/spanien/barcelona/forum/26774.aspx/spanien/barcelona/forum/26774.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona OrtiZ
2004-02-28 22:24
jools88b här:
http://www.barcelona.udp.pl/download/video/bre-bar/ronnigol.avi
Barcelona Barca_91
2004-03-01 17:00
Varenda gång det är röstning här på svenskafans om vem som var bäst mot Deportivo t.ex
Så är det nästan aldrig Puyol som får mest röster det är alltid Ronnie.
Jag säger inte att Ronnie är/var dålig men det är Puyol som håller ihop laget!
Utan Puyol läcker vi som ett såll.

Malaga-Barca?!
Barcelona juanito
2004-03-03 11:18
Vad är Rijkaard rädd för egentligen?? Det är hemmamatch, motståndet håller inte speciellt hög klass och man behöver inte ens vinna. Ändå ställer Rijkaard upp med samma startelva. Är inte detta ett ypperligt tillfälle att ge åtminstone någon av dom lovande spelarna speltid? Hade gärna sett att Iniesta ersatte Ronaldinho och att Quaresma gjorde detsamma med Luis Garcia. Inte för att dom varit dåliga utan snarare för att dom inte ska slitas ut. Sen hade det inte skadat om Gabri eller Oscar Lopez fick ta över ytterbackspositionerna. Och varför finns inte Sergio Garcia ens finns med på avbytarbänken?! Det faktum att det på bänken inte ens finns någon riktig anfallare gör mig än mer irriterad.
Deportivo ninho
2004-03-01 16:57
hej alla barcafans...grattis till segern även om den den var tursam...ni spelade mycket bra och det gjorde vi med, men det borde ha blivit ett annat resultat i matchen...knaske 4-4 eller vad säger ni? håll med om att det här var den bästa matchen i la liga hittils!
Mach1
2004-02-29 11:54
Figo:
"- Det var inget misstag att lämna Barcelona, varken på det sportsliga eller personliga planet, och jag skulle göra om samma sak i dag."

Mmm, en gång förrädare, ALLTID förrädare!!!!!
Real Madrid Ike
2004-04-18 23:12
Om jag vore Quaresma, eller Marquez skulle ja fan gå till ledningen och säga,att antigen skulle reijkaard gå eller jag.
Deportivo Ekholm
2004-02-28 21:28
Ni har en del sviter att försöka bryta imorgon.

Deportivo har hållit nollan 5 matcher irad.
Deportivo har inte förlorat i år ännu.

De senaste mötena på Riazor i La Coruña:
02/03 Deportivo-Barcelona 2-0
01/02 Deportivo-Barcelona 2-1
00/01 Deportivo-Barcelona 2-0
99/00 Deportivo-Barcelona 2-1
98/99 Deportivo-Barcelona 2-0
97/98 Deportivo-Barcelona 3-1

Det brukar bli många mål iaf!! Hoppas på det imorgon också.
Har ni några skador/avstängningar??
Real Madrid Siempre Zizou
2004-03-02 19:42

Grattis Barca till suverän och underhållande fotboll på senaste tiden! Vilken match mot Depor senast! Härligt att se på Xavi och Ronaldinho.

(OBS! Detta är ärligt menat. Huvudsaken är ju FOTBOLLEN. Inte rivaliteten mellan Madrid och Barca - åtminstone är det inte så för mig).
Real Madrid Siempre Zizou
2004-03-02 19:42

Grattis Barca till suverän och underhållande fotboll på senaste tiden! Vilken match mot Depor senast! Härligt att se på Xavi och Ronaldinho.

(OBS! Detta är ärligt menat. Huvudsaken är ju FOTBOLLEN. Inte rivaliteten mellan Madrid och Barca - åtminstone är det inte så för mig).
Real Madrid Ronaldo
2004-03-01 16:32
tack.o.bra gjort barca..

var kan man se målen??

lycka till i fortsättningen men tro inte att ni kommer 1-a för real har första "tjing" på den platsen..hehe :P
Barcelona jools88b
2004-02-28 22:20
nån som vet om man kan se ronaldinhos mål i matchen mot bröndby nånstans på nätet?
Barcelona Der Afro
2004-03-01 14:47
Dani// "Var det någon som såg [Van Bronckhorst] göra något rätt, det gjorde inte jag i alla fall."

Det var ju han som väggspelade Xavi fri så han kunde passa till 0-2.
Barcelona Der Afro
2004-03-01 14:47
Dani// "Var det någon som såg [Van Bronckhorst] göra något rätt, det gjorde inte jag i alla fall."

Det var ju han som väggspelade Xavi fri så han kunde passa till 0-2.
Barcelona Andreas
2004-03-05 14:28
Om nu Xabi Alonso verkligen är aktuell för Barcelona så hoppas jag verkligen att det är som ersättare till Cocu. Jag menar även de som verkligen gillar Cocu måste ju medge att han är mer eller mindre slut som artist.
Barcelona Andreas
2004-03-05 14:28
Om nu Xabi Alonso verkligen är aktuell för Barcelona så hoppas jag verkligen att det är som ersättare till Cocu. Jag menar även de som verkligen gillar Cocu måste ju medge att han är mer eller mindre slut som artist.
Barcelona Xavi
2004-02-28 22:06
Vet någon om Kluivert är tillbaka i morgon?
Barcelona Xavi
2004-02-28 15:33
E.S//

Chansen att Kluivert är kvar nästa säsong är liten, kanske 20% chans i Saviolas fall är det nog 50% chans.
Kluivert#9
2004-02-28 14:17
Det lär bli en jävla bra match imorgon, frågan är om vi kan "skrälla" igen, som vi gjorde mot Valencia. Jag säger 1-1 och vårt mål görs av Saviola.

E Quaresma skadad?
Kluivert#9
2004-03-01 18:35
Jag som hela tiden trott att Quaresma har varit skadad!! får han inte ens plats på bänken? för fan Rijkaard, kom in i matchen!! om nu Saviola och Ronaldinho är avstängda i nästa match, så hoppas jag att Kluivert och Quaresma spelar istället..
Barcelona Izquierda
2004-03-01 17:47
Luque ja...han visade verkligen katalansk lojalitet igår :D
Kluivert#9
2004-03-01 17:00
Fan vad bra match igår, men segern satt hårt inne. Men som sagt, underbart!!

Forca Barca!!
Real Madrid _Puya__Arsenal
2004-03-01 17:02
Kluivert e en jättebra spelare men jag tror inte han passar i Barcas spel längre, Kevin Kuraniy från Stuttgart hade passat ert anfall perfekt!!
Real Madrid Dani
2004-03-01 17:12
PUYOL=Hjärta!
Det är värre än så...
Inte nog med att han gör - som du skriver - oförsvarbara misstag, han gör om dem hela tiden, och de blir bara värre och värre.

Enligt flera medier har (andretränaren) Henk ten Cate tagit över snacket i omklädningsrummet, vilket kanske kan vara en förklaring till lagets uppryckning... Vad det än må vara, så är det i alla fall inte Rijkaard som ligger bakom det.

Jag upprepar vad jag tidigare sagt: Med Antic som tränare för den här truppen hade vi fightats om ligasegern...

Hellre än någon utrensning av truppen i sommar, ser jag att Rijkaard skickas till arbetsförmedlingen... Med honom som tränare kommer inte Barca att vinna någon titel alls!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-01 17:01
Jag tycker många här inne är orättvisa mot Rikjaard.
Han har förvisso gjort oförsvarbara misstag men ändå är vi i ruskig form.

Om han gick på vatten skulle vissa här hävda att det var för att han inte kunde simma.
Barcelona Dani
2004-03-01 17:12
PUYOL=Hjärta!
Det är värre än så...
Inte nog med att han gör - som du skriver - oförsvarbara misstag, han gör om dem hela tiden, och de blir bara värre och värre.

Enligt flera medier har (andretränaren) Henk ten Cate tagit över snacket i omklädningsrummet, vilket kanske kan vara en förklaring till lagets uppryckning... Vad det än må vara, så är det i alla fall inte Rijkaard som ligger bakom det.

Jag upprepar vad jag tidigare sagt: Med Antic som tränare för den här truppen hade vi fightats om ligasegern...

Hellre än någon utrensning av truppen i sommar, ser jag att Rijkaard skickas till arbetsförmedlingen... Med honom som tränare kommer inte Barca att vinna någon titel alls!
Barcelona juanito
2004-02-28 13:35
Davidsito: Om du inte hittar videon på Internet rekomenderar jag Kazaa. Har hittat många klpp med Riquelme där..

B_A_R_C_A: EU-regeln då, ska vi skita i den?

Zorro: Vem bryr sig om engelsk fotboll?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-01 17:01
Jag tycker många här inne är orättvisa mot Rikjaard.
Han har förvisso gjort oförsvarbara misstag men ändå är vi i ruskig form.

Om han gick på vatten skulle vissa här hävda att det var för att han inte kunde simma.
Real Madrid Dani
2004-03-01 13:46
Man blir så förbannad på Rijkaard!
Först tjatar han i ett par månader om att Davids är hans drömspelare, sen i en viktig match när man leder med 2-0 byts denne - tydligen - otroligt viktiga spelaren ut i halvtid! Vad sänder det för signaler? Jo, nu är det lugnt, segern är säkrad. Vi kan bara spela av matchen... Det är dessutom glasklart att han inte kan motivera sina spelare för fem öre...

Rijkaard är totalt inkompetent som fotbollstränare, han kan få leda Barca till hur många ligavinster som helst, men jag kommer ändå aldrig någonsin respektera honom.

Sen över till van Bronckhorst. Var det någon som såg honom göra något rätt, det gjorde inte jag i alla fall. Varenda passning missade han, inläggen gick bakåt (!) i banan - oftast till Deportivospelare -, dessutom var han aldrig där han skulle, de flesta Deporanfallen blev farliga på grund av att vi spelade utan vänsterback (vB var på fel ställe vid fel tidpunkt under 90 minuter plus stopptid).

Och vid Luques jättemiss, vem var det som missade markeringen på spelaren som slog inlägget(Scaloni, tror jag att det var) i förstaläget, om inte Giovanni van Bronckhorst! Sämre spelare har aldrig någonsin burit en Barcatröja!

Och hans landsman på högerbacken var inte mycket bättre. När han blev ifrånsprungen, joggade han - i bästa fall - hemåt, utan att ens försöka markera sin spelare... Vid t.ex. Luques miss var det Reiziger som skulle markera!

Dessa tre poäng måste vi bara tacka Puyol och Xavi för. Deras insatser igår var helt outstanding! Om inte Puyol är världens bästa back, vem är då det? Och Xavi visade upp ett otroligt bra passningsspel och var alltid spelbar. Världsklass på bägge!

Likaså Ronaldinho var riktigt bra, liksom Saviola. Skönt också att Gabri visade framfötterna, och deltog bra även i offeniven. Att han brände två bra lägen må vara - vad kan man förvänta sig av en spelare som varit borta så pass länge? Klart godkänd!

Egentligen borde man bedöma spelarna i de båda halvlekarna var för sig, man kunde inte tro att det var samma match...

Det som höll på att fälla avgörandet var utan tvekan Tristante Oliva - Real Madrids överbeskyddare i gul dress - som tråkigt nog fortfarande har sin domarlicens kvar.

Efter en akrobatisk filmning av Valeron, blev Oleguer utvisad för ETT gult kort. Så även Motta, efter protester (det första gula fick han då Cocu fällde en Deporspelare!). Men Oleguer fick stanna kvar på planen - trots det röda kortet - medan Motta fick lämna. Dessutom fick Ronaldinho en varning för snack.

Men vem skulle inte bli förbannad på en domare som visar ut två medspelare efter ett gult kort vardera? Oliva har återigen bevisat att han på inget sätt klarar av sitt uppdrag som domare på denna nivå, och dessutom inte kan erkänna sina misstag, utan helt sonika börjar vifta med korten i tron att få respekt av spelarna... Nu måste det spanska fotbollsförbundet agera!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-08 13:05
DaniLopez

Mycket bra införrapport. Håller med dig, det är dags för Ronnie att visa att han är nr ett nu!

Hoppas att fotbollen segrar ikväll!

Visca el Barcelonismo!
Barcelona Dani
2004-03-01 13:46
Man blir så förbannad på Rijkaard!
Först tjatar han i ett par månader om att Davids är hans drömspelare, sen i en viktig match när man leder med 2-0 byts denne - tydligen - otroligt viktiga spelaren ut i halvtid! Vad sänder det för signaler? Jo, nu är det lugnt, segern är säkrad. Vi kan bara spela av matchen... Det är dessutom glasklart att han inte kan motivera sina spelare för fem öre...

Rijkaard är totalt inkompetent som fotbollstränare, han kan få leda Barca till hur många ligavinster som helst, men jag kommer ändå aldrig någonsin respektera honom.

Sen över till van Bronckhorst. Var det någon som såg honom göra något rätt, det gjorde inte jag i alla fall. Varenda passning missade han, inläggen gick bakåt (!) i banan - oftast till Deportivospelare -, dessutom var han aldrig där han skulle, de flesta Deporanfallen blev farliga på grund av att vi spelade utan vänsterback (vB var på fel ställe vid fel tidpunkt under 90 minuter plus stopptid).

Och vid Luques jättemiss, vem var det som missade markeringen på spelaren som slog inlägget(Scaloni, tror jag att det var) i förstaläget, om inte Giovanni van Bronckhorst! Sämre spelare har aldrig någonsin burit en Barcatröja!

Och hans landsman på högerbacken var inte mycket bättre. När han blev ifrånsprungen, joggade han - i bästa fall - hemåt, utan att ens försöka markera sin spelare... Vid t.ex. Luques miss var det Reiziger som skulle markera!

Dessa tre poäng måste vi bara tacka Puyol och Xavi för. Deras insatser igår var helt outstanding! Om inte Puyol är världens bästa back, vem är då det? Och Xavi visade upp ett otroligt bra passningsspel och var alltid spelbar. Världsklass på bägge!

Likaså Ronaldinho var riktigt bra, liksom Saviola. Skönt också att Gabri visade framfötterna, och deltog bra även i offeniven. Att han brände två bra lägen må vara - vad kan man förvänta sig av en spelare som varit borta så pass länge? Klart godkänd!

Egentligen borde man bedöma spelarna i de båda halvlekarna var för sig, man kunde inte tro att det var samma match...

Det som höll på att fälla avgörandet var utan tvekan Tristante Oliva - Real Madrids överbeskyddare i gul dress - som tråkigt nog fortfarande har sin domarlicens kvar.

Efter en akrobatisk filmning av Valeron, blev Oleguer utvisad för ETT gult kort. Så även Motta, efter protester (det första gula fick han då Cocu fällde en Deporspelare!). Men Oleguer fick stanna kvar på planen - trots det röda kortet - medan Motta fick lämna. Dessutom fick Ronaldinho en varning för snack.

Men vem skulle inte bli förbannad på en domare som visar ut två medspelare efter ett gult kort vardera? Oliva har återigen bevisat att han på inget sätt klarar av sitt uppdrag som domare på denna nivå, och dessutom inte kan erkänna sina misstag, utan helt sonika börjar vifta med korten i tron att få respekt av spelarna... Nu måste det spanska fotbollsförbundet agera!
Annons: