/spanien/barcelona/forum/26756.aspx/spanien/barcelona/forum/26756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Josef Gabriel
2003-12-14 10:10
Funderingar/

Det var en het match igår. Inte mindre än sex spelare! fick lämna planen. Ett hett derby kan lugnt kalla det. Annars så tycker jag att Ronaldinho ännu en gång bevisade att han troligen är Barcas viktigaste spelare.

Han är så enormt mycket viktigt för erat lag ( främst framåt sett då ). Att Kluivert kom igång med sitt målskytte dessutom!. Det har ju varit många som varit anti Kluivert här på erat forum under säsongen.

Annars tycker jag att Barca reser sig ur derby förlusten emot oss på ett bra sätt. Men ni är långt efter ( poäng mässigt ). Det blir intressant att se vad Barca kan göra nu. Se om dom håller för att klara av en Champions Leauge plats i slutet av säsongen.

För det är väl det som är det realistiska målet?. Att vinna ligan lär inte vara så realistiskt ( enligt mig ). Ni får nog satsa på att ta en Champions Leauge plats först och främst.
Barcelona Ronnie
2003-12-21 23:06
Dommarn var ju i en klass för sig...
Celta Vigo SUPER-C
2003-12-21 17:30
Hur som helst ,blir det kul att se Celta i tv4plus, det var därför jag köpte boxer, och äntligen visar de laget som förhoppningsvis ska ge mig en tidig julklapp och det är vinnst mot Barcelona,

alltså inget illa menat för att jag skriver här, lite kuls ska vi ha,men ingen rivalitet mellan lagen så vitt jag vet i alla fall,

Vi är fattiga,vi har inget eget forum,vi har inga stjärnor precis, men vi har ett HJÄRTA,och det kan räcka långt, glömminte om ni vet något om Celta att de spelar bäst när de är under press,

hala Celta, ikväll händer det på Nou Camp, då stjärnorna i barca trillar med bollen men Celta gör målen!!

Celta Vigo, mer änn ett fotbollslag ,hihih
Barcelona Bopi
2003-12-14 03:03
som jag ALLTID har sagt...kluviert kommer igång...det e Backar vi behöver!"!!!
Barcelona Davidsito
2003-12-14 03:19
Tycker att detta forumet ändrar åsikt snabbare än Ljungberg springer.... För två månader sedan var jag den enda (med några undantag som tyckte att Kluivert hade framtid i Barca. Ni andra hade åsikten att han inte platsade i proffesionell fotboll, eller iaf inte i barca.. Roligt att se vad samma personer skriver idag...
en sann supporter står bakom sitt lag vid vinst, en sann supporter står bakom sitt lag vid förlust..
öl och fotboll är den bästa kombinationen någonsin. / högerbacken David Roos
Barcelona Xavi
2003-12-21 21:17
*skakar på huvudet*
Barcelona ashkan
2003-12-16 20:48
Någon som vet vilken roll Stoichkov kommer att ha i Barça?

Samt snälla inga fler championship manager värvningstips, vi är ett storlag med
behov av världsklass spelare!
Barcelona Holländaren
2003-12-14 00:32
Lite Cruyffcitat såhär en mysig lördagkväll:
- Om jag ville att du skulle förstå så skulle jag förklara det bättre.
- Mina anfallare behöver bara springa femton meter, utom om de sover eller är dumma.
- När du leder med 4-0 med tio minuter kvar, så är det bättre att träffa stolpen ett par gånger så att publiken låter'oooh!' och 'aaaah!' Sen blir du arg som om du inte menat det. Jag älskade alltid ljudet när man träffade stolpen hårt...
- Fotboll ska alltid spelas vackert, man borde alltid spela offensivt, det måste vara sevärt.
- Alla tränare talar om rörelse, att springa mycket. Jag säger: spring inte så mycket. Fotboll är ett spel du spelar med hjärnan. Du måste vara på rätt ställe vid rätt tillfälle, inte för tidigt, inte för sent.
- For me, football is emotion. Without emotion, I can't do it. (Fick ta den här på engelska, blir bäst så)
- Med tanke på det känslomässiga sättet jag lever min fotboll så är det inte många klubbar jag kan arbeta för.
- And I never want to work for a club which has a running track in the stadium.
- Alla topplag behöver en spelare som de andra spelarna ser upp emot. Han spelar inte ens men när han säger "Nu går vi" så stannar ingen i stolen de sitter. Det är vad man kallar karisma.
- Jag tycker folk borde spela på alla planens positioner...Det är därför det är så viktigt att alla lyssnar när det är taktisk genomgång. Vänsteryttern kan inte somna när Michels snackar om högerbacken.
- I en blinds kungarike så är en enögd kung, men han har fortfarande bara ett öga.
- Jag vill ha spelare som kan göra avgörande rörelser på små ytor. Jag vill att de ska arbeta så lite möjligt för att spara energi till en viktig rörelse.
- Jag vet att det är inne att säga att lag som Luxembourg och Cypern inte är små längre, men det är struntprat. Vet du vilket misstag det är? Folk tror att de här länderna kan spela fotboll. Självklart, ger du dem fem meters utrymme kan de göra vadsomhelst med en boll. Alla kan spela fotboll med fem meters utrymme.
- Jag läste en krönika där det stod att femtiotalet var Di Stefanos tid, sextiotalets Pelé, sjuttiotalet Cruyffs och åttiotalets Maradona. Oavsett om man håller med eller ej så är det klart att nittiotalet inte hade någon kung av fotbollen.
- I'm a bit strange. An idealistic professional. That's how you have to see it.
- Simpelt spel är ofta det vackraste. Hur ofta ser du en passning på 40 meter när det räcker med 20? Eller ett väggspel i straffområdet när det är sju spelet runt dig och en enkel passning runt var lösningen? Lösningen som verkar lättast är i själva verket den svåraste.
- Italien kan inte slå Holland, men holländarna kan förlora mot Italien! (Före semifinalen mellan Holland och Italien i EM 2000)
- Brasilien spelade antifotboll, inte som ett lag De utnyttjade bara misstagen motståndarna gjorde. Brasilien förtjänade att vinna, men Frankrikes mästarlag 1998 var bättre. (After World Cup 2002)
Kluivert#9
2003-12-14 12:06
Bluagrana_1899: och Izquierda: Håller med er fullständigt!! vad spelar det för roll att det liknar en chatt under 2 timmar i veckan(under matchen alltså)!!?? stör det dig Alx?? det är folk som inte ser matchen och kanske vill ha lite uppdateringar om matchen? kan dom inte få det??
Barcelona expect the best
2003-12-14 11:27
Håller med Xavi...Tyckte reiziger var duktig mot Espanyol
Barcelona Tompa
2003-12-16 15:46
Robin:
Om jag inte minns fel har Joaquin sagt att han hellre spelar i Real Madrid än Barcelona. En spelare med sådan inställning tycker jag inte vi ska satsa en förmögenhet på.
Freddie Ljungberg
2003-12-17 14:55
/Barca 4 Life

Mjo, och Atletico M. säljer sitt största löfte och lagkapten till er, är tyvärr inte så troligt. enl mina ögon sett!

Men, Keep on dreamin'
Barcelona Tompa
2003-12-16 15:46
Robin:
Om jag inte minns fel har Joaquin sagt att han hellre spelar i Real Madrid än Barcelona. En spelare med sådan inställning tycker jag inte vi ska satsa en förmögenhet på.
Barcelona Gustaf
2003-12-16 14:40
Tompa/
Även jag instämmer med min kollega. Låt säga att t.ex Ayala och Henry värvades. Sedan tidigare har vi en världsmålis i Rüstü. Backlinjen får sig ett skönt uppsving. Gabri/Reiziger är stabila på högerkanten. Enda frågetecknet är vänsterkanten men alla lag har sina svagheter. Å vem vet, Óscar López eller Navarro kanske klarar av den platsen.

På det centrala mittfältet borde det inte vara så svårt att få ihop en fungerande duo av så talangfulla och relativt unga spelare som Xavi, Motta, Gerard och Márquez. Quaresma är en blivande världsstjärna och Ronnie kommer bara bli bättre. På vänster kanten har vi Luís García som kanske aldrig kommer bli nån Superstar men top-10 bland vänsteryttrar borde han fixa. Sen där framma behövs det bara nån som sätter bollarna, t.ex Henry.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-15 20:17
Att tänka långsiktigt är att sparka Rikjaard.
VI KAN INTE MISSA CHAMPIONS LEUAGE om vi vill locka till oss spelare. Rikjaard har jag sett som den som ska göra mirakel. Vi har inte tid att bygga på lång sikt. Allt raseras om vi gör ett fiasko till. Kommer vi däremot högt upp så kan laget betraktas som ett lag på uppgång vilket alltid är positivt. Bara vi kan klara säsongen så är vi snart hyllade i Hela Europa som det nya storlaget. Och då vänder snart alla namn-kåta sportjournalister och förståsigpåare Det förfallna Madrid till ryggen och hyllar oss i allt vi gör.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-15 20:17
Att tänka långsiktigt är att sparka Rikjaard.
VI KAN INTE MISSA CHAMPIONS LEUAGE om vi vill locka till oss spelare. Rikjaard har jag sett som den som ska göra mirakel. Vi har inte tid att bygga på lång sikt. Allt raseras om vi gör ett fiasko till. Kommer vi däremot högt upp så kan laget betraktas som ett lag på uppgång vilket alltid är positivt. Bara vi kan klara säsongen så är vi snart hyllade i Hela Europa som det nya storlaget. Och då vänder snart alla namn-kåta sportjournalister och förståsigpåare Det förfallna Madrid till ryggen och hyllar oss i allt vi gör.
Barcelona juanito
2003-12-21 18:41
Puyol: Ursäkta, men vad fan yrar du om? Under försäsongen spelade Saviola ensam på topp och gjorde mål i varje match. Du kanske inte såg matcherna där han fick spela som nån typ av mittfältare men man märkte verkligen att han inte hörde hemma där. För mig är det fullständigt ologiskt att flytta ner honom dit då jag vet hur bra han kan vara som anfallare. Vet iofs inte om man ska ta dig på allvar.. Motta som vänsterback?? Det är ju skrattretande. Vad är nästa förslag? Att Puyol och Xavi byter plats eller?
Barcelona BARCA BLOD
2003-12-21 16:05
shot kan inte tänka mig att saviola ska spela för en annnan klubb. d går bara inte!!!! hoppas att inte det sker, motta skulle jag inte ha något emot, desutom har juve varit intreserade av honom tidigare.. det blir nog motta.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-21 18:17
Angående Saviola är det hemskt att vi skulle behöva anpassa vårt spelsystem för kaninen. Han kan inte spela ensam på topp och tydligen inte offensiv mittfältare heller. Jag anser fotfarande att Saviola inte är sämre än att han kan lära sig att spela på kanten. Kan inte tänka mig att De galna holländarna direkt har haft tålamod och låtit Saviola lära in den nya positionen.
vad händer då nästa år.

Barca får återligen en formtopp och vinner allt. Aspirerar på andraplatsen men rasar mot slutet då Ronnie eller Puyol blir skadade.
Vinner ett par matcher i slutet och kommer till CL.
Under Silly-season släpper vi Overmars och Coco tillsammans med ett antal miljoner för Van der Vaart.
Vi för efter mycket om och men loss trezeguet och han blir vår bäst betalde spelare.
Sedan säljer vi Riquelme och köper sedan Van Bouten.
I mina drömmar så köper vi även emerson.
Nästa säsongs elva:

Puyol Marques Van Bouten Motta
Emerson Xavi
Saviola Ronnie Van De Vaart
Trezeguet
bänk; Quaresma, garcia, Gabri, Reiziger, Rocky mfl

Stjärnor: Ronnie, Trez, Puyol, Saviola, Emerson

Angående ikväll: jag tror att barca vinner med 1-0
Mål av Overmars

Ps. gArcia är typ 25 medan Quaresma är 19
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-21 18:17
Angående Saviola är det hemskt att vi skulle behöva anpassa vårt spelsystem för kaninen. Han kan inte spela ensam på topp och tydligen inte offensiv mittfältare heller. Jag anser fotfarande att Saviola inte är sämre än att han kan lära sig att spela på kanten. Kan inte tänka mig att De galna holländarna direkt har haft tålamod och låtit Saviola lära in den nya positionen.
vad händer då nästa år.

Barca får återligen en formtopp och vinner allt. Aspirerar på andraplatsen men rasar mot slutet då Ronnie eller Puyol blir skadade.
Vinner ett par matcher i slutet och kommer till CL.
Under Silly-season släpper vi Overmars och Coco tillsammans med ett antal miljoner för Van der Vaart.
Vi för efter mycket om och men loss trezeguet och han blir vår bäst betalde spelare.
Sedan säljer vi Riquelme och köper sedan Van Bouten.
I mina drömmar så köper vi även emerson.
Nästa säsongs elva:

Puyol Marques Van Bouten Motta
Emerson Xavi
Saviola Ronnie Van De Vaart
Trezeguet
bänk; Quaresma, garcia, Gabri, Reiziger, Rocky mfl

Stjärnor: Ronnie, Trez, Puyol, Saviola, Emerson

Angående ikväll: jag tror att barca vinner med 1-0
Mål av Overmars

Ps. gArcia är typ 25 medan Quaresma är 19
Barcelona Der Afro
2003-12-21 17:16
Super-c:

Milosovic gillar jag starkt, han är alltid sevärd. Hoppas han gör en bra match, fast inte några mål. Jag tror ni får rikta in er på CL i år. Där spelar ni ju riktigt hyfsat.
Barcelona juanito
2003-12-16 11:12
Tompa: Håller helt med. Det är kvalitet, inte kvantitet, vi behöver. Skillnaden mellan Barça och Real Madrid är väl att dom senare har fyra-fem världsspelare medan vi har Ronaldinho och Puyol. I övrigt tycker jag inte att spelarmaterialet är så mycket sämre för våran del. Med framförallt en stjärnanfallare men även en grym back så borde Barça enligt pappret vara ett topplag i Europa.
Barcelona Der Afro
2003-12-21 17:16
Super-c:

Milosovic gillar jag starkt, han är alltid sevärd. Hoppas han gör en bra match, fast inte några mål. Jag tror ni får rikta in er på CL i år. Där spelar ni ju riktigt hyfsat.
Atlético Barcelona Grek
2003-12-18 17:24
gjorde han bort ciudad spelare eller gjorde han fina finter gjorde han någon assist
Atlético Barcelona Grek
gjorde han bort ciudad spelare eller gjorde han fina finter gjorde han någon assist
Atlético Barcelona Grek
Barcelona Viktor Munoz
2003-12-26 19:52
Pers tror jag på Emerson. Men han har väl inget EU pass och får därför inte kosta för mycket.
Adriano kunde verkligen vara något för Barca. Kankse inte den där speedkulan men Barca kontrar ju aldrig sönder lag ändå...
Barcelona Viktor Munoz
2003-12-26 19:52
Pers tror jag på Emerson. Men han har väl inget EU pass och får därför inte kosta för mycket.
Adriano kunde verkligen vara något för Barca. Kankse inte den där speedkulan men Barca kontrar ju aldrig sönder lag ändå...
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-27 21:21
här kommer en av dessa meningslösa lag uppställningar men nyår är ju ändå hoppets tid och låt mig önska inköp som tillåter följande............

rustu

Puyol Van Buyten Marques Motta

Xavi X?
Quaresma Ronnie(mer central)

Trez Saviola

X? många o välja på. Kanske Stankovic, Xabi Alonso, Emerson, DAvids, Brighi.

Och, snälla klaga inte på vänsterbacken!
Motta fixar det och det är på tiden att han får en guten plats i laget. han kan täcka hela kanten då ronnie är mer central från vänster.

kommentera gärna
Barcelona PUYOL=Hjärta
2003-12-27 21:21
här kommer en av dessa meningslösa lag uppställningar men nyår är ju ändå hoppets tid och låt mig önska inköp som tillåter följande............

rustu

Puyol Van Buyten Marques Motta

Xavi X?
Quaresma Ronnie(mer central)

Trez Saviola

X? många o välja på. Kanske Stankovic, Xabi Alonso, Emerson, DAvids, Brighi.

Och, snälla klaga inte på vänsterbacken!
Motta fixar det och det är på tiden att han får en guten plats i laget. han kan täcka hela kanten då ronnie är mer central från vänster.

kommentera gärna
Annons: