/spanien/barcelona/forum/26757.aspx/spanien/barcelona/forum/26757.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PUYOL=Hjärta
3/7/2004 18:06
Såg ni beckham wannabeen?
Barcelona Hristo99
3/7/2004 18:17
Spelar underbart just nu!!!
Barcelona Barca Barca
3/7/2004 18:15
killen är i storform

Jag diggar han

Luis Garciaaaaaa!!!!!
Barcelona Izquierda
3/8/2004 18:08
Davidsito//
När det gäller rader som "Bronckshit suger manligt könsorgan" kan jag bara hålla med dig. Det är bara barnsligt att skriva en sån grej. Det blir ju betydligt intressantare om man motiverar sina åsikter.
Men sen har vi alla olika åsikter. Du kan ju tycka att Cocu är skitbra samtidigt som jag tycker att han är asdålig, utan att det behöver betyda att någon av oss är okunnig. Du kanske föredrar 3-2-4-1 medan jag hellre vill att vi ska spela 4-4-2. Det finns ju ingen objektiv sanning i såna här frågor och därför kan vi ha olika åsikter utan att det skulle betyda att någon av oss är okunnig. Nu tycker jag iofs inte att Cocu är asdålig, det vara bara ett exempel, men jag tycker att vi bör ha som policy att försöka göra oss av med spelare medan vi fortfarande kan få något för dem.
Heder till dig för att du svarade sakligt på min kritik, och när det gäller Davids är vi rörande överens. Han har överträffat mina förväntningar med råge.
Barcelona Barca Barca
3/7/2004 18:15
killen är i storform

Jag diggar han

Luis Garciaaaaaa!!!!!
Barcelona Frazzé
3/7/2004 19:07
Kommer Marquez tillbax till murcia matchen eller?..För jag har också märkt att Oleuger e inte såå bra!
Barcelona PUYOL=Hjärta
3/7/2004 18:56
Mottas insats var stabil.
Mycket bra defensiv men han orkar inte springa lika mycket o fort som GVB.

Barcelona jcb
3/7/2004 18:09
Tredje ribbträffen + ett stolpskott, men det blir ju mer spännande om siffrorna inte rinner iväg kanske :)
Barcelona PUYOL=Hjärta
3/7/2004 18:56
Mottas insats var stabil.
Mycket bra defensiv men han orkar inte springa lika mycket o fort som GVB.

Barcelona Frazzé
3/7/2004 18:55
Hur skötte Motta sig som vänsterback?
Barcelona Frazzé
3/7/2004 18:52
fick inte mallorca en utvisad också?
Barcelona Izquierda
Där kom slutsignalen, tack för det!
Det blev onödigt svettigt det här. Men skönt med tre nya poäng. Nu ska vi ha medaljplats!
Barcelona fc_2002
3/7/2004 18:37
sicken dribbling av quaresma.. försvararen gick ut å köpte korv.. :)
Barcelona Valdés
3/7/2004 15:36
Om man sammanfattar de rykten som förekommer just nu - blir laget/truppen starkare till nästa säsong?

Cocu stannar och Van Bronch köps ut ifrån Arsenal. Den förstnämnda är 33 år och har sina bästa år bakom sig, han borde ha bytts ut redan inför innevarande säsong. Den sistnämnda är bra på att springa upp och ner på sin kant men det är också det enda för han är värdelös defensivt ( kanske hela ligans sämsta vänsterback rent försvarsmässigt ) och inläggen hittar väldigt sällan rätt adress vilket gör löpningarna meningslösa. Eftersom det är mer spring än känsla borde han söka sig tillbaka till engelska ligan.

Nyförvärv - Luque och Trézéguet. Eftersom vi troligtvis kommer att fortsätta med Rijkaard som tränare blir spelsystemet detsamma och vem skall då Luque ersätta - L. Garcia? Varför i så fall, kvalitetsmässigt tycker jag att de är på samma nivå ( båda håller hög klass, den kritik som kan riktas mot dem är att de gör aldeles för få mål ).
Trez har i mina ögon förutsättningar att bli en Overmaarsvärvning, han är dyr och kräver en hög lön trots att han är en väldigt skadebenägen humörspelare som är helt beroende av medspelarnas framspelningar. De två sista åren har han bidragit väldigt lite till Juventus framgångar.

De som troligen lämnar är; Rüstü, Kluivert och minst 2 av de följande ( enligt rykten publicerade i elmundo och diarosport, för att få ner priset på Trez ); Gabri, Motta, Saviola och Xavi.

Summa sumarum - laget kommer inte att bli starkare till nästa år om dessa rykten stämmer. Än så länge har man inte gjort klart med någon ny värvning av Ronalidinhoklass ( mycket kan fortfarande ändras och förhoppningsvis får vi Torres istället för Trez och Mexes eller Andrade som ny mittback ) och det är för mig helt obegripligt att man verkar vilja fortsätta satsa på en hel generation förlorare ifrån holland.

Vi vinner idag med 2-1 trots att puckot Rijkaard inte tagit ut den mycket lovande S. Garcia i truppen ( ens när det saknas anfallsalternativ pga avstängning och skada ).
Barcelona Camparn på nou
3/7/2004 15:12
juanito ursäkta stavning
Barca_BEST
3/7/2004 19:05
fan trodde att de skulle koma i kapp blev lite skray
Barcelona jcb
3/7/2004 18:49
slarv slarv slarv... 3-2
Barcelona Hristo99
slappnade ac för mycket, men tre sköna poäng
Kluivert#9
3/7/2004 19:02
Nu får man kolla hur Riquelme sköter sig. Stämmer det att både han och Rochenbak är utlånade i två säsonger?
Barcelona Izquierda
3/7/2004 18:50
Där var det RIKTIGT nära 3-3! Varför kan vi inte hålla våra ledningar? Det här känns inte längre stabilt.
Barcelona Izquierda
3/7/2004 18:48
Där skulle det verkligen ha varit 4-1. Var det Iniesta eller García som slarvade bort det där friläget? Och borde de inte varit avvinkade?
Real Madrid Don-toni
5/13/2005 19:52
Snacket mellan Henry och Baptista har ett svar

Baptista har lirat i spanien i ett år och har passat in sig i spanska fotbollen.

Det kan bli ett problemm för Henry som kan få problemm att anpassa sig.

Man såg ju Henry i juventus, han hade svårt att anpassa sig.

Tror att Henry tillhör Engelska ligan !
Barcelona juanito
3/7/2004 14:41
Majsan: Matchen visas via webben på tv2.no men då kostar det pengar.. runt 50 spänn. Om jag inte minns helt fel så kan du se matchen i Mediaplayer dessutom.
Barcelona Izquierda
3/7/2004 18:44
Kluivert#9//
Quaresma kom in i stället för Luis Enrique
Real Madrid Don-toni
5/13/2005 19:49
Ämne: Don-toni/
Ja det är....
Haha ! Skojar du med mig ?
Henke istället för Maxi lopez Och Saviola ??
Jag kan säga till dig att 99 procent av hela världen tycker att Saviola är bättre än henke.
Saviola är bättre på allting avslut teknik snabbhet.

Skärp till dig !
Barcelona Xavi
3/7/2004 14:16
Barçolog//

"Dom flesta här inne tycker att det är holländarnas fel att det går dåligt för Barça, så tyckte även jag, men det börja likna Tyskland under ledning av Hitler här inne. Hitler tyckte att Tysklands dåliga ekonomi berodde på judarna. Nu menar jag inte att vi är nazister här inne, men vi ska inte skylla ALLT på holländarna"

Vad snackar du om.

Barcelona Tompa
3/7/2004 16:25
Valdés:
Intressanta synpunkter men angående Trezeguet tycker jag du har lite fel. Du skriver att han intebidragit mycket till Juves framgångar senaste åren. Men om jag inte minns fel vann han skytteligan säsongen 01/02 - 24 ligamål om jag inte minns fel och Juve vann ligan. Håller dock med om att han är beroende av understöd för att göra sina mål men det tror jag inte skulle bli några problem eftersom vi har ett geni som heter Ronaldinho i laget som garanterat kommer förse Trez med de bollar han behöver. Om jag fick välja mellan Trezeguet och Torres ser jag dock helst Torres i Barcas tröja nästa säsong.

Vad gäller holländarna så är det djupt beklagligt om man satsar på att köpa loss Van Bronckhorst och Cocu stannar ytterligare en säsong. Det sistnämnda förvånar mig dock inte. I övrigt vill jag (bortsett Davids) ha bort hela Hollandskolonin då det är så uppenbart att Kluivert, Cocu, Overmars o CO inte är de rätta spelarna att föra Barca till nya ligatitlar. Men så länge Rijkaard är kvar kan man nog (tyvärr) knappast förvänta sig att en sådan utrensning sker i Hollandskolonin - suck...
Barcelona Tompa
3/7/2004 16:25
Valdés:
Intressanta synpunkter men angående Trezeguet tycker jag du har lite fel. Du skriver att han intebidragit mycket till Juves framgångar senaste åren. Men om jag inte minns fel vann han skytteligan säsongen 01/02 - 24 ligamål om jag inte minns fel och Juve vann ligan. Håller dock med om att han är beroende av understöd för att göra sina mål men det tror jag inte skulle bli några problem eftersom vi har ett geni som heter Ronaldinho i laget som garanterat kommer förse Trez med de bollar han behöver. Om jag fick välja mellan Trezeguet och Torres ser jag dock helst Torres i Barcas tröja nästa säsong.

Vad gäller holländarna så är det djupt beklagligt om man satsar på att köpa loss Van Bronckhorst och Cocu stannar ytterligare en säsong. Det sistnämnda förvånar mig dock inte. I övrigt vill jag (bortsett Davids) ha bort hela Hollandskolonin då det är så uppenbart att Kluivert, Cocu, Overmars o CO inte är de rätta spelarna att föra Barca till nya ligatitlar. Men så länge Rijkaard är kvar kan man nog (tyvärr) knappast förvänta sig att en sådan utrensning sker i Hollandskolonin - suck...
Barcelona Camparn på nou
3/7/2004 15:12
Joanito måste man ha parabol för att få in tv2.no?
Barcelona Barca Barca
3/7/2004 17:05
GOOOOOOOOLLL!!!!!

Lus Garcia!!!!!
Han är i storform
Annons: