/spanien/barcelona/forum/2677.aspx/spanien/barcelona/forum/2677.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2015-04-26 12:27
@barcastuff: Official: Barcelona defender Thomas Vemaelen, who suffered an injury in June last year, has been given the medical green light #fcblive Helt otroligt, nu har vi inte en enda skada
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-04-26 12:26
Denyo Fantastisk första halvlek, återblickar från 08/09 när det funkade som bäst Andra halvlek en riktig krigarinställning, med en hel del finess Dock som vanligt för många missade chanser, men oerhört starkt att rada upp chans efter chans
Barcelona Denyo ©
2015-04-26 12:23
Kan någon ge mig en sammanfattning av gårdagens match
jobbade 19 av 24 timmar där av..

tack på förhand!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-26 12:07
Skit i SAF. Vad är det för uttalande egentligen? Dessa britter som sitter på sina höga hästar och alltid ska snacka upp sitt eget. Vem fan bryr sig om lag som QPR. Varför ska man vara bra där för att bevisa något? I kväll får vi heja fram Celta och hoppas de spelar hem ligan åt oss. Tappar Real poäng idag vill jag nästan lova att det blir guld, då ska det till något alldeles extra för att vi ska tappa greppet. Celta har vunnit mot oss, slagit Atletico på hemmaplan, kryssat mot bland annat Valencia och tittar man tillbaka på vårt senaste besök på Balaidos gjorde det livet surt för oss även den gången. Det kommer att bli en tight match utan tvekan.
Barcelona Barcadinho.
2015-04-26 11:49
Det blir snart ett fenomen - att fördetta tränare/spelare snackar grodor ur munnen när de blir äldre (och saknar att stå i centrum).

"Äldre och visare" - skit snack säger jag.
Jag ser, träffar och läser allt för många som motbevisar det.

.
Barcelona BlueRed
2015-04-26 11:27
Har sagt det förr och säger det igen; Aldrig har jag sett någon större diskussion där Ronaldo jämförs med dem bästa genom tiderna. När det gäller Messi så handlar ju nästan alla diskussioner om när eller om han är bäst genom tiderna. --------------------------- Nu ser vi till att hejja fram Chels... nej vänta, Unite.... vänta nu, City? Nähe, Arsenal eller Liverpool? Justfan, inga PL lag i CL. Stoke kanske det blir nästa år, om det konstant regnar och CL bara spelas under hösten. För som många får det att låta så är Stoke ett världsmästarlag när det är höst, och det ska regna givetvis. Då får Messi det svårt.
Barcelona Neymar11
2015-04-26 11:24
Ironin i det hela, Ronaldo mäktade med endast ett hat-trick i man U haha!
Barcelona DM1982
2015-04-26 10:50
Att SAF hyllar Ronaldo är som att Pep skulle hylla Messi. Inget konstigt, det är deras små barn som de har uppfostrat. Däremot har jag aldrig hört Pep jämföra Messi och Ronaldo. Det förärar Pep, vuxna människor ska inte pyssla med barnsliga saker som att ställa två enormt duktiga spelare mot varandra. Det kan världens alla P-12:or syssla med.
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-26 10:28
Att ni orkar bry er seriöst hur orkar ni diskutera dag in och dag ut samma grej.. Detta börjar bli patetiskt. Vi har så mycket annat att diskutera i detta forum än Messi och andra spelare, just nu Ronaldo. Det kommer säkert om ett par år komma en ny utmanare palla hålla på vem försöker ni övertyga ??? Vi vet vem som är bäst, och tror även ca 80% av världen vet. Kan förstå att det sticker i ögonen när vissa tycker att det är så uppenbart. Men sån är fotbollen man skyddar dem spelare man gillar. Vi på detta forum är knappast bättre då vi ibland jämför våra spelare med andra spelare som faktist är bättre. För att vissa människor är tyvärr för färgade för att vara objektiva.. Släpp denna skit diskussion vi vet att Messi är bäst enligt mig bland dem bästa genom tiderna om inte den bästa. Har även sätt väldigt många i Puertan säga densamma. Så släpp detta, som sagt det börjar bli patetiskt vi ser bara småsinta ut..
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-04-26 10:26
Hur orkar ni bli arga över vad folk tycker om Ronaldo vs Messi diskussionen? Jag trodde att vid det här laget hade folk insett att människor har olika åsikter. Att ni ska bli alldeles butthurt över att SAF kommer med det där uttalandet är bara skrattretande. Ni inser väl att SAF var mannen som gjorde Cristiano till en stjärna och att det är fullt naturligt att han ser honom som bäst. CR7 är som en son för gubben. Sen att man får se kommentarer som "nu sjönk han i mina ögon" är bara fjantigt. SAF får tycka och säga vad han vill (nästan). Hans legendstatus i England och Europa är ganska lik Cruyffs i Barcelona.
Barcelona messiooooxavii
2015-04-26 10:17
Anledningen till att Fergusson går ut och säger att han anser Ronaldo är bättre är ju för att han måste motivera att han röstar på Ronaldo i Baloon dor. Hans motivation är "ROnaldo hade gjort 3 mål i qpr etc. inte säker på att Messi hade gjort det."

ALLTSÅ han utgår från en hypotes som motivation, inga konkreta grejer som att ROnaldo är bättre på detta och detta. Han har inget att komma med förutom vad han tror Ronaldo hade gjort i ett skitlag.

Han måste motivera att Ronaldo är bättre då är det säkrast att ta upp ngt som vi aldrig ens kommer att bevittna så ingen kan säga att han har fel.

Jävla tomat face.....
Barcelona dinho the artist
2015-04-26 10:14
Gud Sir Alex har ju bara en teori att Messi inte skulle prestera på annat håll. Faktum är att ingen vet huruvida han hade gjort det bra eller ej ; går endast att spekulera kring det. Summan av kardemumman är väl egentligen något jag kan hålla med om : Ronaldo har en men allround spelstil och skulle nog lämpa sig bättre i fler lag än Messi. Ronaldos attributer är välkomna i varje lag, varpå messis kanske inte hade funkat i ett Chelsea, tex(det tror jag verkligen det hade gjort, men försök förstå Vad jag menar).

Lite trist också att det ser ut som det brukar kring Barca/realfans angående uttalanden om Messi /Ronaldo. Så fort en människa uttalar sig mer positivt kring Ronaldo är han död i bsrcafans ögon, och vice versa. Trist då jag anser Ferguson vara historiens bästa manager. Definitivt.
Barcelona Acrobat
2015-04-26 09:49
Idag håller vi tummarna för att Real tappar poäng och därmed minimerar chansen till en ligatitel! Tänk vad skönt att kunna ha lite marginal att spela på inför slutspurten!
Barcelona Basselona
2015-04-26 09:18
Jag tror Barca vinner med 4-2 mot Getafe, men min dator ville inte få med det ;)
Barcelona Basselona
2015-04-26 09:17
Jag söp till det med ett gammalt real-fan igår (ja, jag har sådana vänner) och han var helt exalterad av Suarez efter vår dergyseger. När man pratar om Messi erkänner han honom som bättre än CR7 rent fotbollsmässigt, men har Ronaldo före Messi när det kommer till poängspelare.

Som någon nämnde, så syns inte Messis briljanta öppningspassningar (om man inte kollar Barcas matcher, vilket är en större disgrace än Drogbas påhoppande av domaren i CL-semin). Att inte se hans fantastiska bollkontroll är något alla hatare går miste om, vilket också leder till hat mot vår 27-årige superstar.

Jag hoppas han kan leverera mot Pep & hans Bayern, för då kommer han få det erkännandet han förtjänar (även i Sverige).
Barcelona Zyzz
2015-04-26 09:10
Ett exempel som visar hur enögda Ronaldofansen är: Efter Ballon d'or 2014: - Ronaldo var överlägset bäst år 2014. (2 poängs skillnad mellan Messi och Ronaldo.) Idag: - Ronaldo har inte varit så mycket sämre än Messi under 2015. (13 poängs skillnad mellan Messi och Ronaldo.) Är det inte väldigt komiskt? Om Ronaldo var "överlägset bäst" förra året så visar ju statistiken att Messi är 650% mer överlägsen under 2015...
Barcelona enkos
2015-04-26 08:31
@Erik Satie:

Vad förväntar du dig? Messi har masakrerat lag efter lag år efter år, Real , Arsenal, United, Milan mf , alltså lag som har många fans på Real-pch anglofil bladet.. De är så avundsjuka att det inte finns mot både Messi och Barca..

PS. Och de som stirrar sig på statistik... se bara exempel igår där Messi hittar Alba med en sån boll som Ronaldo bara skulle lyckats hitta i publiken.. Messi får där varken mål eller assist men ändå är målet hans förtjänst.. eller ex mot Valencia borta Messi gör allt Barca vinner men han får varken assist eller mål...
Barcelona Gabriel
2015-04-26 07:05
Satan vilket trist uttalande från Ferguson, det är ju liksom ingen vettig människa som köper det argumentet. Allting Ronaldo gör, gör Messi bättre - förutom straffar då (vilket är Cristianos specialitet och också en stor orsak till alla hans hattricks). Så Cristiano hade kunnat spela i Millwall, QPR och Doncaster och gjort hattricks (som om mål är det enda som är viktigt i sporten) men Messi inte? Ett totalt löjligt påstående som SAF bara grundar på personliga känslor till Cristiano och inget mer. För kollar man på vad Cristiano uträttade för sitt Portugal som "världens bästa spelare" med mindre bra spelare och sämre omgivning så var det fasiken inte mycket till prestation att hänga upp i granen från superstar CR7. Det man såg av honom i VM var väl snarare alla hans (förskräckligt fula) olika frisyrer, vilket dock hade ett gott syfte då han tydligen gjorde det för ett sjukt barn. Fint av honom, men han lämnade Brasilien lika fort som han kom utan att vara i närheten av att sätta sin prägel på världens finaste sportturnering. Messi å andra sidan bar sitt Argentina nästan på egen hand till finalen (även om han hade fin hjälp "emellanåt" av Di Maria) och hade det inte varit för Higuains snefotade fotbollstalang är det mycket väl möjligt att Messi åkt hem till Barcelona som världsmästare. Men ja, Cristiano hade kunnat leverera för Millwall etc men inte Messi. Varför? För Cristiano har bevisat sig i Premier League? Jahopp, a Messi har massakrerat varenda toppmotstånd ifrån England han stött på. Arsenal, United och City - det enda motståndet han inte totalt förnedrat är Chelsea, för inte räknar man väl en liten spinkig tonårings prestation på Stamford Bridge som en uppvisning? Nääe. Men ja, Ferguson har väl glömt bort hur Messi torterade Ferguson och hans United i 2 finaler. Det är inte lätt, och Ronaldo tar till sig alla allierade som finns för att sätta sin claim som "världens bästa". Problemet för Cristiano är att medans han behöver gamla och nuvarande lagkamrater, tränare och agenter att sköta PR för honom så behöver inte Messi det; han får det från all världens håll ändå oavsett om dem har eller inte har haft en personlig relation med Messi på något sätt. Jag respekterade Ferguson enormt, men här sjönk respekten. Och inte för att han föredrar Cristiano, utan för hans helt efterblivna uttalande. Föredra vem du vill, men kom inte med munskit och gapa. I know you like to think yo shit don't stank... Lägg dig och sov gubbe!
Barcelona Liunil Masse
2015-04-26 01:43
@Flavía:

Det faktum att Penaldo bara gjorde ett hattrick i United gör detta ännu roligare. Suarez sex eller sju hattricks i PL, Penaldo ett. Nä detta var pinsamt sagt SAF.

Messi är på en egen nivå, blir fan irriterad när jag läser jämförelser mellan Messi och medias gullegris Penaldo. Det är inte rätt mot Messi på något vis!
Flavía
2015-04-26 01:13
@Neymar11:
Det är ganska givet att Ronaldo inte hade producerat tap-in mål på löpande band då QPR-spelarna är alldeles för dåliga jämfört med omgivningen i Madrid eller t.o.m. i landslaget. Och gratis straffmål kan han glömma när QPRs klubbägaren inte kan påverka den engelska domarkåren såsom Perez kan göra med den spanska domarkåren...
Barcelona papillon
2015-04-26 01:08
Någon snäll själ som kan klistra in sportbladets plusartikel om allsvenskan: "Briljant om han inte rökt och varit tjock".
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Kröjf
2015-04-26 01:03
Erik Satie skriver:

"50 % av personerna på Aftonbladet har Ronaldo som bäst i världen. Helt otroligt. Jag blir så jävla less på mänskligheten ibland...vafan alltså?"

Om folk följer spansk fotboll via Aftonbladet, så borde det väl varit fler?
Barcelona Zamboza
2015-04-26 01:01
@Erik Satie:

Dem som röstat på CR är en blandning av real fan, United fan och barca hatare. Med tanke på att det finns en drös av alla 3 i Sverige så är det väl inte så konstigt.
Barcelona Kröjf
2015-04-26 00:57
Vem bryr sig om vad en semisenil brittisk buttericksadelsman anser om enskilda spelares kvalitet i allmänhet och maestros i synnerhet? Var det inte så att Mr "Sir" lät en sakkunnig person i sin stab av tjänstefolk betala hans flygresa som straff, bara för att underhuggaren hade haft den dåliga smaken att rekommendera sin "Sir" att åka och ta sig en titt på en viss Lewandowski?

Den mytomspunne skotske adelsmannen lär svavelosande ilsket konstaterat att polacken var en av dom absolut sämsta spelare han gjort sig besväret att specialstudera från sin upphöjda position, någonsin. Resten är som det heter, historia. Not my cup of tea, om man säger så.
Barcelona Erik Satie
2015-04-26 00:41
50 % av personerna på Aftonbladet har Ronaldo som bäst i världen. Helt otroligt. Jag blir så jävla less på mänskligheten ibland...vafan alltså?
Barcelona Maestro Xavi
2015-04-26 00:41
Jag gillar denna video. Man ser hur Neymar fysiskt har blivit starkare!
Barcelona S.Eto'o
2015-04-26 00:37
Har gula kort raderats vid semifinalerna eller riskerar en av våra spelare att missa returen i Allianz Arena?
Barcelona enkos
2015-04-26 00:05
Ferguson kan bara inte glömma och förlåta Messi för att han sänkte honom i två CL finaler och skickade honom hem med svansen mellan benen
Barcelona Neymar11
2015-04-26 00:03
Men saf har ju rätt vad gnäller ni över Ronaldo kan göra tap-INS samt straffmål i ett lag som QPR med. Vad är skillnaden? 9 andra spelare som gör all jobb och han får göra dom målen där med
Barcelona Barcanist
2015-04-25 23:58
Vad förväntar ni er, att SAF ska säga att Messi är bättre än Ronaldo? Det är som att hoppas på att Guardiola ska säga att Ronaldo är bättre än Messi. Funkar inte så. SAF var den som tog fram Ronaldo i världen, det är hans son, i princip hans egenskolade produkt. Solklart att han väljer Ronaldo före Messi.
Annons: