/spanien/barcelona/forum/26759.aspx/spanien/barcelona/forum/26759.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
em1l
2005-04-27 10:25
javisst ska ske:P
Barcelona Scorpius_Cx
2005-04-28 23:24
jag ser att det är många som inte har någon aning om varför Garcia såldes och varför ronalidnhos lön höjdes....här är svaren..

Ronaldinhos klausul var för låg tyckte ledningen efter det första året i barcelona. Han var fjärde bästa betalda spelaren i laget och var värd mer helt enkelt. Så man la in en klausul i hans kontrakt att om ett lag ska köpa han måste de ge ca 1.5 miljader kr och när han skrev på blev han bäst betald i laget....Det negativa är att om några år så är ronnie 28 år och då sänks hans klausul mycket...tror att många lag kommer rycka i honom mer då.

I fallet Garcia så fick han mycket mer pengar i Liverpool och att han var reserv till Henke och Giluy...då var det rätt av han att gå till england....dessutom fick man pengar för han
em1l
2005-04-27 10:12
haha ja jag tänkte med på det:S hmm
Barcelona [Morientes]
2005-04-29 08:27
Hur kan du säga att giuly inte håller måttet?? Har inte vart bra??!! Han gjorde ju 2 mål i förra matchen!
Barcelona Viking
2005-04-28 22:00
Xavi kommer inte sticka! Det är jag 100% säker på! Han har nog med Puyol i särklass störsts hjärta för klubben..

om ryktena är sanna och Chealsea är beredda på att fyrdubbla hans lön. Så kommer säkert Laporta å co höja hans nuvarande inkomst såpass att han under inga omständigheter skulle gå..

Vet ngn vad han känar i dagsläget i Barcelona?
Barcelona Daniel el magnific
2005-04-29 09:31
abidal31:
Har du sett alla matcher han har spelat i år?
Barcelona Valdés
2005-04-28 22:33
Kharles el Diño; så fort någon hotar med att lämna skall man alltså höja lönen?
Spanien Sir. Smokealot
2005-04-26 17:03
Kharles el Diño:

Ja då får man hoppas att det blir en bra klubb Iniesta hamnar i, Sevilla hade inte varit fel om han tar plats dära. Dom verkar ta sig ut till CL nästa säsong också, tror inte många lag tackar nej till Iniesta just nu speciellt om han kommer gratis över 1 år.. Helt rätt men Edmilson och Marquez är inte dom snabbaste backarna i europa precis, och som det stod i nån krönika (har jag för mig) att 2 snabba mittbackar vore bättre sen kan Marquez spela pivote eftersom Barcas backlinje ligger väldigt högtuppe och är utsatt för mkt kontringar, och då behövs det snabba backar för att hinna med. Tror nog inte en till högerback kommer, Gio har ju gjort en sämre säsong än Belletti. Valdes behöver faktiskt en konkurrent vore inte helt fel för han (Inte Rusu bara:P).. Ezquerro vore nåt kanske, men ser mkt hellre Luque komma till klubben..
Barcelona Kharles el Diño
2005-04-28 23:15
Valdés

Deco och Eto'o kan också läggas till i den skaran, men det var väl också grundlönen som ökades, inte bara en prestationsbonus ang. Dinho?

Nåja, Luis Garcia val av Liverpool ser jag inte som ett svek.

Förresten, Deco gifte sig i Oporto idag. Han tränar som vanligt med laget imorgon ;-) Mer info på länken.
2005-04-28 23:02
Marca har bara hittat på uppgifterna om Xavi, som ett desperat försök att destabilisera Barça och inget annat. I egenskap av madridtidning är detta föga förvånansvärt.

the dog

Det är hans utköpsklausul, i nuvarande kontraktet.
2005-04-28 22:48
Valdés

Vad tyckte du om fallet Ronaldinho? Hotade han med att lämna? Eller var det ledningens fina initiativ?

emma

Experter? Haha, skulle inte tro det. Det enda jag kan är salut, bona tarda, bona nit, bon nadal, força och Visca el Barça! Men det räcker nog ;-)
2005-04-28 22:28
emma

Jag tvivlar på att Carlos Peña är katalan, men jag är inte helt hundra på det. Den katalanska formen av Carlos är Carles. Namnen skiljer sig även dem, tycker de katalanska namnen låter mer "europeiska" än de kastilianska formerna. Ex. José - Josep, Luis - Lluís, Juan - Joan, Enrique - Enric, Lorenzo - Llorenç osv..
Spanien Sir. Smokealot
2005-04-26 16:29
Haha, blir fan upprörd alltså.. Hur kan ni (känn er träffade) påstå att Deco är usel och borde säljas ? Okey om ni hade haft en Real Madrid tröja bredvid erat namn och bara vill provecera fram diskutioner men så är inte fallet nu, som Nemo säger: Motivera er lite bättre än att han spelat dåligt dom senaste "4-5" matcherna, när han inte ens varit dålig då ?? Och varför Deco inte är lika "bra" som förra året är för att han fått mycket mera defensivt ansvar och finns andra spelare som också är duktiga offensivt, så Barca är inte lika beroende av Deco som Porto var, men det gör han inte till en sämre spelare, tvärtom jag föredrar en tvåvägsspelare hellre än som bara kan spela offensivt..

Och vill igentligen inte se van Bommel komma till klubben, finns många andra som måste få chansen bl a dom skadade spelarna. Blir bara sämre för Iniestas utveckling om han ska få ännu mera folk att konkurrera mot speciellt om dom är mer rutinerade och bättre spelare än han just nu. Så nej tack!
Barcelona Messí
2005-04-26 17:00
Sir. Smokealot//
Håller med dig. van Bommel känns inte som en spelare vi verkligen behöver just nu. En anfallare som kan spela på båda kanterna i anfallet och en vänsterback bör prioriteras i dagsläget.

-

Kul att Giuly äntligen börjar visa formen från säsongsstarten! Nu börjar man se vilken klasspelare han är, nu när han slipper alla skador.

-

Ska bli kul att se hur Rijkaard ställer upp mot Albacete. Gerard, Motta eller Márquez i pivoterollen? Márquez eller Oleguer i försvaret? Gio eller Sylvinho som vänsterback? Kanske bänkar han Belletti så att han inte riskerar att bli avstängd?

Skulle vilja att vi ställer upp så här:
Valdés
Damiá-Puyol-Márquez-Sylvinho
Iniesta-Motta-Deco
Giuly-Etoó-Ronaldinho

Vill inte att Belletti ska dra på sig en varning och bli avstängd i den viktiga matchen mot Valencia. Puyol får äntligen chansen spela ihop med Márquez. Men vågar Rijkaard bänka Oleguer efter hans match mot Málaga? Det kan ju knäcka killens självförtroende helt.

Vill att Motta ska få spela från start nu. Kanske kan han spela mot Valencia? Albacete skulle vara ett bra lag att starta en match emot.

Anfallet ska vara det vanliga. Giuly på G, Etoó 100%-ig den här gången och Ronaldinho som också han är på G. Ett Maxi inhopp skulle inte sitta fel heller. Inte ett Messí inhopp heller för den delen. :-)
Barcelona Nemo
2005-04-26 17:32
Det kanske lät otydligt, men ni förstod min tanke...?
Barcelona kubala
2005-04-26 17:42
Ämne: Jag skulle inte se Q....
När nuvarande styrelse vann valet spikade dem följande "hemlig plan":
År 1: övergångsår. Det sena valet, i juni tror jag det var, omöjliggjorde planeringen av säsöngen. I grevenstid fick man Dinho vilket gav oss åter en medial plats.
År 2: skulle en titel vinnas, förhoppningsvis Ligan.
År 3 och 4: Etablera oss i toppen av Ligan samt vinna CL.
Skulle vi vinna Ligan i år, så har vi gjort det efter att, i princip, gå runt på 13 spelare. Oftast har vi vara haft en kvalificerat avbytare.
Vill man satsa på två titlar då krävs det rotation och givetvis ett större antal etablerade spelare.
V.Bommel tillför något vi saknar f.t. i vissa matcher, fysisk styrka. Har bra skott, vinnarinstinkt och jobbar över stora yttor. Han, eller Ballack, tillför en till dimension till vårt mittfält.
Vad tror du skulle hänt i år om Xavi eller Deco skulle ha blivit skadade?
Barcelona barcapimp
2005-04-28 01:00
: Rivald0
mm ok förlåt,visste inte exakt hade för mig att det var vi o real betis.Men jag vet inte exakt.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-04-26 22:25
Ämne: quaresmas mål .....
hur många har han gjort i ligan egentligen? (föler inte portugisiska ligan).
Han var ju bra hos oss i början och såg lovande ut men sen gick det bara neråt.
Visst tror jag han kommer tillbaka om Barca vill ha honom, pga klaussulen.
Spanien Sir. Smokealot
2005-04-26 16:47
Kharles el Diño:

Menar inte att Iniesta ska prioriteras före klubben, men att det redan finns spelare som Edmilson Motta Deco Xavi Gerard och Iniesta i truppen redan gör det ju inte bättre om en till spelare kommer, mittfältet känns inte som största prioritet just nu. Isåfall ska det vara pivote i världsklass, men där kan Marquez spela också.. Och iår har Gerard Motta och Edmilson varit skadade mkt så dom har inte fått bevias vad dom går för och det är synd, för dom förtjänar det..

Nej det håller jag med om, Iniesta ska spelas in lugnt och sansat som Rijkaard gör just nu, men ifall van Bommel isåfall skulle komma vill jag se att Iniesta lånas ut till ett La Liga lag och han har garanterat med speltid hela säsongen, det vore helt perfekt anser jag.. Men Rijkaard ville väll inte släppa han i sommaras så kanske inte gör det nu heller ? men för hans utvecklings skull så vore det det bästa ifall nån ny mittfältare kommer in..

Högsta prioritet ska vara vänsterback och högermittfält alternativt mittback, annars får det vara!
2005-04-26 17:11
Nemo

Quaresma är såld, men har en återköpsklausul. Riquelme och Saviola är Gasparts värvningar, och hans ekonomiska policy sammanfaller inte med Laporta och company's. Annars framkom inte ditt argument tydligt där.

Sir.Smokealot

Visst stämmer det att snabba backar är att föredra, men vi behöver nog en spelskicklig mittback med bra huvudspel som kan komplettera Puyol. Många har nämnt Milito som nyförvärv, men om vi spelade med honom(176cm) och Puyi(178cm) mot ett huvudstarkt fysiskt lag skulle jag bli livrädd varje gång de får en hörna.

Det stämmer att Gio gjort en sämre säsong än Belletti, men betänk också dennes ålder.

Vi har inte råd med Luque även om jag gillar honom mycket, men Ezquerro skulle komma gratis.

Alla som vill att Iniesta stannar kvar(delvis jag.. :-/); Jag vill gärna att ni säger mig vem han ska bänka och varför.

Visca el Barça!
Barcelona the_dog
2005-04-29 18:05
har eto'o en lillebrorsa som spelar i mallorca??
Barcelona Morientes är bäst.
2005-04-28 18:36
Jag håller me dom att tröjan inte är så snygg men det är ju bara å köpa den vi har nu!
hoppas Xavi stannar!
Barcelona Tompa
2005-04-26 16:00
Gnället på stackars Deco fortsätter. Utan tvekan den mest underskattade spelaren hos många här. Deco är enligt mig en av lagets viktigaste spelare.
Barcelona Tompa
2005-04-26 16:00
Gnället på stackars Deco fortsätter. Utan tvekan den mest underskattade spelaren hos många här. Deco är enligt mig en av lagets viktigaste spelare.
Barcelona Morientes är bäst.
2005-04-28 18:33
Ja det gör det SuKeR!
Barcelona Dinho
2005-04-27 23:02
Valdes// Kharles el Diño har ju svarat för mig men annars instämmer jag i hans inlägg, trots att garcia var en av Barcas bästa spelare förra säsongen köptes Giuly in o man visade tydligt att det var han som skulle spela på den platsen. Garcia spelade mest central anfallare på försäsongen och när en klubb kommer med ett bud med tredubbel lön och en plats i elvan tycker jag det är förståeligt.
Barcelona Valdés
2005-04-28 08:38
Kharles el Diño; vad menar Du med att klubben var passiv? Såväl Laporta som Rijkaard vädjade till honom att stanna och själv gick han ut i media 2 dagar innan flytten till Liverpool och sade sig inte kunna lämna. Hur borde man agerat, skall man höja lönen så fort någon hotar med att lämna eller skall man helt strunta i att värva nya spelare som konkurrerar med de ursprungliga?
2005-04-26 16:56
Sir. Smokealot

Txiki, klubbens direktör, har tidigare sagt att det kommer en förstärkning i varje lagdel. Jag tror själv att det vore bäst för både Iniesta och Barça om han lånades ut till en klubb där han kunde spela varje match, för det är vad han behöver - matchträning och rutin. Rijkaard skulle kanske gå med på det i år, med tanke på eventuella värvningar. Tror också att han skulle kunna platsa i stort sett alla lag i ligan. Men om man nu värvar Van Bommel så behövs ingen mittback, då Edmilson och Marquez kan koncentrera sig på sina naturliga positioner.

Håller dock med om att en ytterback(Belletti är inte heller han särskilt säker i defensiven) och en bra ytteranfallare behövs, för att både bredda och spetsa till truppen. Och sen har uppgetts om att Rijkaard tycker att Jorquera inte duger som konkurrens till Valdes, och vill därför även ha in en ny spelare där.

Mycket ska fixas inför nästa säsong och ledningen har redan börjat. Nästa spelare kan vara Ezquerro.

Visca el Barça!
Spanien Sir. Smokealot
2005-04-26 17:06
Nemo:

Vad jag har för img så floppa väll Riquelme (iofs resten av laget också) säsongen han kom till klubben och han lånades ut efter det, och det är nu iår han har blommat ut riktigt ordentligt..

Saviola har haft 3 år i klubben och varit helt godkänd fakitskt, men nu finns det bättre altrenativ och man kan få gott om pengar för han, så sälj han säger jag.. Quaresma va väll inte heller helt lyckad ? och nu har han haft ett bra år i Porto.. Han är fortfarande ung, men vill han tillbaka till Barca då ?
2005-04-26 15:58
Barçafan_Nr1

Nej, egentligen inte, men jag reagerade på att "Deco var en sopa", vilket ju inte riktigt stämmer, iom att han kom 2:a över listan på Europas bästa fotbollsspelare förra året. Se länk.

Brankt

Om vi sätter in Van Bommel på Decos plats och säljer Fet-Deco så har vi råd att köpa in en bra vänsterback.

Jag tycker vi säljer dig, till real eller czelski, ändå inte mycket bakom pannbenet.

Força Marc Van Bommel! Força Cocu! Força Txiki!
Annons: