/spanien/barcelona/forum/26762.aspx/spanien/barcelona/forum/26762.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol "Bäst i Barça"
2005-04-24 20:39
puyol får inte bli skadad
Barcelona Barça_best_forever
2005-04-24 21:24
Underbar match ! Finns inte så mycket att säga efter en visnt med 4-0 .

Hoppas vi fick tyst på alla omogna Real-fans som kommer hit och är hur säkra som helst på att Malaga skulle slå oss. Det omogna ligger inte i det utan att säga saker dom att Barça inte är värdiga vinnare, att vi inte har någon klubb-känsla osv. Det är ju just det vi är!

Ja ibland är det svårt att förstå sig på folk. Men det är roligt att se ödmjuka Madrid-fans som tex. kanterinho !

Smart av Xavi att ta på sig det där gula kortet som gör att han blir avstängd i nästa match hemma mot Albacete. Då har han fått den välbehövliga vila som han är i behov av efter många matcher i benen! Och såklart att han blir spelklar till den viktiga matchen mot Valencia!'

Nu kan vi softa lite till Albacete matchen söndag den 1 maj.

Visca el Barça & Visca Catalunya ;-)
Barcelona Beautiful_Barça
2005-04-23 13:34
Ämne: holá, jo jag undrar ....
Sergio Garcia kommer tillbaka från sitt lån på sommaren, men det är ingen spelare Barca vill satsa på. Snarare skulle jag tänka mig att Saviola får stanna före honom.

24_Iniesta... Fabregas är bra och stack från Barca för att han inte fick speltid. Garcia stack för Giuly kom och jag tror verkligen inte att Liverpool vill släppa honom nu.
Sen är jag rädd att det ska hända samma sak med Leo Messi som hände med Fabregas. Leo är ännu större talang. Han är nog den nya Ronnie skulle jag tro.
Barcelona Messí
2005-04-23 00:02
Hur tror ni vi ställer upp mot Málaga? Sylvinho eller Gio? Motta eller Gerard? Maxi eller Eto'o?
Jag tror vi spelar så här:
Valdés
Belletti/Oleguer/Puyol/Gio
Xavi/Gerard/Deco
Giuly/Eto'o/Ronaldinho

Sylvinho är tillbaka från skada och lär väl inte starta. Samma sak med Motta. Eto'o kommer om han är frisk att spela, han är så pass viktig så jag tror inte Rijkaard tvekar en sekund. Trots att Eto'o varit skadad.

Vinst mot Málaga är ett måste om vi ska ha kunna spela avslappnat i de kommande matcherna.

Força Barça!
2005-04-23 21:40
villareal är ett underbart lag att titta på, bara de inte släpper Forlan köper upp Riquelme i sommar (för en bra summa ;) )
Det skulle vara bra om messi lånades ut, men jag skulle tycka att det var synd om Barca köpte Van Brommel, för Iniestas skull.
Barcelona Messí
2005-04-24 21:02
Räkna med flera "Realfans" som kommer hit efter matchen och säger att vi vann tack vare matchen. Dom fick luft i sig efter matchen igår, men jag tror att luften gick ur dom efter vårt 3-0 mål.

-

Fyfan vilket styrkebesked!!! Underbar match!

Puyol, vilken hjälte! Giuly, vilken lirare! Iniesta, Xavi och Deco vilket mittfält! Oleguer vilken härlig målskytt! Barça, vilket lag!

Någon mer än jag som såg ringen efter Gerards mål? Lagkänsla av högsta klass.

Visca Barcelona!!!
Barcelona Kharles el Diño
2005-04-23 21:35
Visca el Barça!

Força Submarino!
Barcelona barcapimp
2005-04-24 19:55
Så fort Real närmar sig oss i tabellen får dem otroligt mycket luft och kommer hit och dissar oss på vårt forum,men vi får alltid sista ordet,även denna gång.Det verkar uppgivet på deras forum.
Real Madrid Ike
2005-04-22 20:20
ballack?...och vem ska han bänka? Xavi,Deco?
sitta på bänken? + att vi har Iniesta? knappast det inteligentaste köpet...

Van bommel... samma sak offensivt, men Motta där bak? vill ha kvar motta som Def.Mitt. Van bommel lär inte skriva på för att sitta på bänken... iof kommer nog Reijkaard köra med holländaren före Motta, vilket skulle vara djävligt synd...

Viktigaste är en ny vänsterback!
Därefter en Grym yttermittfältare.
Folk som vill ha torres etc, eller annan miljard kronors köp, vart ska ni sätta honom?
Bänka Skytte kungen, vore inte specielt intelligent...
Sätta han som kant spelar, föga troligt va..

Jag vill inte ha Robinho,Reyes,Joaquin jag vill ha Luis Garcia tillbaka. I vårt spel tror jag han tillför mer än nån av dom andra nämnda.

Vid eventuelt köp av en mittback, vill ja inte se han ta Marquez plats som mittback, utan att han fått bevisa att han spelar bättre där, och det har jag svårt att nån göra just nu. (då snackar vi inte om att barca ska köpa Nesta eller nåt)

Etoo, Henke, Maxi räcker gott å väl.
Ronaldinho,Giuly. fattas 1...
Xavi,Deco,Iniesta räcker fint
Motta!,Edmilson,Gerard? funkar.. :)
Belletti,Damia.. räcker
Puyol,Marquez,Oleguer,Edmilson räcker..
Sylvinho, Gio(snälla byt klubb) bronkhorst.. ekut behov av ny! :)

Sylvinho duger fint, men Gio... snälla? :)

------------Valdes--------------
Belletti-Puyol-Marquez-Del.Horno
------------Motta---------------
-------Xavi-------Deco----------
L.Garcia----Etoo------Ronaldinho

Mästar laget...
Barcelona barcapimp
2005-04-24 19:38
Giuly me huvet 2-0
Barcelona Blaugrana_1899
2005-04-24 21:25
OLÉEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

UNDERBAR SÖNDAG, FOTBOLL ! KÄRLEK ! GLÄDJE !

Mot liga guldet som ska dit där det hör hemma !!

Força Barça ! ! !

Barcelona giovani
2005-04-23 06:16
Jag tror inte Marquez kommer sitta på bänken vare sig Milito kommer eller inte. Det finns en enda annledning till varför och det är för att Marquez har nått som Puyol inte har, och det är libro egenskaper. Poyul är en av världens bästa försvare ingen diskution där men han är ingen sista back. Även om Milito skulle komma så tror jag att utan Marquez eller nån annan där bak utan just den egenskapen så kommer försvaret vara lika darrigt i mitten och det tror jag Rijkard vet faktum är att den här säsongen är första gången jag ser Rijkard spela utan en sådan spelare vare sig i Barca eller annan klubb o landslag och det beror på skador självklart.

Till kommentarerna att Marquez skulle vara dålig och att Graveson skulle vara bättre passnings spelare vet jag inte vad jag ska svara, en av sakerna som imponerat mig mest med Marquez i år är väll just hans långa precisa passningar han gör dom flera gånger per match ingen kan ha missat dom. Han är Mexicos kapten, han räknas som en av syd o nordamericas bästa försvare, fasten han har spelat mitten en lång tid nu både i Barca o Monaco. Så kommer igen nu mannen. Att säga att han ska gå och fixa sitt hår nån annan stans ser jag bara som tyspiskt svenskt 90tals kommentar där alla spelare med långt hår är divor.
Barcelona Messí
2005-04-23 10:32
Beautiful_Barça//
Márquez är avstängd så han spelar inte mot Málaga. Ang. Biljetterna. Såg just att försäljningen startar på onsdag och dom går att få tag på här:
www.billetnet.dk och på www.atletion.dk

Kharles el Diño//
Jag saknar också "höstXavi" men nu har "vårDeco" tagit över. Under hösten så var ju Xavi bäst av de två och nu under våren så har Deco tagit över. Tror det beror på att Deco tagit ett litet steg längre upp i banan medans Xavi gått ner en aning.
2005-04-23 03:51
Ämne: Hur tror ni vi ställ....så du tror verkligen oleguer spelar och rafa sitter på bänken????? tror rafa spelar i stället för gerard och oleguer som mittback (har aldrig fattat varför rajkjard har sånt förtroendo mot oleguer iofs)
Ike.. jag skulle gärna se att Deco satt på bänken för Ballacks skull,
Giuly tror jag kommer sitta en hel del när Henke är tillbaka, iaf om han fortsätter bränna chanser som han gjort hittills

Messi.. Tack för länken, men jag är inte så duktig på danska, kan inte hitta nåt ställe där man kan boka biljetter, så om du har nån direkt länk så skulle jag vara tacksam, tack på förhand.
Barcelona Messí
2005-04-24 21:32
Ämne: Om vi skulle hamna p....
Om vi hamnar på samma poäng som Real så vinner vi, oavsett målskillnad. Det är inbördes möten som räknas i Spanien, vi vinner med 5-4. :-)
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-24 20:57
Stabil seger. Jag är nöjd. Xavi är en klok man, mkt bra gjort (varningen). Vad skönt att Gerard fick trycka dit en. Underbart nickmål.
2005-04-22 20:41
Ämne: ballack?...och vem s....
jag tycker inte heller Van Brommel hade varit så smart köp, även om han är väldigt bra. (skulle ändå se honom gärna rotera med Motta. Dessutom har Barca förlängt med Gerard, så det är ingen ide.
Luis Garcia har jag svårt att tänka mig att man får tillbaka. Giuly hade varit väldigt bra iofs. om han tränar upp sin skottprecision under försäsongen.
Bara det inte blir massa nya skador så kommer allt att gå bra.
Skönt att alla är på väg tillbaka.
Med Alla tillbaka och Oleguer på bänken (eller hemma i soffan) går det inte att stoppa oss!
PS: Jag skulle så hemskt gärna vilja se att Ronaldinho sätter sig på bänken de matcher som redan är vunna så att vi får se mer av vår stora unga talang Leo MEssi!!, dessutom får Dinho lite vila :DS
Barcelona Andreas
2005-04-24 20:29
In med Maxi som kan hålla i bollen. Det behövs en forward, det är ju trots allt nästan 30 min kvar.
Barcelona Andreas
2005-04-24 20:29
In med Maxi som kan hålla i bollen. Det behövs en forward, det är ju trots allt nästan 30 min kvar.
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-24 20:31
Helt underbart!!!
Barcelona Damiá-
2005-04-24 20:51
Komentatorerna: "Bästa laget leder, och det bästa laget kommer att vinna"

visca el barça!
Barcelona EE
2005-04-24 11:42
Ämne: Sonde: Hur ska du....
som quaresma ,saviola också och se hur det gick för dom .
Maxi_Lopez
2005-04-24 19:38
JAAAAAAAAAAA Giuly! 2-0 :D:D!!!!
Barcelona Messí
2005-04-24 17:05
Kharles el Diño//
Aha, trodde det där bara vad rykten om att vi skulle bygga ut...helt onödigt! Kan inte förstå varför vi ska bygga ut när vi knappt fyller vår arena nu. Helt onödigt...
Barcelona Messí
2005-04-24 16:39
Ämne: Är det någon som tyc....
Nej, tycker att pengarna kan spenderas på andra viktigare saker. Dessutom renoverades Camp Nou i somras så det behövs nog inte.
Barcelona Kharles el Diño
2005-04-23 10:19
Ike

Du har helt missat poängen. Jag menar att vi ska ha en pålitlig ersättare, just nu vet vi inte om Larsson blir 100% igen eller om Maxi blir en målskytt. Som jag sa så får vi vänta och se hur det blir i sommar. Jag tror att vi får minst en offensiv spelare, en mittfältare, en back, en bra reservmålvakt (Rijkaard är inte nöjd med Jorquera..) och eventuellt en ytterback, precis som Txiki sade.

giovani

Där sade du något. Jag har ofta märkt att Puyol gillar att gå upp och sätta press på bollhållaren och då stannar ju Marquez kvar, dessutom är han kapabel till att leda en backlinje, precis som Puyi.

Sålänge spelarna gör ett bra jobb vill jag inte bänka någon. Efter CL-matchen mot Chelsea ville jag bänka halva laget.

För övrigt tror jag inte att Eto'o spelar imorgon, men han lär finnas på bänken och kanske kommer in om vi har svårt att göra mål.

Är det bara jag här som saknar höstens Xavi?

Visca el Barça!
Real Madrid kanterinho
2005-04-24 18:24
Ska bli en spännande match ikväll! Av uppenbarliga själv kommer jag dock hålla på Malaga fastän det är vissa spelare i Barca jag tycker väldigt mycket om.

Jag tror att det är tre matcher kvar ni kan förlora poäng i. Denna (dock hade ni haft en fulltränad etoo med hade ni vunnit) valencia och villareal! Utan Ronaldinho och etoo hade ni tappat ligan men dessa två kan avgöra matcher på egen hand och dessutom verkar dom ha grymt psyke.
Vinner ni ikväll så vinner ni liga tror jag tyvärr. För då har ni visat extrem vinnar mentalitet och kommit över er lilla svacka och då stärsk hela laget!

Och alla Madridare som går in här och häcklar barca fansen efter matcherna lägg ner för helvete! Bara pinsamt och ni får alla andra att tro att madrid fans är 13-14 åriga killar som bara gillar beckham osv.
Barcelona Maestro_
2005-04-24 21:30
Om vi skulle hamna på samma poäng som Real till slut, blir det målskillnad som avgör eller blir det som i Italien omspel ?
Barcelona Messí
2005-04-22 22:33
Råkade dubbelposta.
Barcelona Barça_best_forever
2005-05-26 16:12
Kharles_Laporta :

Hette du inte möjligtvis Kharles_Kubala tidigare här på Les Rambles? ;-)
Annons: