/spanien/barcelona/forum/26784.aspx/spanien/barcelona/forum/26784.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol_21
2005-03-19 21:03
Snart startar matchen =))
Bäst att ladda låtarna som får en i Ronaldinho humör= Tribalistas - Ja sei namorar
Yandel- Say Jo...o sist men inte minst Magic system - 1er gauo

Ladda dessa grabbar så garanterar jag ett ronaldinho smile på en o alla =)))

Visca el Barcelona
Barcelona Aubri
2005-03-18 17:23
Så var det dags igen "lördag"

Tror att 1 p, vore dröm scenario att ta på borta mot Depo. Förlust skapar bara oro inför den kommande tuffa hemma matchen mot Betis.

1p mot Depo
3p mot Betis
1p Real Madrid..

Barcelona Kharlos_Davidou
2004-09-19 01:44
Kan DU spanska?

http://www.elmundodeportivo.es/20040918/NOTICIA174106638.html
Real Madrid Max
2004-09-08 08:24
Det är klart att titlar, och framför allt avgörande insatser i viktiga matcher, spelar in när man delar ut Guldbollen. Och att det bör göra det. Med tanke på att det inte finns någon given kandidat bland de lag som vunnit internationella titlar är säkert Ronaldinho med i resonemanget. Tror att han främst slåss mot Henry, även om fransmannen sög i EM. Totti spottade bort sin chans. Deco är en outsider, mer på meriter än på faktiskt spel. Var Gabriel får idén att Etoo skulle vara aktuell ifrån begriper inte jag.
BigBadOla
2005-03-19 23:46
maxi
OK tackar
Visste inte om det blev extra påföljd pga det röda
Barcelona barca85
2005-03-19 23:35
Fan va skönt! Nej orkar inte skriva mer sov så gott!
Real Madrid R.Carlos #3
2004-09-10 19:01
julio baptista kommer att näta på er på lördag hahahaha
Barcelona F.C Barcelona
2004-09-18 23:31
RilleReal//

Om Barca vinner tre titlar på dom närmaste och tre säsongerna och Real vinner 0 titlar, ska du peka på CL 02 då eller? med tanke på dagens resultat för Real ser det ju inte så lovande ut.
Barcelona Couture
2004-09-10 17:38
Ronaldinho_barca där har du målet.

Barcelona Gabriel
2004-09-07 23:30
Inlägg 2*

Jag läste precis på SPORT att Barcelona ska ha betalat 27 Miljoner Euro för Etoó. Uppgifterna ska ha kommit från F.Perez, och det sista jag kom ihåg av den affären var att vi betalade ca 22 Mille för Etoó. Det låter lite "wicked" för mig. Vilka uppgifter ska man egentligen våga lita på.

En diskution som man skulle kunna deskutera är om vem som kommer att få priset som världens bästa spelare. För första gången på länge så har vi alltså tre kandidater och dessutom starka sådana till detta, Ronaldinho-Deco och Etoo. Visst så har detta kanske inte så mycket att göra med själva laget Barca(?), eller. För mig så har det iallafall det då vi vinner så mycket prestige som vi redan håller på att samla in ifall exempelvis Ronaldinho vinner. Det är viktigt för Barcelona att suga åt sig så mycket prestige somd et bara går för vi har tappat en hel del på dom sista 5 åren. Frågar ni mig känns det som att Laporta och Rosell är på väg att dra oss rakt upp till toppen även inom detta.
Själv så tycker jag att det enda självklara vore att ge detta priset till Ronaldinho, inte på grund av att han är Barca-spelare utan att jag tycker att han förtjänar den eftersom han rent ut sagt är den bästa spelaren i världen just nu på grund av at han gör saker som ingen annan spelare har förmågan eller kapaciteten att göra. Och det är precis det som det går ut på, vilken kapacitet man har som spelare. Vad man har vunnit har inte med saken att göra enligt mig. Jag tycker att om man ser tydligt att en spelare lyser starkare än alla andra stjärnor så ser man det och då är det något specielt med den stjärnan. Visst kan man diskutera det hela genom att säga att en spelare som "lyser" starkare än alla andra borde då dra nytta av det till sitt lags fördelar, men i Ronaldinhos fall så går det inte att ta emot honom eftersom Barcelona var så beroende av honom förra året och ändå lyckades oerhört bra med att dra oss till toppen igen(Davids hade nog en stor del av det hela också), dessutom är Ronaldinho såpass ung och har bara spelat en säsong i Barcelona så jag är tvärsäker på att han kommer att "dra nytta av sin talang till att få oss att vinna titlar".Alla här vet att Ronaldinho är en mer "speciell" spelare än Deco, och "bättre" men bara för att Deco har vunnit mer titlar än Ronaldinho så borde väll inte han vinna priset som "världens bästa spelare". Det priset betyder iaf för mig" den som är bäst på att spela fotboll, och inte den som vunnit mest saker".
Barcelona ZonD
2004-09-07 22:17
Jag hörde förresten att Laporta var en av G14 medlemmerna som jobbade på ett nytt schema förslag. Det handlade om landslagsmatcherna och under vilka tidpunkter de skulle spelas. Är de någon som har mer information om detta?
Barcelona Puyolinho
2004-09-10 15:19
Hoppas på denna uppställning!

------------Valdes-------------

Belletti-Puyol-Marquez-Sylvinho

----------Iniesta--Motta-------

---------------Xavi------------

Giuly-------Etóo----Ronaldinho

Jag litar inte på Deco lika mykke som på Iniesta Enligt mig är Iniesta redan Av Världsklass!

HOPPAS att Ronaldinho gör ett likadant mål som mot tyskland !Underbart mål !
Barca_BEST_Deco
2004-09-10 18:47
Rijkaard borde inte låta han stå över för han e ju viktig för varje match han kan ju inte spara han till Champions League matchen om han nu gör det :S men det bror på, om barca leker ska de byta ut honom tidigt....
arman
2004-09-08 09:33
zond: känns som om man var tebax i skolan igen!! där lärare kom mellan två som tjaffsade!! hahaha
Barcelona Gabriel
2004-09-07 23:28
Inlägg 1*

Arman

Kompis softa, jag är säker på att Zond inte ville få dig att känna dig dum. Det finns ingen som hällst anledning till att gå hårt på varandra här inne när vi alla känner samma kärlek för samma lag. Tycker det är helt onödigt att kommentera ur sig negativa saker till andra personer framför allt när vi alla drar åt samma håll.

Håller med om att det inte är som förr här. Jag måste faktiskt själv erkänna att jag också dragit ner oerhört mycket på mitt skrivande, och skriver inte alls så mycket som jag brukade göra. Det beror mestadels på grund av att jag har så mycket annat att tänka på men det är inte viktigt att ta upp här. Som Izquierda och Alx nämnde så tror även jag och hoppas att ökandet av inlägg kommer när vi närmar oss Sevilla-matchen, som sagt det är inte så lätt att komma på något man ska skriva om. Men jag ska ändå göra ett försök.
Barcelona CruzitoZ
2004-09-10 18:19
det här matchen e väll edmilson sista match straff som han har eller har jag fel?
skulle nå¨gon säga om jag har rätt elle fel för jag e inte säker?=(
tack
Barcelona Edmilson
2004-09-10 18:19
Henke får spela isället för Eto'o.Eto'o spelade bättre iförra matchen så han borde fått spela från start
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-09-10 17:19
kan nan säga vart man kan se malet ronaldinho gjorde mot Tyskland SNÄLLA !
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-09-09 22:44
IKE//

Vad är det för match imorgon, nåt jag har missat elelr menar du matchen på Lördag?
Barcelona Belletti
2004-09-10 17:38
Rijkard kanske kommer att låta Ronaldinho stå över matchen imorgon! Se länken.
Barcelona ZonD
2004-09-09 21:37
NonD: Skulle det där föreställa en dålig piratkopia på mitt nick eller ? ;)
Real Betis Herbsman
2004-09-09 17:27
Betis vs Espanyol!
Barcelon vs dom onämnbara!

Törs man hoppas att det blir 1-1 städerna emellan?
Viktigt såklart att los verdiblancos tar tre poäng i första hemmamatchen, men minst lika viktigt är det att ni vinner och förnedrar det andra skitlaget från vårt vackra Sevilla.

Tack på förhand.
Barcelona Tompa
2004-09-08 10:39
Ronaldinho är i mina ögon världens bäste spelare sen om han får pris som det i år är en annan "femma" Dessa utmärkelser tenderar ju mer att att gå till spelare som vinner titlar utan att nödvändigtvis prestera bländande spel sett över en hel säsong. Om Zidane skulle vara aktuell för priset i år igen (han har utan tvivel gjort sig förtjänt av det flera gånger tidigare) så är det enbart på gamla meriter. Under 2004 har Zizou hitills inte presterat någonting som gör honom förtjänt av utmärkelsen som "världens bäste"
Barcelona Tompa
2004-09-08 10:39
Ronaldinho är i mina ögon världens bäste spelare sen om han får pris som det i år är en annan "femma" Dessa utmärkelser tenderar ju mer att att gå till spelare som vinner titlar utan att nödvändigtvis prestera bländande spel sett över en hel säsong. Om Zidane skulle vara aktuell för priset i år igen (han har utan tvivel gjort sig förtjänt av det flera gånger tidigare) så är det enbart på gamla meriter. Under 2004 har Zizou hitills inte presterat någonting som gör honom förtjänt av utmärkelsen som "världens bäste"
Barcelona Alx
2004-09-07 21:27
Edmilson: Riquelme lånades ut till Villarreal under två säsonger. Han kommer att bli en belastning igen först om ett år.
Kid Congo Powers
2004-09-15 19:03
Xavi är inte underskattad, inte av mig i alla fall. Tycker han är en av lagets absolut viktigaste spelare, tillsammans med Puyol och Ronnie. Igår spelade han dock stundtals långt under sin kapacitet.

Saviola är bättre och yngre än Eto'o. Känns som att vi borde satsat på Javier istället för att köpa in "den svarta pärlan". Men vi får hoppas att Eto'o bevisar att jag har fel. Som det ser ut nu bör det dock definitivt vara Henke som startar nästa match.
arman
2004-09-07 23:05
jag frågade med tanke på att r. madrid redaktion skrev lite om madrids budget... tycker inte att det är en dum fråga!! oo om du inte kan svaret.. så behöver du nog inte säga någonting! fjant
Barcelona Alx
2004-09-07 21:26
Jag tror liksom Jocke att aktiviteten kommer att stiga ju närmare Sevilla-matchen vi kommer. Dessutom finns det inte så mkt att skriva om just nu. Säsongen började med ett uppehåll. Det är inte nogon vits att spekulera om nyförvärv och inte heller kan man diskutera hur det går i ligan. Visst, man skulle kunna spy galla över att vi saknar en yttermittfältare osv, men vem orkar? Bevisligen ingen :).
arman
2004-09-07 21:58
Hur ser barcas budget ut?? inkomst/utgifter?? vet någon??
Barcelona Blaugrana_1899
2004-09-10 09:48
Barça - Sevilla nu imorgon lördag och celtic - Barca på tisdag, dom visar den cl matchen på ztv :) haha.. lite ovant att se cl på ztv men men bra eftersom dom flesta har kanlen... Forca Barca !
Annons: