/spanien/barcelona/forum/26787.aspx/spanien/barcelona/forum/26787.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona juanito
2004-07-01 13:15
Rivaldo: Luis Garcia gick till Atletico Madrid men Barça såg till att han fick en återköpsklausul på runt fem miljoner Euro. Den utnyttjades förra säsongen. Att han skulle varit utlånad stämmer alltså inte..

Kul om Corradi och Fiore är klara för Valencia. Det innebär ju att vi slipper se dom i Barça.
Barcelona Ronaldiniho-Puyol
2005-03-12 20:48
Forza Barca
Barcelona the_dog
2005-03-12 21:28
faaan kan xavi sluta spela dåligt
Barcelona Izquierda
2004-06-29 19:14
Rivald0//
Har du sett en enda av Hollands matcher i detta EM? Gio är sämst på plan i match efter match. Det skulle vara MYCKET intressant att se hans statistik i en-mot-en-situationer.
Mot Sverige blev det direkt pinsamt när Strömberg gång på gång sa "Vi borde spela oss fram på vår högerkant mycket oftare, nu har Bronckhorst tappat position igen, han ligger allt som oftast fel"
Barcelona - Xaviii -
2005-03-12 20:45
Måååååååååååååååååååål, Guily
Barcelona ZonD
2004-07-10 20:04
Det känns som att det är dags att tala om för folk härinne att Fabiano INTE är klar för Barca!
Real Madrid Arjen Robben
2005-03-12 21:03
bubbe// Han har väl filmat till sig hälften.
Barcelona juanito
2004-06-29 17:12
En till anfallare är ett måste tycker jag. Sergio Garcia ska ju lånas ut och ska klubben klara sig hyfsat i både CL och ligan så krävs mer än Henke och Saviola. Skulle gärna se Eto'o. Det är lite orättvist att jämföra honom med Saviola. Tycker liksom Andresinho att han har bättre fysik (180 cm och 75 kg till skillnad från Saviolas 168 cm och 60 kg) och han är ju den där rörliga typen som Rijkaard sägs söka efter.
Barcelona JAG
2004-06-29 17:43
Vad är det jag läser för nåt? Folk vill inte ha en anfallare numera! Henke har kommit och alla är nöjda och glada. Behöver jag ens påminna om den gångna säsongen, även säsongen innan då vi hade så jävla svårt att att göra mål. Det är anfallare som gör mål, inte mittbackar. Gör vi inga mål så vinner man inte. Men lungt, En "9" kommer att komma. Det är och har varit högsta prioritet inför kommande säsong.

"Eto´o skulle pasa utmärkt för barca bra teknik snabb,stark,explosiv och målfarlig.det är en sån spelare som skulle komplementera ronaldinho och resten av laget"

Håller med till 100%! För mig är det allt Saviola inte har.
RAUL 4EVER
2004-06-29 14:23
Ni kan vara ärliga ni hade ju tyckt att Marcus Allbäck varit ett bra köp :(
Barcelona Zlaatan Selmanovic
2004-06-30 14:29
Alltså allt snack om en anfallare till. Det borde inte vara så mkt snack. Zlatan är den rätta för Barca. Han, Henke, Ron bakom dem två. UNDERBART JU!!! ZLATAN #9
Real Madrid Ike
2004-06-29 15:21
Izquierda:
Du och jag tänker nästan alltid rätt lika. :)

Tyckte dock att man borde köpa Fabiano istället för Deco/ballack, och lånat ut han till sevilla som delbetalning på Baptista som man använder som defensiv innermittfältare. Nästa år får man tillbaka Fabiano och kan köra Fabiano Saviola Kombo, och har för hoppningsvis Davids, Baptista som 2 deffensiva mittfältare.
Så fort man har ekonomin att ersätta VBH med en BRA vänsterback så ska det ske.
Våran svagaste position enligt mig och nog dom flesta andra.

stannar Davids så skulle min personliga absoluta prio nästan vara att köpa in Zambrotta.
Går nog inte att förbättre laget mer i ett spelar köp, än att byta ut VBH mot Zambrotta.
Sen får det nästan kosta vad det vill.

Davids Motta, Saviola Henke. Inget direkt akut att man måste förbättra.
VBH däremot är en annan histora... :)
Real Madrid Dani
2004-06-29 20:35
En kokt m bröd!
Jag har svårt att se att Henke ska ta de där sista stegen till en världsstjärna (utom i sverige - särskilt tv4 - där han höjs till skyarna efter två straffmål mot lag som St Johnstone. Lite skillnad mot Ayala/Marchena...)

Jag ser inte Henke som en striker (snarare Raul- än Vieri-typen), utan som en forward som tar ett stort defensivt ansvar, är lojal och sätter laget i första rummet. Har svårt att se fler än 15 spelmål i ligan för honom, om han spelar mycket (vilket jag inte hoppas på - Saviola är en bättre spelare!)

Men har jag fel i mitt resonemang, kommer jag inte att klaga =)

Jag tycker också att en defensiv mittfältare (förutsatt att divan Davids försvinner, vilket jag hoppas - mas que un club, ni vet) är av högsta prioritet.

Annars skulle jag mer än gärna se en mittback av världsklass - tycker inte att Oleguer och Marquez riktigt håller. Betänk även att de måste hjälpa till att täcka upp för säkerhetsrisken van Bronkhorst...
Real Madrid Ike
2004-06-29 18:54
Frazzé:
jepp det hade han. Men hur mycket mer fick inte Eto spela? Tror inte Etoo hade gjort fler mål än Saviola om han varit i Saviolas situation.

Jag förväntar mig inte mycket mer av en anfallare än vad Saviola presterade när han väl fick förtroendet och lite själv förtroende.
Jag tror även att han kommer bli mycket bättre och göra många fler mål om han får förtroendet en hel säsong.

Saviola som 9á! =)
Barcelona Dani
2004-06-29 20:35
En kokt m bröd!
Jag har svårt att se att Henke ska ta de där sista stegen till en världsstjärna (utom i sverige - särskilt tv4 - där han höjs till skyarna efter två straffmål mot lag som St Johnstone. Lite skillnad mot Ayala/Marchena...)

Jag ser inte Henke som en striker (snarare Raul- än Vieri-typen), utan som en forward som tar ett stort defensivt ansvar, är lojal och sätter laget i första rummet. Har svårt att se fler än 15 spelmål i ligan för honom, om han spelar mycket (vilket jag inte hoppas på - Saviola är en bättre spelare!)

Men har jag fel i mitt resonemang, kommer jag inte att klaga =)

Jag tycker också att en defensiv mittfältare (förutsatt att divan Davids försvinner, vilket jag hoppas - mas que un club, ni vet) är av högsta prioritet.

Annars skulle jag mer än gärna se en mittback av världsklass - tycker inte att Oleguer och Marquez riktigt håller. Betänk även att de måste hjälpa till att täcka upp för säkerhetsrisken van Bronkhorst...
Barcelona juanito
2004-06-29 12:31
Suck.. enligt italiensk media så har Barça erbjudit Saviola för att få Alvaro Recoba. Hoppas verkligen att det bara är ett elakt rykte.
Barcelona Kim
2004-06-29 16:43

Eto´o skulle pasa utmärkt för barca bra teknik snabb,stark,explosiv och målfarlig.det är en sån spelare som skulle komplementera ronaldinho och resten av laget.

Det låter som Saviola. Jag tycker definitivt att det bästa vore att avvakta med en ny toppforward till nästa sommar. Saviola och Henke lär klara detta bra tillsammans. Kan man sen strunta i att slänga ut Sergio så har man tre anfallare av klass.
Barcelona Xavi
2004-06-29 12:06
ellet//

Vilken nyhet!!
Barcelona Frazzé
2004-06-29 16:49
Hur många mål tror ni att Larsson gör nu när han kommer till en RIKTIG liga? jag tror 15 mål om han får spela mycket
Barcelona Kim
2004-06-29 17:59
Hur kan man ens påstå att Saviola inte har bra teknik, är snabb, explosiv och målfarlig? Det som några säkert skulle invända mot är att han inte är stark. Enligt mig besitter han en ganska bra styrka för att ha en sån liten kropp även om han naturligtvis inte går att jämföra med Vieri eller Nistelrooy rent styrkemässigt.
Spinbad
2004-06-29 12:35
Juanito:
Om den affären blir av är vår ledning fan efterbliven. Dock känns det helt orimligt att de skulle göra så, hithills är jag faktiskt i stort sett nöjd med Laporta & co.
Barcelona Izquierda
2004-06-30 07:35
JAG//

"Om man tittar på andra storlag runt om i Europa så har de minst 2-3 anfallare av världsklass annars hade de inte varit där de är, utan där Barça har vart senaste 3-4 år."

Om man tittar på andra storlag runt om i Europa så har de också defensiva mittfältare av världsklass. Vi kan ju lägga dyra pengar på Eto'o och sen se honom stå och titta på när våra undermåliga pivotes förgäves försöker få tag i bollen. Jag vill inte lyfta Davids till skyarna i onödan, men minns hur det såg ut innan han kom och styrde upp vårt defensiva mittfält!
Ska vi bli ett topplag att räkna med måste vi förstärka med riktiga klasspelare, och då har vi inte råd att förstärka på alla positioner samtidigt.
Jag ser hellre den mest formstarka av Saviola och Henke på topp i ett år, med ett starkt defensivt mittfält, än Eto'o på topp med Gerard och Motta på mitten.
Barcelona Xaviola
2004-07-10 18:29
Belletti//

Det är nya regler iår om antalet spelare utan EU-pass. Man får ha två st i startelvan och en på bänken.

Sedan hoppas jag verkligen dom inte köper Sylvinho även om dom får han billigt. Ja tycker att Gio är bättre än Sylvinho.Har Sylvinho ens EU-pass?

Så här hoppas jag att Barca spelar nästa säsong:
Valdés
Belletti Puyol Oleguer Gio
Xavi Motta
Giuly Deco Ronnie
Saviola

Barcelona Belletti
2004-07-10 19:49
Forza//
Henke var också grym i Celtic, men tror du han kan vara lika bra i La Liga?
Barcelona Zoran
2004-07-10 20:11
aL//

LOL, Maldini (och vissa andra) är ett underbart undantag. Han platsar fortfarande i vilken klubb som helst!
Barcelona Tomasz
2004-06-27 19:51

Sorgligt om det är sant att vi köpt Deco. 10 Milj euros + Quaresma (som kostade Barcelona 6-7 Milj) är ingen bra deal. Skulle vara katastrof om vi la ut så mkt pengar på en spelartyp vi inte alls behöver. Har klubbledningen glömt bort att vi har Andrés Iniesta?? Jag är övertygad om att Andrés kommer överglänsa Deco rejält om ett par år, bara han matchas rätt.

Om det nu är så att vi köpt Deco hoppas jag verkligen det finns en baktanke. Bayern München var/är intresserade av Deco, antagligen för att ersätta Ballack. Tyskarna får Deco, vi Ballack, då är allt frid och fröjd igen!

Barcelona BARCA BLOD
2004-07-10 18:28
izq. min elva betyder inte att reijkard tänker det samma. det var i stort sett vad jag vill se. älskar ofensiv fotboll och det var nog därför jag börja heja på barcelona, när jag tog upp tre backs linje syfta jag absolut inte på vangals tid, för den tiden har jag raderat bort från minet. det var långt innan jag menade.
perry
2004-07-10 15:12
Spana in länktipset
Barcelona B_a_r_c_a
2004-06-30 01:25
Om man ska satsa på nån anfallare så är det bästa altenativet Gilardino, absolut en av de bästa anfallarna i Europa och skulle vara en riktig 9a i laget. Om man ska betala minst 150 miljoner för Etoo eller Baptista så kan man lika gärna köpa Gilardino för lite mer som är 21 år.
Barcelona Andresinho
2004-06-29 19:28
Som jag ser det hela är saviola en grym forward som har fått anpassa sig till olika tränare och spel system men han behöver bra spelare i sin nivå brevid och att han har aldrig haft förtroende av tränarna betyder att inte fått ut det bästa av sig själv och barca behöver hård konkurens om positionerna especielt forwarderna ,så jag säger att samuel Eto´o behövs för att henke och saviola får det tufft att ta sin plats och man behöver fler forwards i ett lag som barcelona det räker inte med tre skulle köpa Eto´o och även behålla sergio garcia.
Annons: