/spanien/barcelona/forum/2681.aspx/spanien/barcelona/forum/2681.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messsias
2015-11-21 21:34
Real Madrid logik, det var bättre förr :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-11-21 21:33
Herregud ray måste jizzat sönder sina brallor efter el krossico.
Barcelona neymar JR
2015-11-21 21:31
Höjdpunkter med ray?
Barcelona DM1982
2015-11-21 21:25
Munir, who played only 13 minutes, had more shots (3) than any Real Madrid player tonight.
Barcelona oocbgb
2015-11-21 21:25
[QUOTE=Barcelonistas]Jag vill drömma om en trippel till. Att försvara trippeln vore ju något utöver set vanliga. Det kmr dock bli tufft och det är inget realistiskt krav egentligen. Men när man ser detta spel ja då undrar man om ändå inte har en otrolig möjlighet till detta? Cl titeln får ses som prio 1. [/QUOTE] Med kungen åter på tronen, Vidal Turan i truppen, Roberto som steppar upp ännu mer och övriga kör vidare som dom gjort idag.. fan.. Inte omöjligt!
Barcelona Himne del Barcelona
2015-11-21 21:24
Minns chocken efter 2-6-segern på Bernabeu när jag med en fullständig övertygelse slog fast att det var den perfekta insatsen från Barcelona - en insats som laget aldrig skulle kunna upprepa eller överträffa. För det vi fick se var egentligen omöjligt. När Higuain gav Real ledningen hade avståndet i ligatoppen krympt till en poäng och Bernabeu kokade. Att kunna resa sig i det läget såväl mentalt som spelmässigt och spela en fotboll från drömmarnas värld var för mig oförståeligt. Det var då jag förstod att det var en generation mycket speciella fotbollsspelare som flyttade gränserna för det naturliga, rimliga och sannolika.

På det följde en 5-0-seger som var hemma på Camp Nou, men där spelarna flyttade gränserna ytterligare och stod för en ny insats som fortfarande kan vara svårt att ta in. Var den matchen verkligen på riktigt?

På samma sätt var det med kvällens match där jag på förhand trodde att Real skulle blåsa på framåt och att Barcelona skulle få en jobbig kväll utan Lionel Messi som brukar vara som mest tongivande och avgörande i just de här matcherna. Utan att överdriva kan man säga att Barcelona klarade sig rätt bra utan världens bäste. Koncentrationen i presspelet och passningsspelet, tempoväxlingarna, fantasin, finessen och effektiviteten. Allt sammantaget ledde till ännu en sådan kväll där man bara satt och gapade av förvåning över Barcelonas insats. Mot Real Madrid. På Bernabeu. Det ska inte gå.

Förutom att Neymar bevisade att han klarar av att ta ansvar även mot motstånd av den här kalibern och Suárez fortsatte att leverera blir det bestående intrycket såklart Andrés Iniesta som spelade fotboll på en sådan nivå att han till och med fick hyllningar av Madridpubliken. Snacka om rysningar när en av de som vant sig vid att flytta gränserna för det möjliga inom fotbollen klev av.

Fast i det stora hela var det här en laginsats som heter duga där samtliga Barcelonaspelare presterade på en nivå nära sin maxkapacitet. Busquets var ruskigt felfri och Sergi Roberto är nu även tongivande i El Clásico.

Det är den här typen av kvällar jag brukar tänka tillbaka på när det går tungt för laget - som förra hösten innan allt vände. Det är den här typen av kvällar som får mig att inte kasta skit och kräva att spelare ska säljas eller emigrera vid riktiga bottennapp och smärtsamma förluster. Det är den här typen av kvällar man blir påmind om kärleken till fotbollen i allmänhet och Barcelona i synnerhet.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-21 21:20
Jag vill drömma om en trippel till. Att försvara trippeln vore ju något utöver set vanliga. Det kmr dock bli tufft och det är inget realistiskt krav egentligen. Men när man ser detta spel ja då undrar man om ändå inte har en otrolig möjlighet till detta? Cl titeln får ses som prio 1.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-11-21 21:20
Haha Barca förstörde Mourinhos drömmar när de krossades med 5-0 och ikväll var det Benitez tur
Blaugrana83
2015-11-21 21:19
någon som har en bra sida man kan kolla på hela matchen igen eller klipp från matchen?
Barcelona enkos
2015-11-21 21:17
@enkos:

Det var När Suarez gjorde mål på pass from Roberto.. 37 pass !!!!
Barcelona B-Guden
2015-11-21 21:15
@Barcelonismo:

Mou förlora med 5-0 på bortaplan, Benitez förlora på hemmaplan så är nog ganska jämt mellan dom ;)
Barcelonismo
2015-11-21 21:12
Mourinhos första match mot Barcelona: 0-5 Benitez första match mot Barcelona: 0-4 Med andra ord: Benitez är bättre än Mourinho ;)
Barcelona I.Cuenca
2015-11-21 21:12
[QUOTE=Ali G]Fy fan vilken perfekt laginsats!! En historisk match som man aldrig kommer glömma, i klass med 5-0 och 6-2 matcherna. Fullständigt njuter!! Ikväll blir det fest!! Förresten vart är Pasillo i la putan? Sitter han och lipar i sin källare? Hahaha!!! #PrayForMadrid. [/QUOTE] HA HA HA HA HA HA
Barcelona oocbgb
2015-11-21 21:11
[QUOTE=Leo y Cesc]Eftersom priset är för hela 2015 så undrar jag vafan gjorde han detta år? Mål mot bottenlag? Vi vann trippeln och Messi var omänsklig detta år fram till skadan. Det vore en rejäl käftsmäll emot Suarez och Neymar som båda bidrog starkt till alla 3 titlar och gjort massa mål och assist mot alla lag inklusive dom bästa lagen vi ställts emot. Ronaldo? Ett par bollar i mål mot skitlag? Han har inte avgjort en endaste viktig match för Real. Kommer Ronaldo ens bland topp 3 då kommer jag fan få tag i gubbjäveln Blatter och ge han ordentligt med stryk den jävla korrupta h***n, han gav Ronaldo en Guldboll på fusk, så inget förvånar mig nu mer. [/QUOTE] Blatini är väl avstängd nu, sen får vi hålla tummarna för att han och soppan Platini åker in på kåken där dom gör hemma.
Barcelona shalit
2015-11-21 21:10
@enkos:

3 pass menar du väl?
Barcelona Ali G
2015-11-21 21:10
Fy fan vilken perfekt laginsats!! En historisk match som man aldrig kommer glömma, i klass med 5-0 och 6-2 matcherna. Fullständigt njuter!! Ikväll blir det fest!! Förresten vart är Pasillo i la putan? Sitter han och lipar i sin källare? Hahaha!!!

#PrayForMadrid.
Barcelona Culé since 97
2015-11-21 21:08
Tänkte på en grej kära culés, fy fan vad jag älskar Alves hade behövt klona snubben :) Visca Catalunya!!!
Barcelona FCB Més que un club
2015-11-21 21:06
#PrayforMadrid
Barcelona enkos
2015-11-21 21:06
Nu visar Canal+liga sekvenser från matchen och räknade 37 pass inom laget innan Neymar gjorde målet !!! 37 pass !!!!!
Barcelona Leo y Cesc
2015-11-21 21:03
@Z_Z:

Eftersom priset är för hela 2015 så undrar jag vafan gjorde han detta år? Mål mot bottenlag? Vi vann trippeln och Messi var omänsklig detta år fram till skadan.

Det vore en rejäl käftsmäll emot Suarez och Neymar som båda bidrog starkt till alla 3 titlar och gjort massa mål och assist mot alla lag inklusive dom bästa lagen vi ställts emot.

Ronaldo? Ett par bollar i mål mot skitlag? Han har inte avgjort en endaste viktig match för Real.

Kommer Ronaldo ens bland topp 3 då kommer jag fan få tag i gubbjäveln Blatter och ge han ordentligt med stryk den jävla korrupta h***n, han gav Ronaldo en Guldboll på fusk, så inget förvånar mig nu mer.
Barcelona Barcelona ViV
2015-11-21 21:03
@ardan:

Snälla, lägg ner sådant. Mycket osmakligt.
Barcelona Barcelona ViV
2015-11-21 21:02
Hoppas mackan var bättre än matchen i alla fall. :/
Barcelona påfågeln
2015-11-21 21:02
Rambla: det är definitivt inslag av det Pep lärt laget, men man kan hela tiden utveckla spelet, det vet Pep också. Bara att kolla på Bayern så ser man det, inte alls samma spel som Barca hade under hans tid. Spelet beror mycket på hur motståndaren väljer att möta Barca. Sjunker man lågt kan tempot bli lågt, och det blir mycket att rulla runt, men det är endast naturligt då man till 100% tillåts kontrollera matchen och välja sina lägen. Idag försökte Real kliva upp, men gjorde det inte som ett lag. Sätter man lite fart på bollen då så skär man hål på dem väldigt lätt, speciellt med den enorma kvalité som Barcelonaspelarna har med bollen. Så många spelare som var bra idag! Egentligen ingen dålig, en perfekt laginsats. Sergi Roberto är tydligen den perfekta ersättaren på minst tre positioner just nu, Iniesta och Busquets riktigt bra, även defensivt. Neymar och Suarez oerhört giftiga offensivt, och levererar konstant. Bara drygt två månader tills Aleix Vidal och Arda Turan är spelklara, lyxproblem för Lucho då. Arda Turan-värvningen känns fortfarande lite onödig, men det är en väldigt duktig spelare, med dem känns en upprepning av förra årets succé inte alls långt borta.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-11-21 20:59
Några korta...

Bra av Pique att vara en förebild och lägga en bild på sig själv och Munir efter matchen efter den lilla utskällningen.

Lucho vinner stormatcher! Suarez dödar dom.

Alves briljerade stundtals och spelade så rutinerat hela matchen.

Madridfans som skrattade åt oss för att vi har hyllat Sergi Roberto...

Iniestas övertag på Modric. Kroaten kan ffa lära av mästaren.

Bravo, vilken målvakt! Överglänser Navas med marginal.

Mycket mer...

Nu, fest!

Barcelona Messi är fotbollsgudens son
Om Katalonien lämnar Spanien är det en sak som katalanerna själv ska bestämma MEN jisses vad jag kommer att sakna El Classico för då lär FCB spela i franska ligan och krossa allt motstånd men det är inte lika kul som att se marängerna bli förnedrade.

Det är helt ljuvligt att se FCB krossa Francos gamla favoritlag.
Barcelona ardan
Läste nyss om attentaten i Madrid. Det var tydligen elva terrorister från Barcelona som ligger bakom!!
Barcelona Rambla~
2015-11-21 20:58
Ni vet att Ronaldo är med på podiet. Ja eller rättare sagt hans varumärke kommer och vara det, spelaren Ronaldo har inte längre där och göra om vi ska vara ärliga.
Barcelona Acrobat
2015-11-21 20:56
De tre som ska vara med och slåss om Ballon d'Or är Messi, Neymar och Suarez. Allt annat vore en skam.
Barcelona gozo1
2015-11-21 20:55
Dom skriver om att C.Ronaldo va på sin film premiär och kunde inte medverka i el classico..:)
Barcelona Rambla~
2015-11-21 20:55
6p försprång, flera svåra bortamatcher avklarade redan. Nu i december åker de iväg på klubblags-vm i Japan. Arda Turan och Aleix Vidal in i truppen efter nyår. Det flyter på bra nu va? :) Nu är det väl bara och vänta in nästa kris i Barca, för det vet vi ju alla att den kommer förr eller senare. Klubben är sin egen värsta fiende, det har historien lärt oss. Till dess ska vi bara passa på och njuta av tillvaron.
Annons: