/spanien/barcelona/forum/26758.aspx/spanien/barcelona/forum/26758.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RonalDanho
2004-08-14 14:42
den som har abu dhabi sports i parabolen kan se matchen mellan barca o parma
Barcelona Gamlajaka
2004-08-12 12:51

olá barca friends..
har en fråga som jag hoppas man kan få svar på innan helgen är över: NÅGON SOM VET OM OCH I SÅ FALL VAR BARCA-PARMA VISAS PÅ LÖR?
Barcelona Majsan
2004-08-12 13:05
Är det rimligt att tro att Etoó verkligen är klar för Barca? När de andra nyförvärven skrivit på har det t.ex. skrivits flera dagar innan om läkarundersökning och liknande på officiella hemsidan, och där står inget mer om Etoó än att klubben väntar tålmodigt på beslut från Real. Är det då inte lite naivt av alla här inne som utropar att kontrakt redan är skrivet när så inte är fallet? Jag tror att Etoó kommer spela i Barca nästa säsong, men det blir nog inte helt säkert förrän imorn eller på Lördag. Samma personer här kanske tror att Fabiano också är klar!? ; )
Barcelona Rivald0
2004-08-12 13:05
Skönt att Eto e klar, men vill ha kvar Saviola oxå vi kommer tabba oss om vi säljer honom. Det bästa med Eto-köpet är att han ALLTID gör bra matcher , mot Madrid hoppas han gör samma sak i Barca :p..hf ska iväg å jobba (träna småbarn spela fotboll) :) hehe..hf
Barcelona Daninho#7
2004-08-12 13:26
mja d e bara glömma Fabiano, barca har för länge sen sagt att han är för dyr
Barcelona GeRrInHo
2004-08-12 12:26
här så snackas det om barcelona inte om monaco Ir real..
Barcelona svenskafans.com
2004-08-12 12:11
Andreas//

Kallon kom kommer antagligen inte vara ordinare. Förstår dock inte varför dom inte köper yttrer när dom har förlorat både Giuly och Rothen
Barcelona ashinho
2004-08-13 15:28
Alltså vrf e de så mkt snack om att inte Deco o Xavi skulle kunna spela i samma elva??
Xavi är o förblir en defensiv mittfältare ..hans speltil kanske inte är sådan, men han är en defensiv mittfältare för att han är en duktig bollhållare,bollvinnare+ att det är bra o ha en tillbakadragen playmaker!!
så här skulle vi kunna spela:
Valdes
Belletti-Pouyol-Marquez/Edmilson-Sylvinho
Xavi-Edmilson/Motta/GVB
Deco
Guily-Henke/Eto'o-Ronaldinho

Dvs laget skulle ha en uppställning som e 4-3-3, där mittfältet består (på pappret iaf) av två defensiva o en mer offensiv (Deco) ..
Den rollen hade Xavi förra året o han gjorde succé..en anledning till detta var för att han kombinerade sin defensiva stryka och sin offensiva på rätt sätt ..
Barcelona Ham$inHo11
2004-08-12 11:47
jag vet att detta inte ska vara på barcas forum men tanken e så stor, vem kommer att sitta på bänken om real köper owen för 320 kr?. Raul kan de inte vara (kapten)måste nog vara ronaldo, AJAJAJ inte bra (för deras del)
Barcelona Majsan
2004-08-13 14:43
Måste säga att det känns betydligt bättre inför ligastarten nu när Viera stannar i Arsenal och Marängerna verkar vara i färd med den enligt mig, åtminstone sportsligt sett, tokiga värvningen av Owen. Vem ska Owen peta? Ronaldo? Yeah right! Morientes? Bara om man möjligen räknar tröjförsäljning framför verklig prestation! Raul? Ganska lätt i mina ögon, men knappast i madridfansens. Jämför man Etoó med Owen ser jag Barcas Afrikan som betydligt bättre, och med framgångar de senaste säsongerna i ryggen. Valencias svenska supportrar här på svenska fans verkar övertygat tala om mästartakter redan, trots att de mäktade med ynka 1-0 mot samma japsarlag som Barca slog med 5-0! Angående de startelvor som finns här i forumet är min mening att de flesta är orealistiskt offensiva. Jag vill se två defensiva mittfältare, och har faktiskt en aning svårt att se Deco och Xavi spela i samma uppställning. Har svårt att jämföra dessa två, Xavi är en stor personlig favorit, men jag har å andra sidan inte set mycket av Deco alls. Jag skulle gärna se en startelva innehållande Motta och ytterligare en skapligt defensiv spelare som Edmilson, GvB eller Marques. Någom som håller med, eller vill alla se Deco och Xavi tillsammans centralt på mitten?
(--MadriEntes--)
2005-03-14 23:25
Kickboxer//

ursäkta att jag avbryter er diskussion men detta sa Ronaldinho innan han gick till Barca:

"Jag vill till Real Madrid oavsett om jag blir bänkad varje match"
(--MadriEntes--)
Kickboxer//

ursäkta att jag avbryter er diskussion men detta sa Ronaldinho innan han gick till Barca:

Barcelona Daninho#7
2004-08-12 11:21
Hm.. jag tror bestämt att Real Madrid´s president Florentino Perez är dum i hela huvudet! (vilket är jelt OK för mig) Killen vill köpa Michael Owen för 30 miljoner pund? (med andra ord nästan lika mycket som Vieira skulle/kommer kosta real madrid) ¨i utbyte skall han bland annat lämna ut Fernando Morientes sägs det?.. idioti skulle jag kalla det.. Morientes är ju en av världens bästa forwards ffs
(--MadriEntes--)
Kickboxer//

S. Dali
2005-03-15 12:29
Enligt Man City´s sida här på SvenskaFans så ryktas det om att Barça är intresserade av Shaun Wright Phillips.
Är det någon som vet någonting om det.
Dock så värderas han till över 20 miljoner Pund (löjligt mycket pengar)
Vad är det troliga priset på tex Yeste eller Reyes?
Barcelona ronaldinho_gaucho
2004-08-19 03:29
tja grabbar!!!! har just blivit medlem.
vet nån vart man kan kolla barcas mål från dagens match....!!! tacksam för svar
Barcelona ludovic giuly
2004-08-19 13:33
Sitter och läser sammandrag av gårdagens landskamper där Barca varit involverade. De hyllar Ronaldinho efter hans insatser mot Haiti och menar att hans kandidatur som världens bästa spelare stärktes efter gårdagens match där han gjorde tre mål och spelade fram till två i Brasiliens 6-0 seger. Även Belleti spelade och enligt rapporten gjorde han en stabil defensiv insats och hann även med en del bra utflykter på offensiv planhalva.

Vår andra favorit Puyol spelade hela matchen i Spaniens 3-2 seger mot Venezuela. Han var tillbaka som mittback efter att ha fått spela högerback under EM. Målen: Raul Tamudo(2), Morientes
Barcelona Gustaf
2004-08-19 13:16
Max//

Visst är du välkommen att diskutera vår startelva. Defensivt har Gio för många brister tycker jag. Sylvinhos styrka är också offensiven men ändå godkänd defensivt av det jag har sett.

Saknar en ettrig bollvinnare i din laguppställning. Motta är mitt förstaval där men det skulle isf bli till förmån för Xavi vilket vore väldigt synd. Blir antagligen Gio på Davids gamla roll men det är inte helt solklart ändå. Igår spelade Rijkaard med både Xavi och Deco samtidigt på mitten och Gio fick spela vänsterback mot Parma igen efter ett par matcher på mitten. Det var många frånvarande igår pga landslagsspel vilket kan ha rört ihop det extra.

När det gäller Henke vs. Eto'o så fattar jag det som du ser Henke som en bättre lag- och framspelare. Rätt, men frågan är om det behövs. Ronaldinho, Deco, Giuly m.fl. kommer se till att Eto'o får målchanser och där ser jag han som en bättre spelare en Larsson. Inte för att Henke brukar bränna målchanser utan främst för att han är ganska oprövad på den här nivån.
Barcelona Rivald0
2004-08-19 13:40
hallo!, gött me seger :D, men är de ngn som vet var man kan ladda ner målen lr ?
Barcelona TheRealFan
2004-08-19 14:41
Ämne: Om jag var Rijkaard ....
Fabian ironiskt nog så har du glömt bort det elfte spelaren i din start11...

Barcelona RonalDanho
2004-08-19 00:50
B_a_r_c_a// jag va oxå på matchen men satt i västra läktaren hade vip biljetter som jag vann i en sibylla tävling .. jag tyckte inte att vb såg riktig frisk ut han gick inte på helfart va inte så värst offensiv som han brukar va i barcelona ..men det har me vilka spelare han har i laget och om man känner en viss trygghet ..tyckte f.ö att hollands backlinje inte va så värst samspelt ut och det kan ha me den nya generationens start elva som van basten vill ha o göra med förnya o förbättra i längden ..
Barcelona ZonD
2004-08-19 10:45
Ämne: Börjar bli trött på ....
När ska folk härinne förstå att Henke är FR:s värvning, och med hans holländska bold kommer han att se till att han får som han vill. Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Henke börjar. Jag skulle snarare bli glad då jag tror att Henkes spetskvaliteter är vad som behövs i början av säsongen.
Barcelona Axione
2004-08-13 13:42
Jag är skeptisk till två offensiva innermittfältare som i denna uppställning:

Valdes
Belletti - Puyol - Oleguer - Sylvinho
Edmilson
Xavi - Deco
Giuly Dinho
Etoo

Detta för attd et blir för stor obalans i defensiven. Varken Xavi eller Deco är ju dem som hjälper till i defensiven och emd så pass offensiva ytterbackar som Sylvinho och Belletti tror jag attd et kan bli för dålig balans mellan den enda defensiva mittfältaren och de två innerbackarna. Det rä det jag är orolig över just nu.

Sen undrar jag hur många icke euspelare vi har just nu. Dessa kan jag komma på nu:
Etoo
Marquez
Saviola
Dinho
Edmilson
Rustu
Belletti
Sylvinho

Är Rustu uthyrd? Har sylvinho fått sitt EU pass? Hur många icke Euspelare får vi ha?

Sen tror jag att Henke blird en perfekte inhopparen som inte klagar på att får för lite speltid plus att han kan nog göra en del mål som inhoppare. För mig är Etoo den anfallaren som skall starta matcherna.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-08-14 21:01
tack så mkt Belletti
Barcelona Axione
2004-08-14 19:51
Garcia verkar stanna...(SE LÄNK)
Barcelona Aubri
2005-03-15 08:06
först så tror jag att kickboxers uttalande, var personlig, och att han hels inte vill ha Reyes pga det.

Men så var det någon som nämnde castelen , aldrig i livet, oket snabb o ung,, men nää inte BARCA Class.. tror jag inte

Luque, och Joaquin.. visst ... och Mancini ..

Men Reyes måste va en mer verklig, då han inte skulle kosta så mycke om Arsenal väljer att dumpa han, sen tror jag han är ett av Spaniens framtid.

Tror ni inte han skulle lyckas I barca då?
SPanks, ung och rätt så snabb..

Jag tror kan skulle göra succé
Barcelona Nemo
2004-08-14 21:02
Jannis, Skulle inte tro att det är så allvarligt. Någon vecka skulle han vara borta. Inte säker.

Nu har madrid gjort ett såkallat "panikköp". Dom fick inte Vieira, så dom "förstärkte" med Owen. Jaja, vi ska inte gotta oss alltför mycket åt Perez. Ni kommer väl ihåg Petit och Overmars ?
Barcelona Nemo
2004-08-14 20:54
Jannis, han har dragit på sig en skada.
Barcelona Axione
2004-08-13 15:08
//Majsan
Word up. Som jag sa tidigare det blir ingen balans mellan defensiven och offensiven med bara en def mittfältare. Ser gärna ett Brasse sammarbete mellan Edmilson och Motta.

Vad gör man då i kvalet mellan Deco och Xavi. vad vet jag. dagsform kommer väl att avgöra sen är det många matcher. kanske Rijkaard kommer använda sig av ett slags roteringsschema.

Tror även jag att dte är bra för Saviola om han lånas ut. Tror det kan bli lite turbulens i truppen om man har en såpass bra spelare på bänken då Saviola knappast kommer vara nöjd med det. Plus att vi har Garcia i truppen som är en riktigt bra back-up.
Barcelona EE
2005-03-14 23:23
han spelar nu i porto .dalar upp och ner i form ,ena matchen är han i en klass för sig och andra ett ego som dribblar bort sig själv ,titta matchen mot inter imorgon så får ni se hur han spelar nu ,
Annons: