/spanien/barcelona/forum/26782.aspx/spanien/barcelona/forum/26782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Sir. Smokealot
2005-04-25 20:13
Beautiful_ Barça:

Tror du inte att Rijkaard vet mera om vem som är bättre mellan "Calvano" och Oleguer ? Om Calvano varit bättre hade han nog varit självklar.. Är ju inte speciellt ung heller 23 iallafall, inte ens hört talas som han...

Tevez köptes till Corinthians på ett "smutsigt" sätt verkar det som, nån invest firma la in flera miljoner i köpet och klubben vägrar redovisa vars dom fått pengarna ifrån, riktigt skumt det dära.. Tror Roman är inblandad tyvärr, han är faktiskt mkt intressant annars.. Och vars har du tänkt att spela med Diego ? ta Xavi eller Decos plats ? nej tack.. Barca har slutat värva för att värva hoppas jag :)
Barcelona Giuly!
2005-05-01 20:52
MESSI 2-0!!!! 17 ÅR!!!
Barcelona Nemo
2005-05-24 21:21
Torres till Barcelona?

Saftiga nyheter. Våran spelarstatus höjs och äntligen en spansk lovande spelare. (lägg till Iniesta också). Och vi måste nog byta formation. 4-3-3 med Eto'o på kanten funkar inte. Där kommer vi tappa mycket boll. En diamant, med Bommel som balansspelare. Xavi - Deco tar hand om mittfältet. Vilken tryck det kommer vara. Och anfallet med Torres och Eto'o. Ronaldinho i sin "vanliga" position. Jag tycker faktiskt inte att försvaret borde ändras. Ta ut Gio, Oleguer där. Han skadar nog mindre om han spelar på kanten. Puyol och Edmilson eller Marquez.

Lite synd att killar som Iniesta inte kommer få sitt break. Han jag tror väldigt mycket på att han kommer bli bäst i världen!

Kom igen, Laporta!
Barcelona emma
2005-04-25 22:26
Brankt: Håller inte med dig på någon av punkterna, Deco är en del av det otroligt kreativa mittfältet, och han behövs där (han är väl nästan tyngst om man räknar bort pivoten? ;). Och den dagen då Barcelona köper Frank Lampard, ja... då går jag över till konstsim istället.
Barcelona Gabriel
2005-05-24 22:14
Patrik

Precis det jag menar. Jag ser det som helt orealistiskt att ändra spelsystem bara för att få in en spelare i laget. Spelarna måste anpassa sig till laget och inte tvärtom. Och jag har väldigt svårt att se Torres spela på någon av kanterna och att flytta på Eto'o vore som ett brott !

Visca el Barça !
Las Palmas culé hasta la muerte
2005-05-24 23:01
Kharles_Laporta

Tänkte bara bekräfta det ja sa igår om Casillas...Se länken, där snackar ju Casillas representant om att de inte ens har börjat förhandla om ett nytt kontrakt....
Barcelona Gabriel
2005-05-24 22:27
Jo självkart kanske Guily blir mer jämnare nästa år, men som du sa det är kanske. E det värt att riskera ? Att skifta mellan Esquerro och Guily låter väll inte så dumt ? E vi överens ;) ?
Att Henke kommer att hålla även nästa år tvekar jag inte heller på, men han börjar att åldras och det kan man inte undgå. Stjärnor e alltid bra att köpa in såklart så länge dom känner färgerna som alla nuvarande stjärnor i Barcelona. Men allt handlar om pengar du vet.

Visca el Barça !
Barcelona Gabriel
2005-05-24 22:12
VISCA BARCA!!!

Tycker du har fel, Esquerro e grymt bra dessutom spansk ! Henke börjar komma upp till åren, guily e bra men för ojämn, Maxi spelar inte på högerkanten som det nog e tänkt att Esquerro ska göra och dessutom pratas det om att Maxi kanske ska lånas ut till nästa säsong. Jag blir mer än glad om Esquerro kommer !

Visca el Barça !
Barcelona barcapimp
2005-04-27 12:15
Emma
Det är nog bäst att kalla Bronckhorst för Gio som de flesta här och sen då Van Bommel.Det blir lättastså.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-05-24 21:38
Ronaldinho - Eto´o - Torres

Drömmen kan bli sann..
Barcelona Forca Blaugranas
2005-05-25 19:29
Kan du inte ens försöka hålla en trevlig/saklig ton? //Redaktionen
Barcelona kubala
2005-05-24 22:25
Ämne: Jag tror inte "....
Torres är en spelare som älskar att bryta inåt från kanten, både från höger och vänster. Ett anfall där man disponerar spelare som Dinho, Torres, Eto´o, Ezquerro, Henke och Giuly ger tusentals möjligheter utan att ändra spelsystem.
Skulle man värva Torres så utesluter inte det att man förstärker backlinjen.
Nikedine
2005-04-25 20:36
Beautiful_ Barça:
Han menar nog Abramovich =)
Barcelona Daninho_7
2005-05-26 08:22
Btw, ska bli grymt att se Van Bommel i Barca! (free transfer dessutom som alla är väl medvetna om) ;D
2005-05-24 22:21
Satsa pengarna på Ferdinand! Det är det enda vi ska köpa.
2005-05-24 22:06
Ezquerro är onödigt att köpa! Vi kan köpa Henry istället!
Barcelona Gabriel
2005-05-24 21:21
Forca Blaugranas

Gaspart sågs alltid som Nuñez "högra hand" så det var ju tänkt att han skulle vara en bra efterträdare. Nuñez tog alltid in riktigt bra okända spelare till Barcelona som sedan blev legender och världstjärnor i klubben. Men det var mycket problem med honom ändå vi ska inte glömma att Ronaldo bla valde att lämna klubben för att han inte gillade hur styrelsen skötte laget. Nu kan man alltid fråga sig själv om man ska ta saker och ting vad han säger på allvar eftersom jag iaf alltid sett honom som en "kind of figo" dvs en "moneyplayer" fast jag kan ha fel, dock tror jag att det kan stämma. Nu vet jag inte va jag ger mig in på riktigt, det kan vara på hal is (eller va man säger) men jag tror även att Nuñez hade ett krig med en TV kanal i Spanien, vad det handlade om har jag ingen anning om. Men jag tror att Van Gaal lade sig i detta och blev därför sparkad i sin 3e säsong som tränare.

En sak e klar iaf, kortsagt kan jag garenterat säga att Nuñez var bättre president än Gaspart och det skulle förvåna mig om någon sa emot ?

Visca el Barça !
Barcelona VISCA BARCA!!!
2005-05-24 22:19
Gabriel,
Giuly kanske blir jämnare nästa år, man vet aldrig, jag tror mycket på honom.
Henke håller, han kommer hålla nästa år också, lovar! Han såelar inte från start bara för att Eto'o spelar på hans plats.. (innan skadan så klart)
jag tycker att man ska köpa stjärnor, inte "bara" bra spelare!
men det är klart, jag kan ju ha fel!
Visca Barça!
Barcelona Barça_best_forever
2005-04-27 12:12
Ämne: Vi kanske ska komma ....
Ja, det tycker jag med. När vi tänker på Van Bommel så skriver vi VB och när vi tänker på Van Bronckhorst så skriver vi Gio. Det skulle väl gå bra hehe ;-)...
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-04-25 22:00
Tevez skulle jag inte heller vilja ha i Barca.
Men i Juve kanske.
Ihop med Zlatan.
Tror dom skulle passa bra ihop.
Undrar bara vem Juve ska skaffa när nedved blir för gammal. Dom klarar sig ju inte utan honom. Deras fotboll sjunker till en helt annan nivå.
Barcelona Kharles el Diño
2005-04-25 22:54
Shyte, treble post.
Barcelona Gabriel
2005-05-24 22:08
Forca Blaugranas

Henry ? Njae i dont know really. En världsklasspelare e det självklart men jag undrar om han skulle känna färgerna i laget ? Det är rätt så viktigt för mig att spelarna gör ! Iaf, vi har inte råd med honom, vi la bud på honom för nån vecka sen utan resultat och då var det mkt pengar vi snackar om.

Visca el Barça !
Barcelona Gabriel
2005-05-24 22:06
Det var min pappa som fick mig att bli Barçafan, han tog an sig sin uppgift :D Jag menar, det kunde ju hänt något riktigt skrämmande ifall han inte gjorde det :P Vad som kunde hänt undgår jag att säga eftersom jag inte trivs med den tanken hehe. Jag blev Barçafan under säsongen 96/97 när Ronaldo spelade i laget :) hehe konstig anledning som din pappa hejdade på madrid i den matchen måste jag säga

Visca el Barça !
Barcelona Adaminho
2005-04-27 10:04
Det står på fcbarca.com att van bommel är klar för barca??
Barcelona Adaminho
2005-04-27 10:04
Det står på fcbarca.com att van bommel är klar för barca??
Barcelona barcapimp
2005-04-27 10:50
Nu när våra skadade spelare e tebax känns det inte som att vi behöver värva speciellt mycket.Det enda som jag ser som absolut nödvändigt är att värva en ny VB och en som kan konkurrera med Giuly på högerkanten.Kanske Ezquerro även kan spela på högerkanten,om han kommer.Laporta har ju lovat Luque att han skulle försöka värva honom efter säsongen så han kanske också är ett alternativ.Oleguer är en mycket lojal spelare och han bör vi behålla i truppen.Han kommer nog inte få så mycket speltid nästa säsong men han borde få spela mot dem sämre lagen så att man kan vila Puyol tex.En sak som känns väldigt positivt är att vi har 2 bra spelare på varje plats,tom 3 på vissa positioner inför nästa säsong.Det kanske är vår säsong 05/06 om bara Rijkaard kan rotera mer.Då kan vi på allvar utmana i CL,ligan och även ställa upp i spanska cupen med ett såkallat B-lag med spelare som Damia,Messi,Maxi,Oleguer,Iniesta mm.Inget dåligt B-lag.
Barcelona VISCA BARCA!!!
2005-05-24 22:09
Tack Messi men har vi inte tillräckligt med bredd? onödigt att betala lön för en som inte tillför något, Eto'o, Ronaldinho och Henke på topp, avbytare: Maxi, Messi och Giuly!! och om Barça köper Torres så är det än mer onödigt att betala lön för en som inte gör något.. men som sagt.. tack för svaret!

VISCA BARÇA!!!
Barcelona Puyolinho
2005-04-27 14:11
En spelare som jag verligen hoppas kommer är Andrés D'allesandro, Argentinaren gjorde ett stort intryck på mig under OS och Copá America..
Barcelona barca85
2005-04-25 21:44
Åh va irriterande dröjde typ nåt fel på forumet bli iaf fel när jag skulle gå in dom 3 första gångerna nu..

Ja de skulle vara kul o sse Tevez ute i nån bra europeisk klubb o se vad han går för..
Barcelona Rosell
2005-04-27 11:52
Jag tycker barca skulle göra ett riktigt kapp om man värvade denis velic från öster. han skulle kunna ta Decos eller xavis plats på mitten. dessutom har han inte varit odinarie i öster nu när serien dragit igång så det sklle nog itne vara några problem att få loss han

MVH Kulting
Annons: