/spanien/barcelona/forum/268.aspx/spanien/barcelona/forum/268.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2017-04-18 15:55
Barcadinho Lär nog följa forumet en hel del! Hoppas på en jävla massa "JAAAAAAAAAAA" när jag checkar forumet. Gracias hermano!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2017-04-18 15:50
Jaha, det är tight. Livescore på mobilen, kan också vara spännande!
Ha en trevlig resa.
Barcelona Gabriel
2017-04-18 15:42
Barcadinho Vi är framme på flygplatsen imorgon 20:30. Så det blir svårt att hinna med. Men det ska nog lösa sig.
Barcelona Barcadinho.
2017-04-18 15:36
Gabriel.
Venedig, du är ju i Italien, finns inte bättre kombination av romantik o kvällsfotboll. Ta tjejen med till lobbyn el restuarng o njut av många världar :-)
De kommer visa matchen, garanterat !
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-18 15:29
Flesta Culés verkar ogilla tanken av att se Valverde i Barça, men jag har inte sett varken här eller på Twitter där man har bra argument till varför han inte är en bra tränare för Barça. Någon?
Barcelona Soko
2017-04-18 15:27
Alexis Sanchez kan man tro svenska medier och synnerheten Aftonbladet är världens bästa spelare. Det skrivs om honom dag in och dag ut . Bara man spelar i England så skriver man vad han äter dricker etc :)
Tänk er Messi i England. Vi skulle ha läst 10 artiklar om dagen om honom. Så besatta är svenskarna av den ligan :)
Barcelona Gabriel
2017-04-18 15:24
Barcadinho Haha, just ikväll satt jag i nattmössan och kunde inte somna, och när jag såg ett inlägg om Wenger till Barcelona så kliades det alldeles för mycket i fingrarna för att jag skulle klara av att bara strunta i det. Men som du säger, det är knappast en sannolikhet att Wenger hamnar i Barcelona, tack o lov för det. Det gör däremot knappast någon gladare i och med att Valverde lär ta över. Jävla SPORT som fick mig att hoppas på Garcia förgäves! Är jag konstig som är lite små bitter över att jag förmodligen missar matchen på onsdag eftersom jag reser till Venedig? Det där ser man ju i vanliga fall otroligt mycket fram emot men bara tanken av att missa matchen får mig att sitta och småtjura lite. Har en känsla att sista ordet inte är sagt än, vi kan göra en remuntada. Frågan är däremot om det är värt det. Vinner vi CL så lär Unzue bli tränare. Usch att välja mellan Valverde eller Unzue känns som att välja mellan Clinton och Trump (såg det på Twitter).
Barcelona Los Andres
2017-04-18 15:06
Varför inte byta MAtS mot Donnarumma? Vi kan även ge Milan 2-300 miljoner utöver de. Där snackar vi om en målvakt som redan nu är världsklass + att han håller i 12-18 år till
Barcelona Barcadinho.
2017-04-18 14:58
Gabriel - vad är meningen med att skriva ett så långt inlägg om nästan ett omöjligt scenario ? Kl 2:50 !

Sannolikheten att vi tar in Wenger är typ mindre än om Mourinho återvänder som assisterande. Du har varit med i hela cirkusen under en lång tid, du vet vad som är möjligt el mindre möjligt.

Jag tänker på dina krafter, jag vill inte att du sliter dig i onödan o återigen tar en paus från forumet :-)
2017-04-18 14:34
Moggi (Ex-Juve Director): “Barça doesn’t have a coach, just a guy that said he’s leaving at the end of the season, the team lacks ideas.”
Barcelona Krabban94
2017-04-18 13:58
Kolla bara skadehistoriken Arsenal haft under de senaste 10säsongerna med Wenger. All respekt åt mannen, men han ör 15år efter den moderna fotbollen. Vill heller inte ha halva laget skadat här i och med att man har spelare som Mathieu på bänken.
Barcelona Katalano
2017-04-18 13:57
jonis

Det kommer inte att vara några som helst problem att byta platser. Kommer dessutom finnas lediga platser i par att välja om man föredrar det också.
2017-04-18 13:46
Bartomeu kommer göra en klassisk Bartomeu. Vid uttåg imorn mot Juve så kommer Valverde bli officiellt klar. Allt för att flytta fokus.
Barcelona Den vise mannen
2017-04-18 13:24
Neys avstängning? Är den överklagad? Beslut?
Barcelona jonis
2017-04-18 13:02
Någon som vet hur "lätt" det är att byta platser på Camp Nou när man väl är på plats? Insåg just att jag valt två olika rader då jag inte la märke till åt vilket håll platskartan var vänd mot. Ringde precis till kontoret och hon sa att det inte gick, trots att det fanns lediga platser för samma pris. Det är matchen mot Osasuna nästa onsdag så det lär ju inte bli fullsatt iallafall..
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-04-18 12:27
Någon som ska på matchen imorgon och har lust att ta nån bira innan/efter matchen?, Pma.
Barcelona petersays
2017-04-18 11:58
På tal om ex-barcaspelare som gör tränarkarriär så är visst Sylvinho på tapeten för Brasiliens U-20. Assisterande i Inter några år och just ass hos Tite för Brasiliens landslag just nu. En spelare som alltid varit känd för hans sportsmanship och mentalitet och som agerade fadersgestalt i laget för en ung Messi. Vore ju inte helt tokigt att se honom hamna i klubben igen kanske? Inte som huvudcoach men det finns ju fler positioner.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-18 11:54
Vi har redan uppbackning när det gäller mittbackarna, marlon och den nye Uruguayaren. Så någon ny ungdom behövs inte, sen vet jag inte hur det går för tarin längre?!? Högerback är prio och sedan sälja av spelare. Att vi ska behöva sälja av varje sommar men ändå ha 10 spelare som skall bort nästa är fan otroligt. Paco ska bli kvar, vi kommer inte få någon bättre på bänken. Lär han sig ett och annat av Suarez så kommer han komma långt. Gomes/denis/rafinha/rakitic det är bara att välja vilka/vem man vill skall lämna. Den ende jag inte hade gett en säsong till är rakitic. Ungdomarna kan fortfarande formas och utvecklas rakitic kommer inte förändras. Ska vi satsa på mer bollinnehav så är det desto större anledning att släppa honom. Och för Guds skull kan man få endast en sommar utan en jävla massa nyförvärv. Högerback sen stäng igen! Ja om inte Mats vill börja snacka denna sommaren med.
Barcelona petersays
2017-04-18 11:53
Fast var inte Lucho känd för att ha hamnat på kant med flera av spelarna i akademin redan när han tränade B-laget? Eller minns jag fel?
Barcelona Gabriel
2017-04-18 11:41
Thierry Henry "Bellerin hade utan tvekan hängt med honom till barca direkt utan att blinka dessutom" Ytterligare en anledning till varför han inte bör komma isåfall.
Barcelona Gabriel
2017-04-18 11:40
@zigazaga:

Både SPORT och EMD samt Twitter verkar vara ganska så säkra på att det blir Valverde, inget är officiellt men det påstådde jag inte heller.
Barcelona Katalano
2017-04-18 11:18
Gabriel Jag kände faktiskt glädjen du beskriver när Lucho togs in som tränare, trots hans misslyckade sejourer hos Roma och Celta. Jag tog för givet att han, som spelat i klubben tillsammans med Pep och även lett vårt B-lag framgångsrikt skulle ha den där perfekta blandningen mellan bollinnehav och kontringsfotboll som de flesta av oss efterfrågat åren innan dess. Andra halvan av hans första säsong som tränare så spelade vi just denna fotboll också vilket gjorde att det kändes helt rätt med Lucho som tränare för Barca. Jag är smått chockad att han skulle sträva så långt ifrån Tiki takan som han gjort sedan dess. Han var en perfekt kortsiktig lösning i 1-2 säsonger, men fortsätter han längre än så så kör han klubben i botten. Det är helt uppenbart att han är fel man att leda laget framöver och jag ser fram emot en ny tränare. Jag känner likadant som du angående Valverde men hoppas att han motbevisar våra fördomar, även om jag inser att chansen för detta är ganska liten med tanke på ledningen vi sitter med idag. Den dagen vi byter ledning kommer mitt hopp åter att skjuta i höjden.
Barcelona Thierry Henry
@Gabriel:
Wenger har karaktär och personlighet om någon. Om han kan piska fram respekt från spelare som Henry, Vieira, Adams, V.Perise Fsbregas, Sanchez Bergkamp etc etc. Så kan han vinna våra spelares respekt. Han har enorm erfarenhet på den högsta nivån och har tränat världsspelare i över 20 år och är närmare 70. Kan spelarna respektera och lyssna på Pep och Enrique. Tränare med minimal erfarenhet som tom ligger nära dom i ålder. Så hade dom utan tvekan lyssnat på Wenger. No bodys som Vslverde etc som aldrig tränat storlag förut och aldrig vunnit något av betydelse kommer aldrig kunna införa samma respekt och vördnad som en legend som Wenger. Han hade kunnat få en nytändning hos oss likt Heyneckes när han återvände till Bayern. Sen nämner du att Wenger har förkärlek för bollskickliga spelare. Vilket stämmer. Och hade kunnat bli problematiskt om han skulle bygga ett helt nytt lag med barca och stannat i 10 år. Men han är närmare 70 och hade ärvt ett lag med Neymar Suarez och Messi i anfallet. Truppen saknat precis det han föredrar att värva. Bollskickliga spel fördelade mittfältare! Wenger hade utan tvekan försökt värva spelare som Veratti, Thiago eller Özil för att forma vårt mittfält i sin avbild. Det är ju precis det vi behöver! Bellerin hade utan tvekan hängt med honom till barca direkt utan att blinka dessutom
Barcelona L.A.M Nr 10
Gabriel Med tanke på vilka alternativ som fanns tillgängliga samt vilka som var realistiska att tro på med den här ledningen känns Valverde som ett av de bästa valen. Jag hade tyckt Pochettino varit intressant men han har samtidigt ett fint projekt på gång borta på öarna. Å andra sidan tror jag absolut inte han hade tackat nej till jobbet som Barcatränare om vi verkligen pushat för det. Sampaolis lag har gått ned sig för kraftigt den senaste tiden för att han ska vara ett seriöst alternativ. Han har trots allt bevisat för lite på klubblagsnivå. Det är ingen stabil tränare utan det kan gå lite hursomhelst. Valverde däremot är stabil. Hans filosofi är nära Barcelonas utan att han själv är en fullfjädrad ideolog, en blandning jag tycker är positiv. Han har byggt ett fint lag i Athletic nu som jag tycker spelar en intressant fotboll. Ett bra passningsspel kombinerat med det baskiska lagets mer naturliga styrkor i det fysiska spelet vilket visar på att han kan anpassa sig. Jag är som sagt relativt nöjd, det kunde varit betydligt värre. Angående en mittback känns inte det som prio 1. Ska vi spela 4-3-3 har vi ett bra mittbackspar, jag har svårt att se att man hittar en bättre och yngre spelare än Umtiti på marknaden som dessutom så snabbt kan anpassa sig till vårt spel. Mascherano är enligt mig fortsatt en bra reserv. Det skulle vara om vi hittade en riktigt ung försvarare som är villig att nöta bänk i 1-2 år innan han kanske lånad ut, alternativt tvärtom. Med andra ord en mittback lämplig att ersätta Pique om 4-5 år.
Barcelona Thierry Henry
2017-04-18 11:12
@A good coach is everything!:

Jag håller dom du på Arsenal i PL. Då måste du ändå veta att han knappast kommer nöja sig med 2a/3e plats med Barca. Det är ledningen i Arsenal som ej ställer krav på honom mer än att han skall "balance The books" genom att hålla Arsenal i Europa spel genom att använda bara precis så mycket resurser så dom klarar just det.

I barca vet han vad förväntningarna är. Han vet vad han har för resurser till sitt förfogande etc. Jag tror rent taktiskt att Wenger hade fått en nytändning med vårat spelar material. Min åsikt.

Han hade vart 100 gånger mer intressant än namnen som nämns i media iaf
Barcelona zigazaga
2017-04-18 11:12
Gabriel Källa på det? Ingen som har gått ut med det direkt...
Barcelona Gabriel
2017-04-18 10:39
Godmorgon culés! Verkar som att valet på den nya tränaren har hamnat Ernesto Valverde. Otroligt tråkigt val kan jag tycka, varken bu eller bä. Med det sagt, det kunde ha varit värrr, men det kunde också ha varit betydligt mycket bättre. Det kunde ha varit Eusebio eller Unzue och det hade seriöst fått mig att börja gråta, men Valverde är fortfarande ingen tränare som får mig att andas optimism inför den nästa säsongen. Den man verkligen hade hoppats på i Oscar Garcia visste man redan från början att det endast var ett rykte taget ifrån ingenstans som saknade trovärdighet och substans. Att sen här ledningen skulle anställa en Cruyff älskade så som Oscar vore som att gå emot allt vad de tror på. Så det blir Valverde. Typ meeeeh känner man inför det. Tänk om Barcelona för en gång skull skulle göra ett val och ta beslut som faktiskt gjorde culés runt om i världen glada och förhoppningsfulla. När var det sist det hände? Nästan alla beslut som tas gör att man som culés bara tappar förhoppningar och blir deprimerad, men aja. Ska inte måla fan på väggen redan innan, vem vet, han kanske överaskar oss och gör ett superbra jobb. Gällande något annat så rapporteras det också att klubben letar efter en till mittback. Namn som nämns är; Marquinhos, Yerry Mina, Yeray Alvarez, Malang Sarr och Lucas Hernandez. Hade jag däremot fått välja en enda mittback till oss idag hade det vart Dayot Upemecano. 18 år gammal fransk mittback som spelar för RB Leipzig och har varit ett monster för dem den här säsongen. Är som en högerfotad Umtiti, men kanske lite mer tuff av sig. Ni får gärna kolla in honom om ni är intresserade, rätt så säker att ni hade blivit imponerade. Nu håller vi på Bayern ikväll även om de i stort sett redan är ute.
Barcelona A good coach is everything!
2017-04-18 09:46
Thierry Henry Och ? Skulle kunna skriva en bok om varför Wenger inte ska vara vår tränare. Största anledningen är att han nöjer sig med att komma 2a 3a osv. Så länge han håller sin filosofi som kan anses vara bra av många, så spelar det typ ingen roll att klubben tappar i toppen. Vill vi verkligen tappa greppet om att vara bland dom bästa i världen för Wenger lär göra det möjligt. Jag håller på Arsenal i PL och Wenger har gett mig så många sömnlösa nätter. Skulle bokstavligen inte orka kolla på en match med han vid sidlinjen ?
Barcelona Gabriel
2017-04-18 02:50
De här personerna är mer moderna i sitt tänk och hade kunnat hjälpa Wenger att modernisera hans ideologi och även förbättra den, men han är så otroligt enveten och diktatorisk i sitt ledarskap att det enbart får vara hans röst som ska höras i omklädningsrummet, det är just därför han inte tar in några andra som ska hjälpa honom. Det ska vara han som bestämmer och han som talar, punkt slut. Han har blivit som en cancer för Arsenal och jag förstår och tycker även synd om deras fans som får stå ut med honom säsong ut och säsong in. Jag hade blivit galen. Kan aldrig se hur han ska kunna vinna respekten av Messi, Neymar, Suarez, Piqué och våra andra stjärnor som säkert är en hel del att bita i för en tränare. Det krävs en tränare med en stark karaktär och en stor personlighet för det, alternativt en tränare som Oscar Garcia med koppling till Barcelona och en liknande ideologi som Cruyff. Med Wenger som tränare hade vi förvisso fått se ett bollrullande Barcelona med satsning på ungdomarna från B-laget, men vi hade också fått se ett Barcelona som taktiskt sett blivit överlistade i varje topp match i såväl la Liga som i Europa. Wenger hade heller aldrig kunnat styra omklädningsrummet i Barcelona som han älskar att göra i Arsenal, det finns inte en chans Med Messi, Neymar, Suarez och även Piqué. Det hade inte dröjt speciellt länge innan han hade vänt spelarna emot sig. Det här är ingen vinnande tränare, våra spelare är vinnare, de älskar att vinna, men ja de vill göra det på ett sätt som får dem att njuta av att spela fotboll. Vi behöver en tränare som kan få oss att spela den typen av fotbollen, satsa på La Masia och få oss att vinna igen. Den enda jag kan komma på är Oscar Garcia, men det ryktet tar jag med en stor nypa salt.
Barcelona Gabriel
2017-04-18 02:41
Wenger är förmodligen den absolut sista tränaren jag vill se i Barcelona utav flera anledningar. Har man inte vunnit Premier League sedan säsongen 2003-2004 så förtjänar man inte att länkas samman som tränare för FC Barcelona. Visst kan man argumentera i att Wenger har fått göra det bästa av en halvtaskig trupp efter bygget utav den nya arenan Emirates Stadium, men plånboken har på senare tid varit långt ifrån tom och många gooners klagar jämnt och ständigt på Wengers oförmåga att vilja spendera pengar på de nödvändiga spelartyperna, exempelvis som en anfallare utav världsklass. Sedan kan man också argumentera återigen till Wengers försvar och påstå att det faktiskt inte finns speciellt många världsklass anfallare kvar i toppfotbollen och att ifall det blommar ut en ny idag, så tas han snabbt upp av de tre största elefanterna i toppfotbollen; Barcelona, Real Madrid och Bayern München. Men samtidigt, varför spenderade inte Wenger summan som krävdes för Kun Agüero när denne fortfarande spelade i Atletico Madrid och hämtade honom istället för att låta City köpa honom? Eller varför spenderade han inte summan som krävdes för att köpa Luis Suarez innan han gick till oss? Det är sånna beslut som håller Arsenal bakom de största, säsong efter säsong. Det finns flera anfallare än dessa som under årens långa tid hade kunnat göra det bra för Wenger och Arsenal. Falcao, Diego Costa och David Villa är några andra som han borde och med allra största säkerhet borde kunnat fixa att köpa, åtminstone en av de, men han ser inte åt sånna spelare utan förlitar sig nästan enbart på bollskickliga mittfältare eller dribblers. Det är ett ganska så känt faktum att det behövs främst ett bra försvar och ett giftigt anfall i fotboll för att kunna aspirera om de stora titlarna, eller i alla fall antingen eller. Idag har Arsenal inget av det, och har inte haft det sedan deras storhetstid när de sist faktiskt vann ligan med Thierry Henry i laget. Sedan så klagar vi på vårat försvar, med all rätt också, men då ska vi inte ens jämföra oss med Arsenal som är och har varit mycket värre under en lång tid. 5-1 gånger 2 mot Bayern München. 3-0 mot Crystal Palace med fler pinsamma resultat är ett bevis på hur otroligt dåligt deras försvar är. Och visst, just den här säsongen är förmodligen Arsenal det sämsta på väldigt länge, men det har sett ut på ungefär det här sättet i över 10 år nu. Wenger kan inte längre gömma sig bakom argumentet att han har ett ungt lag och bygger upp inför framtiden. Han har sagt så enda sedan Emirates Stadium först var färdigbyggd. Han har byggt i över 10 år och de har fortfarande inte vunnit. Det är egentligen helt sjukt dåligt, faktiskt, och det finns inga försvar eller argument man kan ta till för att försvara Wenger för det här. Antonio Conte kom in i somras i Chelsea, och redan under sin allra första säsong håller han på att vinna ligan. Levels. Nu tänker jag inte ta någonting från Wenger när det kommer till hans mod gällande att satsa på unga spelare, för där är han en klass för sig, med enbart Pep och Van Gaal som sina jämlikar, men det krävs mer än en fin fotollsideologi och en tro på unga spelare för att komma in som Barcelona tränare. Kanske har det helt enkelt gått så långt med Lucho nu att man tom är villig att satsa på den evige förloraren Wenger, det om något säger ganska så mycket om hur illa det blivit Can Barça och hur desperata culers runt om i världen är att hitta tillbaka till "det rätta spåret". Och jag är med dig, jag vill inte uppleva en enda dag till med Lucho som tränare eller träben på mittfältet. Jag vill tillbaks till våra grunder, tillbaka till tekniska, finlirare på mitten som kan dominera ut varenda storlag och trollbinda dem. Men med Wenger som tränare, nej. Det är inte att gå ett steg framåt, utan två steg bakåt. Om vi vill se ett hårt jobbande lag, med ett intensivt press spel och snabb återerövring utav boll - som åtminstone värderas av mig minst lika mycket som ett vackert och fint bollinnehavsspel, så är också Wenger helt fel person för det. Han är ingen intensiv coach som Conte, Jurgen Klopp, eller Diego Simeone som alla gjort sig kända för att få sina spelare att springa för laget. Wenger är mer som mysfarbrorn som ser deprimerad och självmordsbenägen ut när det går åt helvete, nästan så att man själv blir ledsen när man ser honom sittandes där på bänken, för varje match som går får han mer rynkor i ansiktet. Spelarna i Arsenal respekterar inte Wenger, det om något är väldigt tydligt, de springer inte för honom, de kämpar inte för honom och de har förmodligen tröttnat på att ledas utav en person som inte är villig att ändra på sig och göra förändringar för lagets bästa. De har helt enkelt tappat förtroendet för honom, precis liknande som jag tror har hänt med Lucho i Barcelona. När spelarna känner att tränarna inte leder dem på rätt sätt, så händer det. Wenger verkar vara den typen av person som är precis som Luis Enrique, fast med en annan ideologi, men likväl lika irriterande och man stör sig minst lika mycket på hans oförmåga att se sina egna brister och göra förändringar. Där skiljer sig Arsene inte alls från våran nuvarande tränare. I hur många år som helst har man sett att Arsenal saknar en riktigt vass målskytt, men han skiter i det. Varför tar inte Arsene in de gamla storspelarna han hade i sitt lag och jobbar tillsammans med dem? Varför jobbar inte Bergkamp för klubben? Varför jobbar inte Henry för klubben som dessutom erbjöd sig att jobba gratis för klubben på deltid. Wenger tackade nej till Henrys erbjudande eftersom han inte ansåg honom tillräckligt "committed" pga hans andra halva av tiden skulle tillägnas jobbet på Sky Sport. Varför jobbar inte Vieira för klubben, denna Vieira som ver en riktig ledare under hans lag men som alltså jobbade för Manchester City istället. Manchester City? Vad har Vieira för kopplingar till Manchester City? Inget alls, det finns ingen logik till varför Wenger inte tar in hjälp från hans tidigare guldgossar.
Annons: