/spanien/barcelona/forum/26764.aspx/spanien/barcelona/forum/26764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona taysinho
2005-05-24 14:10
Jag förstår inte varför vi ska göra oss av med Belletti han har ju varit mycket bra ute på sin högerkant om man inte räknar med lite halvdåliga inlägg o så....Men han ska definintivt vara kvar
saminos
2005-05-24 11:10
I min mening idiotiskt att släppa Riquelme.. Fatta mittfältet: Xavi, Deco, Riquelme.. ajajaj..
Las Palmas culé hasta la muerte
2005-05-24 11:55
Ämne: Ämne: culé ha....
barca85

No voy a ser tonto con mi renovacion = Ska inte vara dum/naiv när de gäller mitt nya kontrakt
Barcelona ronnie10
2005-04-20 14:59
Barçafan_Nr1

jag menade att ingen av dom var troliga...
Barcelona Messí
2005-05-24 11:19
Xavi, Deco och Riquelme samtidigt? Nja, vi måste ha någon som kan göra grovjobbet (Motta, Márquez, Edmílson, van Bommel). Vi kan inte spela med tre, lätta, tekniska spelare på mittfältet samtidigt mot t.ex Chelsea. F.ö så har vi Iniesta som kommer bli bättre än Riquelme om ett par år.

Men Riquelme + Saviola + pengar mot Torres går jag med på. Sitter tänker på Ronaldinho, Etoó och Torres i anfallet.(dreggel...)
Barcelona Giuly!
2005-04-20 19:15
Förstår på ett sätt att många vill se Torres i Barca men ändå inte p.g.a. spelsystemet - tror inte Torres skulle vara så jättelyckad som högeranfallare för inte tar han Eto'os plats i mitten.
Real Madrid Ike
2005-04-20 09:20
Även om belletti inte är en defensiv underbarn så täcker han sin kant rätt bra, inte många av målen vi släppt in som har kommit genom anfall på höger sidan(vårt håll sett då). En stor majoritet har ju kommit från Gio´s sida.
Inget fel på Belletti inte.

Herre gud iniesta är en underbar spelare, en av mina favoriter, men det är bara inse, finns ingen chans att han kommer peta Deco, kommer bara inte att hända, med all rätt också!
Deco har spelat väldigt bra, han har vart en av våra viktigaste spelare den här säsongen.
Förstår inte riktigt hur folk kan klanka ner på han. Han har vart så otrligt mycket viktigare än Ronaldinho, som gör 1 skön match lite då och då den här säsongen, men inte 1 ont ord hör man om honom.
Vår svagaste länk i laget är Gio, och det är en väldig klass skillnad på Gio och resten av laget, visst när vi möter lag, där vi knappt behöver försvara oss är Gio bra, genom sitt goda offensiva spel, men defensivt... herre gud, tror nästan spöket laban skulle sköta jobbet bättre.
Vi har Xavi Iniesta Deco som kämpar om 2 platser, det borde ju inte vara några problem alls, med tanke på alla matcher, om nu reijkaard kunde tänka sig att bänka Xavi eller Deco ibland och låta dom vila, så skulle Iniesta få tillräckligt med spel tid.

Det absolut viktigaste att inhandla i sommar är DEFENETIVT en vänsterback av klass.
Därefter 1 yttermittfältare (som helst kan spela på båda sidorna.) Den jag vill helst ha är Luis Garcia tillbaka.
Att köra med Marquez Puyol som mittbackar... OJ OJ OJ vilket fint mittbacks par!
Så har vi ju Motta och Gerard som defensiv mittfältare, och Edmilson som kan spela på båda positionerna.
Oleguer är det inget fel på att ha som bänk spelare + att Edmilson kan spela mittback.
Förläng med Gerrard också!

Barcelona Camparn på nou
2005-05-24 10:04
Kharles Laporta

Det är ett perfekt erbjudande har själv gått och tänkt att Saviola och Riquelme plus pengar är det som Laporta borde erbjuda Atletico för att få Torres.
Atletico skulle behöva en offensiv mittfältare och en anfallare. Riquelme och Saviola är klasspelare, de borde tillsammans vara värderade till 250 miljoner så Barca borde inte betala mer än 150 miljoner för att få Torres.
Barcelona Andreas
2005-04-20 14:56
Angående Deco och att han slår bort passingar köper jag inte. Deco är lite som Dinho som kan slå den helt fenomenala passingen som egentligen inte går att slå. Ibland lyckas han och ibland inte. Men för att lyckas måste man låta Deco misslyckas ibland. (vilket han inte gör så ofta). Dessutom, precis som det sas innan, är han duktig på att värdera när det är lämpligt att göra så. När han köptes från Porto var jag mycket tveksam men det ansvaret både offensivt och deffensivt som Deco har tagit imponera stort.
Barcelona barca85
2005-05-24 07:37
Överssättning?
Barcelona Andreas
2005-04-20 14:56
Angående Deco och att han slår bort passingar köper jag inte. Deco är lite som Dinho som kan slå den helt fenomenala passingen som egentligen inte går att slå. Ibland lyckas han och ibland inte. Men för att lyckas måste man låta Deco misslyckas ibland. (vilket han inte gör så ofta). Dessutom, precis som det sas innan, är han duktig på att värdera när det är lämpligt att göra så. När han köptes från Porto var jag mycket tveksam men det ansvaret både offensivt och deffensivt som Deco har tagit imponera stort.
Barcelona ronnie10
2005-04-20 14:28
Det man vill ha i Barcelona som forward just nu, är en som kan ta giulys löpningar, men till skillnad från giuly ta sej förbi sin motståndare.
Exempel: robinho, joaquín, cristiano ronaldo(inte troligt)
Barcelona Klint
2005-05-24 00:13
En annan fråga: Hur översätter man "Visca" ordagrant?
Barcelona emma
2005-04-20 11:40
Jag tycker helt klart att vi ska behålla Belletti, jag gillar hans offensiva löpningar och att han vågar utmana. Däremot måste han ju självklart jobba på sin defensiv, sina inlägg (som dock blivit bättre!) och på sitt humör, han är lite för lättprovocerad. Känner också att han, som sagts nedan, alltid verkar ge allt i matcherna, det är en positiv egenskap. Finns andra i laget som ska bort innan Belletti.
Barcelona Klint
2005-05-24 00:12
Nu ska vi inte vara alltför taskiga mot Pelle "Fred Perry" Blohm =)
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-20 15:05
ronnie10//

Ok
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-20 12:51
Bopi

Den där artikeln är gammal. Varför Messí skulle välja ett vrak som Inter övergår allt vad förstånd heter. När han skrev kontraktet så fanns inte den 18-års regeln, men du kan ge dig på att det korrigeras i sommar då man lär ge Leo ett bättre kontrakt.

ang. Belletti

En sak som jag verkligen inte gillar med honom är att han verkar ganska mentalt svag, hans attityd gentemot misslyckanden är inte den bästa (jämnför med Puyol och Valdes). Dessutom har han en dålig vana i att han upphäver ofta våra offside-fällor, utan att jobba hem. Och visst löper han upp och ner längs kanten som en pendel, men han är alldeles för förutsägbar i offensiven.
Barcelona barcelona-z
2005-04-20 14:10
Tro mig Torres e int så bra som ni tror det finns mycket bättre spelare som Baptista, Luis Garcia, Robinho, Adriano,Montella,Cassano éller essien..Ok om ni tycker att Torres e så pass bra e han bättre än nån av de här namnena som jag har här ?? jag skulle hälldre ha Giuly än Torres int nån Spansk Anfallare dom e bara för dåliga
Barcelona barcelona-z
2005-04-20 13:11
Ja håller me dig ike om att vi borde ta Luis Garcia tillbaka,,han e mycket bättre än giuly..men ja skulle vilja behålla Messi i Barca o int släppa han till Inter Milan..Jag skulle vilja se Adriano eller Baptista i Barca men faan int Torres han e bara för dåligt
Spinbad
2005-05-24 10:28
Jag tror inte Atletico släpper Torres ändå, men det verkar luta åt att Carlos Bianchi kan ta över klubben och isåfall skulle han säkert vilja ha åtminstone Riquelme som (väl?) spelade under honom i Boca Juniors.
Barcelona Aubri
2005-04-20 05:31
Killar
om ni läser, så sa jag faktisk..
Baletti är mycke bättre än Damia och det mena jag
Men vad jag mena va,, man kan alltid hitta fel hos spelare, om de inte är ens favorite

Ville bara visa det, med tanke på att folk här
hackar på Deco och vill se Iniesta som har
minst ett steg upp till deco

Sen så behåller jag gärna Baletti före
Razieger utan tvekan

Men syftet var... många spelare har sviktat
i den svåra matcherna

Men klart, man inte ska slänga ut spelare till höger och vänster.. då är man inte lojal mot spelarna

Men om Gio är så kass om alla säger
ja, då är baletti det med.. sen överdrev jag lite, som man alltid gör

Men SLUTA LASTA ALLT FEL PÅ GIO.. va syftet
vem som helst kan göras till syndanbock
om man bara blundar och är lite orättvis

Sen vet jag självklart, I Baletti som ytterback, så får många snabba yttermittfältare respekt för oss, för han är snabb ...
Barcelona Puyol(l)Motta
2005-04-20 01:51
Aubri :

Hårda ord mot Gio o Belleti..
En fråga vill du ha tillbax reiziger o sergi på dessa positioner? då gio o belleti inte lyckats impa på lille kräsne dig..

Jag vill gärna se belleti kvar tills nästa säsong för så som jag ser det är hans inlägg som behövs finslipas övrigt är han bra högerback som vissa härinne bör visa lite respekt då han alltid ger sitt 100 me sitt löpande o allt annat han tillbringar bordet.
2005-05-24 01:29
Ämne: culé hasta la muerte....
Jojo...Men Marca är ju oxå en madridmedia...O me tanke på att den här artikeln kom två dagar efter att Cadena Ser kom ut med de..och att de var hans egna ord "No voy a ser tonto con mi renovacion" så lägger jag mer trovärdighet på hans ord än va en radiostation kan säga som sen inte bekräftas av spelaren i fråga...5 miljoner är inte illa pinkat... =) men me tanke på att Raul tjänar nästan 10 så ja...Bona nit
Barcelona Messí
2005-05-26 17:51
Bienvenido al Barça, Santiago Ezquerro!

Två kanonspelare helt gratis, man måste bara älska ledningen just nu.
Barcelona Patrik Andersson
2005-05-24 00:26
Rio till Barca, kan det vara något!
Skulle vara drömvärvning..
2005-05-24 01:07
Ämne: culé hasta la muerte....
Kharles_Laporta

Jo de kom ur Cadena Ser....Men sen har inget hänt o då har även Casillas sagt att inget konkret har hänt... O som du ser i min länk så säger han klart o tydligt att han inte ska vara naiv när de gäller hans nya kontrakt...Men i vilket fall har han ett år kvar ändå så tid finns för en lösning men Casillas vill nog ha en likvärdig kontrakt a lá Raul, Ronaldo o co. Så de lär ta tid....
Barcelona Nemo
2005-04-21 17:33
Jo, visst blev dom utspelade, men vilka är vidare?
Barcelona emma
2005-05-23 20:52
Daniel: Jag håller inte med dig alls. Oleguer är en bra back om än något ojämn. I vissa matcher är han utmärkt och i andra ganska dålig, men att säga att han är i allsvensk klass är bara dåligt. Problemet han verkar ha ibland är att han inte är så snabb, i straffsituationen i matchen mot Villareal blev han frånsprungen och var "tvungen" att fälla. Men jag gillar Oleguer, han kämpar på bra och kan utvecklas.
2005-05-23 23:30
Maestro_

Mot Alaves på bortaplan!Med en viss Judas (Figo) på plan...
2005-05-23 23:29
Annons: