/spanien/barcelona/forum/26753.aspx/spanien/barcelona/forum/26753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ronnie10
2005-04-20 14:28
Det man vill ha i Barcelona som forward just nu, är en som kan ta giulys löpningar, men till skillnad från giuly ta sej förbi sin motståndare.
Exempel: robinho, joaquín, cristiano ronaldo(inte troligt)
Barcelona Klint
2005-05-24 00:13
En annan fråga: Hur översätter man "Visca" ordagrant?
Barcelona emma
2005-04-20 11:40
Jag tycker helt klart att vi ska behålla Belletti, jag gillar hans offensiva löpningar och att han vågar utmana. Däremot måste han ju självklart jobba på sin defensiv, sina inlägg (som dock blivit bättre!) och på sitt humör, han är lite för lättprovocerad. Känner också att han, som sagts nedan, alltid verkar ge allt i matcherna, det är en positiv egenskap. Finns andra i laget som ska bort innan Belletti.
Barcelona Klint
2005-05-24 00:12
Nu ska vi inte vara alltför taskiga mot Pelle "Fred Perry" Blohm =)
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-20 15:05
ronnie10//

Ok
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-20 12:51
Bopi

Den där artikeln är gammal. Varför Messí skulle välja ett vrak som Inter övergår allt vad förstånd heter. När han skrev kontraktet så fanns inte den 18-års regeln, men du kan ge dig på att det korrigeras i sommar då man lär ge Leo ett bättre kontrakt.

ang. Belletti

En sak som jag verkligen inte gillar med honom är att han verkar ganska mentalt svag, hans attityd gentemot misslyckanden är inte den bästa (jämnför med Puyol och Valdes). Dessutom har han en dålig vana i att han upphäver ofta våra offside-fällor, utan att jobba hem. Och visst löper han upp och ner längs kanten som en pendel, men han är alldeles för förutsägbar i offensiven.
Barcelona barcelona-z
2005-04-20 14:10
Tro mig Torres e int så bra som ni tror det finns mycket bättre spelare som Baptista, Luis Garcia, Robinho, Adriano,Montella,Cassano éller essien..Ok om ni tycker att Torres e så pass bra e han bättre än nån av de här namnena som jag har här ?? jag skulle hälldre ha Giuly än Torres int nån Spansk Anfallare dom e bara för dåliga
Barcelona barcelona-z
2005-04-20 13:11
Ja håller me dig ike om att vi borde ta Luis Garcia tillbaka,,han e mycket bättre än giuly..men ja skulle vilja behålla Messi i Barca o int släppa han till Inter Milan..Jag skulle vilja se Adriano eller Baptista i Barca men faan int Torres han e bara för dåligt
Spinbad
2005-05-24 10:28
Jag tror inte Atletico släpper Torres ändå, men det verkar luta åt att Carlos Bianchi kan ta över klubben och isåfall skulle han säkert vilja ha åtminstone Riquelme som (väl?) spelade under honom i Boca Juniors.
Barcelona Aubri
2005-04-20 05:31
Killar
om ni läser, så sa jag faktisk..
Baletti är mycke bättre än Damia och det mena jag
Men vad jag mena va,, man kan alltid hitta fel hos spelare, om de inte är ens favorite

Ville bara visa det, med tanke på att folk här
hackar på Deco och vill se Iniesta som har
minst ett steg upp till deco

Sen så behåller jag gärna Baletti före
Razieger utan tvekan

Men syftet var... många spelare har sviktat
i den svåra matcherna

Men klart, man inte ska slänga ut spelare till höger och vänster.. då är man inte lojal mot spelarna

Men om Gio är så kass om alla säger
ja, då är baletti det med.. sen överdrev jag lite, som man alltid gör

Men SLUTA LASTA ALLT FEL PÅ GIO.. va syftet
vem som helst kan göras till syndanbock
om man bara blundar och är lite orättvis

Sen vet jag självklart, I Baletti som ytterback, så får många snabba yttermittfältare respekt för oss, för han är snabb ...
Barcelona Puyol(l)Motta
2005-04-20 01:51
Aubri :

Hårda ord mot Gio o Belleti..
En fråga vill du ha tillbax reiziger o sergi på dessa positioner? då gio o belleti inte lyckats impa på lille kräsne dig..

Jag vill gärna se belleti kvar tills nästa säsong för så som jag ser det är hans inlägg som behövs finslipas övrigt är han bra högerback som vissa härinne bör visa lite respekt då han alltid ger sitt 100 me sitt löpande o allt annat han tillbringar bordet.
Las Palmas culé hasta la muerte
2005-05-24 01:29
Ämne: culé hasta la muerte....
Jojo...Men Marca är ju oxå en madridmedia...O me tanke på att den här artikeln kom två dagar efter att Cadena Ser kom ut med de..och att de var hans egna ord "No voy a ser tonto con mi renovacion" så lägger jag mer trovärdighet på hans ord än va en radiostation kan säga som sen inte bekräftas av spelaren i fråga...5 miljoner är inte illa pinkat... =) men me tanke på att Raul tjänar nästan 10 så ja...Bona nit
Barcelona Messí
2005-05-26 17:51
Bienvenido al Barça, Santiago Ezquerro!

Två kanonspelare helt gratis, man måste bara älska ledningen just nu.
Barcelona Patrik Andersson
2005-05-24 00:26
Rio till Barca, kan det vara något!
Skulle vara drömvärvning..
2005-05-24 01:07
Ämne: culé hasta la muerte....
Kharles_Laporta

Jo de kom ur Cadena Ser....Men sen har inget hänt o då har även Casillas sagt att inget konkret har hänt... O som du ser i min länk så säger han klart o tydligt att han inte ska vara naiv när de gäller hans nya kontrakt...Men i vilket fall har han ett år kvar ändå så tid finns för en lösning men Casillas vill nog ha en likvärdig kontrakt a lá Raul, Ronaldo o co. Så de lär ta tid....
Barcelona Nemo
2005-04-21 17:33
Jo, visst blev dom utspelade, men vilka är vidare?
Barcelona emma
2005-05-23 20:52
Daniel: Jag håller inte med dig alls. Oleguer är en bra back om än något ojämn. I vissa matcher är han utmärkt och i andra ganska dålig, men att säga att han är i allsvensk klass är bara dåligt. Problemet han verkar ha ibland är att han inte är så snabb, i straffsituationen i matchen mot Villareal blev han frånsprungen och var "tvungen" att fälla. Men jag gillar Oleguer, han kämpar på bra och kan utvecklas.
2005-05-23 23:30
Maestro_

Mot Alaves på bortaplan!Med en viss Judas (Figo) på plan...
2005-05-23 23:29
Barcelona Kharles_Laporta
2005-05-24 09:32
Barcelona har erbjudit Atletico Riquelme + Saviola + en stor dos pengar för Torres.
2005-05-24 01:18
culé hasta la muerte

Ja, det beror ju på vad man tror på, men madridmedierna har antytt att allt är klart, och Real Madrid förnyar bara kontrakt när en säsong är färdigspelad. Dessutom kommer han också få ett kontrakt i stil med de andra galacticosen. 5 miljoner euro är ju inte så illa.
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-20 00:29
Intressant diskussion ang. Decos vara eller icke vara.

giovani//

Jag sågade också Deco längs fotknölarna i början av säsongen. Men efter att ha studerat hans defensiva jobb på mittfältet har jag ändrat åsikt. Visst tappar han boll. Vem gör inte det?
Deco är en viktigt kugge i vårt lag.

Aubri//

Belletti är inte världens bästa högerback, men han är f-n bra. Har förbättrat sina inlägg. Jag tycker att din sågning av honom är helt obefogad. Om vi ska se det ur din synvinkel;
Låt säga att Belletti inte spelar. Vem ska spela högerback i dagens trupp då? Inte Damia ialla fall.

2005-05-24 00:15
Klint

Vem vet, Pelle kanske bad Sladjan fråga Florentino om lite insider information.

Visca betyder "leve" eller "heja".
Barcelona Maestro_
2005-05-23 23:11
När Barça vann ligan 1999, vet någon mot vilka guldet säkrades ?
Barcelona Aubri
2005-04-19 23:48
BALETTI SUGER, Inse det bara snälla
Hans offensiv täcker hans defensiv?
Årets skämt...

Istället för att bli bättre i Barca, har han blivit slarvigare, kaxigare och ofta sur och lätt retad och alltid ska hämnas på folk
med onödiga sparkar

Hans offensiv säger alla.... HALLO 9 av 10 pass
kommer inte fram (lite överdrivt ok)

Dessutom, nån som sett hans dribblingar lyckas?
Han är som bäst när han bara springer med bollen
Men om han får bollen på foten och sak dribbla
har det ofta skapat oro istället, då han inte KLARAR det, men envisas med det JÄMT

Folk har hackat på Gio, med all rätt
Men många har blundat för Baletti, just för han
är Brasse, och kommer som ett tåg som alltid är i tid på sin kant, och för han hela tiden ger hopp om nu händer det saker, Men nej då--

Men hur många mål har han gjort? Hur många pass
som lett till mål? Hmmmmm knappas mer en Gio. ELLER? Jag kan kolla up om ni envisar med det

Trots detta, inser inte jag att Damia är bättre
som vissa andra här, som är spanks kåta, och
tänker personligt istället för fotboll.
Barcelona Klint
2005-05-23 23:48
Iniesta är som sagt inte katalan, men han är även fostrad i Barcas ungdomsakademi. Är det någon som vet vilket lag han kom från innan Barcelona knöt honom till sig?
Barcelona ronnie10
2005-05-23 23:17
"Arjen Robben", jag tror du är rätt ute. Men jag tror det är ömsesidigt, Eto'o är säkert inte så ruskigt sugen på Chelsea heller...

Apropå Oleguer, han hade definitivt varit bästa back i allsvenskan och även given i svenska landslaget. Jag menar teddy lucic satt leverkusens matcher på läktaren och var given i svenska försvaret, medans Oleguer är 4:e mittback i Barça, världens bästa klubb, efter Edmílson, Marquez och Puyol. Oleguer håller inte ute i champions leagues viktiga matcher, men visst har han klarat av ligan den här säsongen bra.
2005-05-24 01:19
aja, bona nit tot culés.
Barcelona barcapimp
2005-05-23 19:46
Jag ställer mig positivt till Rio men knappast om han kostar 400 mille eller vill ha 1,6 mille i veckan.Då kan han isåfall sticka till Chelski för det är väl enda klubben som skulle kunna acceptera hans lönekrav.Jag ser hellre Milito som är väldigt snabb och skulle passa bra in mot lag som kör kontringsfotboll mot oss.
Barcelona Sonde
2005-05-23 23:10
Forca blaugranas: Du är defentivt inte ensam om att ogilla Chelski. Ryssen tar saker och ting för givet.

Men som signaturen Arjen Robben skriver, det som nämns i tidningen är inte alltid baserat på verkligheten. I och med Chelseas obegränsade resurser finns utrymme för rykten om vad eller vem som helst. Barça har tillräckligt mycket att säga till om i fotbollsvärlden för att kunna behålla Eto'o och Dinho. Utköpsklausulen kommer krävas.

Oleguer kanske inte tillhör toppeliten, men han utvecklas fortfarande. Tänk på att detta bara är hans andra säsong i a-laget och vilka enorma framsteg killen har gjort. Han är ändå bara 25 (26?) vilket inte är någon ålder för en back. Redan nu håller han hög La Ligaklass och det kommer bli bättre.
Annons: