/spanien/barcelona/forum/2689.aspx/spanien/barcelona/forum/2689.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Busquen
2015-08-18 00:07
@Spanska domarkåren = Real Madrid:

det där stulna skämtet funkar inte på svenska...
Barcelona Rambla~
2015-08-18 00:06
Det roliga med domarna är ju att alla andra hävdar att vi får fördelar hela tiden. Då menar jag i ligan alltså. Personligen tycker jag att domarna så tydligt och väldigt ofta visar att de dömer mot Barca. Det syntes speciellt i kväll. I situationer där det ska bedömas, som tex offside. Tydlig fel jämt och ständigt att det blir löjligt till slut. Om Lucho opponerar sig mot det, ja då åker han så klart upp på läktaren. Tappar en spelare humöret och låter domarna veta vad han anser om deras bedömningar, ja då blir det rött kort direkt. Det börjar fan bli löjligt det här.
Barcelona Smogen
2015-08-18 00:06
Ja jösses. Douglas, Mathieu, och Vermaelen. Vad gick det på sammanlagt? 38 miljoner? Släng på Song också. Typ 55 miljoner? Fundera på vilka spelare vi kunde fått istället för dom pengarna. :) och visst, Mathieu gjorde några viktiga mål, men vi tappade rätt mycket också.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona papillon
2015-08-18 00:05
Ni som klagar på att ledningen släppt den ena talangen efter sen andra, har ni någon känsla för fotboll eller hat ni någon aning om hur unga fotbollsspelare tänker?

Det enda man ser är pinsamma kommentarer om hur dålig ledningen är. Ni barnrumpor tänker inte på att Adama med flera har egna viljor. Ni tänker inte på att LE kanske är brutalt ärlig med den speltid som kommer finnas för var och en pga den hårda konkurrensen. Munir och Sandro är kanske personer som nöjer sig med några minuter då och då och tycker att det bästa för dom själva är att stanna i Barca och fajtas för varje minut. Adama kanske tycker att det bästa för honom är att utvecklas någon annanstans där han kan få mer speltid, prestera och komma tillbaka till Barca som en bättre spelare. Båda alternativen funkar, titta bara på tex Iniesta och Pique som valde olika vägar.

Så jävla tröttsamt att se hur okunniga personer bara slänger iväg skitkommentarer om allt och alla.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Spanska domarkåren = Real Madrid
2015-08-18 00:04
@enkos:

De två bästa backarna borta + en Neymar som saknas i laget...tyvärr tror jag inte att det räcker.
Barcelona DM1982
2015-08-18 00:03
[QUOTE=enkos]Om domaren skriver rapport och httar på så blir Piqué avstängd även i ligan några matcher [/QUOTE] Pique är avstängd första matchen i ligan. Eller menade du fler än en match? Valdés åkte ju på fyra matcher för något liknande.
2015-08-18 00:03
@Heisenberg:

Ronaldo gör en obscen gest gentemot domaren = inget kort
Pique skriker till domaren = rött kort direkt.

Som sagt, spanska ligan är korrupt. Det finns en visdom i det som Simeone sa på sommaren gällande domarna och Real Madrid.
Barcelona Rambla~
2015-08-18 00:02
Innan fönstret stänger, se nu till att skeppa iväg Adriano och ta sedan upp Grimaldo istället. Adriano vill ju bort så varför neka honom en flytt?
Barcelona DM1982
[QUOTE=enkos]På söndag är jag säker att Barca kommer köra över Bilbao [/QUOTE] Man kan ju hoppas men ska bli intressant att se uppställningen då. Nu är det nästan en vecka till nästa match och det finns inget snack om att de ska komma utvilade. Alba, Neymar, Piqué borta vilketär tunga pjäser. Risk för en hyfsat tunn uppställning.
Barcelona enkos
@Spanska domarkåren = Real Madrid:

Nu har vi hela 6 dagar att villa upp sig ..
Barcelona enkos
2015-08-18 00:01
Om domaren skriver rapport och httar på så blir Piqué avstängd även i ligan några matcher
2015-08-18 00:01
@enkos:

Jag är inte så säker på det. Saknaden av Alba och Neymar kommer vara enormt. Vi får ett helt annorlunda anfallsspel när MSN är på planen. Dessutom har vi en vass Alba på vänsterkanten som kan hjälpa till anfallarna med smarta offensiva löpningar. Jag tippar på 2-1 Athletic eller 1-1.
Barcelona Rambla~
2015-08-18 00:00
DM1982

Det är det enda rimliga faktiskt. Vinner man både cupen och ligan så är det inte mer än rättvist. Dessutom så skulle supercupen endast vara 1 match. Även om det hade innburit att vi förlorat den redan i fredags efter 0-4.
Barcelona Heisenberg
2015-08-17 23:59
Såvida inte Pique direkt hotade linjedomarens barn så finns det fan inget han kan ha sagt som ska rendera i direkt rött. Det är precis som när Alba blev utvisad i slutet av förra säsongen. Det går verkligen inte att ha en dialog med spanska domare. De kan vara hur värdelösa som helst men våga inte ifrågasätta, för då jävlar!
Barcelona enkos
2015-08-17 23:59
På söndag är jag säker att Barca kommer köra över Bilbao
2015-08-17 23:58
@DM1982:

Håller med. Onödigt att ha med det, speciellt när man redan har så tuff spelschema.
Barcelona Rambla~
2015-08-17 23:57
Concha ditt nöt, sluta tjata om hur Athletic slet under två matcher. Barca spelade 3 matcher på sex dagar där en av matcherna var långt borta i öst, Georgien. Är det rättvisa förutsättningar eller?
Barcelona A good coach is everything!
2015-08-17 23:57
Att köpa Mathieu som är 30 för 20m bara en sådan sak visar LEs fotbollshjärna!! Douglas kommentarer överflödiga !
Barcelona Heisenberg
2015-08-17 23:56
Denna "final" förlorades uppenbarligen redan i fredags. Alltså seriöst, vem ställer upp med en så svag elva på bortaplan, mot ett så hungrigt lag i en sådan match? Det är så jävla idiotiskt att jag ärligt talat inte längre vet om LE underskattade Athletic så jävla grovt eller om han bara tror att reserverna faktiskt är bra.
Barcelona DM1982
@Rambla~:

Blir nästan lite löjligt när förloraren i cupfinalen ska spela supercupen. Borde nästan var så att om det samma cupvinnare som ligasegrare så kan de strunta i supercupen.
Barcelona enkos
Jag ser något positivt med förlusten att det kommer att väcka spelarna och få de suget att vinna ännu fler titlar... med ytterligare en titel ikväll hade fått spelarna att slappna av
@Rambla~:

Du skulle ha sett deras fans på 80-talet....rena rama huliganer.
Barcelona Rambla~
2015-08-17 23:55
Jävla Athletic, de jublar inte lika mycket när Neymar trollar med bollen. Då ville de sänka honom. Vad fan är det med dem? Uppskattar de bara fult spel, mygel och spelförstörelse medan teknisk och vacker fortboll får dem att se rött och bli galna? Jag begriper mig inte på baskerna om jag ska vara ärlig. :)
2015-08-17 23:54
@Mido:

Problemet är att de som har potential inte har blivit inkluderade i A-laget, som t.ex. Samper, Halilovic, Grimaldo etc. Istället får vi nöja oss med spelare som Sergi Roberto, Munir, Adriano etc.
Barcelona enkos
2015-08-17 23:54
Englands Tysklands och nu SPANIENS mästare, alla förlorade supercupen
Barcelona oocbgb
2015-08-17 23:53
Neymar, hur länge räknar man att han är borta?
Barcelona Vampíro
2015-08-17 23:53
Mathieu är död för mig, jag tyckte han sög redan förra året men gav honom en hall pass då han gjorde två viktiga mål under våren men herrejesus vilken rikssopa. Inte nog med att hans bollbehandling är rutten men gubbjäveln klarar inte ens av att spela i 90 minuter. Skämmer ännu en gång ut sig vid målet men går bara runt och kollar på klockan sista 10. Vilket pinsamt exempel på ett sk. fotbollsproffs. Hoppas man aldrig mer ska få se honom spela i vår tröja. 20M för den sopan, dra åt helvete! Rant over.
Barcelona Mido
2015-08-17 23:52
Vårt största problem som vi kommer att känna av är vår bänk , ingen som kan komma in och ändrar matchbilden. Jag är för talanger men inte 3-5 st, ta upp Max 2 som har potential resten ska vara åtminstone halvstjärnor, eller några som kan tillföra laget nåt.
@5puyol5:

Det är Bilbaos första titel på 31 år.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
Sist men inte minst, Grattis Athletic!, Ni förtjänar detta. En anrik klubb som förtjänar respekt.
Annons: