/spanien/barcelona/forum/26754.aspx/spanien/barcelona/forum/26754.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gustaf
2005-03-11 21:22
För MIG vore det hyckleri att säga att jag fastnade för Barça pga vad FC Barcelona står för, El Barcelonismo. Jag var för ung för att förstå och egentligen bry mig, det var nog mer stjärnorna och slumpen som gjorde det. Men säkerligen har det tagit mitt supporterskap till högre nivåer. El Barcelonismo är något jag är stolt över idag och hoppas klubben kan bevara. Men skulle någon någon ryss/arab/skåning köpa FCB, ge fan i vad klubben står för, döpa om Camp Nou till Microsoft Stadium osv. skulle jag inte överge Barça. Never! Tror säkert det finns Chelsea-fans som ogillar Roman och det sättet han driverklubben trots att han räddade Chelsea, men man släpper inte sin klubben för det. Att Barça skulle spela som Chelsea vore det västa som kunde hända men jag skulle fortsätta heja ändå. Vetesjutton hur jag kom in på detta.
Barcelona giovani
2005-03-11 19:49
Nån sa att man kan lika gärna hålla på Brazil om man vill se glad fotboll. Det är rakt av korkat sagt. Vad var det som intresena dig för fotboll frånb början då ? Var det att se nån sparka av knä skålen på nån eller var det nån göra nårr fint sjukt minst sagt.

*** Barcelona spelar fin fotboll för att det är en del av deras identitet. Som Cruyff sa. Barca kan alltid hålla huvudet högt, dom kan vara stolta. Äran spelar lika stor roll som att vinna. Vad fan är det för fel på det. Sen tycker vissa att dom kan vara lika stolta när Inzaghi filmar o laget vinner med 1-0 men det får dom stå för, enligt mig är det petetiskt.

*** I Barcelona om laget inte spelar bra så början publiken bua vissa tycker det är fel. Men hur fan ska man anklaga 130000 medlemmar för att dom buar när människorna i den staden betalar flera tusen kronor i avgift för att vara medlemmar är dom medgångsupptar också eller! Skrattretande när vissa öppnar käften.

*** Det handlar om värderingar nått som Chelsie inte har. I Chelsie kan en Rysk komma och vådta klubben rakt av byta märket göra vad han vill varför kan han göra det. Jo därför att folk bryr sig inte dom vill bara ha vinst klubben står inte får nått överhuvudtaget.

Värderingar är att Barca har flera skolor, kyrkort som dom hjälpt bygga, invandare som dom hjälp intregrera i sammhället osv. Dom står för nått som är större än fotboll och självklart kan ingen annan supporter som bara står för vinnst förstå det.

*** Jag blev Barca supporter för 15+ år sen. Annledningen var att min pappa viste att jag tyckte om fotboll så han annvände klubben som ett verktyg till att lära mig om värderingar. Och är det det handlar om när man säger "mer än en klubb" . Som jag sa det är svårt att förstå om fotboll är bara att sitta på pubben supa sig föll o skrika sitt lags namn! Ära är en stor del till varför vi spelar som vi gör.

*** Att Barca inte har nån sponsor på tröjan är också nått som har med värderingar att göra.

Kom inte ens o försök att gämnföra era med Barca gå tillbaka till pubben o sup er fölla. Snälla!

Jag skulle kunna skriva tills imorgon om det här ämnet precis som många andra här inne så ge er.
Real Madrid Ronnie
2004-06-03 14:31
här står det om Pique...
http://skysports.planetfootball.com/article.asp?id=206757&cpid=8

TheRealFan hummm, svårt attt tänka själv?
Barcelona Ronnie
2004-06-03 14:31
här står det om Pique...
http://skysports.planetfootball.com/article.asp?id=206757&cpid=8

TheRealFan hummm, svårt attt tänka själv?
Barcelona giovani
2005-03-11 22:49
Synd om frisk. Det har gått för långt helt klart.
Spanien Donjel
2005-03-11 20:51
giovani// Kom bara inte och säg att Barca är en så ren klubb som du tror. Herre gud både du och jag vet att det är mycket skumt som hänt som med många andra klubbar. Skillnaden mellan Chelsea och många spelciellt Italenska och några spanska att det inte är massa maffia bossar som pumpar in pengar.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-06-02 18:37
Alltså jag fattar inte varför barca lägger bud på sånna spelare som Fiore och muller mm. Nu när Davids stannar så behövs bara kanske Baptista eller Ballack och inget mer mittmitt. Man borde köpa Guily och Rothen från Monaco nu när de går så billigt för max 100 miljoner var så att man kan ha kantspelare. Skulle man köra så där med de två på kanterna så behövs det inga fler än Davids och Xavi i mitten för Rothen jobbar mycket hem.

---------Valdes----------
------Milito-Puyol-------
Balletti-----------V.bron
-------Xavi---Davids-----
--Guily---Dinho---Rothen-
---------Fabiano---------
seth
2005-03-11 19:50
messi//
citat 1:
"Jag valde Barcelona p.g.a det fina passningsspelet och FÖR ATT VI ÄR EN STORKLUBB. Jag skulle aldrig i livet vilja hålla på ett lag som Chelsea. Jag väljer finlir före "taktiskt" spel..."

citat 2:
"Jag är ingen medgångare, har varit Barçafan i många många år. När jag började hålla på Barça så BRYDDE JAG MIG INTE OM DET VAR EN STORKLUBB eller inte. Utan för att passningsspelet var så makalöst fint"

Kom tillbaka när du har bestämt dig om hur det började.

kharles kubala//
För det första vill jag bara säga att jag orkar inte ta diskussionen om Abramovich pengar för 87:e gången. Det är något jag inte kan påverka, och faktum är att han inte är den första som köpt ett lag och spenderat pengar...

För det andra så har vi inte spenderat miljarder på ett lag som bara spelar taktiskt och tråkigt.
Vi har lagt spenderat pengar på att få en sån anpassningsbar trupp som möjligt. Du verkar tro att du sett den enda sidan av Chelsea. Det har du inte.
Vi för matcher på bortaplan i England, spelar taktiskt mot det passningssäkraste laget i världen på Camp Nou, och spelar en effektiv och taktisk fotboll på Stamford Bridge.
Det gäller att anpassa sig, det borde ni också lära er.
Annars kan man släppa in tre mål på tjugo minuter, om man bara tänker på sitt egna spel.

Appropå din skit om Chelseas nationella stolthet, så ska väl vi inte uttala oss om katalanerna?

tompa//
Till skillnad mot andra här tycker jag du resonerar hyfsat vettigt.
Men att skylla på backarna för baklängesmålen och anfallarna på de uteblivna målen är inte så smart.
Hur ska jag tolka det? Är det bara mittfältare som räknas, är resten av laget inte Barcelona eller?
Dåligt försvar och oskärpa hos anfallarna.
Ni kanske inte är så mycket bättre än oss, trots allt.

Sist vill jag bara säga till er alla att jag skiter i om ni kallar oss för storklubb eller inte. Jag har under min tid som Chelsea supporter sett Chelsea som ett hyfsat lag i England, inget annat.
Det enda jag vet är att om vi vinner ligacupen och ev. Premier League med marginal, så är vi englands bästa lag.
Det ser iaf. jag som rätt stort. Historien kan man inte ändra på, och för mig spelar det ingen roll om vi inte kallas storklubb p.g.a vår historia, det är ändå inte därför jag en gång började hålla på Chelsea.

giovanni//
Jag började gilla fotboll när jag såg den attityden och det tempot som fanns på dom brittiska öarna. Det engagemang som fanns och som fortfarande finns, var också en anledning.

Jag respekterar även dig efter ditt inlägg, men att säga att ryssen våldtar klubben och att folk inte bryr sig, avslöjar din dåliga insikt i Chelsea FC.
De resurser som b.la. lagts ner på jobbet att förebygga rasismen bland våra supportrar har varit enorma.
Dessutom är tillåter inte supportrarna vad som helst. Ken Bates fick avgå, då han gjorde Chelsea mer till ett varumärke än ett lag.
Roman har stor respekt för alla de hundratusentals fans som Chelsea har. Om det var så att han bytte märke och faktiskt våldtog klubben (genom tex. att utnyttja Chelsea för egen vinst) så skulle vi självklart säga ifrån.
Men att enbart hjälpa Chelsea ekonomiskt ser vi inte som något fel - Roman är inte den första i världen.

Carefree.
Real Madrid Ike
2004-06-01 13:21
Jag hade också för mig att han spelade som vänster back i landslaget.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-11 22:18
Hemskt vilka IQ-befriade kräk det finns här på Tellus. Synd att en så bra domare slutar.
Barcelona Izquierda
2004-05-30 11:40
Det verkar som sagt som om både Trez, Giuly och Ballack är på väg. Fler värvningar än så lär det inte bli (om vi räknar in Belletti och van Bronckshit). Jag undrar hur det egentligen går med ekonomin, det är inte lite pengar det handlar om, och enligt el mundo deportivo så verkar Luis Fabiano vara aktuell för en flytt i December. Var ska alla de här pengarna tas ifrån? Det gäller att få in lite slantar nu, ingen som hört något om Riquelme?
Barcelona giovani
2005-03-11 20:11
Fredde ... Det handlar om inte bara om skolor o kyrkor men om du inte förstodd det så ligger det hos dig. Som sagt vissa tycker värderingar är en fin tanke vissa tycker det är direkt viktigt i livet vilket som är rätt eller fel får du själv stå för. Jag vet var jag står och var Barca står och det gör mig stolt. Vinsterna är fina minnen men det viktigaste är ändå i slutänden vad klubben står för.

Jo det är direkt jämnförelse många drar och undrar varför vinst inte är viktigst. Och det där med pubben är inte mer än rätt och tonen är helt rätt. Att Abra inte våldatig klubben är kul. För mig nån som kommer och ändrar allt som har med klubben att göra är att våldta dom sen att folk inte bryr sig visar bara hur identitetslösa dom är. Och vidhåller det jag sa om pubben eftersom det är där väldigt många håller till.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-30 10:53
Jag tror att nästa års lag eller jag hoppas att näsa års lag ser ut så här med alla spela som nu ryktas vara på väg till Barca..

----------Valdes----------
-------Puyol--Milito------
Balletti------------V.Bron
-------Ballak---Xavi------
Guily---Ronaldinho---Luque
---------Treziguet--------
Barcelona Gabriel
2004-05-31 23:41
Alltså jag kan redan nu säga att det här inte kommer att funka. Allt beror på om Davids stannar eller inte för går han till Inter så MÅSTE vi köpa in en bra defensiv mittfältare. Och med en "bra" menar jag en som kan göra Davids jobb minst lika bra som Davids gjorde. En sån skulle vara exempelvis: Emerson, Albelda eller Vieira.
Jag tycker att Barcas ledning borde ta sig en rejäl funderare över den här situation och överväga att ge Daivds högre lön än 2M Euro. Att köpa Emerson,Vieira eller Albelda skulle kosta rejält med pengar och därför vore det en riktigt minus att lägga så mycket nödvändiga pengar på den positionen när man istället kan ge Davds en högre lön runt 3 M Euro.

Ballack, Baptista och Xavi är alla otroligt bra offensivt sätt men defensivt är dom inte bland de bästa i världen.
Själv ser jag att vi är beroende av båda Ronaldinho och Davids, båda måste stanna och även om Davids är 31 så bör man ta tillvara på att hans kontrakt tar slut till sommaren. Om vi tar möjligheten att behålla Davids så fins det också ekonomin att köpa in en mittback. All kredit till Oleguer som verkligen imponerade på mig, men efter det jag har sett från honom så håller han inte i Champions League ÄN! Marqués vet jag inte vart han står, på grund av för lite speltid. Dock bör vi ge honom en ny chans eftersom han gjorde det bra då han väl fick spela.

Det här med Silly Season måste vara det roligaste under hela året. Det är nästan att man väntar tills sommaren kommer för att alla rykten är så roliga.
Så här ser min drömelva ut till Barcelona:

------------------Valdés--------------------------
Belletti-----Puyol------Andrade----Van Bronckhorst
----------Xavi----Ballack----Davids---------------
----Guily-------Luis Fabiano----Ronaldinho--------
Real Madrid La Belleza Blanca
2004-07-14 20:03
Eto'o är i absoluta världsklass. Fattar inte varför de flesta föredrar Fabiano istället. Eto'o är ett säkert kort, han har visat att han klarar utmärkt av spel i La Liga med ett såpass "dåligt" lag som Mallorca. Fabiano är en talang, som klarar sig bra i brasilianska ligan och därmed finns det en chans att han inte klarar av spel i La Liga. Han är ett osäkert kort, risken är stor att han gör en Ricardo Oliveira.
Men å andra sidan är chansen liten att Eto'o går till Barca. Det skulle Real aldrig acceptera...
Barcelona Tompa
2004-06-01 09:37
Är det så att Davids trots allt väljer att stanna i Barca ska jag sluta att klaga på att han är girig. Utgår från att Laporta inte erbjudit en kraftig löneökning jämfört med tidigare kontraktsförslag.

För Barcas del har vi nog alla varit ense om att det bästa för Barcas del rent sportsligt vore att han stannar. Davids har verkligen gjort succé och stannar han kan de pengarna som annars lagts på en ersättare istället användas till att t.ex köpa en ny mittback.

Om Laporta o CO bara värvar smart har Barca nu ett gyllene tillfälle att ta tillbaka "herraväldet" i spansk fotboll. Känns som R.M har en hel del problem med omotiverade superstjärnor. Tror faktiskt Valencia blir en betydligt hårdare nöt att knäcka nästa säsong än Real Madrid. Vad tror ni andra?
Barcelona Gabriel
2004-06-02 12:11
Att Barcelona skulle använda Iniesta som delbetalning för Milito är bara dumt, dumt och åter igen dumt. Iniesta måste man behålla och jag tror väldigt lite på att Barcelona är så dumma att dom låter honom gå. Milito kan man fixa på något annat sätt.
Verkar som att Real Madrid ska försöka köpa Emerson idag. De har tydligen kommit överens med Roma om en prislapp runt 17 M Euro! Ett otroligt bra pris för en sån bra spelare som Emerson.
Varför är det så att Laporta inte ingriper nu. Emerson är bättre än vad Ballack är (åtminstånde enligt mig). Nu kan man försöka köpa Emerson då vi bara behöver köpa en defensiv mittfältare och att se ett mittfält beroende av Davids,Xavi,Emerson och Guily är stort mina vänner.
En annan som jag gärna skulle vilja se till Barcelona är Totti, men det är mer utav en dröm.
Barcelona Tompa
2004-06-01 09:37
Är det så att Davids trots allt väljer att stanna i Barca ska jag sluta att klaga på att han är girig. Utgår från att Laporta inte erbjudit en kraftig löneökning jämfört med tidigare kontraktsförslag.

För Barcas del har vi nog alla varit ense om att det bästa för Barcas del rent sportsligt vore att han stannar. Davids har verkligen gjort succé och stannar han kan de pengarna som annars lagts på en ersättare istället användas till att t.ex köpa en ny mittback.

Om Laporta o CO bara värvar smart har Barca nu ett gyllene tillfälle att ta tillbaka "herraväldet" i spansk fotboll. Känns som R.M har en hel del problem med omotiverade superstjärnor. Tror faktiskt Valencia blir en betydligt hårdare nöt att knäcka nästa säsong än Real Madrid. Vad tror ni andra?
Barcelona Jónathan
2004-06-01 23:43
Guily skulle tillföra enormt mycket till Barcelona med sin skicklighet och genialitet ute på banan. Han är lixom Ronaldinho en stor artist och det är sådana Barca skall köpa för att förbättra offensiven. Gå in på nedanstående länkar och se på lite av Guilys magi från säsongen som gått.

http://pousson5.free.fr/asmfc/videos/22-11-03_L1-J14_Monaco-Lens1.avi

http://pousson5.free.fr/asmfc/videos/05-12-03_L1-J17_Marseille-Monaco2.avi

http://pousson5.free.fr/asmfc/videos/14-12-03_L1-J18_Monaco-Strasbourg1.avi
Barcelona barcelona_10
2004-06-02 11:07
Milito skulle vara en mycket bra värvning. försvaret skulle bli mycket stabilare. Men varför har inte Marquez spelat? dugar han inte eller?
Barcelona la saeta rubia
2004-06-02 12:18
Alla sasongsfakta.

Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-30 13:28
Skulle Ronaldinho lämna Barca och gå till Chelsea för pengarna så kan han verkligen dra. Jag tror inte att han kommer att göra det men om han skulle. Han har ju sagt de senaste dagarna att han spelar för Barca nästa säsong och Barca skulle skriva ett nytt kontrakt med honom.

Om Ronadinho lämnar så finns Robinho.
Jompdinho
2004-07-14 20:04
Juanito: Silvinho Puyol Marquez Belletti
Ballack

R.Carlos Helguera Pavon M.Salgado
Beckham
Ser du någon skillnad på backupen???
Barcelonas backlinje är nog 10 ggr så STABILARE än den Real Madrid hade förra året. Av dom i Reals backlinje är tre nästan mittfältare egentligen R.Carlos,Helguera och Salgoda.Endast Pavon som jag ser som den riktiga backen som inte håller klass alls.
Elias_Barcelona:Kanske är Jari Ilola mannen som ska leda mittfältet och inte ballack,maniche och costinha som det snackas om. =)
Barcelona Patrik
2004-07-14 19:55
Belletti_91: Kan du uppge en källa på att Real har köpt 100% av Eto´o? Hittar det ingenstans.

Jag tror nog att det behövs en till anfallare. Saviola och Larsson är bra, båda kommer att få spela. Men det är många matcher denna säsongen. Eto´o är riktigt bra, min favorit har hela tiden varit Drogba, men tyvärr verkar det vara omöjligt att värva honom nu.

Barcelona juanito
2004-06-02 13:26
.. i och för sig så skriver Marca idag att Emerson via sin agent tackat nej till Real Madrid även om de bägge klubbarna varit överens om en övergång.
Barcelona Patrik
2004-07-14 19:55
Belletti_91: Kan du uppge en källa på att Real har köpt 100% av Eto´o? Hittar det ingenstans.

Jag tror nog att det behövs en till anfallare. Saviola och Larsson är bra, båda kommer att få spela. Men det är många matcher denna säsongen. Eto´o är riktigt bra, min favorit har hela tiden varit Drogba, men tyvärr verkar det vara omöjligt att värva honom nu.

Barcelona Barca_91
2004-06-02 15:16
Gabriel//
Xavi spelade väl inte som defensiv mittfältare den här säsongen?
Och Ronaldinho borde väl räknas som anfallare;)
Barcelona juanito
2004-06-04 23:05
Riquelme: Att sälja honom vore inte smart eftersom han har kontrakt med Barcelona tills 2007 och att han har hög lön (4-5 miljoner euro per år).

Jag kanske missförstår dig men är inte detta ett skäl till att sälja Riquelme??
Barcelona Holländaren
2004-06-05 01:56
Udda förslag måhända, men så är inte Barcelona heller kända för att värva logiskt.
Barcelona Holländaren
2004-06-04 23:39
Jan Koller är lite till åren men han skulle passa in i vårt spelsystem. Kanske en potentiell värvning då han inte har så väldigt långt kontrakt med Dortmund?
Annons: