/spanien/barcelona/forum/26765.aspx/spanien/barcelona/forum/26765.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2005-05-25 09:48
Angående debatten om Barca även fortsättningsvis ska vara världens roligaste lag att titta på eller om vi ska börja spela mer taktiskt ( d v s defensivt) så är mitt svar både och.

Min utgångspunkt är att Barcas grundfilosofi även fortsättningsvis ska vara en offensiv fotboll som det alltid ha varit. Jag vill för allt i världen inte se Barca förvandlas till ett gnetgäng a la Juventus, Milan mfl. Däremot anser jag att vi i VISSA LÄGEN måste bli mer taktiska om vi ska vinna C.L. Jag ska ge ett exempel så det inte blir några missförstånd.

Låt oss säga att vi möter Juventus nästa år i kvarts eller semifinal i C.L. Vi spelar skjortan av dem och leder med 2 eller 3-0 efter ca 75 min. I ett sådant läge anser jag det är nödvändigt att man kan "knyta ihop säcken" och hålla ledningen. Dagens Barca kan mycket väl tappa en sådan ledning och det håller inte om man ska vinna C.L.

Chelsea strimmlade sönder oss fullständigt första 20 min på Stamford Bridge. Jag anser att det är OACCEPTABELT att försvaret upptädde så virrigt i en så viktig match. Vad matchen visade är att även om försvaret klarar sig bra i La liga så håller det inte mot de allra bästa. Även marängerna sågade sig igenom utan problem på Bernabeustadion.

I de aviktigaste matcherna i Europa är min slutsats alltså att vi måste bli bättre att spela på resultat när vi väl fått en solid ledning. Därmed inte sagt att jag vill se gnetspel a la Liverpool, det vill jag verkligen inte.

FORCA BARCA!
Barcelona Dansonking
2005-05-25 01:11
Det vore underbart om Torres kom, men var ska alla anfallare spela?!
förstår inte heller de som vill ha en ny mittback när vi har marquez...
Barcelona Viking
2005-05-25 12:31
Kolla länk..
Spanien Sir. Smokealot
2005-05-25 09:50
Beautiful_ Barça,

Vad har du för personlig relation med Antic då.. ?

hmm..
Barcelona Daniel el magnific
2005-04-30 12:16
Patrik Andersson:
Vad säg som att vi tar till baka
Patrik Andersson=P
Nä men alvarligt talat en Italiensk back typ Nesta skulle kunna behövas?
Barcelona barca85
2005-05-25 07:57
Läsa idag att Henke får vila landskampen..
Barcelona Patrik
2005-05-28 04:33
Brankt

Men, Van Bommel borde givetvis ha en plats på mittfältet. Jag tror mycket på honom. Han är en vinnare. Xavi, Van bommel och Deco är ett ruskigt mittfält. Kanske det bästa i världen. Synd om dom unga spelarna bara. Iniesta är en stor talang men måste ges förtoende för att utvecklas. Tyvärr kan det bli svårt för honom att ta en ordinarie plats. Men hans tid kommer, hoppas bara att den kommer i Barcelona.
Barcelona Patrik
2005-05-28 04:33
Brankt

Men, Van Bommel borde givetvis ha en plats på mittfältet. Jag tror mycket på honom. Han är en vinnare. Xavi, Van bommel och Deco är ett ruskigt mittfält. Kanske det bästa i världen. Synd om dom unga spelarna bara. Iniesta är en stor talang men måste ges förtoende för att utvecklas. Tyvärr kan det bli svårt för honom att ta en ordinarie plats. Men hans tid kommer, hoppas bara att den kommer i Barcelona.
jens-
2005-05-24 22:47
jag blir lite besviken på redaktionen emellanåt, liksom på folk på forumet.
anledning är att ni inte tycker som mig!!!! och då måste ni ha fel...
nämen serriöst nu, så blir jag lite konfundersam när det gäler era kommentarer ang värvningar. giuly är ett mycket bra exempel på hur GIRIGA vi barca fans har blivit, när man hör kommentarer om värvningar och våra värvningar i år så går mina tankar närmast till realmadrid fans disskussioner...
att så många dömmer ut giuly, även på lite mer insatt nivå är för mig oförklarligt.
killen har självklart varit välldigt ojämn, men förtjänar inte all denna kritik.
varför? jo det ska jag berättan nu.
giulys förmågor är i synnerhet hans snabbhet, hans förmåga att hitta ytor att springa på, hans avslut, samt att komma förbi på kanterna, kort sagt, allt det en ytter skall besitta, eller iaf det mest vissentliga. han lyckades i Monaco så varför inte i barca till 100%?
JOO! därför att monaco och barca har inte samma motstånd. som jag ser det är det två främsta konsekvenserna av detta följande...
A1:i de flesta matcher har motståndarna legat med så låg backlinje att det knappt getts några ytor för giuly att springa på och därför har han inte fått många bollar, och framstått som osynlig, ronaldinho ligger oftast lägre ner i planen. detta på order av reikard.

ANLEDNING 2: spelarna har valt att spela genom mitten och vänsterkanten då vi har två ypperliga playmakers där.

om ni kollar detta lite mer ingående så märker ni att de matcher då giuly vart riktigt bra är de då motståndarna legat högre med backlinjen och det getts ytor för kontringar, då har han glänst.
och i baracas sätt att spela SKALL vi ha en djupledsspringare på en av kanterna som behövs då ytor ges...
jag tycker folk i allmänhet dömmer ut han för snabbt pga av ovanstående scenarion som beror främst på barcas taktik, samt motstånd som enbart försvarar och kontrar, INTE på giuly som pelare. jag är överygad om att få spelare på hans possition skulle göra bättre ifrån sig.

och trotts dessa problem har faktist giuly gjort en bra sessong sett till mål och assists enligt mig, och jag tror bara det kommer bli bättre.

så åter till transfer snacket. barca fans har blivit så giriga att de nu anser att giuly ska säljas endast pga av en inte 100% sessong. folk snackar om att, vi har ett grymt lag, men vi borde köpa joaquin, torres, ferdinan så vi får lite bredd... detta får mig att må illa, jag hör till kategorin. ha lojala spelare, och var lojal mot dem, inte ersätt dem pga av sviktande form.
vi har en av världens bästa ungdomsakademier, använd den och gör kataloniens hjärta till en katalonsk klubb igen, inte en kopia av madrid...

(kasst formullerad och osamanhängande, men är trött bortom gränser och har dissluxi, punkt slut)
puss

Barcelona Tompa
2005-05-24 23:01
Är övertygad om att Torres skulle vara en kanonvärvning. Ser ingen anlening till varför inte Torres o Etóo skulle fungera ihop. Om uppgifterna stämmer så kommer Torres att kosta 15 milj euro kontant + Riquelme och Saviola. De kontanta utläggen är inte större än att det borde finnas gott om pengar kvar till att förstärka backlinjen. Von Bommel fick vi gratis och om jag inte minns fel kommer även Esquerro gratis.

Sen har jag väldigt svårt att förstå er som hävdar att vi MÅSTE spela 4-3-3. Herregud, för mäktiga Barcelona måste det finnas fler alternativ som fungerar. Att låsa fast sig vid just 4-3-3 är heldumt. Om det ska bli någon sorts naturlag att vi ska spela 4-3-3 så är vi inne på helt fel väg

Spelsystemet måste formas efter de spelarna man har och de styrkor resp svagheter som de har och inte tvärtom!

VISCA BARCA!
Barcelona Tompa
2005-05-24 23:01
Är övertygad om att Torres skulle vara en kanonvärvning. Ser ingen anlening till varför inte Torres o Etóo skulle fungera ihop. Om uppgifterna stämmer så kommer Torres att kosta 15 milj euro kontant + Riquelme och Saviola. De kontanta utläggen är inte större än att det borde finnas gott om pengar kvar till att förstärka backlinjen. Von Bommel fick vi gratis och om jag inte minns fel kommer även Esquerro gratis.

Sen har jag väldigt svårt att förstå er som hävdar att vi MÅSTE spela 4-3-3. Herregud, för mäktiga Barcelona måste det finnas fler alternativ som fungerar. Att låsa fast sig vid just 4-3-3 är heldumt. Om det ska bli någon sorts naturlag att vi ska spela 4-3-3 så är vi inne på helt fel väg

Spelsystemet måste formas efter de spelarna man har och de styrkor resp svagheter som de har och inte tvärtom!

VISCA BARCA!
Barcelona Kharles_Laporta
2005-05-26 10:15
pysen, ta och väx upp. Den här gången lär du få en avstängning på livstid, så att vi slipper ditt skit i framtiden.

seså, pys lille maräng från Mierdid.
Barcelona Javier_Saviola
2005-05-28 16:07
Nemo

Steven Gerard är en mycket bra spelare och ja tror att han är en värdsklasspelare för att det var han som tog Liverpool till final och vann finalen mot Milan.

Vet nån här i forumet om Barca ska värva Rio Ferdinand?
Barcelona Kharles_Laporta
2005-05-26 14:39
GilbertoSilva

Det stämmer som "VISCA BARCA!!!" säger. På katalanska säger man substantivet före adjektivet, men jag tror det är britterna som började säga Nou (eller New) Camp, har läst det nånstans. Men egentligen heter arenan Estadi del Futbol Club Barcelona.

Younies

Har haft samma funderingar, de skadade backarna är ju de "nyförvärv" nu. Men frågan är om inte vi borde prioritera en blixtsnabb mittback bredvid (som)Puyol för att stoppa de giftiga kontringarna.

Sen förstår jag inte vad folk har emot Ezquerro. Han är en klasspelare, bäste målskytt i Bilbao med 18 mål (Liga+Uefa+Copa), är i sina bästa år, är basker (dom lyckas nästan alltid i Barça ;-) och han är kontraktslös(gratis). En värvning som borde gjorts efter att vi förlorat LuisGarcia.
Barcelona Sonde
2005-05-25 09:21
Beautiful_ Barça: Du vet väl att Antic kom mitt i säsongen. Han tog oss från 13:e till 6:e på kort tid och räddade våran fina svit med europacupsspel varje år.

Om det mellan Antic och dig är "personligt" så kan man ju undra varför du framförde kritiken härinne överhuvudtaget?
Barcelona Daniel el magnific
2005-05-28 13:55
c

det funkar fortfarande inte.
Barcelona rico
2005-05-27 22:17
Forca Blaugranas*
Jag ser inte Hamburger som en storlag..ok jag kan förstå Leverkusen, Schalke, eller Bayern men Hamburger nej dom är inget storlag.
Joensson
2005-05-28 13:20
Blaugrana_1899 // Hört talas om Frank Lampard? ;)
Barcelona Lucho
2005-05-25 01:12
Beautiful_Barça: Antic, urusel tränare?! Det var ju han som räddade Barça till spel i Europa. Tänk gärna efter en extra gång innan du postar sådana korkade inlägg.

I övrigt så stämmer det att det var säsongen 01/02 som utklassningen av Liverpool skedde. Förutom Rochemback som redan nämnts gjorde Overmars och Kluivert mål i den matchen. Helt klart en av Barças bättre matcher under 2000-talet..
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-05-25 01:50
Lucho: Det mellan mig och Antic är personligt så kom inte hit o kalla mina inlägg för korkade. Han har inte gjort ett skit bra. Hur korkat låter det inte att du e nöjd med den placeringen i tabellen då. Den placeringen tror jag XI spelare med sådan kvalitet och lön som motivation skulle klara utan någon tränare överhuvudtaget.
Barcelona Daninho_7
2005-05-28 04:23
Brankt Tror nog du kan drömma om att Deco blir petad på mittfältet :]

Dom lär varva:

Deco - Xavi - Bommel, sen får väl eventuellt Gerard spela (om han förlänger) Och Iniesta (när han inte får lira på topp)

så.

Nu är det väl på tiden att Barca börjar tjacka dom där 2 backarna som jag har tjatat om? ;P

Visca el Barca 3
Spinbad
2005-05-25 12:30
Och el mundo deportivo skriver ungefär motsatsen, jaja vi får väl se vad som händer. Sportidningar under sillyseason känns inte så trovärdiga.
Barcelona Brankt
2005-05-27 23:45
Van Der Vaart är riktigt överskattad. Han är hyfsad, inte mer i en mittenliga i Europa. Han har aldrig, jag menar verkligen aldrig gjort en bra match i CL.

Det jag skriver nu har jag tyckt hela tiden sen han blev klassad som talang.

Nu hoppas jag bara att Van Bommel petar Deco......
Barcelona VISCA BARCA!!!
2005-05-24 22:31
ingen mittback till tack, hoppas de köper ytterbackar, jag gillar Gio men han håller inte bakåt, Belletti har jag INGET emot alls..
god natt!!!
VISCA BARÇA!!!
Barcelona VISCA BARCA!!!
2005-05-24 22:30
överens! :)
Las Palmas culé hasta la muerte
2005-05-25 00:36
När de gäller den matchen du menar så var de inte 92-93...utan tvärtom de va när Gaspart var president...O med ett jättemål av Rochemback! Tror faktiskt de va 01-02...
Spinbad
2005-05-25 00:12
Jag läste något citat av Tixi att man inte var intresserade av Rio Ferdinand. Enligt honom ville man förstärka på andra områden i sommar än den positionen. Kanske bara är en dimridå, för man har ju tidigare varit intresserad av mittbackar, eller kanske man bara inte är intresserad av Rio.

Har tyvärr slarvat bort länken, tror det var någon spansk tidning.
Barcelona kubala
2005-05-24 23:47
Ämne: Är det ngn som vet b....
Zubizarreta; Ferrer, Nando, Koeman, Juan Carlos;
Eusebio, Guardiola, Bakero; Laudrup, Julio Salinas, Stoichkov.
Inhoppare: Alexanco och Goikoetxea
2005-05-24 23:30
Ämne: Är det ngn som vet b....
Jag skulle vilja ha videon när Barcelona körde över Liverpool i CL. Tror det var säsong 92-93, är dock inte säker. Det var i alla fall då Barca passade runt i kanske 10 min. och sedan avslutade med ett mål, utan att Liverpool fick röra bollen. Det var en av dem bästa fotbollsstunderna i mitt liv och jag skulle vara väldigt tacksam om någon fick tag på videon.
2005-05-24 23:16
Ämne: jag blir lite besvik....
Jens... Angående Giuly:
VISST! Jättebra Spelare! Världklass! "IBLAND!
Tycker du inte att en kantspelare som kan dribbla förbi sin motståndare (som Quaresma) och dessutom vara snabb utan att stoppa upp spelet skulle vara bättre i Barca???
Sen ska han vara duktig på att skära inåt och avsluta. Torres!
Bara för att nånting r bra så ska man inte sluta förbättra det.
Du såg hur det gick för arsenal efter att ha gått hela säsongen oslagna!
Annons: