/spanien/barcelona/forum/26785.aspx/spanien/barcelona/forum/26785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2005-05-10 10:04
Daniel el magnific:
Riquelme har haft en grym säsong i Villarel men ska vi ta tillbaka honom? Själv är jag synnerligen tveksam. Han fukade inte alls förra gången och kom på kant med många i truppen. Den spelare han närmast konkurrerar om en plats med skulle i händele av återkomst vara Dinho och det finns inte en chans i världen att han, trots en lysande säsong bänkar vår magiker från Brasilien.

Riquelme i sin tur skulle aldrig acceptera att bli bänkad. Den här säsongen verkar stämningen i truppen vara jättebra och det känns inte som någon bra idé att riskera den till kommande säsong
Barcelona Tompa
2005-05-10 10:04
Daniel el magnific:
Riquelme har haft en grym säsong i Villarel men ska vi ta tillbaka honom? Själv är jag synnerligen tveksam. Han fukade inte alls förra gången och kom på kant med många i truppen. Den spelare han närmast konkurrerar om en plats med skulle i händele av återkomst vara Dinho och det finns inte en chans i världen att han, trots en lysande säsong bänkar vår magiker från Brasilien.

Riquelme i sin tur skulle aldrig acceptera att bli bänkad. Den här säsongen verkar stämningen i truppen vara jättebra och det känns inte som någon bra idé att riskera den till kommande säsong
Barcelona Lucho
2005-05-09 21:32
Kharles:

Visst, Rijkaard är konservativ men å andra sidan har han visat att han kan tänka sig att flytta runt Marquez.

Angående Milito så är det ju ett faktum att han inte hade några större problem att anpassa sig i Zaragoza. Det var ju snarare tvärtom. Det finns ju en anledning till att Barça ville värva honom redan efter hans debutsäsong. Jag tror att Milito tillsammans med Marquez skulle kunna bilda ett riktigt vasst mittbackspar. Dom har i alla fall förutsättningarna. Lägg sedan till Asier del Horno på vänsterkanten och just Puyol på högerkanten och du har ett världsförsvar ;-)
Barcelona maximilliano_iniesta
2005-05-08 12:45
Ämne: Men det är ju sant r....
Ronaldo luiz nazario de lima ///
vem e du?? real fans elr
Barcelona Ham$inHo11
2005-05-09 22:54
Han är så kunnig Härenstam. Bara han kundé snacka som komentator i 4+. men men ska vara nöjd att dom sänder spanska ligan.=)=)

men mitt världslaget (IÅR)

-----Eto'o----------Ronaldo-----
----------Ronaldinho------------
--------------------------------
------------Lampard-------------
------Gerrard-----Makélélé------
Zambrotta-----------------------
---------Thuram--Terry-Puyol----
--------------Dida--------------

Ronaldo: Han visar år efter år att han är Världens bästa anfallare, Han har inte haft en bra sesong och desutom gjort 20 mål (de kommer säkert fler) förklarar saken.

Eto'o: Våran Kanske viktigaste spelare iår. Har utvecklas från en Bra spelare till en väldigt bra (bland dom bästa på den possitionen)

Ronaldinho: -INGEN KOMMENTAR-

Lampard: Chelseas viktigaste spelare iår men bland annat Terry och Makélélé, men frågan är om inte Lampard är den viktigaste.

Gerrard: Jag tror inte någon spelare är lika viktig för sitt lag som kapten Steven är. Väldigt bra spelare.

Makélélé: Också en Mycket viktig spelare, att han var viktig i Real har han visat sedan han lämnade dom, men som han spelat i chelsea är nog svaret på frågan varför Lampard har varit så domenant.

Zambrotta: Tycker han han inte någon hotar honom på den possitionen VÄLDIGT BRA offensiv vänsterback som är mycket bra deffensivt oxå. om vi ska sancka om Bellettis lungor vad har då Zambrotta för lungor?

Terry: Årets Back iår Tillsammans med Puyol. Väldigt bra på huvet stark och svår att möta. Gör också väldigt mycket mål.

Thuram: Den mest Kylige och Rutinerade backen av alla. Honom måste jag ha med tyckte jag för att få in lite lugn o ro i backlinjen (tror jag aldrig har sett Thuram ränsa nästan)

Puyol: Vissa tänker säkert varför jag lägger Kapten som högerback, men han är lite konstigt nog lite som mittback i min startelva. har nästan som tre backar och Zambrotta som är mkt offensiv. (nästan som milans backlinje med (Maldini)-Stam-Nesta och sen har vi Cafu som är vädigt offensiv). Men puyol är oxå given på den possitionen väldigt back som de flesta vet.

Dida: han är bland dom bästa men den bästa iår. Har räddat Milan i både kvart och semifinalerna i Cl. Lång och väldigt reflexsnabb målvakt.

Jag vet att Red har tagit med flera gånger att man inte ska ta med olika taktiker och så men jag tycker att det är lite kul med årets spelare på varje possition=)=)

FC BARCELONA
Barcelona Messí
2005-05-09 23:19
Ämne: Los Cules

Imorgon....
Förstår inte hur Härenstam kunde ta ut Cech, han spelade ju inte ens mot Charlton i helgen... tabbe av Härenstam!
Barcelona Messí
2005-05-27 19:36
Forca Blaugranas

Vi får hoppas att du håller vad du lovat. Jag vill dock fortfarande veta varför du anklagat mig för att vara Madridista.
Valencia _Ché_
2005-05-08 11:33
ikväll kommer vi utnyttja era svagheter!
Vicente kommer dansa beletti :)(ett uttryck från vårt forum)

Givetvis kommer ni styra spelet, precis som på camp nou, men vi kommer kontra in 2 bollar sen är ni körda!

TRO INTE ATT NI REDAN VUNNIT LIGAN! vi är MÄSTARNA!
Barcelona Daniel el magnific
2005-05-10 09:22
lite kul ändå att Cocu och Riquelme var med i veckans elva hos Härenstam.
samt fyra stycken Barcelona spelare som spelar här nu var med i elvan.

Föresten är det någon här som skulle vilja ha Riquelme tillbaka?
Barcelona bubbe
2005-05-09 22:58
Ämne: Los Cules

Imorgon....
Tror att det var Makaay som var den tredje spelaren i kedjan.
Barcelona - Xaviii -
2005-05-09 22:04
Såg nån Härenstams drömelva på Fotbollskväll, hela 3 fotbollsspelare från Barça Puyol, Ronaldinho och Eto'o.
Barcelona Maxi Lopez
2005-05-27 19:49
Jag var precis inne i Man.Utds officela hemsida och där står det att Barca är intresserade av Rio.

Jag vet inte ifall vi behöver honom vi har en stor back-up i mittbackslinjeln (Marquez,Edmilson och Navarro)
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-05-06 22:59
Läs länken så ser ni att länken inte kommer se ut som ni förväntat er. Barca har kommit fram till att det bara ska stå Beijing på tröjan opch inget annat. Den tröjan på bilden var fixad.!
Barcelona Maxi Lopez
2005-05-06 22:59
Ifall ni läser svt text-tv så står det att sponsringen är värd över 900 miljoner kr :)
Barcelona Kharles el Diño
2005-05-09 22:31
Los Cules

Imorgon;

16.55 Fotbollskväll R

Annars såg omgångens världslag ut så här;
Cech
Cannavaro-Terry-Puyol-Zambrotta
Riquelme-Cocu-Ronaldinho
Ronaldo-(glömt..)-Eto'o
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-05-06 22:47
Hoppas att den ser ut ungefär så som på den bilden, såg ju iaf inte jättehemskt ut.
Barcelona Tompa
2005-05-08 10:27
Nu har vi debatterat frågan om reklamen på tröjan rejält. Vad tror ni om kvällens drabbning på Mestalla? Jag tror på vinst med 2-1! Sedan torskar Real mot Sevilla nästa helg och guldet är klart!

VISCA BARCA!
Barcelona Tompa
2005-05-08 10:27
Nu har vi debatterat frågan om reklamen på tröjan rejält. Vad tror ni om kvällens drabbning på Mestalla? Jag tror på vinst med 2-1! Sedan torskar Real mot Sevilla nästa helg och guldet är klart!

VISCA BARCA!
Barcelona Gustaf
2005-05-06 19:11
Jag kan inte förstå hur alla tror att reklam på tröjan är ett måste för att hänga med i europatoppen. Det har gått bra i 105 år och det ska kunna gå i 105 till. För några år sedan var man tveksam men varför skaffa sponsor i år? Ekonomin går bättre och bättre, vi går mot ligatitel och vårt lag är näst intill perfekt.

Vad är det som säger att vi skulle bli så mycket bättre med sponsor? Titta på Inter och alla deras pengar de haft och leka med. Kan PSV och Liverpool gå så långt som de gjort kan vi tamejfan också göra det. Jag blir orolig inför framtiden.

Tompa//
Om jag inte minns helt fel klubbadedets igenom för mer är ett år sedan av medlemmarna att Laporta hade fria händer när det gäller reklamen.
Barcelona 24_Iniesta
2005-05-06 19:39
Förmodligen så kommer sponsringen att innebära kanske det dubbla antalet miljoner i klubbkassan gämfört med det vi får för själva loggan på bröstet.
Intresset i Kina kommer nog att öka och med tanke på deras invånarantal så kan det bli en hel del sköna miljoner. Sen så har vi ju inteckterna från turnéer och träningsläger m m.
Jag vet att det kanske kan innebära en ny "Ronaldinho" varje säsong men jag har ändå svårt att smälta det.
En 105års lång tradition spräcks och vi har ju klarat oss alldeles utmärkt hittills...
Varför skulle vi inte klara oss även i fortsättningen?
Nu är jag inte speciellt insatt i klubbens ekonomi men av det jag vet så är den på väg att stabiliseras. Jag ser med blandade känslor fram emot att få se hur tröjan kommer att se ut nästa säsong.
Reklam brukar göra sig sämre på randiga tröjor...

Visca el barca
Barcelona Forca Blaugranas
2005-05-27 19:40
Messí:

Jag står fortfarande för den saken. Jag anser att du är en Madridista då du berömmer det laget och anser att de är rikare än oss. Sånt kan jag inte tåla att höra. Det svider.
Barcelona Més que un club, una manera de viure
2005-05-06 18:48
faaaaaan, fattar inte VARFÖR, okey, vi kommer få in massa stålar och bli glada i några år, men sen då...som någon tidigare skrev "mycket vill ha mer" Barca borde kunna "lära" sig att utvecklas utan att smutsa ner sin tröja!!!, att reklamen kommer att generera stålar hade vi kunnat avstå ifrån tycker jag, avlägg då istället ett stjärnköp per år!!! Folk skriver att vi MÅSTE göra så här för att bli lika bra som Chelsea, Man U och Arsenal, men ivarjefall jag tycker att vi är och ska ha målsättning att va BÄTTRE. Vi ska lyckas vinna Ch L. utan massa reklamintäckter annars om vi vinner ett år eller två, är vi lika bra som t.ex. Milan, men jag tycker Barca står för något speciellt den reklamfria tröjan var en del i det. Vi ska kunns lyckas bli bäst i Europa uta dessa smutsiga pengar!!!Äveen om pengarna kanske underlättar inom den närmaste framtiden, så tar jag hellre 10 mittenplaceringar i rad för att Barca ska förbli Barca och utvecklas på dess vilkor. Satsa hellre på unga Katalaner, Klubbens hjärta är viktigare än titlar i våran klubb. Vi är ju mer än en klubb.

Faaaaaaaaaaaaaan
Barcelona Tompa
2005-05-06 19:08
Més que un club, una manera de viure:
Jag är visserligen inte katalan och kan förmodligen aldrig få samma känslor till klubben som en infödd katalan har.

Likväl är jag inte alls glad över det här med tröjsponsorn, hade helst velat slippa den. Men jag tror faktiskt inte du (när det kommer till kritan) att du är beredd att ta 10 mittenplaceringar 10 år i rad hellre än reklamen.

Sen kan man tycka vad man vill om valet av reklam. Personligen tycker jag inte det är något jättelyckat val precis. Och än en gång, jag UTGÅR från att Laporta anser det nödvändigt för att få in tillräckligt med stålar. Om det bara handlar om att redan fylla på en proppfull kassakista så är det djupt beklagligt.

Vad säger foiket i Katalonien själva då? Ett så här stort steg måste Laporta ändå ha förankrat väl i klubben
Barcelona Tompa
2005-05-06 19:08
Més que un club, una manera de viure:
Jag är visserligen inte katalan och kan förmodligen aldrig få samma känslor till klubben som en infödd katalan har.

Likväl är jag inte alls glad över det här med tröjsponsorn, hade helst velat slippa den. Men jag tror faktiskt inte du (när det kommer till kritan) att du är beredd att ta 10 mittenplaceringar 10 år i rad hellre än reklamen.

Sen kan man tycka vad man vill om valet av reklam. Personligen tycker jag inte det är något jättelyckat val precis. Och än en gång, jag UTGÅR från att Laporta anser det nödvändigt för att få in tillräckligt med stålar. Om det bara handlar om att redan fylla på en proppfull kassakista så är det djupt beklagligt.

Vad säger foiket i Katalonien själva då? Ett så här stort steg måste Laporta ändå ha förankrat väl i klubben
Barcelona Daniel el magnific
2005-05-08 08:05
Ronaldo och så vidare:

Menar du alvar?
Real Madrid Ike
2005-05-06 19:17
hehe ser att folk har skrivit om, Ali Karimi.
Kommer ihåg att jag sa åt folk att kolla in honom för över 1 år sen...

Den killen är något helt otrlig på dribbla och ta sig fram genom försvarare.
Ett problem med honom dock, är att han inte är specielt jämn.
Men när han är het, finns det inte många som dribblar bättre än honom.(efektiv dribblingar, ta sig förbi motståndare). Han har en kanon till fot, och ett hyffsat sikte på den.
Vore verkligen en perfekt rotations spelare i barca.
Vi får se hur det går för honom i bayern munchen.

Jag tar inte heldre emot 10 mitt placeringar i rad, visst heldre ingen reklam på tröjjan, men hjälper det klubben att förbättras, om det står bejing på tröjjan så är inte jag emot det...

Anledningen för att det blev Bejing är nog inte bara 19 miljoner euro /år. Det kommer bli en enorm ökning av barca fans i china då troligtvis.
En stor ökning av fans betyder en hel del djävla mycket mer pengar i kassan, så det blir nog inte bara 19miljoner/år som reklam på tröjan kommer innebära.
Barcelona Joan Laporta
2005-05-08 11:01
ROWEN_89 eru dum lr?

1 mål och det var i champions leauge! Maxi 1 (1) = 1 mål totalt och det var i CL
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-05-06 23:00
rättning på länken...
Barcelona VISCA BARCA!!!
2005-05-06 18:08
jag blir så jäkla arg på Barças ledning, att de förstår vår tröja! jag blir så AAAARG!!
Barcelona little_x
2005-05-06 15:33
är någon avstängd i barcelona mot valencia?
Annons: