/spanien/barcelona/forum/2692.aspx/spanien/barcelona/forum/2692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-04-24 16:40
Neymar11 Stämmer. Var osäker på det men chansade att endå skriva det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé since 97
2015-04-24 16:39
Hur det skadesituationen ut i dagsläget för Bayern, vilka kommer missa matchen och eventuellt kommer vara klara för spel? Visca!
Barcelona Neymar11
2015-04-24 16:29
Peshmerge Neymar kom förra säsongen, inte året innan när vi möte Bayern
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-04-24 16:10
Jag är nöjd med lottningen. Jag tror på Barca nu denna gång utan tvekan. Sist dom förnedrade oss vet vi alla här inne just varför dom fick den chansen att kunna göra det. Dessutom med stora siffror. Ingenting stod till rätta i klubben då. Tito(gud välsigne honom) tillbringade mesta tiden i New York i sjukstugan. Laget var i chock dom visste nått om Tito. Men nu känns det som klubben inte orkar lägga så mycket energi på onödiga grejer inom styrelsen, Neymar affären osv. Det var mycket som jag inte orkar ta upp. Jag menar dock inte att laget inte orka tänka på Titos bortgång nu. Men andra grejer som hänt under Rosell. Nu är vi här igen i semifinal mot Bayern. Med MSN där framme med 4-5 nyförvärv. Med en otrolig farlig Suarez och en Neymar som alla vet vad han själv kan göra mot ett försvar. Messi behöver jag inte ens ta upp. När han vill och är sugen kan han göra vad han vill. Det blir 2 svåra matcher absolut. Men vi har stor chans på revansch idag. Men tar inget i förväg. Fotbollen kan chocka en ibland. Det oväntade händer, det man förväntar sig händer inte ibland. Vamos Barca! Forca Lucho!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-24 16:07
Nu är det All in som gäller vinna eller försvinna, 6 matcher i ligan och och en Cupfinal och 2 semifinaler i CL och eventuellt Final i CL, nu gäller det och spela smart och taktiskt.

Mot Espanyol vill jag se direkt hög intensitet från minut 1 fram till 90+
vi ska bara ta 3 poäng där.
spännande slutspurt på säsongen nu alla matcher är som en Final

Vamoss Barcaa !!!
Barcelona Treyh
2015-04-24 15:59
Det är många som underskattar vårat försvar, som släppt in minst mål i ligan och även släppt in minst mål på fasta situationer(!), medans dom kommer antagligen ha Boateng och Dante i mittförsvaret. Badstuber har ju skadat sig igen den stackaren, varit borta i sisådär två år... Benitia kommer vara tillbaka men han kommer antagligen inte vara i matchform och inte heller Martinez. Jag har svårt att se att Neymar, Suarez och Messi inte kommer göra mål. Dom spelarna lever för såna matcher och det kommer vara eld i deras blickar. Jag gillar att det alltid är dom 3 spelarna som motståndarna får skaka hand med sist innan matchen drar igång. Ingen annan som lagt märke till det? "Tjabba det vi som är The tres amigos - lycka till!" Lite mindfuck kring det hela... Att möta Pep och Bayern M kommer vara en extra motivationsfaktor för spelarna är jag säker på. Fyfan vad jag längtar! Det är sådana här matcher man lever för.
Barcelona DM1982
2015-04-24 15:51
Finns inga enkla lag i semifinalen, det kommer nog bli tuffa matcher för alla.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-24 15:50
Det kanske får räcka nu med att prata om R.Madrid turen.

Låt oss lägga fokus på Barca eller Bayen vi ska möta.
Om Real M tar sig till final. Who cares?? Är inte poängen att vi ska ta oss förbi Bayen, komma till final sen vinna skiten???

Blir vårt Barca starkare, blir Bayen sämre eller Juventus bättre om vi fortsätter prata om att Real M får bra lottning??? Jag får inte ihop ekvationen.

Ja, jag förstår att det var lottning idag och diskussionen går ut till alla olika nivåer. Jag tittade igen lite highlights från matchen mot Bayen. De var bättre än oss. Vad som fångade min blick var det Gaberiel skrev. Nämligen offside målet från Mario och den där screningen från Muller. Han må vara äcklig den Muller men han kan sin fotboll.

Fan vilka yra spelare Barca spelade med de matcherna.

På tal om Song. Finns det någon möjlighet att casha på honom? Det enda jag vet är att han var riktig bra i början av säsongen i Westham. Hur har han skött sig efter det ?? Någon som har koll på honom??

Barca måste verkligen titta på hur de värderar sina spelare. Vi ger bort 3 spelare per år medan andra lag faktiskt säljer och får pengar i kassan.
Barcelona Amo.38
2015-04-24 15:39
Otroligt tuff lottning rent spontant.. Real vad ska man säga? Kan bli det första laget att ta hem bucklan två gånger på raken genom sin otroliga tur. Blir så irriterad.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2015-04-24 15:21
Nu får vi hoppas att Iniesta håller i sina form han visade mot PSG. Vi behöver verkligen honom nu.
Barcelona Erik Satie
2015-04-24 15:20
Man kan ju vända på det och säga att Juve fick den enklaste lottningen.
Barcelona Heisenberg
2015-04-24 15:13
@Barcelonistas:

Du har så rätt - kan du tänka dig om det varit tvärtom? Halva Sveriges befolkning hade fått nyttja rutavdraget bara för att lyckas städa upp allt dregel som hade landat på deras tangentbord under en anstormning av internethat.
Barcelona Barca4life98
2015-04-24 15:05
Så här ser jag det; hellre Bayern över två matcher än över en (då vi säkert hade möts i final annars). Jag tror att Juventus kommer att skaka Real, man ska inte underskatta dom. Deras mittfält är av yppersta världsklass. Vinnaren mellan Barca-Bayern vinner hela skiten.
Barcelona Gabriel
2015-04-24 15:03
Barcelonistas

Nja, hmm a kanske jag är osäker på om jag håller med att deras första mål borde dömas bort. Dante är ändå så mycket högre upp än Alves och hade vunnit nickduellen i vilket fall som helst. Hur som helst ska 2 av deras mål dömas bort utan stress. De två målen gjorde att vi tappade allt hopp i resterande delen av matchen vilket slutligen ledde till att avancemanget avgjordes redan där. Tror mycket väl att den matchen hade kunnat sluta 1-0 om det inte vore för domarens bedrövliga insats, sen vet man aldrig vad som hade kunnat hända i returen.

Och missförstå mig inte nu, Bayerns dominans över de två mötena går inte att ta miste på, men våra chanser till avancemang förstördes totalt redan av domaren i det första mötet. Vi spelade för tusan med Song, Bartra, Adriano, Fabregas och sånna i det andra mötet. Lolz!
Barcelona Gabriel
2015-04-24 15:00
Heisenberg

Müller är en vidrig spelare, ser har dom Robben också som man verkligen äcklas av. Ribery är inte långt ifrån han heller. Men dom har ett par spelare man respekterar också, som Lahm, Götze och Thiago. Men väldigt många av deras spelare är äckliga, framför allt Müller.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-24 15:00
Tycker målet där Alves dras ner också ska dömmas bort. Att den matchen inte fick mer uppmärksamhet med tanke på domsluten är märkligt. Men tydligen så måste man jaga en domare och skrika its a fucking disgrace för att det ska få uppmärksamhet i media. 3 jävla mån som borde dömts bort.
Barcelona Gabriel
2015-04-24 14:59
Barcelonistas

3? Vilket är det tredje du tänker på? Den när Dante hoppar upp på Alves eller?
Barcelona Heisenberg
2015-04-24 14:56
Gabriel

Den screeningen av Müller på Alba är något av det värsta jag sett en domare inte blåsa för. Det är ju inte så att det sker långt ifrån bollen utan Alba jagar ju spelaren med boll så ALLA blickar är ju riktade mot situationen. Blir ju inte bättre av att samma Müller är så sjukt vidrig i intervjuerna efteråt. Att real inte insett hur bra han passar in i deras lag förvånar mig verkligen.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-24 14:55
Gabriel - 3 av bayerns mål borde dömts bort. Inte för att jag tror att vi hade gått vidare men nog fick vi aldrig ens en chans att göra något av mötet.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-24 14:54
Föra årets lottning för Real. Åttondel -Schalke Kvartsfinal - Dortmunds b-lag Semifinal - ett otroligt naivt Bayern som inte var på topp. Bayern ska bara inte losa med 0-5 mot Reaö. Det säger inte mycket om Madrid utan mer om Bayern. Årets lottning Åttondel - Schalke Kvartsfinal -Atletico Semifinal -Juve Ge smutsen en final plats direkt så vi slipper se dem här skiten. Tvi
Barcelona Heisenberg
2015-04-24 14:52
Det intressanta blir att se om något av lagen frivilligt ger upp kampen om bollinnehavet eller om det blir ett mittfältskrig. Ser dock inte hur vi ska kunna misslyckas att vinna det om vi nu vill - bortsett från Thiago och ev Lahm och Götze ser jag inte hur de ska kunna behålla bollen satta under hög press.

Tittar man på laguppställningen från Portomatchen har de trots allt inte så många långa spelare så med tanke på hur bra vi varit på fasta i år, och hur kassa BM var i fjol på det mot Madrid tror jag att det blir en nyckel.

I övrigt, alla anfall mot Dante och Xabi Alonso!
Barcelona Gabriel
2015-04-24 14:50
Precis suttit och kollat på målen från Allianz Arena vi släppte in. Herregud vad äcklad man blir. 2 av målen är så äckliga att det inte finns, solklar offside på Gomez vid 2-0 målet och äcklet Müllers tackling på Alba som inte resulterar i frispark så att Robben kan göra 3-0. Hur domaren inte blåste där är en skam. Sen spelade vi med en ung och orutinerad Bartra i backlinjen som knappt hade spelat en enda minut under hela säsongen, tillsammans med Piqué som var långt ifrån sin bästa form. Messi var skadad osv. Ja Bayern var bättre, men den överlägsenhet kommer dem inte få se från sig själva den här gången. Vi hade inget anfall som hotade heller, vi spelade med en värdelös Pedro och en Alexis med uselt självfötroende den säsongen. Skillnad idag med Suarez och Neymar där framme, dem kommer att få se upp. Och i returen hade vi nollor som Adriano, Song och Fabregas i laget. Ni ser själva. Våra förutsättningar är tusen gånger bättre den här gången. Bayern München är ett av de bästa lagen i världen but so are we och vi ska verkligen inte nöjda oss med 0-0 på Camp Nou. Vi är Barcelona och ska gå för seger, så enkelt är det. Vem mer är taggad?!
Barcelona Z_Z
2015-04-24 14:49
Acrobat: Atletico skulle jag dock inte säga var något turmotstånd. Men i de andra två dragningarna har man fått den bästa lotten.
Barcelona Acrobat
2015-04-24 14:47
Bara den saken att Juventus-fansen jublar åt att lottas mot Real "bananskalet" Madrid säger ju en del om att världens två bästa lag möts i den andra semifinalen. Jämför följande lottning: Schalke, Atletico, Juventus. Manchester City, PSG, Bayern. Snacka om att Real har tur gång efter gång! Nåväl... förr eller senare slår det tillbaka mot dem. Tror dessutom att Juventus kan skaka dem rejält. Så skönt att Real är ute ur cupen och ligger bakom oss i ligan. Äckligare klubb finns inte!
Barcelona Barcelonistas
2015-04-24 14:46
Jag hade hoppats på Juventus i lottningen. City och PSG i åttondel och kvart. Känns väldigt surt att Real fick dom. Juve är ett bra lag men jag har inte imponerats av dom alls i cl. Förutom 0-3 vinsten borta mot Dortmund så har man inte alls varit bra. Det finns absolut ingen chans att Juve slår ut Real det ska då till ett mirakel.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-24 14:39
Ja vad ska man säga om lottningen vi får helt enkelt slå ut Bayern om vi ska nå final vi har fått bara starka motståndare i CL till skillnad från ett annat Lag från (granndörren), och nu Bayern också, men vi ska inte klaga det är bara att kämpa i 180 minuter så. Spelar vi som vi gjort i början av säsongen kan jag lova vi går vidare till Final, vill se spelarna taggade till 1000% dom ska springa och kämpa som deras liv står på spel, tror på en jämn match där vi vinner hemma med 3-1 och borta med 0-1, blir inte lätt men vi är Barcaaa dom ska darra inte vi Vamosss
Barcelona Barcelonistas
2015-04-24 14:34
Tycker vi bör klara oss bättre i luftrummet den här gången. Pique och Mathieu är två långa MB som bör ha koll på saker o ting.
Barcelona koeman92
2015-04-24 14:33
@Barcelonistas:

Lägg av Nu, vi ska för fan vinna! Inget annat finns.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-24 14:30
Jag tar gärna ett 0-0 resultat hemma.
Barcelona LeoMessi
2015-04-24 14:29
Det största problemet mot Bayern kommer att vara den fysiska aspekten. Dom har många skickliga och tekniska spelare och väldigt långa också. Dom har en tendens att överbelasta ena kanten och slå inlägg och som vi alla vet så är vi kroniskt dåliga på att försvara kanterna. Lag som har störst chans mot Bayern är lag som är bra på att försvara lågt. Hoppas bara inte vi sjunker för lågt ner i positionerna, utan att vi snarare försöker vinna bollen så högt upp som möjligt. Vi är väldigt lika i spelstilen, skillnaden är att Bayern vill ha maximalt med bollinnehav och vi har inget emot att ge bort bollen stundtals.
Annons: