/spanien/barcelona/forum/26763.aspx/spanien/barcelona/forum/26763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2004-01-11 10:49
marcus_keta:
"det där med att vara mätt.. tror inte jag på... Zidane? beckham.. dom har vunnit allt... o dom e lika bra för det.."

Jag håller med dig till 100 %. Det där med "m,ättnad" för att förklara dåliga resultat låter bara som en dålig bortförklaring för mig. Hur katten kan killarna vara mätta när många av dem har genomlevt hela Barcas svacka och inte vunnit någonting sedan 1999?

Tillbaka till dagens match. Vi måste bara vinna men jag är faktiskt oroligb med tanke på de två senaste matcherna, men man får hoppas på det bästa, d v s SEGER! Det där med att hoppas på förlust för att Rijkaard ska få kicken ger nog inget. Rijkaard sitter tryggt efter att han med 99 % säkerhet fått dit Davids.
Barcelona Camp Nou
2003-12-23 15:28
De i studion gjorde inte så mycket fel. Ena killen satte både 3-1 till Real Madrid och sen 1-1 i vår match. Respekt för att sätta de resultaten. Att de sedan babblar på om lite allt möjligt får man ta. De kollade ju upp om Ronaldinhos mål skulle godkännas eller inte...bra gjort.
Barcelona Tompa
2004-01-11 10:49
marcus_keta:
"det där med att vara mätt.. tror inte jag på... Zidane? beckham.. dom har vunnit allt... o dom e lika bra för det.."

Jag håller med dig till 100 %. Det där med "m,ättnad" för att förklara dåliga resultat låter bara som en dålig bortförklaring för mig. Hur katten kan killarna vara mätta när många av dem har genomlevt hela Barcas svacka och inte vunnit någonting sedan 1999?

Tillbaka till dagens match. Vi måste bara vinna men jag är faktiskt oroligb med tanke på de två senaste matcherna, men man får hoppas på det bästa, d v s SEGER! Det där med att hoppas på förlust för att Rijkaard ska få kicken ger nog inget. Rijkaard sitter tryggt efter att han med 99 % säkerhet fått dit Davids.
Barcelona Barca_91
2003-12-25 15:20
Varför inte skaffa Rivaldo han kommer ju gratis eftersom han inte har nått kontrakt med Milan,han skulle säkert vilja komma till Barca.Vi skulle kunna skapa dom nya tre R en Ronaldinho,Rivaldo och så skulle vi kanske kunna köpa Robinhio då tror jag det skulle gå bättre för Barca.
Jag hade inte sett Robinhio spela men jag såg honom på Eurosport i en välgörenhets match(inga Barca spelare va me)och han var väldigt bra.
Shumacher kankse borde satsa på fotboll för han var med i den där matchen och han gjorde nåra förstaklassiga passningar till Pauleta som gjorde tre mål alla passninga från Shumacher.
Barcelona Barca_91
2003-12-20 14:02
Är det nån annan än jag som tycker att Barcas publik är lite tysta för att vara runt 50000-80000 på matcherna om man tar T.ex i England så är det runt 40000 på vissa matcher och dom sjunger hela matchen,samma i Italien.Publiken på Camp Nou sjunger nästan bara på matcherna mot Real Madrid,jag har bara hört Barcas publik höja rösten mot Real för nåra veckor sen,för Barca har aldrig gjort mål på hemmaplan när Tv4+ har visat förutom mot Real Madrid,får hoppas att Barca vinner imorrn så vi får höra publiken lite grann!!!
Mes que un club!
Barcelona Gabriel
2003-12-23 15:57
Vi kan inte fortsätta med att köpa in spelare som Anelka, Saha, Viduka eller Corradi.
Se bara vart de fört oss. Det är på tiden att vi satsar ordentligt och inte slösar värdefulla pengar på medelmåttiga spelare som Corradi eller Saha. Inte heller Claudio Lopez eller Kezman låter för mig bra.

Som sagt så behöver vi en anfallare som garenterar mål. Det är svårt att hitta en sån spelare som blir billig redan nu till Januari men kan man låna Hasselbaink så tycker jag att det vore bra men bara för en tillfällig lösning.

Läste också att Liverpool är intresserade av Overmars och uppges vara villiga at erbjuda 7 Miljoner Euro för honom. Barcelona har också visat intresse för Riise. Det är en spelare som jag gärna ser förstärker vårat försvar redan nu till Januari.

Mr. Barcelona

Inget illa men att du vill ha Saha bara för att Manchester United är intresserade av honom låter minstsagt som ett dåligt argument.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-25 16:06
Riise vore en utmärkt värvning särskilt om vi slipper overmars(han skulle få ut mer av sin snabbhet i england)
Vore skönt o få se en R I K T I G målskytt snart, i Klass med Henry eller van Nistelrooy
Barcelona Gabriel
2003-12-23 16:10
Föreste-vet nån var man kan få tag på Kluvierts mål mot Real Madrid?

Tack på förhand!
Real Madrid 10-Luis Figo
2003-12-26 00:52
Hej...
I Portugal går det rykten om att Quaresma utsätts för rasism i Barca,är det nån här inne som hört el. vet nåt om det?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-25 16:06
Riise vore en utmärkt värvning särskilt om vi slipper overmars(han skulle få ut mer av sin snabbhet i england)
Vore skönt o få se en R I K T I G målskytt snart, i Klass med Henry eller van Nistelrooy
Spanien 10-Luis Figo
2003-12-26 00:52
Hej...
I Portugal går det rykten om att Quaresma utsätts för rasism i Barca,är det nån här inne som hört el. vet nåt om det?
Barcelona Barca_91
2003-12-23 16:05
Om det bara fanns ett sätt att kunna kontakta Barcas styrelse och säga att nästan hela Sveriges Barca fans vill att Reikjard ska ut så skulle "dom" iallafall tänka på saken för vi är ju rätt så många som skriver här och på andra forum.Det är säkert inte bara i Sverige som Barca fans är trötta på Reikjard och Holländarna.
Forza Barca!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-23 14:56
Ärligt talat börjar jag bli lika trött på Chelsea som på Real. Trots ett utmärkt försvar med unga lovande spelare så ska man ha lagt bud på Ayala. Chelsea har redan meriterade backar och det vete fan om inte Real värvar klokare än Ryssen. Real, inget gott sagt om den klubben, värvar världsspelare till startelvan medan chelsea verkar kasta pengar över allt som tillfälligt rör sig i rätt riktning. Hoppas Barca kan locka spelare på sitt rykte och klimat istället. Om en spelare av hög klass vill utvecklas och få ta ansvar ska han inte gå till London där han får konkurrens av ständiga inköp. Ingen spelare går säker i Chelsea. Hoppas att Barca kan få trez nu till våren. Ayala eller Samuel skulle heller inte sitta fel. Och varför inte toppa med en spelare till mitfältet som Reyes eller kanskje Stankovic som borde vara hyfsat lätt att lösa från Lazio. Få sedan ut den där holländaren och in med Stoichkov och en erfaren strateg´. Vore kul med en svensk spelare eller tränare i Barca då detta skule öka rappotringen från klubben. Nu när Andersson har stuckit kommer vi inte längre höra "Patrik Anderssons barca" utan vi blir lämnade åt sidan för ett av alla otaliga och patetiska repotage om världens dyraste lag. In med mellberg eller kanske Mikael Svensson som även är spelartyper vi behöver.

FORZA BARCA!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-23 14:56
Ärligt talat börjar jag bli lika trött på Chelsea som på Real. Trots ett utmärkt försvar med unga lovande spelare så ska man ha lagt bud på Ayala. Chelsea har redan meriterade backar och det vete fan om inte Real värvar klokare än Ryssen. Real, inget gott sagt om den klubben, värvar världsspelare till startelvan medan chelsea verkar kasta pengar över allt som tillfälligt rör sig i rätt riktning. Hoppas Barca kan locka spelare på sitt rykte och klimat istället. Om en spelare av hög klass vill utvecklas och få ta ansvar ska han inte gå till London där han får konkurrens av ständiga inköp. Ingen spelare går säker i Chelsea. Hoppas att Barca kan få trez nu till våren. Ayala eller Samuel skulle heller inte sitta fel. Och varför inte toppa med en spelare till mitfältet som Reyes eller kanskje Stankovic som borde vara hyfsat lätt att lösa från Lazio. Få sedan ut den där holländaren och in med Stoichkov och en erfaren strateg´. Vore kul med en svensk spelare eller tränare i Barca då detta skule öka rappotringen från klubben. Nu när Andersson har stuckit kommer vi inte längre höra "Patrik Anderssons barca" utan vi blir lämnade åt sidan för ett av alla otaliga och patetiska repotage om världens dyraste lag. In med mellberg eller kanske Mikael Svensson som även är spelartyper vi behöver.

FORZA BARCA!
Real Madrid Rille
2003-12-30 00:26
Jämn kamp mellan Puyol och Ronaldinho om årets bästa spelare 2003, själv så röstade jag på Puyol som varit väldigt stabil till skillnad från Ronaldinho som kan försvinna en match och dominera än annan. Just nu så behöver han lite matchträning.

Skulle jag få välja en spelare från Barcelona så skulle det bli Puyol som högermittback, skulle han gå till Real Madrid så skulle han nog bli mer hatad än Figo av Barcelona fansen! :)
Real Madrid Rille
Jämn kamp mellan Puyol och Ronaldinho om årets bästa spelare 2003, själv så röstade jag på Puyol som varit väldigt stabil till skillnad från Ronaldinho som kan försvinna en match och dominera än annan. Just nu så behöver han lite matchträning.

Skulle jag få välja en spelare från Barcelona så skulle det bli Puyol som högermittback, skulle han gå till Real Madrid så skulle han nog bli mer hatad än Figo av Barcelona fansen! :)
Real Madrid Rille

Barcelona Barca_91
2003-12-23 13:12
Barca måste vinna nånting för dom halkar efter alla storlag i världsrakningen Barca ligger på 17de plats med 205p,Real Madrid ligger etta med
309p.Här är hela listan:
1.Real Madrid (309 points)
2. Milan (307)
3. Santos (296)
4. Boca Juniors (262)
5. Porto (260)
6. Glasgow Celtic (255)
7. Arsenal (249)
8. Deportivo La Coruna (244)
9. Manchester United / Juventus (239)
11. Lazio (232)
12. River Plate (224)
13. Ajax (217)
14. Cruzeiro (216)
15. Anderlecht (214,5)
16. Auxerre (212)
17. Barcelona (205)
18. Roma (201)
19. Chelsea (199)
20. Monaco (198)

Asså jag menar hur kan lag som Porto,Celtic,Lazio,Cruzeiro,Anderlecht och Auxerre ligga före Barca,jag förstår inte hur dom kan ranka så här.Om vi vinner Uefa Cupen,och kankse Copa del Rey och tar en CL plats så kan vi klättra lite!
Forza Barca!
Real Madrid Rille

Real Madrid Ronnie
2003-12-30 01:58
Van Boutyen är en modern mittback, stor, stark, teknisk, hyfsat snabb och dessutom har han åldern framför sig så han kommer att utveckla dessa förmåger.
Vad gäller Van Der Vaart så är även han ung och han kan säkert anpassa sig till Barcas spel, likt han gör i landslaget. I Van Der Vaart vet man vad man får och det är inte en lika stor chansning som Robinho hade vart både sportsligt och ekonomiskt. Så om Laporta nu tänker köpa en till offensiv mittfältare så för guds skulle hoppas jag att han köper Van Der Varrt och säljer Overmars. Om Overmars fortsätter som han gjort delar av detta året så kan vi nog få ett bra pris för honom.

Pouyol skulle ALDRIG gå till Real det är jag j*vligt säker på.
Barcelona Ronnie
2003-12-30 01:58
Van Boutyen är en modern mittback, stor, stark, teknisk, hyfsat snabb och dessutom har han åldern framför sig så han kommer att utveckla dessa förmåger.
Vad gäller Van Der Vaart så är även han ung och han kan säkert anpassa sig till Barcas spel, likt han gör i landslaget. I Van Der Vaart vet man vad man får och det är inte en lika stor chansning som Robinho hade vart både sportsligt och ekonomiskt. Så om Laporta nu tänker köpa en till offensiv mittfältare så för guds skulle hoppas jag att han köper Van Der Varrt och säljer Overmars. Om Overmars fortsätter som han gjort delar av detta året så kan vi nog få ett bra pris för honom.

Pouyol skulle ALDRIG gå till Real det är jag j*vligt säker på.
Barcelona Der Afro
2003-12-23 11:17
Enda anledning till Andersson fick en etta måste ju vara att han fick målet bortdömt. Han var ju lysande så ge en etta är verkligen oseriöst.

Trodde också Cocu var avstängd. Jag misstänker en holländsk konspiration ;)

Det enda jag önskar mig i julklapp är ett nytt jobb, åt Rijkard.
Barcelona JAG
2003-12-30 01:30
Barça verkar inte ha några planer på att handla spelare i januari, utan tänker istället "storhandla" i sommar. Kanske lika bra då det lätt kan bli panik - köp nu som inte leder någonstans senare. De bästa "värvningar" nu till januari hade varit Iniesta, Sergio García och Oscar Lopez. Att låta de tre spela och utveckla sin talang på rätt sätt verkar tom Rijkaard börja fatta nu.

Angående Van Der Vaart så är jag ganska övertygad om att han kommer till Barça i sommar då Laporta vill förstärka laget så mycket som möjligt förutsatt, så klart att priset inte är för högt. Som sagt kan Vaart spela överallt och han kan lika gärna gå direkt in i startelvan. Att lägga pengar på en annan talang som är dyr och lösa ut hade varit vansinigt när man har en sån ärlig chans att få en blivande stjärna som brinner för att spela för oss.

En sak som jag tycker tyvärr är skrämmande är att man redan börjar prata om nästa sommars värvningar. Förra säsongen pratade man om denna säsongens värvningar och nu redan pratar man om nästa år. Tydligen har Gaspart - Van Gaal teamet grävt ett större hål än vad man trodde.
Barcelona Izquierda
2003-12-30 02:53
Jag tror det hade blivit betydligt mer givande att läsa och diskutera på forumet om alla hade baserat sina uttalanden om olika spelare på verkligheten, i stället för på Championship Manager, som jag får känslan av att en del gör..
Barcelona Der Afro
2003-12-23 11:17
Enda anledning till Andersson fick en etta måste ju vara att han fick målet bortdömt. Han var ju lysande så ge en etta är verkligen oseriöst.

Trodde också Cocu var avstängd. Jag misstänker en holländsk konspiration ;)

Det enda jag önskar mig i julklapp är ett nytt jobb, åt Rijkard.
Real Madrid Dani
2003-12-30 00:39
PUYOL=Hjärta: Menar du Steven Gerrard eller Gerard (det brukar vara sisådär med stavningen här på forumet, t.ex. kan det bli svårt att sälja Coco eller köpa van Bouyten).

Rille: Här ska INTE lämnas för något j***a Real!!

Van Bronckhorst är väl ett mer etablerat namn än Navarro, varför den senare får se matcherna från läktaren... Jag ser då ingen fotbollsmässig orsak i alla fall...

En fråga bara: Varför vill så många här ha van Boyten??? Obegripligt!!!!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-30 00:15
kanske det är onödigt med pivotes, men vi har varken en tillräckligt koplett spelare att spela där ensam. Behöver både en strateg o en "gris".
Guardiola skötte det själv. Ska Xavi ta hand om det själv så kan vi inte sätta våra bästa spelare i anfallet, då Quaresma, Ronnie, overmars mfl inte är kända som tvåvägsspelare. Vore underbart att kunna spela utan diamanten på mitten. Varför inte så här?

Rustu

Puyol Van Buyten Marques Motta

Quaresma Xavi GERRARD Ronnie

Saviola Trez

Framtidens uppställning som är så klassisk och så bra.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-30 00:15
kanske det är onödigt med pivotes, men vi har varken en tillräckligt koplett spelare att spela där ensam. Behöver både en strateg o en "gris".
Guardiola skötte det själv. Ska Xavi ta hand om det själv så kan vi inte sätta våra bästa spelare i anfallet, då Quaresma, Ronnie, overmars mfl inte är kända som tvåvägsspelare. Vore underbart att kunna spela utan diamanten på mitten. Varför inte så här?

Rustu

Puyol Van Buyten Marques Motta

Quaresma Xavi GERRARD Ronnie

Saviola Trez

Framtidens uppställning som är så klassisk och så bra.
Barcelona Dani
2003-12-30 00:39
PUYOL=Hjärta: Menar du Steven Gerrard eller Gerard (det brukar vara sisådär med stavningen här på forumet, t.ex. kan det bli svårt att sälja Coco eller köpa van Bouyten).

Rille: Här ska INTE lämnas för något j***a Real!!

Van Bronckhorst är väl ett mer etablerat namn än Navarro, varför den senare får se matcherna från läktaren... Jag ser då ingen fotbollsmässig orsak i alla fall...

En fråga bara: Varför vill så många här ha van Boyten??? Obegripligt!!!!
Barcelona Viktor Munoz
2003-12-29 20:12
Tänk om vi skulle köpa en crack till. Och då allra helst Aimar. Tänk dig honom bakom anfallet som nummer 10. Sen kan vi ju låta Ronaldinho lira till vänster eller höger som han gjorde i Brasilianska landslaget. Aimar är fan så mycket kvickare i tanken och passningar än Ronnie medans Ronnie har bättre sk matchavgörande kvaliteter. Fast en mittback måste ju värvas allra först. Men en laguppställning som ser ut såhär(jag vet, inte ytterligare en fantasi uppställning, men jag kunde bara inte låta bli):

Rustu (Valdes är väl petad nu)

Gabri Puyol Ny mittback/Marquez GvB

Cocu Xavi

Aimar

Overmars Kluivert Ronaldinho

Vet inte om GvB ska spela men han måste ju ha kvaliteer eftersom han får spela(kom inte med det där löjliga han är holländare argumentet, det är inte värdigt det här forumet) Puyol är högerback men måste spela mittback, han är en av de bästa i världen på bägge pos.
Som alternativ till Cocu och Xavi är väl Motta den som borde spela, kanske på bekostnad av de bägge andra. Tror dock att Cocu med sina defensiva kvaliteer tyvärr måste vara än av dem.
Motta kan även spela på de två kantforwards positionerna vilket Sviola också borde klara av och därmed ligga nära till hands(kan ju förstås spela istället för Kluivert också). Luis Garcia har visat kvaliteer men har som synes inte högsta nivå som är bra nog för att spela i Barcelona. Luis Enrique ska man väl aldrig räkna bort men han hitills inte varit bra nog för att ta en ordinarie plats. Jag tycker fortfarande att Overmars är bättre än Queresma och man undrar ju varför inte Barca köpte den jämnårige Cristiano Ronaldo som också borde varit till salu iom Man Utd köpte honom två månader senare.
Annons: