/spanien/barcelona/forum/26755.aspx/spanien/barcelona/forum/26755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Relay
2004-10-06 17:24
Låt spelarna i Barcelona B få chansen när den nu uppstår, på grund av skadebekymmer. Utan Barcelona B hade vi inte haft spelare som Puyol, Valdez Xavi och den gamle legenden Guardiola.
Real Betis Joaquins Skruvdobb
2005-03-26 15:03
Riktigt tråkigt att Barcelona - Betis inte visas på Tv4+. Ligans två roligaste lag och ettan mot trean, kan det bli mycket bättre?
Barcelona Cricce
2004-10-17 12:46
Riktigt dålig match igår, men bättre att spela dåligt och vinna än att spela bra och förlora. Puyol var ju kung, lätt världens bästa back.
Barcelona Maestro_
2004-10-18 14:22
Kolla länken
Barcelona G.Pazzino
2004-10-06 17:57
Det är bara att sätta Marquez eller Gerard som defensivmittfältare.
vad är det att gnälla om....det är som det är!

FORCA BARCA
Barcelona giovani
2005-04-14 00:11
Barçafan_Nr1 .. Du skriver nu kommer vi inte kunna göra det mer. Men då kan vi skippa sloganen "mes que un club" och byta till samma skit som alla andra klubbar. Det som skrämmer mig mest av allt det är att dom flesta bryr sig om tröjan blir fin eller ful. Det har inte det minsta med saken att göra. Det finns en jävligt bra annledning till varför bilbao o barcelona aldrig haft sponsorer det är dumt när folk skriver det blir fin eller ful, jag skäms. Jag har alltid sett barca och dess supotrar som mer moraliska o etiska än alla andra, men det här är en bra väckar klocka för mig, för jag verkar verkligen leva i en fantasi värld.

Förutom det så kommer vi sponsra diktaturer. Dom känar pengar på att sätta sin reklam på vår tröja ni vet, en jävla massa pengar och jag tror vart enda människa i världen vet mer eller mindre vart dom pengarna kommer gå. Vi kommer då inte att hjälpa diktaturer indirekt utan det kommer vara jävligt direkt!

Frågan är för mig, är jag bärädd som människa att att ge mitt stöd till den club jag älskar så länge vi har det bra men vi hjälper till med förtryck och mord mot miljontals människor. Jag kan inte blunda som Chelsea fansen. Jag är inte bärädd att göra det.

Barçafan_Nr1 .. Det finns inget posetivt med pengar som är blodpengar. Jag vet att det känns väldigt långt bort för många svenskar eftersom dom inte kan relatera till det. Men det är så det är. Det är så dom har under all tid känat deras pengar. Det är inte bara olja som många tror det är mycket mer än så.
Señor Laporta
2005-04-13 17:31
Vilken reklam som en kommer på vår tröja kommer det vara fult.
Barcelona emma
2005-03-25 23:26
Det är väl bäst att Navarro får komma bort ett tag om han känner på det här viset. Han kanske kan få lite mer speltid utlånad till någon annan klubb och sedan komma tillbaka. Ingen idé att stanna kvar om man varken trivs eller får speltid.
Barcelona giovani
2005-04-14 00:51
Barçafan_Nr1 ... En en gång. Jag pratade inte om Kina jag skrev posetivt om kina faktigst, jag kanske förmulera mig dåligt men jag tyckte att det framgick .
Barcelona Messí
2005-04-13 22:13
Äntligen har Motta avklarat en träning på normalt sätt! Se länk. Han verkar vara 100%-ig, och ett inhopp de senaste minuterna mot Getafe skulle väl inte vara helt omöjligt? Förutsatt att vi redan avgjort matchen.

DaniLopez//
Lyon. :-)
Barcelona Patrik Andersson
2005-04-13 22:24
Var inne och kollade på Qutars hemsida, den loggan ser inte allt för ful ut!
Kan kanske bli bra ändå
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-25 23:18
Gerards öde kan bestämmas av van Bommel. Men det kan nog också bestämmas av om Albertini fortsätter eller inte, vilket jag inte tror att han gör. Att Gerard går med på sänkt lön för att stanna i klubben är positivt, men hur är det med de andra ämnena, som speltid? Han ska nog inte förvänta sig alltför mycket, om han inte kan vara skadefri en längre period och visa hur bra han verkligen är.

Hoppas faktiskt att Cocu kan övertala van Bommel att välja oss. De fick ju Cocu gratis, så det är bara rättvist.. ;-)

Nåja.

En sak som oroar mig är fallet Fernando Navarro. Efter sin svåra skada (benbrott) så har han inte fått plats i A-laget mer, kan det ha ett samband? I sådana fall är jag riktigt oroad över Motta.

Tror ändå att Navarro antingen lånas ut (Gio och Sylvinho är väl över 30 nu..?) eller säljs till ett mittenlag i ligan. Men hur är det med Peña? Kan han bli något stort tro..?
Barcelona Viktor Munoz
2005-04-13 23:24
240 miljoner...
Hmm, om vi är 120.000 medlemmar och alla betalar 2000 kr mer i medlemsavgift så...

Nä skämt åsido. Om vi behöver pengarna så behöver vi. Men om det går till att finansiera köp av tex Torres tycker jag att det är fel. Reklamen får bara användas för att täcka upp hål från tidigare. Dvs skulder vi drog på oss under Gaspart. Den framtida ekonomin får inte göras beroende av reklam på matchtröjorna. Det är fel och för det skulle Laporta bli hatad i all evighet. Hellre behålla laget vi har idag och inte förstärka än att sälja själen. Vi ska ha spelare som vill spela för oss även om vi inte betalar mest. Skit samma om vi inte vinner jämnt. Hellre spela på det sätt vi gör och utan reklam och åka ut mot Chelsea än att ha arabiska flygbolag på tröjorna, spela dödgrävar fotboll och gå vidare.
Barcelona Viktor Munoz
2005-04-13 23:24
240 miljoner...
Hmm, om vi är 120.000 medlemmar och alla betalar 2000 kr mer i medlemsavgift så...

Nä skämt åsido. Om vi behöver pengarna så behöver vi. Men om det går till att finansiera köp av tex Torres tycker jag att det är fel. Reklamen får bara användas för att täcka upp hål från tidigare. Dvs skulder vi drog på oss under Gaspart. Den framtida ekonomin får inte göras beroende av reklam på matchtröjorna. Det är fel och för det skulle Laporta bli hatad i all evighet. Hellre behålla laget vi har idag och inte förstärka än att sälja själen. Vi ska ha spelare som vill spela för oss även om vi inte betalar mest. Skit samma om vi inte vinner jämnt. Hellre spela på det sätt vi gör och utan reklam och åka ut mot Chelsea än att ha arabiska flygbolag på tröjorna, spela dödgrävar fotboll och gå vidare.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-04-13 22:48
Ämne: Får jag bara fråga e....
DaniLopez: Till och börja med så va det underbart skönt att juve åkte ut ikväll, psv o lyon spelas fortfarande.
Jag tror cl slutar så här:

Semi final 1: Milan - Lyon : Milan går till final

Semi final 2: Chelsea - liverpool : Chelsea går till final

Finalen mellan Milan och Chelsea blir svårtippad så jag får gå på känsla och säga Milan.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-05 22:42
Pep Guardiola //
Ok, tack för bekräftelsen. Men fick man kosing för honom?

Förresten, hur går det till i klubblagens världsranking? Jag tycker den listan ser väldigt historisk ut. Tycker verkligen inte den speglar hur det står till just nu..
Och ang. årets-spelare listan så är det väldigt konstigt att många spelare finns med, och vissa inte gör det..
Barcelona Tompa
2004-10-06 18:13
Jovisst, talanger i all ära. Men det är inte realistiskt att kräva att talanger från canteran ska bära upp laget när vi befinner oss i en riktigt prekärt läga vad gäller skador. Vi måste få in en defensivmittfältare till när transferfönstret öppnar.

G. Pazzino: Gerard håller enligt mig inte måttet, inte om vi ska vinna ligan eller C.L (helst båda) i alla fall. Och Marquez gör sig bäst som mittback. Som nödlösning får man flytta upp honom till mittfältet tills en förstärkning (förhoppningsvis) anländer. Att bara flytta upp Marquez och tro att vi klarar oss i ett längre perspektiv känns inte realistiskt. Motta och Edmilson blir ju borta minst till början av april och det är många matcher som måste vinnas fram tills dess om det ska bli nya bucklor i Barcas prisskåp.
Barcelona Tompa
2004-10-06 18:13
Jovisst, talanger i all ära. Men det är inte realistiskt att kräva att talanger från canteran ska bära upp laget när vi befinner oss i en riktigt prekärt läga vad gäller skador. Vi måste få in en defensivmittfältare till när transferfönstret öppnar.

G. Pazzino: Gerard håller enligt mig inte måttet, inte om vi ska vinna ligan eller C.L (helst båda) i alla fall. Och Marquez gör sig bäst som mittback. Som nödlösning får man flytta upp honom till mittfältet tills en förstärkning (förhoppningsvis) anländer. Att bara flytta upp Marquez och tro att vi klarar oss i ett längre perspektiv känns inte realistiskt. Motta och Edmilson blir ju borta minst till början av april och det är många matcher som måste vinnas fram tills dess om det ska bli nya bucklor i Barcas prisskåp.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-04-13 23:25
Semi finaler i cl:

Psv slog ut lyon ur cl på straffsparkar.

Milan - PSV

Chelsea - Liverpool
Barcelona DaniLopez
2005-04-13 23:15
Fabregas// Ser att du har läst min notis idag...haha..jag har en samling tröjor jag köpt, ska köpa årets tröja oxå så jag har ett exemplar av den sista sponsorfria tröjan.
Barcelona DaniLopez
2005-04-13 23:02
Jag håller med er..blir nog Milan som tar hem det..tycker inte att Milan har en mkt bättre trupp en Chelsea, men jag vill verkligen inte se Mourinho som vinnare i cupen..jag som bor i England får se tillräckligt mkt hans arroganta flin..
Barcelona Kluivert9
2004-10-17 21:28
jag var ändå en av de som inte tyckte att Deco var onödigt köp i början av säsongen och det är klart man tänker: varför är det onödigt köp när man sett vad han kan. Utvald till europas bästa mittfältare. Men han HAR INTE spelat bra i barca, tror att han hade blivit bänkad om han inte hade de meriter som han har.
Barcelona DaniLopez
2005-04-13 22:02
Får jag bara fråga en sak...vem tror ni vinner champions League?..
Barcelona kubala
2005-04-13 17:50
Ämne: Reklam:
Tidigare un....
Menar du en kommunistisk diktatur :-). Välkommen till 2005, Paco. Det finns ingen kommunism länge. Ingen höger och ingen vänster. Ingen demokrati och ingen diktatur, annat än pengarnas diktatur. Alla företag i väst håller på att avvecka i västvärlden för att etablera sig i Kina och Indien. Välkommen till den nya världen och du får gärna gå över till framtidens lag. Du bor ju redan i rätt stad ;)
Barcelona Calé
2004-10-05 22:14
kom o tänka på att den gamle guden Pep Guardiola kunde komma tillbaks nu i skade tider. han är inte på något sätt gjuten i pivote rollen, men det skulle fan va grymt o se han rulla boll med grabbarna. efter lite aerobicsträning tror jag nog inte han skulle göra bort sig. en rolig dock fullständigt orealistisk tanke...men den smakar gott...
Barcelona Messí
2005-03-26 14:13
Rijkaard skriver på ett nytt kontrakt som sträcker sig till sommaren 2007.
Barcelona Messí
2005-03-26 14:10
Ämne: Matchen mot Betis bl....
Rijkaard är en man som inte förändrar ett vinnande koncept. Jag tror vi kommer spela som vanligt. Alltså hålla bollen inom laget och försöka spela fram chanser. Sylvinho/Gio får verkligen se upp med Joaquin, om vi tar bort honom så vinner vi ganska mycket. Oliviera är i en liten måltorka men vi vet att han är en bra spelare, gäller för Oleguer och Puyol att hålla honom under kontroll. Det är extremt viktigt att vi inte ger Betis några frisparkar nära mål, Assuncao är nog en av världens utan tvekan bästa frisparksskyttar som kan stänka in frisparkar från vilken plats som helst runt straffområdet.

Men som sagt, tar vi bort Joaquin har vi hälften vunnet!
Barcelona Rickiboy
2004-10-06 20:54
tjenna grabbar.. en fråga.. e det nån som har alla tre mål som rivaldo gjorde mot valencia när han tog barac te CL.. vore jättesnälllt om nån hade de??.... tack forza barca
Barcelona Bob
2005-05-17 13:33
Sergio Ramos går inte för under 30 miljoner euro (klausul) enligt Sevillas president
Barcelona BARCA BLOD
2004-10-06 17:47
relay: vi har 13 spelare från egna leden i truppen,det är bara 3 av de alla som (kan) klara av att spela just nu(av de nya.
Iniesta,oleguer,navarro(gerard. de andra från B laget kan man bara glömma.
det är etablerade spelare vi behöver nu. inga f..... talanger.
jag vill iaf att vi vinner ligan, sen skiter jag i arnau cesk farbego vad än de heter.
Det här året ser ut att bli våran, jag tänker inte acceptera att snorungar ska komma in och förstöra!! inte det här året iaf.
Annons: