/spanien/barcelona/forum/26788.aspx/spanien/barcelona/forum/26788.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-04-27 14:58
Luis Garcia:
"I want to beat Chelsea for Liverpool but also for revenge for the defeat of Barcelona in the knockout stages. Now I am red but, in my heart, I will always remember to be Barcelonista."

=)
Kanske kan vi få tillbaka honom.
Barcelona Patrik
2005-05-28 04:37
Daninho_7

En mycket bra iaktagelse.

Men mest förvånande är inte att du håller med mig, det är att du är vaken vid den här tidpunkten. Förhoppningsvis har du också varit på bartömning på Norrlands Nation?
Barcelona Patrik
2005-05-28 04:37
Daninho_7

En mycket bra iaktagelse.

Men mest förvånande är inte att du håller med mig, det är att du är vaken vid den här tidpunkten. Förhoppningsvis har du också varit på bartömning på Norrlands Nation?
Barcelona Daniel el magnific
2005-04-27 19:15
Den här killen måste vi bara ha innan Real Madrid eller Chelski tar honom.
Barcelona Ham$inHo11
2005-04-27 20:21
Tror nog att det skulle vara bättre om man satte Gallas på högerbackspossitionen och låter Puyol vara i mitten. Jag tycker att han är bland dom bästa på kanten men den bästa i mitten.

Tycker backlinjen ser bättre ut såhär

Från vänster:

Del Horn--Marquez--Puyol--Gallas

=)=)
Barcelona Kharles el Diño
2005-04-27 16:43
Barça leder inte bara la Primera, utan man leder även fairplay-ligan.

Visca el Barça!
Real Madrid Dani
2005-05-03 23:06
Ch?£$ki är verkligen lika roliga att se på som att se en femlitersburk med linolja torka...

Synd bara att det inte var Barça som fick äran att skicka Mourinho ur CL... Men ändå roligt att det skedde med hans egen taktik - catenaccio i skyttegravar...

Nu börjar Ch?£$kis spel bli sönderläst, nästa år tror jag inte att de vinner något mer än Carling Cup...

CL-guldet 05/06 går i rödblått!!!

Men först tar vi ligan!
Barcelona Kharles el Diño
2005-04-27 16:31
Barca_^^

Synd att du tycker så. Han hade ju ett ganska bra facit trots lagets i övrigt dåliga prestationer, men han kanske inte passar som ensam forward. Föredrog alltid honom före Kluivert, speciellt senaste säsongen.
Barcelona Dani
2005-05-03 23:06
Ch?£$ki är verkligen lika roliga att se på som att se en femlitersburk med linolja torka...

Synd bara att det inte var Barça som fick äran att skicka Mourinho ur CL... Men ändå roligt att det skedde med hans egen taktik - catenaccio i skyttegravar...

Nu börjar Ch?£$kis spel bli sönderläst, nästa år tror jag inte att de vinner något mer än Carling Cup...

CL-guldet 05/06 går i rödblått!!!

Men först tar vi ligan!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-05-03 22:42
Underbart att Chelski åkte ut, de fick känna på sin egen medicin, tråkfotboll. Tyvärr segrar tråkfotbollen återigen..
Kid Congo Powers
2005-05-04 00:12
Varför ska vi ändra på ett system som uppenbarligen fungerar?
Barcelona Messí
2005-05-03 22:47
Underbaart! Känns så otroligt skönt att Chelski är ute ur Champions League! Extra skönt att man åker ut mot ett lag som spelar som de själva gör.

Underbart!
Barcelona Kharles_Laporta
2005-05-27 23:10
Forca Blaugranas

Jag blir besviken på dig, först skriver du att du ska lägga ner den attityden, sekunden efter har du mage att kalla 'Messi' för en madridista..!? Han är nog minst madridista bland oss alla här på forumet, han har varit barcelonista och forummedlem i flera år nu och så kommer du med en så fullständigt löjlig anklagelse/förolämpning..? Sen måste jag fråga dig: Är du intersupporter? Hur fan kan du försvara såna idioter som kastar in bengaler på fotbollsspelare..?

_FCBarcelona_

Det betyder ungefär; "Vi kommer alltid att tro på er.." skulle jag tro.

J Hy...

Ja jäklar, det kanske var för mycket begärt. Och totalt utspelade var vi knappast, vi bjöd upp till kamp och det var Casillas som vann er matchen, men Puyol var också riktigt bra för vår del. Men utspelade? Har du glömt vad som hände den 20:e november? DET är utspelning (inte ett enda skott på mål..).
Barcelona DaniLopez
2005-04-27 22:57
Ämne: ngn broder här som k....
Vilken poker turnering?..har jag missat nått?..älskar poker! :)
Barcelona Forca Blaugranas
2005-05-27 20:08
Messí:

Varför sa du Sure? Var det nåt konstigt med det jag sa?
Barcelona barcapimp
2005-04-27 16:29
Kharles el Diño
Vinner Chelski CL så är det knappast för att dem förtjänar det.Utan det är tack vare Ryssens smutsiga pengar.Dessutom har Chelsea förlorat sin själ,om dem ens haft någon.Hade ryssen tex försökt köpa oss så är jag säker på att han hade fått en spark där bak som hade skickat tebax honom till Sibirien eller till dem själlösa(Chelski).
Barcelona Barca_^^
2005-04-27 16:28
Ämne: Valdés

Bra inlägg....
saviola har fått nog med chanser enligt min mening...
Barcelona Valdés
2005-04-27 15:17
Brank mfl; inte i en enda match har Deco slagit en felpassning eller misslyckats med en dribbling vilken lett till att motståndarna gjort mål. Han har en passningsstatistik på över 90% till rätt adress och detta trots att flertalet passningar som han slår går i djupled istället för i sidled. Deco har vidare slagit lika många målgivande passningar som Xavi och han har gjort fler än dubbelt så många mål (trots att han haft färre antal lägen).

Jag har sett alla matcher som Barcelona spelat i år och precis som signaturen Messi skrev igår så anser jag att lagets jämnaste och bästa spelare över hela säsongen är Puyol, Marques, Deco och Etóo. Xavi inledde strålande i de första 10 matcherna men har sedan dess presterat väldigt lite och han vek tyvärr ner sig i de två matcher som gällde mest. Ronaldinho har också han varit ojämn men till skillnad mot Xavi presterat som bäst mot bästa motstånd.

Den stora skillnaden mellan nuvarande och föregående spelår är enligt mig att Cocu bytts ut mot Marques, att Deco ersatt Davids och att Etóo ersatt Saviola. Dessa tre förändringar har inneburit stabilitet och en jämnare ansvarsfördelning såväl offensivt som defensivt och de kommer (förhoppningsvis) göra oss till ligasegrare.

Redaktionen; varför har ex Alex och Jocke ("Vänster") slutat? Efter att ha "hängt" inne på detta forum i ett antal år nu är jag nyfiken..... har de börjat heja på andra lag eller gått över till att engagera sig för andra idrotter eller?
Barcelona Barça_best_forever
2005-04-27 12:21
barcapimp : Precis så ja..

Jag tycker att såna här typer som "Brankt" och "Rosell" inte borde finnas här på forumet. Kanske är det några dumma real fans som vill komma hit o skojja. Men men så är det :P Força
Barcelona barcapimp
2005-04-27 12:16
VB kan ju även stå för vänsterback.
Barcelona Damiá-
2005-04-27 11:03
Det vi behöver är en Vänsterback och kanppt något mer, om nu van Bommel är klar.

------------Valdes--------------
--------Puyol----Marqúez--------
Belletti----------------Del Horno
---------------------------------
------------Motta/V B------------
-----Deco---------------Xavi-----
---------------------------------
---Giuly------Eto'o------Ronnie--

Motta och van Bommel får rotera men VB får även rotera med Deco och Xavi. Men Deco och Xavi får i första hand rotera med Iniesta. Iniesta ska få speltid likså ska Messí få. Låna ut Maxi en sässong och låt han utvecklas. Sedan ska Larsson ge lite ytterligare bredd i anflallet. Edmilson får rotera med mittbackarna, till största del Rafa. Sylvinho och Gabri (möjligtvis Damiá också) ska få rotera med sina respektive kanter. Hoppas att Rijkaard roterar mycket under nästa sässong! Sedan har vi ex. Oleguer som kan få speltid när han verkligen behövs (när?) men Edmilson kommer att gå före. Sedan bör vi lufta lite andra avbytare rätt ofta!

Visca El Barça !
Barcelona emma
2005-04-27 11:53
Vi kanske ska komma fram till vilken VB som är Van Bronckhorst och vilken som är Van Bommel? Blir lite otydligt ibland när båda förkortas lika...
Barcelona Younies
2005-05-02 14:57
Barcelona Maxi Lopez
2005-04-27 15:56
Ifall Gallas kommer till Barca kommer inte Motta få chansen för att då flyttas han upp som pivoet.
Barcelona Relay
2005-05-03 22:53
Jag är sååååå glad att Chelsea är ute ur CL mr big mounth kanske håller truten nu. Jag kommer att älskar att se gnället i Chelskis forum nu.
Skönt att pengar inte kan köpa allt såååå skööönt. Köpelaget åkte ut på ett skitmål. det gör det så extra skönt.
Barcelona Tompa
2005-05-28 09:58
barca85 och Nemo:
Helt riktigt, Barca köper inte superspelare för sanslösa belopp som närmar sig 30 strecket. Listan på spelare som BLIVIT superstjärnor i Barcelona kan göras mycket lång.
Barcelona Lamiah
2005-05-27 18:19
Håller med..han är en va vrldens bästa på sin position men jag är skeptisk till den summan =/
Barcelona Tompa
2005-05-28 09:58
barca85 och Nemo:
Helt riktigt, Barca köper inte superspelare för sanslösa belopp som närmar sig 30 strecket. Listan på spelare som BLIVIT superstjärnor i Barcelona kan göras mycket lång.
Barcelona Kharles_Laporta
2005-05-28 10:50
Det finns ett ordspråk;

"I Madrid köper man galacticos, I Barcelona skapar man dom."
Barcelona Brankt
2005-04-27 13:43
Jag är i allra högsta grad ett Barça-fan. Jag var till och med nere i Barcelona och såg Matchen mot Getage (2-0). Jag älskar Barça över allt annat, MEN jag hatar Deco, punkt slut.

Jag har sett nästan alla matcher den här säsongen och Deco har inte varit bra i någon av dem.

Till sist vill jag bara säga att jag tittar på minst 5 matcher i veckan, så jag vet nog vad jag pratar om...
Annons: