/spanien/barcelona/forum/26751.aspx/spanien/barcelona/forum/26751.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona giovani
2005-04-15 13:24
Romano Africano ... Nej du sa inte 3 miljader men du mena att Barca behöver slösa pengar som Real, Chelsea o Milan för att spela på toppen o vinna CL. Något som jag tycker inte behövs. Barcelona har nära ett komplett lag. 1-2 positioner behöver förbättras det behövs inte mer än det, det roliga är som jag sa, Barca totalt spelat ut dom lagen du nämnde. Dom kommer säkert att skaffa bättre spelar men jag tror inte dom blir bättre för det. Chelsea o Mila spelar ett spel där taktiken är det viktigaste. dom har redan bra spelare så vem dom än köper så tror jag inte det kommer förändra deras lag eller spel något specielt, taktiken tillåter det inte.

Medans Barca kommer bara bli bättre spelmässigt. Fixar dom hålen där bak och en stabil höger anfallare så kan jag nästan garantera att om lagen tyckte Barcelona var jobbiga år så har dom inte sett något än.
Barcelona Relay
2005-04-15 13:24
IL Duce FEL
Barcelona behöver två mittbackar och två ytterbackar av mycket hög och bra klass.
Real Madrid Ninhó .5.
2005-04-15 23:01
naaah, Milan har nog världens bästa försvar...det har Inter fått erfara den här säsongen (4 matcher utan mål)
Real Madrid Ninhó .5.
2005-04-15 22:43
Barca//

Det är som att säga vem är den bästa spelaren ut av Maradona och Andreas Andersson (AIK)....

Milan har världens bästa backlinje, följd av Chelskii och Juventus. Ni har EN grym back (spaniens bästa, puyol)..Milan har 4 GRYMMA (Maldini, Nesta, Stam och Cafu)
Sevilla Nyberg
2005-04-15 14:57
little_x//
Frågan är om Getafes keeper har råd med 5 000 par handskar. Om vi säger att han köper billiga handskar för 100 kr styck blir det ju 500 000 kr för allt, småpotatis för Deco men hur mycket tjänar Getafes keeper igentligen? kan ju inte vara så jättemycket :)
Barcelona maximilliano_iniesta
2005-04-15 14:38
Ämne: maximilliano_iniesta....
giovani//

jag vill typ söka barcas filmer, matcher o så...
hur gör jag det då?????
Barcelona bubbe
2005-04-15 15:17
Apropå var man kan ladda ner Barcelonas matcher och liknande lyckades jag missa båda visningarna av dokumentären som gick på SVT för någon vecka sedan.
Jag kan heller inte hitta den på någon av de länkarna giovani listade nedan, letar jag för dåligt eller har någon annan en länk till en sida där man kan tanka?
Barcelona Messí
2005-04-15 20:11
Ämne: Senor: Hehe japp, vi....
Jag är lite orolig nu när Eto´o inte kan spela. Om Getafe spelar med en köttmur - vilket är ganska troligt - så är det viktigt med rörelse. Som vi alla vet så brukar Eto´o vara duktig på att löpa i djupled. Men Maxi?

Maxi är ju inte den som löper i djupet osv. Men han är ju bra på huvudet så det kanske fungerar ändå.

Hoppas på ett tidigt mål, annars kan det nog bli väldigt svårt. Mitt tips 2-0, Maxi och Deco nätar.
Barcelona giovani
2005-04-14 00:44
Barçafan_Nr1 ... Jag diskutera inte Kina det framkom tydligt in mitt första inlägg. Men Kina är ett komminstiskt land som efter väldigt lång tid gett sig in i det kapitalistiska sammhället och har börjat förändras, deras börs marknad har fått på senare år en väldigt massa utländksa finanserier en förändring är på väg där. Det samma kan jag inte säga om arabländerna, dom bheöver inga utländska influenser därför att dom bryr sig inte om folket och ekonomin, det är så väldigt stor skillnad så det inte är sant. Medans Kina är tvungna direkt att anpassa sig till resten av världen därför att dom behöver det, så är inte arabländerna det, utan det är arabländerna som sponsrar resten av världen istället. Och nu kommer vi också bli en av dom som hjälper dom.

Det är stor skillnad på Nike o shejkarna, det Nike gör är fel och det är många som försöker stoppa det. Det samma kan jag inte säga om Quatar. Nike mördar inte folk, nike fängslar inte folk. Nike sponsrar inte andra stater för att hjälpa dom med förtryck. Nike har inte en angenda att hålla folk nere i hela asien, inte vad jag vet om i alla fall. Jag har alltid sagt det, det finns mycket skumma saker bakom kuliserna och Laporta därför jag alldrig stöttat han.

Sammtidigt som det finns mycket bakom kuliserna så kan jag nog med väldigt stor säkerhet säga att vi alldrig hjälp till att skapa pengar till mord och förtryck, stöld, våldtäckt allmän kvinno förtryck.
Och nej för mig känns det inte långt bort, jag har bott i sverige sen jag var 3 år ja. Men mina föräldrar flydde sitt land för länge sen för sånna här piss höll på med folk mord. Så jag tänker fan inte betala ett öre varken för att se Barca eller köpa nån tröja när jag vet att dom känar på det i slutänden.
Barcelona Nemo
2005-04-15 17:30
Som sagt; Så länge ingen skadas så är det "småkul", som du säger. Men när det haglade föremål från besvikna barca-fans så symboliserade det mycket...

Jag har en känsla i magen som säger att vi än en gång kommer att tappa på mållinjen. Det får verkligen ingen hända!
Barcelona Sonde
2005-04-15 17:22
Nemo: En sak är säker, jag tyckte in att det var coolt när det började brinna i skallen på Dida.

Grishuvudet är förstås lite småkul så här efteråt, men då skämdes jag mest.

De ska tydligen börja med nolltolerans i italien nu. Så fort någonting kastas när från läktaren förlorar hemmalget matchen med 0-3. Hårda bud.
Barcelona Tompa
2005-04-18 12:12
Kharles_Valdés:
Har jag sagt att Dinho inte kan vare vicekapten? Nej, det har jag inte. Han skötte sig mycket bra även som ledarfigur. Och jodå, jag vet att Puyol inte var med...
Barcelona Tompa
2005-04-18 12:12
Kharles_Valdés:
Har jag sagt att Dinho inte kan vare vicekapten? Nej, det har jag inte. Han skötte sig mycket bra även som ledarfigur. Och jodå, jag vet att Puyol inte var med...
Barcelona maximilliano_iniesta
2005-04-15 15:14
barca ute efter evra
Barcelona ronnie10
2005-04-18 00:06
bara jag som fick gåshud och nästan blev tårögd då Ronnie sprang fram till motta efter 1-0?
Barcelona little_x
2005-04-18 00:06
Tycker att GIO täppte till vänsterkanten idag... tufft efter all kritik han har fått
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-18 00:05
Moooooottta! Moooootttaaa! Mooooooooooottttaaa! (Mitt 1000:e inlägg) ;-)

Kapten Ronaldinhos högstanivå är utomjordisk. Håller med Lucho, tänk om han skulle vara så här i varje match som förra året/säsongen. Iniesta kommer bli mycket bättre än De La Peña. Tyckte Xavi skötte sin ankarroll mycket bra idag. Påminner om Pep.

Marquez. Puyols idealiska mittbackskollega. Inget snack om vem som är Qaizer.

När det gäller förstärkningar till vänsterbacksplatsen så är jag förvånad att ingen nämnt holländske landslagsmannen Boulahrouz i HamburgSV. Har samma moderklubb som Gio (Waalwijk) men har framtiden för sig (81:a) och är bra i både defensiven och offensiven och har en äcklig snabbhet, kallas ibland för 'mördaren'. Trabelsi och Maxwell och även Gallas(orealistiskt) vore mycket bra förstärkningar.

Nåja, Andalusien nästa!

Visca el Barça!
Barcelona barcelona-z
2005-04-18 10:18
Ämne: Skönt med en säker s....
Min bror de bra betyg som du har gett åt spelarna..O de skönt att få Motta äntligen tillbaka,,jag sj e besviken bara på Giuly att han får int de där skottena mot mål annars var alla bra i Barca..Specielt Kungen Ronaldinho, gio när han var uppe o Xavi, deco ,iniesta...leve Barcelona leve Catalona
Decoinho
2005-04-18 01:39
ronaldinho kommer aldrig att bli lagkapten, Vi har ju våran egen krigare i alla lägen? Snubben som aldrig aldrig ger upp vad som än gäller. Världens bästa mittback för ett offensivt lag :D Puyol e en solklar lagkapten
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-18 21:05
Är Gios kontrakt till 2007? Så länge vill jag inte se honom i Barça, han har sina matcher men är för osäker i defensiven. Skulle inte gråta floder om han lämnade och någon av Evra/Del Horno/Boulahrouz eller Maxwell anslöt.
Barcelona @lle
2005-04-18 21:01
snyggaste korthållare kolla

BARÇA
Barcelona Relay
2005-04-18 11:16
Jag kommer att fortsätta tjata. Om att laget behövet två nya mittbackar. och två nya på kanterna. Det är där det brister idag.
Barcelona Beautyful_Barça
2005-04-17 22:53
o han var inte ens offside
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-18 12:42
Någon som vet om Gefates målvakt står för sitt ord och ger Deco 5000 par målvaktshandskar?

Ang. lagkapten/
Självklart ska Puyol vara Nr.1. Ronnie bevisade igår att han är mannen som Nr.2 och Xavi får finna sig i Nr.3.

Visca Barça!!!
Barcelona Beautyful_Barça
2005-04-17 22:45
MESSI :) lite sent men ändå =)
Barcelona Klint
2005-04-18 02:10
ROOOOOOOONNNNALLLLDIIINNHHO SHOW!!!
Barcelona Johannen_87
2005-04-18 01:17
Ronaldinho mycket grym idag.. och äntligen är motta tillbaka... hoppas snart att henke kommer..
och mycket bra spelat av alla..:D
Barcelona Gabriel
2005-04-18 00:36
Är mycket nöjd med dagens match, men en sak som jag hade tänkt att nämna e Ronaldinho+kaptensbindeln. Han uppträdde verkligen som en riktigt bra kapten många gånger när Deco var framme och klagade på dommaren och började bråka med spelarna. Han sprang till deco för att dra bort honom. Dessutom tar han sitt ansvar idag och visar vägen precis som en lagkapten ska göra :)
Barcelona Bopi
2005-04-18 00:26
ronnie10 : ja kan säga så här! de va länge sen ja blev så glad!!! ja fick gåshud !!!
Barcelona hammabarça
2005-04-18 00:08
nästan? jag blev det!
Annons: