/spanien/barcelona/forum/26793.aspx/spanien/barcelona/forum/26793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldo De Assis Moreira
2005-05-08 23:34
Bobby_raul

är du helt allvarlig? Det har inte handlat om tur och otur för er hela tiden. Inse fakta vissa matcher har ni varit urusla! Ronaldo har knappast varit i form hela året. Han är en striker fast vänta! Hur länge varade hans måltorka denna våren innan han till slut lyckades göra mål igen!? Är det sånt du kallar för att hålla formen hela året? Real utan Ronaldo eller med Ronaldo, vilket lag snackar du om isf? Vi såg nog alla hur detta "LAG" föll ihop som en döende människa med cancer förra året när ni förlorade i princip alla era avslutande matcher. I år har detta "lag" förlorat mot bottenlag. Barcelona utan Ronnie? det är ETT LAG till skillnad från Real. Kolla noga nästa gång vi gör mål.. kolla verkligen hur alla är glada MED varandra, spelglädje, laganda. Inget lag i La Liga har visat liknande i år. Ni förtjänar inte guldet, ni hade inte förtjänat det om ni hade lett ligan nu. Barca däremot har gjort sig väldigt förtjänta av guldet i år. Skärp dig, gå och läs lite mer fakta innan du kommer hit och skriver om tur och otur nästa gång ok?
Barcelona Barça-fan
2005-05-09 00:08
JAA!! VA SKÖÖÖÖNT!
EN VINST TILL SÅ ÄR VI MÄSTARE
VISCA EL BARCA!!!
Rajsing
2005-05-05 13:55
jo men saviola besitter större kvaliteer än guily.. saviola e på lån från barca visste jag men dom använder hponom som delbetalning för guily. jag anser att saviola skulle göra jobbet bättre på guilys plats än vad den lille gör det själv för att käre saviola är en bättre fotbollsspelare...

visst har guily spelat upp sig men sett till hela sesången har han varit miserabel... beletti är inte heller ngn världsspelare damia ser bättre ut... elelr iaf ett intresantare val

visst vore det härligt med joaquin i barca tröjan ;)
Kid Congo Powers
2005-05-05 13:24
Saviola är inte såld. Han har varit utlånad till Monaco under säsongen. Dessutom förstår jag inte riktigt vad han har med Giuly att göra? Saviolas plats i laget har ju tagits av Eto'o, ingen annan.

Giuly har för övrigt varit lagets bäste spelare de senaste fem-sex matcherna...
Barcelona Messí
2005-05-07 17:01
Det här har inte med Barças fotbollssektion att göra men det är ändå viktigt. Barças handbollslag spelar om en timme semifinal i Champions League mot Ciudad Real. Det är returen och Barça har hemmaplan. Första matchen slutade 28-27 till Real.

Matchen visas på Svt24 om en timme.

Visca Barcelona!
Barcelona Forca_barca
2005-05-06 12:21
hehe ok.. absoult inte.. men hoppas verkligen han kommer. han borde komma istället för Maxi Lopez
Barcelona Barcelona_4Life
2005-05-09 00:37
FAN VA SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!1

ETOÓ BÄST PÅ PLAN!
mw
2005-05-09 16:37
Ja Deportivo har köpt Coloccini
Barcelona Barca82
2005-05-09 15:51
Coloccini och Del Horno till nästa säsong! Någon som vet hur det ligger till med Coloccinis kontrakt? Han är ju bara utlånad från Milan.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-05-08 23:03
Bobby Raul: Ronaldinhos lägsta nivå håller endå samma klass som många i eran startelva i dom flesta matcherna den här säsongen, ni har ju haft svårt i många matcher denna säsong men så har t.ex Ronaldo avgjort med sina mål.

Sen är jag lycklig att vi har världens bästa spelare i vårt lag men samtidigt måste man tänka på att en spelare inte gör ett lag, många spelare har varit viktiga i våran framgång i säsongens la liga och det är framförallt vår skyttekung Eto´o, vår deff mittfälltare Marques som har gjort många bra matcher och slitit hårt, Deco och Xavi som har styrt offensiven, Valdés som har utväcklats och gjort ett par riktigt grymma matcher och räddat oss gång på gång, men så nog den viktigaste spelaren, vårt hjärta, Puyol!
Vi har inte den bästa backlinjen och det vet alla om, men med världens bästa back (mitt tycke) där bak som har hållit ihop, styrt och ställt där bak och gjort det med stor framgång (minst insläppta mål i ligan), många förtjänar berömm, men för mig så är det dom spelarna som ger det lilla extra som får det lilla extra tillbaka, vi har gjort en succé säsong och spelat som ett lag, jag är verkligen stolt och nu fattas bara ligatiteln för den är spelarna, hela klubben men framförallt vi fans värda efter 6 års väntan.

Més que un club.
Real Madrid BBarca1
2005-05-05 14:24
Jag tycker att vi ska satsa allt på att få hit henry o börja köra med 2 anfallare och en diamant på mitten. Fan va gött då kan vi nog vinna cl!!
Rajsing
2005-05-05 14:11
kära abidal31 guily besitter stora kvaliteer det känner vi till sedan hans tid i monaco.. då var han briljant. men om sanningen ska fram så har inte guily levt upp till förväntningarna spelmässigt. fram tills nu då... ni har en underbar vänsterytter... vi kan ju byta? ;)
Barcelona ronnie10
2005-05-07 14:42
Blaugrana_1899 hahaha antar att du syftar på Premier League då du säger superbowl? :D
Barcelona Cevin
2005-05-05 12:35
gå in på reals sida och kolla på deras forum efter länken som visar deras nya arena. Jag säger bara FY FAN det e det värsta jag har sätt.
Barcelona ronnie10
2005-05-07 14:42
Barcelona Messí
2005-05-04 22:57
Tröjsponsorn närmar sig...

Joan Laporta, Ferran Soriano och Marc Ingla reste under eftermiddagen till Kina för att skriva på sponsoravtalet. Det lutar alltså åt Beijing 2008 som ny tröjsponsor och 20 miljoner euro/år i betalning...

Tråkigt men sant.
Barcelona Tompa
2005-05-07 12:57
VISCA BARCA!!!:
Normalt sett är jag positivt lagd men vad gäller pengarnas utveckling i toppfotbollen är jag inte det. Jag är fullt övertygad om att Abramovitj bara är den första i raden av extremt rika personer som köper fotbollsklunbbar och är beredda att betala för att "deras" klubb ska bli bäst. Därmed kommer det bli svårare och svårare att konkurrera med bara namnet Barcelona. Inom de närmaste 3-4 åren tror jag vi skulle klara oss hyggligt bra ändå men inte på läng sikt.

Hur mycket vi än önskar något annat så ser de flsta spelarna numer till hur mycket pengar de tjänar när de väljer klubb och det finns inget tycker jag som talar för att det blir annorlunda i framtiden. Och med risk för att låta tjatig:
vi kommer aldrig kunna vinna ligan med bara egna spelare från canteran.

Fast som sagt, även för mig som icke-katalan finns det gränser på hur mycket man får rucka på principerna för att hänga med de andra klubbarna ekonomiskt. Bolagisering och börsintroduktion kan jag aldrig acceptera!
Barcelona Tompa
2005-05-07 12:57
VISCA BARCA!!!:
Normalt sett är jag positivt lagd men vad gäller pengarnas utveckling i toppfotbollen är jag inte det. Jag är fullt övertygad om att Abramovitj bara är den första i raden av extremt rika personer som köper fotbollsklunbbar och är beredda att betala för att "deras" klubb ska bli bäst. Därmed kommer det bli svårare och svårare att konkurrera med bara namnet Barcelona. Inom de närmaste 3-4 åren tror jag vi skulle klara oss hyggligt bra ändå men inte på läng sikt.

Hur mycket vi än önskar något annat så ser de flsta spelarna numer till hur mycket pengar de tjänar när de väljer klubb och det finns inget tycker jag som talar för att det blir annorlunda i framtiden. Och med risk för att låta tjatig:
vi kommer aldrig kunna vinna ligan med bara egna spelare från canteran.

Fast som sagt, även för mig som icke-katalan finns det gränser på hur mycket man får rucka på principerna för att hänga med de andra klubbarna ekonomiskt. Bolagisering och börsintroduktion kan jag aldrig acceptera!
Barcelona Kharles el Diño
2005-05-05 15:21
Jimmy Jump

Tack så mycket.

BBarca1 och Rajsing, kan ni inte använda er av PM-funktionen?

Och förresten, jag känner Elfsborgs tränare. ;-)
Barcelona - Xaviii -
2005-05-05 23:25
Nån som vet var man kan köpa en Barça (hemma) tröja där man själv bestämmer namnet där bakom, som ex på svenskafans shoppen ?
Barcelona Tompa
2005-05-07 17:53
S. Dali:
Nike har väl inte avrättat någon (kinesiska regimen har avrättat tusentals bara i år, visst). Däremot använder man sig flitigt av andra synnerligen otrevliga saker som t.ex barnarbete som får slita för slavlöner. Fast du kanske inte tycker det är så farligt?

Vadå utrymme, det är ju du som är löjlig! Vi pratar här om Barcas oberoende och att det tar slut nu. Vadå oberoende? Vi tar emot jag inte vet hur många miljoner spänn från Nike varje år. Pengar som klubben har väl användning av - det kan inte jag kalla oeberoende precis...

Sen att Nikeloggan är mycket mindre, so what egentligen? Varför nappade Barca på budet från Nike, Kappas tröjor var det väl inget fel på? Hade klubbledningen verkligen velat vara oberoende hade man kunnat anlita något lokalt företag i Katalonien för att göra tröjorna. Vari ligger skillnaden bortsett från det estetiska?

Ja, tröjan blir fulare, det blir den...
Barcelona little_x
2005-05-06 12:14
Jag tror faktiskt att han väljer barcelona före Real Madrid trots tränaren, hans absloduta favoritklubb är ju Barcelona ifall du inte visste dt. Och + så tror jag att han vill dra till ett stabilt,ungt lag me framtid, inte till ett lag som har pensionen som framtid.
Barcelona Tompa
2005-05-07 17:53
S. Dali:
Nike har väl inte avrättat någon (kinesiska regimen har avrättat tusentals bara i år, visst). Däremot använder man sig flitigt av andra synnerligen otrevliga saker som t.ex barnarbete som får slita för slavlöner. Fast du kanske inte tycker det är så farligt?

Vadå utrymme, det är ju du som är löjlig! Vi pratar här om Barcas oberoende och att det tar slut nu. Vadå oberoende? Vi tar emot jag inte vet hur många miljoner spänn från Nike varje år. Pengar som klubben har väl användning av - det kan inte jag kalla oeberoende precis...

Sen att Nikeloggan är mycket mindre, so what egentligen? Varför nappade Barca på budet från Nike, Kappas tröjor var det väl inget fel på? Hade klubbledningen verkligen velat vara oberoende hade man kunnat anlita något lokalt företag i Katalonien för att göra tröjorna. Vari ligger skillnaden bortsett från det estetiska?

Ja, tröjan blir fulare, det blir den...
2005-05-07 18:46
Forca_Barca:

Ni som alltid säger att barca borde köpa den och den.. och nu säger ni att ni inte vill ha sponsor på tröjan.. hur ska vi då få några bra spelare.. jag tycker det är skit bra med sponsor.. vi kommer säkert få många bra spelare nu

Word.
Real Madrid Ike
2005-05-05 08:28
Om det är Figo du menar så kan du sula dina argument nånstans väldigt långt borta, man går inte från att vara störst i ett av världens bästa lag till den värsta konkurenten. Finns inte, händer inte. Så enkelt är det. Luis Enrique, Etoo etc har inte nån blivit specielt arg över, för dom var inte lagets super stjärna. Ett namn som var en stor assosiation till laget.
När man är så älskad av så många av att spela i ett lag, byta till ärke rivalerna är som att pissa fansen i ansiktet. Ingenting mindra än så.
Figo är JUDAS, enkelt, rätt och utan tvekan.
Dom flesta andra fall stämmer nog ditt inlägg på..

Angående Gio också som det är ja tror du antyder om... Visst får han mycket skit... det förtjänar han, helt utan tvivel... han får ur våra ögon sett
enorma summor pengar för att spela i av världens mest prestige fyllda klubbar. Då ska det presteras, och ingenting annat räknas.
När killen ensam ser till att vi åker ut ur champions leage. (nej och åter igen NEJ, det var inte fel på lagets prestation, det var fel på GIO´s) är nånting fel....
Alla motståndarnas anfall gick igenom Gio.
Ska man förvänta sig lojalitet mot en spelare som så många gånger förstört för laget?
Nej, det finns en gräns!
Gio tillbaka i holland, där hoppas jag han blir en av hollands bästa spelare och slår igenom stort!
Bara han försvinner från Barca...
Deportivo abidal31
2005-05-05 14:07
snälla barcasupportrar, sluta gnälla på Giuly, jag mår dåligt när jag tänker på hur ni lassar skit på en spelare med Giulys kvaliteter.

skärp er!
Barcelona maximilliano_iniesta
2005-05-05 12:30
ut med gio in med lee
Real Madrid BBarca1
2005-05-05 13:34
är det heta rykten om Henry eller e det bara nån som vill vara jävligt rolig.. Någon källa??
skulle älska att se han i Barca . För mej är han världens näst bästa spelare efter Ronnie(såklart)!!!
2005-05-05 15:04
Ike

Han kysste klubbemblemet och sade att han aldrig skulle gå dit - dagen innan.

Gustaf

Menar du annonssida eller sportbutik(på nätet)? Kolla in länken.
Rajsing
2005-05-05 13:17
finns det ngn mer än jag som tycker att sälja av saviola till förmån för guily var en stor missräkning??
Annons: