/spanien/barcelona/forum/26769.aspx/spanien/barcelona/forum/26769.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Patrik
2005-05-24 17:42
En sak jag alltid frågar mig är hur stort inflytande har egentligen spelarna som ska i
ingå i utbytet? I pressen låter det alltid som att spelarna skulle vara vilka handelsvaror som helst. Hur sexigt låter det att byta Barcelona mot Atletico liksom.
Barcelona maximilliano_iniesta
2005-05-24 20:59
shoo grabbar... vem tycker ni e bäst baptista elr torres???
Barcelona Patrik
2005-05-24 17:42
En sak jag alltid frågar mig är hur stort inflytande har egentligen spelarna som ska i
ingå i utbytet? I pressen låter det alltid som att spelarna skulle vara vilka handelsvaror som helst. Hur sexigt låter det att byta Barcelona mot Atletico liksom.
Barcelona Tompa
2005-05-24 16:53
Ryktet att man tänker bjuda 400 mille för Rio Ferdinand hoppas jag verkligen bara är ett rykte. Karln är absolut inte värd de pengarna, och i synnerhet inte sådan lön. Satsa på S Ramos istället!
Barcelona Tompa
2005-05-24 16:53
Ryktet att man tänker bjuda 400 mille för Rio Ferdinand hoppas jag verkligen bara är ett rykte. Karln är absolut inte värd de pengarna, och i synnerhet inte sådan lön. Satsa på S Ramos istället!
Barcelona Forca Blaugranas
2005-05-24 20:42
Sonde:

Du som tror du kan allt om Barcelona: Kan du berättade varför vi sålde Luis Garcia till Liverpool där han nu dominerar? Vi skulle inte sålt honom!
Barcelona DeLaPeña
2005-05-24 19:39
Håller helt med sonde. Barcelona ska inte byta spelidé, det viktigaste är inte att vinna, det viktigaste är att vinna snyggt och överlägset.

Är också tveksam till att värva Torres. Även om han är spaniens största anfallstalang på åratal så tror jag att laget skulle tappa mycket kantspelet (som alltid varit en av barcelonas största styrkor)med ronaldinho etoo och torres i anfallet.

Istället borde Laporta lägga pengarna på ersättare till Bronckhorst och Giuly på vänsterbacken och högeryttern
Barcelona Tompa
2005-05-24 16:51
Vi MÅSTE INTE ha Torres men har vi chansen att köpa honom så ska Laporta o CO absolut ta den. Torres har en grym talang och kommer han till ett lag som vill anfalla vågar jag slå vad om att han snart är en av världens absolut bästa anfallsspelare. Torres-Etóo på topp och Dinho som tia vore grymt vasst.

Tänk på att Torres har gjort 16 ligamål den här säsongen och då är understödet i Atletico Madrid obefentligt. Fernando Torres förtjanar att komma till ett lag som förmår utnyttja hans potential.

FORCA BARCA!
Barcelona Tompa
2005-05-24 16:51
Vi MÅSTE INTE ha Torres men har vi chansen att köpa honom så ska Laporta o CO absolut ta den. Torres har en grym talang och kommer han till ett lag som vill anfalla vågar jag slå vad om att han snart är en av världens absolut bästa anfallsspelare. Torres-Etóo på topp och Dinho som tia vore grymt vasst.

Tänk på att Torres har gjort 16 ligamål den här säsongen och då är understödet i Atletico Madrid obefentligt. Fernando Torres förtjanar att komma till ett lag som förmår utnyttja hans potential.

FORCA BARCA!
Barcelona Sonde
2005-05-24 18:16
Angående Patriks krönika så kan jag bara hålla med om att ytterbackarna är något av en säkerhetsrisk. Belletti och Gio är klasspelare, men de hör hemma i mittenlag typ Villareal som Belletti kom från. Ingen av de är på intet sätt för dålig för att spela i Barça, de är bara inte tillräckligt bra (hehe, ja smaka på den).

Jag är inte heller något större Giulyfan som några kanske märkt vid det här laget, dock är jag av den åsikten att han löpningar är viktiga för Eto'o och Dinho. Han erbjuder bredd och passningsalternativ i djupled. Jag börjar mer och mer bli av den åsikten att han trots allt bör få vara kvar i klubben, men ja, kommer Torres blir det hej bänken för fransmannen.
Barcelona little_x
2005-05-24 17:58
jag hoppas inte att barcelona kör med två strikers, och ronnie bakom,, då hade man inte kunnat använda vårt nuvarande anfallsspel, dvs.djupledsbollarna , mm. och så hjälper ju giuly och rónaldinho till defensivt med nuvarande taktik,, som e mkt stabilare.
Barcelona Kharles_Laporta
2005-05-24 17:52
Patrik

Varje fall är unikt. I detta fallet överväger Atletico att skaffa in Carlos Bianchi som tränare efter Ferrando, som var Boca Juniors tränare och den som gjorde Riquelme till stjärna. Saviola skulle nog inte ha något emot att spela med sina landsmän i Atletico. Tror faktiskt att den duon kan skapa en del förödelse i la liga tillsammans.
Barcelona Sonde
2005-05-24 17:27
Ja just det, Rio är en av europas mest överskattade backar. 400 mille för han? Nääääääää!
2005-05-24 16:25
Ämne: vore as bra om torre....
Håller med här.

kubala

Håller med, Torres är en ganska all-round anfallare, dessutom som du säger sympatisk. Påminner en del om en ung och spansk Henke Larsson utan rastaflätorna.. ;-p

ronaldinho100

Bättre så, så att han vilar upp sig och förbereder sig med resten av laget inför den nya säsongen.
Barcelona Emanuelinho
2005-05-26 16:57
e d någon som vet vart man kan ladda ner Ronaldinho tricks?

tack på förhand
Barcelona Patrik
2005-05-24 14:54
Helt rätt att inrikta sig på Torres. Att vi sedan blir av med Riquelme och Saviola är inga större förluster, dom är helt enkelt inte tillräckligt bra för att spela i Barça. Lite synd eftersom Saviola är härlig emellanåt men som sagt, inte tillräckligt bra, alldeles för ojämn. Riquelme kanske håller måttet, det är svårt att säga, men när vi redan har Deco, Xavi och Van Bommel (som borde vara givna), Motta, Marquez, Edmilson och Iniesta att tillgå vid sidan av dessa tre finns det ingen plats för Riquelme.
Barcelona Sonde
2005-05-24 17:26
Ja ojoj, lyckas Laporta kämpa över Torres till Barça kommer han för evigt vara president nummer.1 för mig. Den vore förstås en värvning i nivå med Ronaldinho.

Precis som Kubala säger, Torres är en mycket allround anfallare och att han skulle göra sig mycket bra på kanten är det väl inget tvivel om. Dessutom är det en av våra något svagare positioner (Giulys alltså) och förstärkning där vore en förstärkning för laget som helhet.
Barcelona Patrik
2005-05-24 14:54
Helt rätt att inrikta sig på Torres. Att vi sedan blir av med Riquelme och Saviola är inga större förluster, dom är helt enkelt inte tillräckligt bra för att spela i Barça. Lite synd eftersom Saviola är härlig emellanåt men som sagt, inte tillräckligt bra, alldeles för ojämn. Riquelme kanske håller måttet, det är svårt att säga, men när vi redan har Deco, Xavi och Van Bommel (som borde vara givna), Motta, Marquez, Edmilson och Iniesta att tillgå vid sidan av dessa tre finns det ingen plats för Riquelme.
Barcelona emma
2005-04-24 19:58
Håller med dig Messí om Eto'o, byt ut honom.

Verkligen underlig (men rolig!) halvlek det här, med två mål som nog skulle ge rätt bra odds. Valdés ser som sagt lite darrig ut, men vad är då Málagas målis?? ;)
Barcelona Ojje
2005-05-24 16:17
vore as bra om torres kunde komma, tror inte de skulle bli några problem i uppstälningen, ändra bara om så att det blir som i milan :D
Barcelona ronaldinho100
2005-05-24 16:21
Henke utanför truppen det var synd.
ari0
2005-05-24 14:57
Är det någon som har en film på alla Zlatans mål?
Barcelona RONALDINHOOO
2005-05-24 16:19
Ämne: Härligt att se på fe....
- Xaviii -
Höjdpunkten va ändå etoo´s "Madrid cabron, saluda al campeon" :D
2005-05-24 15:05
Men köper vi Torres blir det ingen Sergio Ramos. Dessutom kommer nog Rijkaard köra med två strikers och en mediapunta istället för en tridente om nu Torres värvas. Läste en artikel i EMD för en vecka sen om att ledningen anser att Ramos är en perfekt mittbackskollega till Puyol, dessutom kan han ju spela högerback. Man ville agera snabbt innan Real Madrid lägger vantarna på honom.

Som sagt, tror inte vi har råd med mer än en Crack. Silly season närmar sig..
Barcelona Señor Culé
2005-04-21 18:39
Bra sagt Giovani(2D, 3D)

Milan och chelsea är inte en klass över Barca. Speciellt inte chelsea jag menar även om vi släppte in 3 mål¨på 19 min så hade vi ju vunnit om collina inte missat en solklar fasthållning på valdes vi deras 4e mål. Jag tycker bara det vart otur att barca inte spöat milan o chelsea har inget med taktiken att göra. Ja menar hur mycket chanser hade vi inte mot chelsea. eto'o hade öppet mål tex.

Milan kanske är bättre än barca men bara kanske och om dom är det så är det verkligen ingen stor skillnad. Vad gäller chelsea så är dom abslout inte bättre än barca dom hade bara att jävla flyt i de matcher vi möttes. Ja menar alla deras mål var individuella misstag från spelare i barca o ett fick dom av collina. Så att säga att dom e bättre bara för att dom gick vidare är som att säga att grekland är europas bästa lag eller att sydkorea är bättre än spanien och italien. Bara att inse att bästa laget inte alltid vinner.
Barcelona Puyol "Bäst i Barça"
2005-04-24 19:44
2-0 till barca underbart
Barcelona Damiá-
2005-04-24 19:49
Oleguer gör mål!!!

Guily gör mål med skallen!!!

Ovanliga grejer alltså. Ludo 164cm!!!

Oleguers första mål!!!
Maxi_Lopez
2005-04-24 19:27
JAAAAAAAAAa Oleguer! 1-0 :D