/spanien/barcelona/forum/26761.aspx/spanien/barcelona/forum/26761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
1/28/2005 10:04
Jag ser Davids som en bättre spelare än Albertini. Davids tillförde otroligt mycket till Barça när han kom. Albertini har inte riktigt samma egenskaper som Davids, men han kommer, precis som Gustaf skrev i sin krönika, tillföra en vinnarattityd till laget. En inställning att ge 100% varje gång han får chansen som förhoppningsvis kommer smitta av sig på alla andra. Framför allt i toppmatcherna, men som jag kanske tror ännu viktigare i "enkla" bortamatcher mot nykomlingar och bottenlag. Värvningen av Albertini känns faktist helt okej.
Real Madrid Solari = Gud
1/26/2005 14:10
Puyol_20

Ville bara veta hur många som hade sett honom spela eftersom så många verkar positiva till honom.

Kharles Kubala
Det är nog en viss skillnad med tanke på att TV4+ visade väldigt många matcher från Brasilianska ligan så vi hade många möjligheter att se Robinho spela.
Barcelona Barca_best_forever
1/27/2005 22:47
Hej alla Barca fans ! Har Maxi Lopez skrivit på än eller blir allt klart imorgon !? Albertini kanske får göra debut nu ( inhopp i kanske 20 min ) .. En fråga : Jag ska spela på Europatipset nu på söndag och jag undrar vad ni tror om matcherna ; Numancia - Real Madrid ,
Valencia - Bilbao , Osasuna - La Coruña !!
vilka resultat blir det och vilka matcher jag ska
gradera !?? Tack så förhand ! Visca El BARÇA !!
// Nikola
Barcelona Messí
2/19/2005 19:49
Ämne: Messí

Jag tryckte....
Måste nog vara för att matchen inte har startat än. Tror dom börjar sända några minuter innan matchen startar.
Barcelona Kim
1/28/2005 13:58
Luís García såldes aldrig. Precis som i fallet Figo så var det hans nya klubb som betalade utköpsklausulen. Barcelona kunde bara stå och titta på när Liverpool erbjöd en högre lön.
Barcelona hammabarça
1/28/2005 00:30
Mycket bra krönika!
Spanien brolla
1/28/2005 13:17
Ja, man ser ju vilken enorm påverkan Albertinis vinnarmentalitet har haft på Atalanta..;)
Spanien brolla
1/27/2005 23:43
Messí,

det tråkigaste med Luís García är att han efter en väldigt lovande start nu sjunkit till de andra pajasarnas standard i det röda laget. Förmågan att utmana och det fina spelsinne han överraskade mig med förut (såg han endast som en ytter som var bra på att utmana och avsluta/passa) är nu som bortblåst och trots att jag själv är röd så är det nästan så att jag för hans skull önskar han en flytt tillbaka till Katalonien. Å ena sidan lär väl formsvackan gå över med tiden, men å andra sidan har den hållt på i 15 år och inte ser det ut att bli bättre.

Angående Albertini måste jag bara säga att det känns som en mycket märklig värvning, även fast det bara rör sig om ett lån. Det enda han är bra på numera är att slå frisparkar och det har vi ändå flera spelare som är betydligt bättre på det än vad den gamle gode Albertini är.

Skönt att det inte blev någon Iaquinta heller.
Real Madrid Luiz9
2/19/2005 19:42
Hejsan på er och lycka till idag=) Har någon av er en länk till matchen? Skulle va kul och kunna se barca matchen samtidigt som man kollar på real
Barcelona Kharles_Kubala
1/30/2005 20:34
Lucho

Personligen skulle jag vara positiv i båda fallen; Luque skulle kunna ge bredd till vänsterkanten om han nu vill spela där (annars inte.) och att han kommer från La Masia och är katalan gör ju inte saken sämre. I fallet Joaquin så skulle jag kunna tänka mig Riquelme + 100-150 miljoner för högeryttern, om man nu inte vill ta hem Saviola (som har nästan samma lön som Riquelme) och ge honom en ny chans på högertridenten. Giulys berg-och dalbaneform kan man ju inte direkt lita på, men sen beror det på hur bra Maxi Gaston Lopez är, och hur det blir Henke (som jag tycker skött sig bra då han spelat till höger i anfallet). Sergio Garcia/Santamaria blir nog utlånad nåt år till.

Tycker att klubben bör inkassera det kapital som finns i alla utlånade överskottsspelare som vi vet aldrig kommer ta en plats till nästa säsong. Reklam på tröjan och oljekontrakt a lá Chel$ki och Rmadrid skulle vi kunna klara oss utan.
Barcelona Giuly!
1/31/2005 16:23
Maestro_//
Har för mig att jag hörde något liknande som "Chelsea som förövrigt möter Barcelona i åttondelsfinalen i Champions League visas självklart här på Viasat Sport" av en kommentator på Viasat då dem sände Chelsea - Birmingham, men jag är inte riktigt säker.
Barcelona Kharles_Kubala
1/30/2005 20:17
Majsan

Grejen är den att Riquelme har en skyhög lön (35-40 miljoner kr om året om inte jag minns fel) och så mycket ska en överskottsspelare inte tjäna. Han har nog ganska högt marknadsvärde, inte minst för sina insatser på sistone, så jag tycker man bör sälja honom, för som sagt så är det nog inte en playmaker det saknas i laget just nu (Dinho, Xavi, Deco, Iniesta) och det är en del lag som nämnts i en eventuell övergång, bl.a. Deportivo och Betis och även hans nuvarande klubb som verkar på G.

Intressant läge i övre-mitten delen på tabellen;

4.Espanyol 21 10 5 6 26-20 35
5.Sevilla 21 10 5 6 23-23 35
6.Villarreal 21 9 7 5 35-17 34
7.Betis 21 9 7 5 30-23 34

Dessa lag krigar om sista CL-platsen (förutsätter att Valencia och RM tar 2:a och 3:e) och med 17 omgångar kvar ska man inte heller räkna bort Deportivo, Atletico och Athletic.
Barcelona Lucho
1/30/2005 20:23
Kharles_Kubala: Amen to that!

Det har ju nämnts att han kan ingå i en eventuell övergång med dom lag du nämner. Exempelvis Luque mot Riquelme eller Joaquin mot Riquelme (och en del pengar..). Skulle vara en suverän lösning tycker jag..
Señor Laporta
1/30/2005 18:58
Kharles_Kubala

Håller med dig. Det har nog blivit ett litet fel där.
Barcelona Maxi
2/19/2005 18:01
Tack så jävligt mycket mohammed!
Barcelona Amazing
2/19/2005 18:56
Messí: Tack så mycket!

Tror för övrigt på en 2-0 seger ikväll!
Barcelona Amazing
2/19/2005 18:26
Hej allihopa!
Kan någon tala om för mig var man ska trycka på cadenaser.es för att kunna höra på matchen mellan Barcelona - Mallorca? Jag förstår inte spanska särskilt bra...
Barcelona MrDeco20
2/19/2005 18:11
Muhammad:
Tack Muhammad brorsan...väldigt snällt av dig.respekt får du nu från alla barca.fans..det kan JAG garantera--
Barcelona Blaugrana_1899
2/19/2005 18:50
Hoppas det går bra för vårat mittbackspar Puyol-Marquez ikväll! Då kan vi köra med dom i mittlåset och albertini som pivot mot chelsea, Marquez känns för mig säkrare där bak än Oleguer.

Força Barça!
Barcelona Messí
1/30/2005 14:24
Ämne: Var det inte ovanlig....
Tror inte att det var Barçafansen som hördes så där. Det var väl Sevillafansen som sjöng "Tot El Camp" Men efter "Barça! Barça!" så skrek de "Mierda!" (Skit)...

Men efter Barças mål så såg man nästan en hel sektion med Barçassupportrar som började sjunga.
Señor Laporta
1/30/2005 19:10
Majsan

Vill själv ha 'Roman' tillbaka till Barça, men du har glömt en sak i ditt inlägg som jag själv har fått höra mängder med gånger, Andres Iniesta!
Barcelona Barçafan_Nr1
2/19/2005 18:13
Ser inte så ljust ut på www.fotbollstreams.se Chattade med Admin. där och de sa att det är svårt att länka till canal+ eftersom C+ inte ger ut sina kanaler. Men vi kan hoppas in i det sista.
Barcelona Majsan
1/30/2005 19:07
Läste på goal.com att Riquelme vill spela i Barcelona nästa säsong, och siktar på att försöka slå sig in i laget. Vad tycker ni om detta? Vet att det har diskuterats en del tidigare, men att han själv sagt att han VILL spela i Barca har jag inte läst innan. För min del skulle jag gärna se honom i Barcelona, tycker verkligen att han skulle tillföra något. Vill man vara bäst i Europa måste man ha bredd, och flera olika speltyper i sin trupp, så argumentet att han bara skulle vara nr.2 på just och endast Ronaldinhos plats köper jag inte! Han skulle kunna spela på i stort sett alla platser framåt i laget, från topptrion och till xavi/deco. Eller hur ser ni på saken? Vet förstås att goal.com inte är detsamma som TT när det gäller sanningshalt, så det behöver inte påpekas!
Barcelona Der Afro
1/29/2005 16:36
Messi: Titta till höger under expect.com

Antagligene är det expect.com som är "skyldiga". Jag ville inte klaga utan bara göra alla uppmärksammade på att det inte är den 30:e.
Barcelona Der Afro
1/29/2005 16:36
Messi: Titta till höger under expect.com

Antagligene är det expect.com som är "skyldiga". Jag ville inte klaga utan bara göra alla uppmärksammade på att det inte är den 30:e.
Barcelona Blaugrana_1899
1/29/2005 23:33
Underbart skön seger och nu känns det som att formen bara blir bättre och bättre!
0-4 på bortaplan mot liga 4an är grymt, det va först lite osäkert men som det redan är sakt här och av kåmark, 0-4 är 0-4. Força Barça!
Barcelona Messí
1/29/2005 16:02
Finns väl inga matchtider här på forumet? Om du menar på Barcelona-startsidan så står det ju rätt; matchen börjar kl 21.30 fast Tv4+ börjar visa 5 minuter innan, då de börjar snacka om laguppställningar och sånt.
Real Madrid Mohammed
2/19/2005 15:49
Gå in på länktips ovan!

Bli medlem på sidan, den har premiär idag!
Barcelona B_a_r_ç_a
1/30/2005 14:56
Grabbar va tycker ni om den killen för det sägs att han är Brasiliens bästa talang genom tiderna, vill bara dela med mig med en video som jag hitta om honom här under, läs gärna artikeln under.
http://www.vkmag.com/media/jeancarlos.wmv

Jag menar inte att man ska värva honom eller så och jag tycker inte att han ska gå till nån klubb i europa förräns han är minst 15-16, men jag har aldrig sett en 6 åring göra som honom.
Barcelona Marcos
1/29/2005 20:29
"Det stora problemet för er ikväll blir inte Baptista, det blir att komma förbi Martí och Renato.. "

Det stavas R O N A L D I N H O ;)

Annons: