/spanien/barcelona/forum/26790.aspx/spanien/barcelona/forum/26790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo abidal31
2005-04-29 09:24
Ämne: Morientes:
Om vi sk....
Om du påstår att Giuly skulle vara bedrövlig ska du skärpa dej. Han är klart en av de bästa i Barca.
Barcelona Marcos
2005-04-27 13:45
Frågan är om vi inte borde ändra spelsystem till nästa säsong...

Vi borde lira med 3 backar och 2 pivotes då det ändå alltid är farligt när motståndaren har bollen ;) På detta sätt kan vi säkra vårt offensiva spel samtidigt som man inte är lika sårbart i mittfälldet.

Valdes
Marques Puyol Milito

Van Bommel Motta

Xavi Deco

Giuly Eto Ronaldinho
Barcelona emma
2005-04-28 22:23
Kharles: Haha, tjaa... inte vet jag? Eftersom det finns en kille med namnet Peña i Barcelona (tar för givet att han är katalan) så borde ju ñ finnas i språket? Eller? ^^
Barcelona Señor Culé
2005-04-27 11:02
Ser ut som vi kommer värva en riktig världstjärna. Med tröjreklam kommer sommarens transferbudget att vara 28 miljoner euro. Hoppas verkligen bara att dom inte bränner de på ballack som det har snackats lite om.

Om vi får gallas, van bommel och ezquerro gratis. Och vi köper del horno och henry eller torres. samtidigt som vi tar tillbaka saviola och säljer riquelme. Ja då är vi bäst av alla nästa säsong. Med det laget skulle vi inte bara ha chans att vinna CL vi skulle göra det också.
Barcelona Kharles el Diño
2005-04-28 22:30
Valdés

Det jag menar är ett förbättrat kontrakt. Visserligen vet jag inte om nu Txiki och co erbjud honom ett nytt kontrakt, men jag fick intrycket att de släppte iväg honom lite väl lätt.
Barcelona Daniel el magnific
2005-04-29 08:55
Morientes:
Om vi skulle bara ge en klar uppfattning om en spelare bara för en match då är vi ute och cycklar.
Visst Giuly var bra i förra matchen men på den här säsongen som helhet har han varit fullständigt bedrövlig.
Barcelona Adai
2005-05-02 13:19
Bopi hoppas du inser att Adriano inte kommer till Barca. Va fan skulle nån vilja peta Eto'o ??
Barcelona Bopi
2005-05-02 11:44
Ronaldinho vill ha Adriano I barca! ;-)

kolla länk!
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-05-03 12:49
Solari = Gud//

Kan stämma. Är man på G och känner att man har flyt blir man irriterad när man blir utbytt. Till skillnad från er så HAR vi en stor lagmoral. Ni byter f*n tränare lika ofta som Ronaldo byter kalsonger (Ska dock tilläggas att Ronaldo kan vara soft). Jag menar, är du så bitter över ligaförlusten att du måste komma in här och provocera? Patetiskt!!!

Solari=Gud...en sak till...TACK FÖR ÅRETS LIGATITEL!!! Synd att det inte blev spännande.

VISCA BARÇA!!!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-04-27 12:37
Ämne: Iniesta kommer varke....
Har för mig att Rochemback inte kommer tillbaka. Att han stannar. Sen får vi ju tillbaka Mario också.
Real Madrid Ronnie
2005-05-03 09:09
Jag skrev nyss ett kort och konsekvent brev, där jag klaga på urvalet av matcher och kommentatorena, tyckre alla som gillar fotboll ska göra detta!
Barcelona emma
2005-04-28 22:14
Kharles el Diño:
Du har helt rätt i att ch som i chocolate inte är rätt ljud, det var fel exempel av mig. Jag är ute efter skje-ljudet, som i skjorta ungefär. Inte tj-ljuden som ch kan tolkas som, som i Tjeckien t.ex. Vad gäller Peña tänkte jag på namnet Peña och inte fanclub Peña/Penya ;)

Roligt med lite språkdiskussioner!
Barcelona Ronnie
2005-05-03 09:09
Jag skrev nyss ett kort och konsekvent brev, där jag klaga på urvalet av matcher och kommentatorena, tyckre alla som gillar fotboll ska göra detta!
Barcelona SuKeR
2005-05-02 08:20
Giuly var jag lite skeptisk mot ibörjan men nu har det visat sig en viss kvalité i spelaren!
2005-04-28 22:19
emma

"Vad gäller Peña tänkte jag på namnet Peña och inte fanclub Peña/Penya ;)"

Spelar det någon roll? De båda stavas likadant, Peña väl betyder egentligen "sten". ;-)
Maxi_Lopez
2005-05-03 08:00
Grabbar på tal om nyförvär:

1.Gilardino
2.Marcelinho
3.Ashley Cole
4.Del Horno
5.Ballack
Barcelona Barça_best_forever
2005-05-02 00:41
Sooov gott alla.. Bona nit
2005-04-28 22:07
Valdés

Hittar jag på ursäkter eller överdramatiserar du det hela? Det är inte direkt så att han är en Figgo, att kalla det ett 'svek' är en smärre överdrift, IMO.

Om inte du vet vad han hade i lön hos Barça, så tycker jag inte du bör kalla det ett svek. Jag är helt säker på att lite meningsfulla gester från ledningen hade fått honom att stanna, och inte bara att vädja i medierna. När Abramovitj närmade sig Ronaldinho åkte Laporta direkt ner till Brasilien för att förbättra dennes kontrakt, var det inte så..? Nu är inte LG en Ronaldinho, men jag kan tänka mig vilka löneklyftor det handlar om. Dessutom antar jag att han ville vara försäkrad om att han fick spela från start och i CL, i sina bästa år, hos en tränare som han kände sedan tidigare.

Emma

Bra initiativ (jobbigt ord..), ett par saker dock;

Jag är inte riktigt säker på hur du menar med

"QUI" uttalas KI: Ex: Joaquín uttalas Choakín

QIU stämmer, men "CH"-ljudet uttalas inte som i engelskans "chocolate", även om det gör det i svenskans "choklad". Ett bättre och mer generellt exempel vore ett "sk", "sj" eller "skj"-ljud, som skinande, sjunger etc.

Ang. kastilianska(eller 'spanska') kontra katalanska så är jag rätt så säker på att "ñ"-tecknet inte finns, utan man säger istället "ny" som ex. Catalunya och Penya. Dessutom har inte katalanskan något utrops-eller frågetecken i början av en mening, medan detta återfinns i riksspanskan, som jag skrivit i ett tidigare inlägg, i motsats till "MÉS QUE UN CLUB!"(som det stavas) loggan här ovantill i sidan. Annars får man skriva det på kastilianska, då det heter "¡Mas que un club!".

[Morientes]

Jag måste säga att jag håller med "(--MadriEntes--)" här (hör och häpna!). Morientes är inte det första jag associerar till Barça, men det kanska bara är jag.

Xavi, tillsammans med Puyol är den sista azulgrana att lämna laget.

Visca el Barça!
em1l
2005-05-03 10:58
asså vad fa* vill ryssen ska han köpa hela vårat lag eller jävl* lodare man blir så jävl* förbannad man varje dag hör att ryssen e på nya spelare han borde inte få äga ett division 9 lag en han bara försör fotbollen med sina smutsiga oljepengar jag hoppas verkligen barca inte släpperen enda spelare till det smutsiga laget.

FORCA BARCA
Barcelona Relay
2005-05-02 15:10
jag hade precis tänkt posta ett inlägg som skulle såga laget längst fotknölarna. men då gjorde Eto sitt mål.
Men första halvlek var USEL U.S.E.L
Barcelona Camparn på nou
2005-05-03 08:32
Om jag skulle ranka världens bästa målvakter i dagsläget skulle det bli.

1. Nelson Dida
2. Gianluigi Buffon
3. Iker Casillas
4. Victor Valdés
5. Petr Chechs
Barcelona Lucho
2005-05-02 00:47
Barça_best_forever: spelar man inte bra så får man finna sig i att bli utbytt, så enkelt är det. Det spelar ingen jävla roll om du heter Samuel Eto'o. Att tjura över något sådant är aldrig okej i mina ögon. Sådant beteende kommer förr eller senare innebära trubbel.

Vad är det som är så farligt med att bli utbytt med fem minuter kvar att spela? Matchen var rätt avgjord och Rijkaard vill testa alternativ i anfallet eftersom Maxi skadat sig.
Barcelona Bopi
2005-05-02 10:29
Rickiboy : inte för något! men den finten e Ronaldinho gjorde igår e Gammal! 3 år sen såg ja de ,om de inte va längre! men men , att göra de e så fastigt som han va tvungen å göra de så!!! aa vad ska man säga RONALDINHO!!

å messi! killen e UNDERBAR! låt han spela mer! bytt ut Giuly oftare å släng in Messi!! vår nya Prudukt ;-)
Barcelona Gustaf
2005-05-02 11:19
Jag tror snarare Eto'o var mer irriterad på sig själv för att han varit dålig (höga krav, javisst) än på Rijkaard. Samma sak mot Málaga förra veckan. Naturligtvis är det inte kul för dem andra spelarna att se att en annan spelare tjurar när laget leder och allt. Men Eto'o ska inte vara missnöjd, faktum är att han räddade oss igår. Igen.
Barcelona S.W.A.T
2005-05-02 12:33
www.Ronaldinho10.com finns många klippar med KING OF THE FOTBOLL RONALDINHO
Barcelona RiZzo
2005-05-01 23:26
Hej alla.
Skönt me 3 nya P-
Grabbar missade matchen nån som har nån länk där man kan titta eller ladda hem den??
Barcelona hammabarça
2005-05-01 23:25
Ämne: Är det någon mer än ....
Det blir nog Ronaldinho som spelar centralt då. Så flyttar man Iniesta upp på hans plats.
em1l
2005-05-03 10:55
kolla länken.

Ryktas om Eto"o
Chelsea-ledningen, med Peter Kenyon i spetsen, har börjat titta på lagbygget inför nästa säsong.
Det ryktas om att stjärnor som Samuel Eto"o (Barcelona) och Rio Ferdinand (Manchester United) är på ingång.
Nya pengar i rullning.
Räkna med att Abramovitj öppnar plånboken.
Barcelona Lucho
2005-05-02 23:19
Suck... känns som att jag har haft den här diskussionen ett par gånger tidigare men återigen, varför rata en spelare bara för att han gillar Real Madrid? Kom in i matchen för fan och försök se det hela lite mer objektivt. Bara för att man kan tänka sig spela för dom innebär det inte att man utesluter att spela för Barcelona. Han ser nog inte världen lika svartvitt som oss Barça-fans. Real Madrid är ett stort lag på samma sätt som Barça är det. Så resonerar nog majoriteten av alla fotbollsspelare.

Han har ju för övrigt vid tidigare tillfällen sagt att Barça är en stor klubb som han skulle kunna tänka sig att spela för..
Barcelona BARCA BLOD
2005-05-03 00:41
någon som vi borde lägga euro sedlarna på är utan diskution Marcelinho i H Berlin. Kan spela som forward men är egentligen mitfältare, skulle passa utmärkt på barcelonas 3 manna anfall.
snabb teknisk bra skott, känslig vänster, målfarlig. detta säger allt
Annons: