. Det är ett dilemma, man vill inte att Madrid ska till final men man vill samtidigt inte möta Pep i en final för Pep brukar verkligen slå till då. Men väljer naturligtvis Bayern framför Madrid. Men vet ändå inte riktigt vart man har Bayern, många skador och några tveksamma insatser. Kan sluta hur som helst egentligen mot dom.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-04-23 19:25
Jag vill gärna ha Real i semi. Tror vi kan ta poäng på bortaplan, så vinner vi hemma. Visst, juve hade varit lite lättare att slå men de hade varit så skönt att skicka ut Real. Sen blir det drömfinal mellan FCB-FCB
Barcelona Barca4life98
2015-04-23 19:08
Egentligen skulle det inte vara bäst att få Bayern ändå? Enligt mig, om inte Real prickar formen, så är Bayern det svåraste motståndet och med alla stjärnor borta skulle vi en grym chans i ett dubbelmöte tror jag i alla fall. Sedan skulle det va öppet mellan Real och Juventus tror jag. Real är ju alltid Real, man ska inte räkna ut dom men Juventus är bra i år alltså...
Barcelona Canaletes
2015-04-23 18:35
2:01:45 visas PSG-ultras dag inför matchen på Camp Nou.
Lite tidigare i videon visas Madrids och Atléticos ultras från matchen igår.

Rätt intressant tycker jag.
Barcelona Duda
2015-04-23 18:33
Asså 0-0 från första mötet och går för (om jag förstår Diegos taktik rätt) förlängning och straffar... Jag tycker att Simeone vanligtvis är en grym taktiker och en smart man, men inställningen igår och taktiken va ju rent utav pinsam. Man försöker ju inte ens gå för mål?

Han kommer med sitt lag till Bernabeu och är skitskraj. Vad hände med det Atletico som inte räds någon eller något lag? Tycker att han iaf borde försökt att få det där viktiga bortamålet istället för att fega ur totalt, och att dom förlorar är 100% Simeones fel! Nej men jag är grymt besviken på Simeone för jag vet att han kan bättre, och i efterhand så tror jag också att han måste vara grymt besviken på sin taktik...
Annons: