/spanien/barcelona/forum/26798.aspx/spanien/barcelona/forum/26798.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-14 22:32
här finns matchreferat bröder....... dock på danska
Barcelona Barça-fan
2004-01-16 00:03
Andersson är en värdig mittback..fattar inte varför han inte får spela..tycker han är bättre än till exempelvis Reiziger...
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-14 22:32
här finns matchreferat bröder....... dock på danska
Barcelona juanito
2004-01-15 01:03
B_a_r_c_a: Du ska nog inte hoppas allt för mycket. Den enda gången Rijkaard tycks vara villig att ändra på laget (gäller både i medgång och motgång) är när han kan stoppa in nya holländare.

Det är fan komiskt!
Barcelona Izquierda
2004-01-18 14:36
Dani//

För min del räckte det med att se matchen igår, för att vara övertygad om att Davids med sin inställning och sitt tvåvägsspel kommer att göra stor nytta i Barca. Någon frälsare tror jag absolut inte att han blir, men vi är (fortfarande!!) i kris, och då kan nog en kille som Davids betyda mycket.
...som framtidsinvestering tror jag däremot inte på honom.

Jag undrar just vad som händer när Iniesta kommer tillbaka. Igår valde Rijkaard Davids-Cocu som pivotepar. Kommer han att fortsätta att göra det? Kommer han att bänka Xavi?
För min del spelar det ingen roll att vi slog Zaragoza. En match är ingen match. Rijkaard måste bort!
Barcelona Tompa
2004-01-18 10:23
Ingen seger, tyvärr... Det fanns ändå en hel del positivt med matchen. Inte minst insatsen av tredjemålvakten Jorquera, Vilken debut, verkligen tråkugt att han inte fick hålla nollan. Spelet i andra halvlek var riktigt bra. Davids var riktigt bra i sin debut, mycket bättre än jag förväntat mig och så Ronaldinho - vilken lirare!

Visst saknades Puyol väldigt mycket, försvaret var minst sagt osäkert. Som helhet var matchen dock bättre än det mesta som laget presterat den här säsongen. Med det här spelet så borde Barca klättra i tabellen när skadeläget förbättras.
Barcelona Izquierda
2004-01-18 11:00
Carboni//

"1-1 igår och jag tror att båda lagen får vara nöjda."
Jag vet inte riktigt vad som driver dig till att häcka här i Barca-forumet och göra ansträngda försök att få folk arga, men det där citatet är way out of bounds.
Såg du ens matchen? Man behöver inte vara hemmablind för att inse att Barca ska vara riktigt, riktigt missnöjda med det resultatet.
Barcelona Tompa
2004-01-18 10:23
Ingen seger, tyvärr... Det fanns ändå en hel del positivt med matchen. Inte minst insatsen av tredjemålvakten Jorquera, Vilken debut, verkligen tråkugt att han inte fick hålla nollan. Spelet i andra halvlek var riktigt bra. Davids var riktigt bra i sin debut, mycket bättre än jag förväntat mig och så Ronaldinho - vilken lirare!

Visst saknades Puyol väldigt mycket, försvaret var minst sagt osäkert. Som helhet var matchen dock bättre än det mesta som laget presterat den här säsongen. Med det här spelet så borde Barca klättra i tabellen när skadeläget förbättras.
Barcelona ZonD
2004-01-18 11:32
Måste få skriva av mig lite nu. Den här säsongen har det ju hänt väldigt mycket. Ny tränare, Ny president och en massa nyförvärv. allt detta på goot och ont:

Plussidan:

Målvakterna: Ommman bortser från Rustu så imponerar Barcas målvakter. Valdes har sett hur säker ut som helst i dem senaste matcherna och jorquera såg vi ju alla igår. Det jorquera saknar är spelet i luft rummet. tycke att han sååg lite klen ut där och jag föredrar trots allt Valdes i målet.

Laporta: Jag tycker att han har gjort ett strålande jobb. Att behålla Rijkaard visar på att hn vill ha mer kontinuitet i laget och jag börjar u dra om han inte gör rätt i det. Vi har trots allt börjat spela väldigt bra. Nyförvärven är kanon. De två osäkra korten; Van Bornckhorst och Mario, är trots allt bara på lån. Lönerna har sänks med ca 40% och klubben har blivit av mmed en hel del skulder. En eloge till laporta!

Marquez: Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker att han verkar väldigt stabil. Matchen igår kanske inte var hans bästa men jag ser potential i Marquez och Puyol som mittlås. Det kan komma att bli ett av europas bästa med bättre ytterbackar (reiziger var för övrigt riktigt bra igår).

Canteran: Iniesta, Xavi, Segio Garcia, Motta, Oleguer, Ros, Gerard, Arteta, Oscar Lopéz, Navarro, David Garcia är bara några av de talanger som har kommit fram de senaste åren. Några av dessa vet vi ju att de inte har förvaltas på bästa sätt men det börjar bli bättre.

Rijkaard:

De senaste tiden har han faktiskt imponerat på mig och han vågar testa nya grejer. Att släppa fram iniesta och sergio garcia mer och mer är ett bra tecken på att barca kanske kan börja förvalta sina talanger på ett bättre sett. Fortsätt så här rijkaard så kanske det bli riktigt bra. För tillfället spelar vi ju gudomlig fotboll.

Minussidan:

Rijkaard: Sett över hela säsongen så har han gjort en hel del konstiga beslut och jag behöver väl knappast nämna de?

Ytterbackarna:

Van Bronck. och Reiziger har varit under alll kritik den här säsongen och nya ytterbcakar krävs. jag ser detta som en högre prioritet än en anfallare.

Barcelona Andreas
2004-01-18 11:28
I går såg man verkligen att Davids har en jäkla vilja att vinna. Såg ni Davids precis efter Kluiverts mål. Killen vill verkligen vinna. Jag tror att Barça verkligen kommer att få nytta av honom under säsongen.

Var det förresten någon som Adrianos frispark igår i slutet mot Undinese? Jag säger bara WOW!! Den gick visserligen inte in men ett sådant skott från 30 meter.
Spanien yoniiseoo
2004-01-15 13:05
Barca borde försöka locka till sig Svennis. Han har lyckats bra i sydeuropa tidigare.
Barcelona Andreas
2004-01-18 11:28
I går såg man verkligen att Davids har en jäkla vilja att vinna. Såg ni Davids precis efter Kluiverts mål. Killen vill verkligen vinna. Jag tror att Barça verkligen kommer att få nytta av honom under säsongen.

Var det förresten någon som Adrianos frispark igår i slutet mot Undinese? Jag säger bara WOW!! Den gick visserligen inte in men ett sådant skott från 30 meter.
Barcelona Nigga
2004-01-19 09:28
davids ägde mitten i matchen moy bibao
Valencia Carboni
2004-01-18 09:11
1-1 igår och jag tror att båda lagen får vara nöjda. Athletics första 20 var mycket imponerande och ni får tacka 3:e målvakten att inte matchen var avgjord väldigt tidigt.

Ike: var det domarens fel att inte barca vann? Sen bryr jag mig inte det minsta om beckham så parallellen är helt sjuk. Fokusera mer på barcas spel än på domarnas insats i stället.
Barcelona ZonD
2004-01-15 15:56
RonAldinho:

Ganska ironiskt att du, med tanke på ditt nick, undar vem ronnie är ;)
Barcelona Valdés
2004-01-18 10:44
Jag ler inte bara utan skrattar faktiskt. Ronaldinho leker fotboll och slår fram den ena öppnande passningen efter den andra. Med en riktig målskytt att förvalta dessa framspelningar hade vi säkert vunnit gårdagens match med minst 4-1. Ronaldo, Henry, Torres eller Adriano är välkomna för att ha en chans att vinna de riktigt tunga titlarna. Det behövs alltså en nr 9 som löper upp ytor, skapar målchanser och gör mål.

I frånvaron av Puyol och Gabri är förvsvaret svårt läckande. En snabb mittback som är bra på huvudet liksom en vänsterback av Del Hornos kaliber får man också hoppas på till nästa år.

Gårdagens match var annars riktigt underhållande men tyvärr missade vi 2 nödvändiga poäng i jakten på 4;eplatsen. Klart bäst igår var Ronaldinho och Jorquera. Även Davids, Reiziger och Gerard var bra. Sämst var Cocu ( direkt ansvarig för baklängesmålet bla ), Xavi ( spelet var för snabbt för honom ) och Van Bronch ( slog faktiskt sin första målgivande passning men han är ingen back ).

Då är det bara att hoppas på poängförluster för Atletico och Villareal ikväll.
Barcelona Valdés
2004-01-18 11:40
Så länge Rijkaard envisas med att ta ut Cocu och Van Bronch i startelvan ligger han väldigt nära definitionen av IDIOT. Vi spelar ju med 9 man i match efter match. Alla hans övriga misstag upprepar jag inte. Att sätta upp honom på en plussida är obegripligt.
Barcelona Frazzé
2004-01-18 10:31
Om Jorquera försättter så som han gjorde igår och får stå av rijkaard så tror jag att han kan bli något...han räddade barca 3-4 gånger och vi ska tacka Jorquera för de!!...otroligt grymt gjort av han!!...forca barca!½
Barcelona JAG
2004-01-14 21:57
Tror inte att Davids är den typ av spelare som har problem med den fysiska biten trots sin ålder. Däremot ifrågasätter jag Rijkaards sätt och träna laget då det förekommer oerhört mycket skador. Varenda spelare har varit mer eller mindre skadad. Otränade eller övertränade vet jag inte!

Rijkaard får inte vara så feg och istället se till och inte spela med bl a Ronaldinho eller Puyol hela matchen.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-01-15 00:33
Det står att kluivert och Overmars med på lördags matchen mot athletico, Hoppas att reikard inte petar ut några för att få in sina landsmänn. Saviola borde absolut fortsätta starta nu när han har börjat komma igång och göra mål.

Viva La Barca!!!
Barcelona Anders
2004-01-21 12:28
läste att Kluivert är på väg bort till sommaren! hoppas bara att det stämmer!
Barcelona Barca_91
2004-01-15 15:44
Fan Puyol kommer inte vara med mot Valencia OCH Deportivo La Coruna på bortaplan vi såg ju hur det gick utan Puyol mot Malaga(5-1)
God bless Barca...
Barcelona juanito
2004-01-15 11:25
Saviolas bästa match för säsongen sägs det att det var! Tänk om han får fortsatt förtroende av Rijkaard... Näe, nu måste jag sluta drömma.

Föga oväntat var det holländarna med van Bronkshit som drog in dom sämsta betygen.

En positiv sak defensivt sett är åtmistone att Marquez gjort två bra matcher i rad nu. Kanske blir det han som gör Puyols grovjobb i dennes frånvaro.
Real Madrid Conaldo9
2004-01-18 10:58
Jag undrar,

varför anställer Barcelona bara holländska tränare?
Varför och när blev Barcelona en holländsk koloni?
Finns det någon/några i styrelsen med bra position som är holländare?
Barcelona juanito
2004-01-14 23:11
Måste det bli 7-0 innan Rijkaard ska våga ta ut Ronaldinho? Spara brasilianaren och ge Sergio Garcia speltid!
Barcelona Gabriel
2004-01-18 14:21
Vet någon här var man kan hitta fakta om Ricardo Quaresma? Jag menar om hans familj, vad hans pappa och mamma heter omj han har några syskon m.m. Skulle bli väldigt tacksam för ett snabbt svar.

Tack på förhand!

Otur igår igen, Sevilla blir svåra att slå, det är allt jag har att säga.
Barcelona Barca Barca
2004-01-14 21:46
GOOOOOOL!!!

Iniestaaa

Härligt att våran Framtids spelare får göra mål
Barcelona Barca Barca
2004-01-14 21:46
GOOOOOOL!!!

Iniestaaa

Härligt att våran Framtids spelare får göra mål
Barcelona Izquierda
2004-01-18 02:26
Två saker:
1. Jag är mycket imponerad av Davids. Jag trodde inte att han skulle hålla så hög klass redan, men han var magnifik matchen igenom. Han kommer att göra mycket nytta. Tror också att hans närvaro på plan kommer att lyfta Ronaldinho och Kluivert ytterligare.

2. Måste säga att jag tycker synd om Rüstü. Vi plockar hit en av världens bästa målvakter, och sedan slarvar vi bara bort honom. Hoppas innerligt att han hamnar i ett lag som förstår att uttnyttja hans kvalitet. Fast ikväll saknades han ju inte...
Barcelona juanito
2004-01-18 01:58
Är jävligt missnöjd med resultatet men vilken underhållning! Det var länge sen det var sån fart på spelet. Ronaldinho var fenomenal! Vilka framspelningar och vilken teknik!! Davids gav också ett bra intryck. Hoppas nu att Rijkaard dumpar Cocu. Om Barça ska nå toppen så är han definitivt ett hinder på vägen dit. Men förmodligen får väl Cocu fortsätta och det kommer antingen att drabba Xavi eller Marquez (skulle tippa på den senare).

Försvaret orkar jag inte kommentera. Jag som har lobbat för en ny anfallare har nog fått ändra uppfattning. Vi måste ha åtminstone en kvalitetsback till i laget. Barça är för beroende av Puyol. Dom alternativ som finns när han blir skadad är närmast skrattretande om Barça vill vara med i toppen. Marquez/Cocu, Marquez/Reiziger, Cocu/Reziger, Cocu/Oleguer osv.. samtliga alternativ ger mig kalla kårar.

En sak till.. ikväll visade Jorquera att Rüstu inte behövs i Barça!
Annons: