/spanien/barcelona/forum/26772.aspx/spanien/barcelona/forum/26772.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça_best_forever
2005-03-02 19:51
Señor Laporta : Ska du ocskå till Plain Kitchen nu på tisdag eller?? Skulle va kul med minst 3 st. riktiga Culés dör vid en sån här match !! Visca
Barcelona Barca_91
2004-04-06 18:23
En startelva som kan fungera?
--------------------Valdes-------------------
----------Oleguer----Puyol---Marquez---------
----------Davids---------------Cocu----------
---------------------Xavi--------------------
-----Quaresma/L.Garcia--------Dinho----------
----------------Saviola/Garcia---------------

????
Real Madrid Ike
2004-04-06 14:42
Zeinedine:
Byt plats på Iniesta och Deco.
Låt Iniesta få Deco´s spel tid.
Svårt att bevisa sig när man aldrig får chansen.
Ett stort +är att han är från barca´s ungdoms akademi också.
Iniesta är ju en av spanien mest lovande unga mittfältare.
Joaquin, och Reye´s. 2 super talanger som verkligen har fått spel tid att utvecklas yterligare. Nu är dom bland dom mest eftertraktade spelarena.
Jag ser inte Iniesta som nå sämre spelare än dom, om han bara fick mer speltid.
Det Iniesta visat dom få spelminuter han fått håller en väldigt hög klass, och skulle han få mer spel tid, så skulle han blomma ut till en världsspelare rätt snabbt skulle ja tro.

Till alla er som inte gillar Quaresma.
Killen var överlägsen Christiano ronaldo.
Som "gustav" sa så har christiano blivit bättre å bättre meden Quaresma sitter på bänken och tappar självförtroende.
Quaresma ÄR en talang, han var sportings bästa spelare.
Men nu, efter att sett honom 7-8 minuter var 10ånde match, pga en usel tränare, så gillar ingen honom längre.
Det är inte fel på Iniesta och Quaresma, det är Reijkaard som är felet.
Numancia Zeinedine
2004-04-06 14:22
(Ser hellre honom(diego) i valencia )
Real Madrid Ike
2004-04-06 11:47
Zeinedine:

Hur många chancer tror du Quaresma har fått, inte lätt som spela bra om du får spela 10 minuter av var 10ånde match. Skärp dig.
Går inte att köpa en ung spelare, ge han 1 match på sig att göra hattrick annars köpa en ny.
Ge han en ärlig chans med en Tränare som tror på honom, så ska du se att han inte är mycket sämre än kaká och christiano ronaldo etc, som fick chanser.
Barcelona Gustaf
2004-04-06 14:17
Jäklar vad Quaresma har fått mycket kritik den senaste tiden, utan att han egentligen fått spela. I Sporting tror jag att Quaresma höll Ronaldo på bänken oftast. Både bytte klubbar i sommras och båda fick ganska mycket speltid i inledningen men ingen gjorde något succé. Nu börjar Ronaldo göra riktigt bra matcher i United medans Quaresma sitter på bänken.

Ferguson kan se talangen i Ronaldo och gav han speltid för att lyckas medans Rijkaard satte Quaresma på bänken istället för LG, som jag aldrig tror kommer bli så mycket bättre än vad han är nu.

Hur #¤% kan ni tro att Quaresma ska spela bra om han får spela 15 min var tredje match?
Numancia Zeinedine
2004-04-06 14:21
Ike:

Nu överdriver du väl Iniesta lite. DECO har fört Porto till CL kvartsfinal och troligen semifinal!Om Deco vore i spanska, italienska eller engelska ligan vore han garanterat mycket mer omskriven och uppskattad.

Robinho tycker jag inte alls om. Han är för tam helt enkelt, jag kan inte se honom 1 vs 1 mot Ayala t ex...Iniesta är ínte sämre än Robinho . Det har jag aldrig sagt. Jag tror barinte han håller på innermittfältet till 100% när CL drar igång och man möter topplag varje omgång.

Angående de sydamerikanska talangerna tror jag främst på 2 st. Diego (santos) och tevez (Boca). Ska jag jämföra det jag sett av de två och Iniesta håller jag dessa två spelare föra. Dock hoppas jag inte Diego iaf går till barca :D , då jag håller på valencia :D.

Barcelona juanito
2004-04-06 14:06
Håller med pat-w. Quaresma måste leverera och det har han inte gjort. Han har väl lyckats några gånger men inte tillräckligt. Men det bör påpekas att det inte är lätt att slå sig i en klubb som Barça där du inte får många chanser (än färre nu när träskallen Rijkaard är tränare). Slår du inte igenom direkt så är det kört. Vore jag Quaresma skulle jag vara rätt irriterad på Laporta. Samma sak gäller för Mario. Rätt oansvarigt av Laporta att locka unga spelare till klubben och sen bara se på när Rijkaard mer eller mindre förstör deras karriärer genom totalt krossa deras själförtroende.

Patrik: Gabri. Defensivt helt ok. Offensivt katastrof! Kan inte träffa målet, kan inte slå inlägg.

Är det inte tvärtom? Ganska medelmåttig defensivt (dock bättre än holländarna) men bra offensivt? Till skillnad från dig ser jag det inte som att Gabri är en dålig avslutare utan snarare bra på att hamna i farliga lägen. Om du är sur på Gabri borde du ju klaga på Xavi, Oleguer och Cocu som också sumpar ett par lägen varje match.
Numancia Zeinedine
2004-04-06 11:37
Ike:

Ska Barca hålla i CL nästa år så funkar det inte med en Quaresma och en iniesta på mitten.Förstår inte på de som fortfarande tjatar om Quaresma. han har knappt gjort en god insats på hela året. Han gör sin "Okocha" fint varje anfall och misslyckas. Det är inte heller klass på inläggen han slår.

INIESTA?, varför skulle han plötsligt blomstra så mycket för???, vad har han gjort för att förtjäna en startplats i ett CL lag.

Barca skulle behöva 2 nya mittfältare. En ytter och en mitt.

Gör inte misstaget och sätt ROnaldinho på yttern. Han ska ha en klar fri roll som offensiv mitt. INGET SNACK.

Barcelona Barca_^^
2004-04-06 17:43
ZeinedineM: skulle robinho va tam!! konstigt att när han spelade med landslaget så stod han upp bra. men iom att ayala är en mycket bra mittback så är väl ganska många tama mot honom dock inte robinho han kan lura dom flesta.
kan hålla med dig om diego. han är oxå mycket bra. men han går aldrig till valencia, juventus i så fall.
Barcelona pat-w
2004-04-06 12:50
En sak borde ju alla hålla med om här..
oleguer har spelat till sig en plats i startelvan..Även när alla e friska, jag menar det e ju världsklass på hans spel...
visst han gör misstag men det gör alla backar, även nesta...

sen det här med quaresma, hur kan alla tycka om honom så mkt (det bästa han gjort e ju när han slår r carlos i nacken o säger óle! i nikereklamen)
men allvarligt vad e det man brukar säga
"kill your darlings".. han platsar helt enkelt inte..

Real Madrid Ike
2004-04-06 11:40
Zeinedine:
Ronaldinho har en fri roll mer till vänster, och har spelat mycket bättre där än när han var placerad centralt, då han fick mycket hårdare uppvaktning.
Du måste vara bland en väldig få skara som inte tycker Iniesta platsar.
Han har visat det i U-landslaget OCH när har fått speltid i A-laget har han gjort det underbart.
Vad i guds namn skulle göra deco,robinho å dom bättre?
Barcelona tru2da barca
2004-04-06 18:23
Jag tror inte vi behöver mer än 2-3 värvningar
kanske en bra mittback fast på senare tid har Marguez och Oleguer spelat upp sig betydligt.
det bästa vore en ny tränare.
Det är svårt och hitta bättre kandidat än
Ronald Koeman. tro mig han skulle satsa på våran
talanger.
Real Madrid Ike
2004-04-06 11:37
B_a_r_c_a.

Samma sak med 4-2-3-1 uppställning.
skriv in Iniesta på Saviolas plats och flytta upp Saviola ett snäpp.
Barcelona tru2da barca
2004-04-06 18:13
det blev lite fel kluivert/Trezeguet mer till höger som center eller top.
Barcelona Barca_91
2004-04-09 17:44
Puyol=Hjärta:
Jag håller verkligen med dig.
Det har kommit väldigt många "nya" användare som skriver meningslösa inlägg som t.ex
Vilka fotbollskor Ronaldinho har.
Köp XXX han är asgrym.

Några personer här skriver att vi ska köpa spelare bara för att dom gjort en bra match.

Höj kvalitén rejält, vi ska inte sjunka till Real Madrids kvalité på deras forum.
Barcelona emmaeriksson
2005-03-02 19:44
Förstår verkligen inte varför ZTV inte visar returmatchen Chelsea - Barça när de visar returen Juve - Real. Antingen byter de helt och visar fyra lag man inte såg sist, eller så får de hålla sig till att visa båda returmatcherna. Mycket irriterande.

Man får väl söka sig hem till någon killkompis med Viasat eller till en sportbar (nån som har tips på en bra sådan i Stockholm?).
Spanien rober
2004-04-11 10:45
Till PUYOL=hjärta:

Varför har du sju backar och nio mittfältare?
Och framför allt: varför är INTE Morientes med i ditt lag?
2005-03-02 20:30
Gabriel :

Hehe =D Det är lugnt.. Man ställer ju upp för sina Bröder såklart ;) !! Var i göteborg bor du då? Är du möjligen Chilenare lr nåt?? Ha det gött. :)
Barcelona Frazzé
2004-04-09 13:05
Samtidigt har Drogbas succé kommit sent,Han ska fylla 26 år,Tänk om han blir en flopp nästa säsong men men
Barcelona Gabriel
2004-04-09 14:23
Frazzé

Är du säker på att Drogbra har franskt pass? Jag tror nämnligen inte det.

Är lite orolig på hur det kommer att gå mot Valladolid imorgon. Vi har inte gjort mål på ettt tag och vår starkaste sida har varit defensiven men nu har man inte den riktiga backlinjen så det behövs verkligen en Saviola i storform mot Valladolid. Själv skule jag gärna se båda Kluivert och Saviola spela från start.
2005-03-02 19:49
Chavez: Ja Plain Kitchen har en åldersgräns på 18 år men det är inga problem att komma in. Själv så är jag endast 16 och ändå så är jag där utan att någon frågar om leg lr nånting. trvlig personal. Vet du föresten vart det ligger? Jag kan förklara för dig annars!!
Barcelona Frazzé
2004-04-09 13:04
Ham$inHo11/

Jag vet att han kommer från elfenbenkusten men han har franskt pass också!:D
Barcelona Gabriel
2005-03-02 20:03
Jag bor också i Göteborg och vill inte heller missa matchen. Jag är 17 år men jag ser inte direkt ut som 18, hehe undra om jag ens ser ut som 17. Tror ni att det skulle vara problem att komma in ifall jag tar med mig farsan, han är minst lika stort Barcafan som jag är dessutom hans som fick mig att inse att det är blaugrana som gäller.

Några andra frågor
1. Är det säkert att dom kommer visa Chelsea - Barcelona på det stället eller är det bara en vild gissning ?
2. Vart ligger det någonstans ?

Tack på förhand//Gabriel
Barcelona Gabriel
2005-03-02 19:57
Kharles Kubala

Att Deco skulle ha gjort en strålande match som du verkar få det till att jag har sagt menade jag aldrig. Som du själv såg på elmundodeportivos betygsättningar så var Deco en av dom som fick en 3. Han gjorde några fina saker på plan men det är självklart inte så att några få finter ska göra att han plötsligt gjort en bra match. Det jag ville komma fram till var att om det var NÅN som var i närheten av det jag sett från tidigare matcher (vilket är alla) så var det Deco.

Sjävklart gjorde han ingen strålande match, ledsen om du missuppfattade hoppas jag klarade ut det till dig.
Barcelona Sonde
2005-03-02 19:36
Pelayo: Oj! Barcelonacharlingar! Vart fick han tag på dem? Måste ha.
Barcelona Xaviola
2004-04-11 15:10
Vilka spelare tycker ni att Barcelona ska göra sig av med?? Jag tycker att Luis Enrique ska bort. Det är märkligt att han får så mycket speltid i år.
Valencia Shagi
2004-04-11 17:06
*SEN*
Grattis till vinsten. Någon som har lust att berätta lite om målskytten Iniesta, tycker han verkar intressant. Lycka till nu.

MISTA TAR RONALDO, hoppas jag.
Espanyol janne8
2004-04-09 11:44
// Alx

Så går det när man bara skummar artikeln snabbt ber om ursäkt.Läste headlines och gick igenom artikeln med Q det andra tog jag snabbt uppenbarligen för snabbt.

Min fråga till er står dock kvar. Vem har rätt och vem har fel? Jag vet eller antar att Q är något sorts favorit härinne på forumet samtidigt som R inte är det. Å andra sidan skapar Barcelona så mycket känslor och det är ett ständigt vågsvall då är dte väl inte vidare smart att i tidningar kritisera tränaren.

Samtidigt har jag sett Q väldigt lite och de har väl de flesta härinne också gjort vilket gör honom svårbedömd. Jag har lite problem med hans ständiga bollstopp men det är en personlig åsikt.
Espanyol janne8
2004-04-09 11:44
// Alx

Så går det när man bara skummar artikeln snabbt ber om ursäkt.Läste headlines och gick igenom artikeln med Q det andra tog jag snabbt uppenbarligen för snabbt.

Min fråga till er står dock kvar. Vem har rätt och vem har fel? Jag vet eller antar att Q är något sorts favorit härinne på forumet samtidigt som R inte är det. Å andra sidan skapar Barcelona så mycket känslor och det är ett ständigt vågsvall då är dte väl inte vidare smart att i tidningar kritisera tränaren.

Samtidigt har jag sett Q väldigt lite och de har väl de flesta härinne också gjort vilket gör honom svårbedömd. Jag har lite problem med hans ständiga bollstopp men det är en personlig åsikt.
Annons: