/spanien/barcelona/forum/26789.aspx/spanien/barcelona/forum/26789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Forca Blaugranas
2005-05-27 20:38
Rebo R.Madrid:

Kanske, men om vi vinner Champions League så kan ni väl också få njuta lite. Skämt åsido... vi kommer vinna dubbeln nästa år om vi får in Ferdinand.
Barcelona Forca Blaugranas
2005-05-27 20:37
Är det någon som vet hur man skrivet det c på katalanska som finns i ordet Barca? Jag vill gärna lära mig det.
Barcelona Klint
2005-05-09 14:09
Lucho: Vet inte riktigt varför du vill se Puyol som högerback, sedan han kom in i mitten har han utvecklats till en av världens bästa mittbackar, kanske rent av den bästa. Däremot att ha Milito och Pouyol brevid varandra ser jag som en mycket bra kombination.

Är det förresten så att inbördes möten går före målskillnad? Jag har inte fått någon bekrätelse på detta.

FORZA BARCA!
Barcelona VISCA BARCA!!!
2005-05-05 23:53
jag är inte katalan men jag kan spanska och det låter som om att det betyder "Mer än en klubb, ett sätt att leva"..
varsågod!
Barcelona Jontteee
2005-05-03 13:28
Tjena alla Barca fans.. Skönt att vi snart kommer vinner La Liga efter 5jävla år utan att vinna nada, förutom Catalanska Cupen. HAHAH :P

Jag ser typ att alla här vill ha en till anfallare o det pratas om Ruud o Henry. Om nån av dom skulle vi får ändra om hela vår spelsystem, istället för att slössa mkt pengar på dom o ändar allt som sagt, så kan man lägga ett bud på C.Ronaldo, som barca ville ha förut..
Vänterback anser jag Maxwell som ett bra alternativ o mittback Chivu han lär inte kosta mkt nu när Roma spelar så dålig osv.
och en annan sak innan jag drar är att Satsa på Saviola som andra anfallare o Serigo Garcia.. båda e Talanger o båda e duktiga..
Barcelona barca85
2005-05-09 14:52
Barca best forever gillar han sin fru?!
Bra skrivet Luncho..
Barcelona VISCA BARCA!!!
2005-05-05 23:31
eller på camp Nou..
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-05-03 13:26
Jag har fullt förtroende för Barca ledningen, Laporta och Rijkaard och tror inte de skulle göra såna dumheter som att sälja Etó'o. Dom vet vad dom sysslar med.

Fan va det skulle vara bra att ha två Ronaldinho på plan,, kan man inte klona honom =)
Barcelona Giuly!
2005-05-02 19:44
Joaquin som många vill se i Barca tröjan.
Varför ?! Han har utryckt sin önskan att spela för marängerna och det är ofärlåtligt, hellre Luque isådanafall.
Flames
2005-05-09 13:40
Kharles el Diño
Sorry, visste inte det om Saviola
Då talar väl inte mycket för att han spelar för oss nästa säsong heller kanske
Barcelona Lucho
2005-05-09 14:45
Klint: Puyol och Milito påminner väldigt mycket om varandra. Dom är korta, kvicka och aggressiva. Är det smart att ha två sådana spelare som mittbackar? Jag känner mig tveksam. Det känns lite som att man skulle ha ett tvåmanna-anfall och ha två stycken Saviola spelande där.

Om Laporta nu skulle värva Milito vilket det ju spekulerats i så tycker jag därför att den bästa lösningen, om man nu ska ha bägge på planen samtidigt, vore att låta Puyol spela högerback. Den säsong han fick sitt genombrott spelade han ju högerback och då var han utan tvekan en av dom absolut bästa på den positionen.
Barcelona Gaucho
2005-05-05 22:59
ang Giuly så får vi inte glömma att även om hans spel inte har varit på topp så har han gjort många väldigt viktiga mål för barca i toppstriden.
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-05-02 17:59
Flames//

Jepp, det gör jag. Ska visserligen jobba då, men får lösa det på ett eller annat sätt. Kan bara inte missa det. Skulle sett matchen mot Bröndby, blev tyvärr sjuk och fick ligga hemma i sängen med fetångest. MÅSTE därför dit i sommar.

Barcelona Lucho
2005-05-09 13:44
Kharles: Håller med dig angående Belletti. Han är grym i sina offensiva utflykter men i dom avgörnade lägena slarvar han ofta (passen till Ronaldinho igår var dock läcker). Dessutom är han lite för hetlevrad. Ett, visserligen chansartat alternativ, är att använda Gabri som högerback istället. Dom gånger han gjort det så tycker jag att han skött det utmärkt. Ett annat och i mina ögon mer spännande alternativ vore att värva Milito och låta Puyol gå ut som högerback.

Nu är visserligen ligatiteln otroligt nära men är det bara jag som tycker att det är lite oroväckande att vissa redan börjar fira segern? Barça har spelat bra i svåra bortamatcher men när det handlar om matcher där man på pappret är helt överlägsna så har det inte alltid sett jättesäkert. Tänker på matchen mot Levante..

En till sak jag tänkte på.. förra säsongen var GVBs passningsspel allt annat än bra. Han slog ofta bort enkla bollar. Det är sällan man ser det nu. Samarbetet med Ronaldinho har på sistone fungerat riktigt bra. Synd att han så ofta går bort sig defensivt..
Barcelona Més que un club, una manera de viure
2005-05-05 23:21
Är det klart nu att vi ska bära sponsor på våra tröjor nästa säsong? Någon säker källa? Hjärtat skälver i så fall, säljer hellre av flera toppspelare än smutsar ner historiens finaste och heligaste tröja.

Allt snack om att byta spelsystem till nästa är dumt, då får hellre Henry stanna i London...tror iof. att han kan spela på Giulys plats, med lite andra instruktioner,

snart 2 dar kvar till ligaseger
Flames
2005-05-09 08:29
Bobby_Raul
Droger får du hålla på med på ert eget forum
Ronaldo håller formen hela säsongen......wake up
Är det någon som haft en lååååång svacka denna säsong så är det väl Ronaldo.
Barcelona Kharles el Diño
2005-05-05 16:03
Doktor Henrik.
Barcelona Gunner1
2005-05-05 21:06
Tompa//50-60 miljoner euro för Henry är väl inget det var ju vad vi (Barca) fick för Figo ... och Henry är lätt världens bästa fotbollspelare är även Arsenalfan och vet inte var myten om att han "inte presterar i dem stora matcherna" uppstått ,han gör mest mål i dem stora ligorna och även mest assist .. han är tredje största målskytten i Europa (CL) efter den överskattade Raul och den hatade och begränsade spelaren van NistelRoy.
Barcelona emma
2005-05-05 20:46
Jag tror nog att Barcelona lägger ner lite arbete på att få sponsorloggan att matcha tröjan så bra som möjligt. För har man skaffat sponsor på bröstet för första gången på ett sekel borde det ju gå att fixa så det ser bra ut.

Attans, känns som att det är lördag idag (och således match imorgon), vad lurad man blir av dessa långhelger ;)
Barcelona barcapimp
2005-05-02 15:26
Läste på Sport att Ferdinand kanske är på väg till Barca för 30 miljoner Euro.Fyfan alltså om vi får honom.Tänk honom som mittbackspar till Puyol.Det skulle vara perfekt.Med Del Horno sen till vänster så har vi en komplett startelva.Det ryktas ju också om Henry och Van Nistelrooy.Personligen skulle jag välja Henry,men det lär bli svårt att få loss honom.Van Nistelrooy skulle jag inte ha nåt emot om han kom.Han är en straffområdesspelare och det behöver eftersom vi inte har några i truppen.Men han får inte kosta för mycket,för då känns det inte lönt.
Barcelona Tompa
2005-05-05 17:47
BBarca1:
Henty till Barca?
Visst, han är i sina bästa stunder grymt bra men jag tvivlar starkt på att Arsenal släpper honom om de så får 50-60 milj euro. Och så mycket pengar är han inte värd. Tilläggas ska att Henry enligt mig sällan levererar stordåd i de riktigt viktiga matcherna.
Barcelona Tompa
2005-05-05 17:47
BBarca1:
Henty till Barca?
Visst, han är i sina bästa stunder grymt bra men jag tvivlar starkt på att Arsenal släpper honom om de så får 50-60 milj euro. Och så mycket pengar är han inte värd. Tilläggas ska att Henry enligt mig sällan levererar stordåd i de riktigt viktiga matcherna.
Barcelona Kharles el Diño
2005-05-09 11:24
Camparn på nou

Synd att du tror att klubbens utgifter endast består av spelarlöner och spelarköp.

Vidare hänvisar jag till Tompas och Sondes utförliga svar. Mer behöver inte sägas.

Någon som såg Bellettis huvudlösa tjurrusning mot domaren igår då han bara släppte Vicente (som hade bollen) utan vidare..?

Jag är trött på den här pajasens fasoner. Jag tycker vi behöver nya ytterbackar före mittbackar. De är gamla och kommer inte hålla om något år(de håller redan inte mot bra motstånd). På mittbacken har vi ju Puyol, Marquez, Edmilson och Oleguer. Har för mig att Gabri också spelat mittback någon gång. Hursomhelst, vår sårbarhet ligger i de defensivt svaga ytterbackarna.

Visca el Barça i Visca Catalunya!
Barcelona Tompa
2005-05-05 17:42
Så verkar det definitivt vara slut - den drygt 105 år långa eran där vårt älskade Barca inte haft reklam på tröjorna. Det är givetvis inte kul alls men jag utgår från att Laporta anser det är absolut nödvändigt om vi ska konkurrera med de Milan, R Madrid, M.U, Chelsea mfl. I så fall accepterar jag det men jag hoppas verkligen att man tänkt igenom det här grundligt mer än en gång.
Barcelona Tompa
2005-05-05 17:42
Så verkar det definitivt vara slut - den drygt 105 år långa eran där vårt älskade Barca inte haft reklam på tröjorna. Det är givetvis inte kul alls men jag utgår från att Laporta anser det är absolut nödvändigt om vi ska konkurrera med de Milan, R Madrid, M.U, Chelsea mfl. I så fall accepterar jag det men jag hoppas verkligen att man tänkt igenom det här grundligt mer än en gång.
Barcelona Messí
2005-05-27 20:23
Forca Blaugranas

Du har fått ditt svar genom PM...
Barcelona Messí
2005-05-27 17:45
Verkar som att även Xavi vilas i matchen mot Sociedad... :-/ Undrar hur vi ställer upp?

Jorquera
Damiá-Puyol-Oleguer-Sylvinho
Iniesta-Motta-Márquez
Giuly-Etoó-Larsson?

Ser ut som det kan bli svårt för Etoó att göra mål imorgon. Xavi, Deco och Ronaldinho är alla frånvarande och som vi alla vet så är det ju dom som är genierna. Får hoppas att Iniesta verkligen spelar på topp.

Kanske får även Larsson spela från start? :-/
Barcelona Joan Laporta
2005-05-02 12:46
grabbar låter som ni aldrig har hört talats om Messí förut.. :D

Själv har jag sagt på forumet att Rijkaard borde låta honom spela lite mer och då menar jag inte från start utan han borde få hoppa in vid 70 ungefär. Messí skapar mycket när han kommer in, inte bara igår men han gör det. Han är hungrig och vill mycket mer...
Barcelona Nemo
2005-05-05 11:17
Engångsföreteelser är något vi måste akta oss för. Dom lurar oss alla. Exempel: Real Sociedad. Vilka är dom nu? Ett stadigt mittenlag, men inget i klass med deras succésäsong.

Samma sak med spelare. Hade inte Ronaldinho spelat VM, tror jag inte han hade varit lika attraktiv på marknaden. Nu fick han spela sitt VM, och han fick sin rutin. Skrälllag är sådana också. Exempel: Porto. Deco kom till Barca. Carvalho och Ferreira gick till Chelsea. Och alla som ville värva Maniche då, var är dom nu ?

Det jag vill säga med detta är att akta er för nya spelare, det är inte alltid dom som ger svar på tal.

Nej, nu ska jag njuta av min födelsedag. 16 år och ett ytterligare år hos Barcelona. Självklart har jag ett livstidskontrakt :-)
Barcelona barcapimp
2005-05-04 17:41
Kharles el Diño
Han(Figo)är i en klass för sig i den kategorin.Svårt att hitta någon som är girigare än han.Kul det där med Jimmy Jump,dock märkligt att det sker mot 2 portugiser.Först den ovan nämnde och nu Mr Arrogant.
Annons: