/spanien/barcelona/forum/26750.aspx/spanien/barcelona/forum/26750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca
2004-03-26 11:46
juanito!!
du tycker att våran spelare inte hägde med...
men vad tror du att de skulle kunna göra mot tio stolpar som stod i straffområden...
sedan tycker jag att Celtic spelar en hel annan fotboll... så jag tycker att vi kommer att klara oss bra i CL..
när vi spelade mot sosidad t.ex. de spelade också med många backar men vi hade mer chanser och vi gjorde mål,detta beror på att de spelar en rikyig fotboll!!!!!
Barcelona Barca
juanito!!
men vad tror du att de skulle kunna göra mot tio stolpar som stod i straffområden...
sedan tycker jag att Celtic spelar en hel annan fotboll... så jag tycker att vi kommer att klara oss bra i CL..
när vi spelade mot sosidad t.ex. de spelade också med många backar men vi hade mer chanser och vi gjorde mål,detta beror på att de spelar en rikyig fotboll!!!!!
Barca
juanito!!
Barcelona ZonD
2004-03-26 15:13
I övrigt:

Diskussionen kring gerard: Jag håller till 100% med juanito här. Gerard är enligt mig långt ifrån dålig. I mina ögon skulle han kunna ta över efter Cocu NU. Han jobbar hårt, skapar lägen (avslut går att träna), Tar ett stort ansvar defensivt och har om inte bra teknik så åtminstonde bättre än vad Cocu har.

Diskussionen kring Gabri: Om man nu väljer att ha Puyol i mitten ser jag det som givet att Gabri ska spela ute till höger. Han jobbar otroligt hårt, mycket bra offensivt såväl som defensivt och har en bra fysik. Jämfört med Reiziger kan man bara säga en sak, Reiziger är inte bättre än Gari på någonting. Jag vill dock se den här Backlinjen:

---------Valdes----------
Puyol,Marquez,Oleguer,GVB

Givetvis kommer vi att behöva en ny vänsterback till nästa säsong. Jag är dock tveksam till om Rekarte är rätt spelare.
Barcelona Barca
juanito!!
Barcelona Barca
juanito!!
Barcelona Barca
juanito!!
Barcelona Barca
juanito!!
Barcelona Barca
juanito!!
Barcelona Patito
2004-03-26 15:12
Det är lite fel att klaga på Celtic. Deras recept funkade ju perfekt eftersom vi inte hade nån tyngd i anfallet. Varför spela snyggt och förlora när man kan göra det extremt lätt för sig. När det blir så kompakt precis framför straffområdet så att de skär av passningsvägarna som ju ÄR vårt spel så får vi problem. Det är därför Barca-ledningen gör rätt i att köpa en renodlad avslutare som kan bidra med tyngd i straffområdet och på fasta situationer. För hur många gånger har vi inte sett den här matchbilden förut och vi behöver någon som kan sätta den där skitchansen. Jag tror att en spelare som har vana från defensiva matcher och som har dessa egenskaper skulle göra succé i Barca och jag tror denna person är David Trezeguet!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-25 21:05
Men han är grymt stark när han räddar oss från ett friläge
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-03-25 21:05
Men han är grymt stark när han räddar oss från ett friläge
Barcelona Majsan
2004-03-26 13:37
Måste bara säga att jag tycker Gabri var helt outstanding igår, vilket var väldigt glädjande.. Overmars håller verkligen inte måttet, och tyvärr gör inte Luis Garcia det heller enligt mig. Han är liksom inte jättebra på något, varken tekniskt eller fysiskt. Sergio var mycket intressant att se, hoppas han får fler chanser i stället för Luis Enrique, som inte hade ett rätt i hela matchen..
Barcelona Ham$inHo11
2004-03-26 09:54
jag håller me dig Puyol, inget lag kan vinna alla sina matcher vi kunde har vunnit me 2-0 lr 3-0 men sånt händer i fotboll
o var glada att vi e i stor form nu o ligger 3:a i ligan o ligger bara 6 poämg efter real...
nästa cl e vårt tro mig.
Barcelona juanito
2004-03-26 09:34
Irish Rover: Bra lag? Jämfört med vem? Till och med Murcia försöker åtminstone spela fotboll när dom kommer på besök..

*** Det är så jävla typiskt att deras 19-åring till målvakt ska göra succé. Varför kunde han inte floppa istället?
Barcelona Barca_91
2004-03-26 15:53
Barca forever:
Båda är rätt.Men jag tror att i Barcelona säger man Nou Camp men är inte säker men en sak är sant båda stämmer=)
Barcelona Loran
2004-03-26 15:25
enligt mig så finns det en viss skillnad mellan Celtic och Monaco, Celtics taktik var mycket bra, kom inte och säg att Barca inte kan vinna över Real Madrid, vad gjorde Atletico Bilbao för några dagar sedan?...

Celtics taktik, tränare, spel, fans, allt är perfekt för de för tillfälet, de har ju glömt vad förlora betyder ;).. Men jag är säker på att Barca har en stor chans att vinna La Liga...
Spanien Aimar#21
2004-03-26 17:20
Fan jag ville att Barca skulle gå vidare..måste säga att celtic va tråkigaste laget igår och att ni förtjänade ett mål...fast ronaldinho var inte på topp igår! men tare lugnt grabbar ni kommer till CL nästa år!
Spanien Grumpy
2004-03-26 09:07
Hej Huns FC: Måste kännas sorgligt när ert sista hopp är att Celtic åker ut ur UEFA-cupen. Vad irländska flaggorna handlar om? Ja, det vet du lika bra som jag. För Barcelonafans som undrar så finns de där av samma anledning som det finns engelska flaggor bland Barcafans.

1-0, 3-0, 1-0, 16 poäng...
Barcelona Tompa
2004-03-26 14:03
juanito:
Åtminstone jag har inte klagat på Luis Garcia i allmänhet, han har gjort flera riktigt bra matcher under säsongen. Fast vi måste väl ändå kunna enas om att han verkligen inte var bra igår? Utan vivel en av Barcas sämsta spelare igår.

Xavi- håller med om att det han presterade igår inte förtjänar något annat än underkänt i betyg- ett riktigt bottennapp! Däremot har Xavi (bortsrett från från gårdagn) riktigt bra spel sedan Davids anlände.

Gerard - har svårt att se någon storhet i honom. Han var superb i Valencia för 4-5 år sedan men sedan dess har utvecklingen varit mycket negativ. Han håller inte måttet som jag ser det och det handlar inte bara om att han sumpar målchanser.

Gabri - Tycker han platsar i laget. En spelare med riktigt hjärta som kan användas på flera positioner.
Barcelona Tompa
2004-03-26 14:03
juanito:
Åtminstone jag har inte klagat på Luis Garcia i allmänhet, han har gjort flera riktigt bra matcher under säsongen. Fast vi måste väl ändå kunna enas om att han verkligen inte var bra igår? Utan vivel en av Barcas sämsta spelare igår.

Xavi- håller med om att det han presterade igår inte förtjänar något annat än underkänt i betyg- ett riktigt bottennapp! Däremot har Xavi (bortsrett från från gårdagn) riktigt bra spel sedan Davids anlände.

Gerard - har svårt att se någon storhet i honom. Han var superb i Valencia för 4-5 år sedan men sedan dess har utvecklingen varit mycket negativ. Han håller inte måttet som jag ser det och det handlar inte bara om att han sumpar målchanser.

Gabri - Tycker han platsar i laget. En spelare med riktigt hjärta som kan användas på flera positioner.
Barcelona Gabriel
2004-03-26 00:52
Valencianista

Det är något du borde veta om mig först. Jag skriver ibland saker efter matchen som jag inte riktigt menar, jag försöker därför ofta att undvika från att skriva på svenskafans och istället skriva när jag kommit ner lite i mitt vanliga jag.

Jag vet att jag sa så. Men samtidigt vill jag vänta lite och se vad jag verkligen vill även om det känns helt betydelselöst just nu.
I vilket fall som hällst kan jag redan nu säga att jag ine kommer att kunna sälja min biljett till dig eftersom jag redan lovat en gamal tjejkompis ifall jag ska sälja så står hon först. Det är min morfar som har beställt biljetterna och därför vet jag än inte vilka platser det är, men samtidigt känner jag mig lite låg att bara säga till mig morfar att jag inte vill se finalen längre när han kämpat sig så.

Vi får se lite längre fram hur det blir med den saken. Jag kan dock säga att ifall jag själv hade fixat biljetten så hade jag säkert sålt den men det är just det att jag känner mig lite låg till min morfar.
Barcelona Valdés
2004-03-26 00:19
Jonte; - Vad ANKLAGAR vi Celtic för?
Barcelona juanito
2004-03-26 13:32
Barca: Försök att läsa mitt inlägg nästa gång. Jag citerar signaturen Puyol. Han skriver att ett av Barças problem igår var att man inte hade tillräckligt med spelare i straffområdet men du verkar ha tolkat det på något annat sätt.

*** Varför detta eviga klagande på Gerard, Luis Garcia och Gabri?? Gerard är en av få spelare som det är fart i. Det är en stor skillnad på honom jämfört med den sege Cocu som man blir trött av att kolla på. Tänk om Cocu rörde sig lika mycket som Davids! Gerard ser åtminstone till att hamna i farliga lägen. Samma sak gäller med Gabri. Alltid är det folk som blir irriterade på att dom missar sina chanser. Det är klart att avsluten är dåliga men dom skapar åtminstone dessa lägen och det var det som var Barças stora problem igår. Varför klagar ni inte på Xavi också? Förutom Kluivert är han väl den som sumpat flest målchanser den här säsongen (fast han har å andra sidan gjort flest assist).

Sen blir jag less på detta ständiga hackande på Luis Garcia.. Varför klagar ni på den spelare som ligger tvåa i Barças assistliga? Som jag sagt tidigare: Med en riktig anfallare framför sig hade hans statistik sett mycket bättre ut.
Atlético Ronaldinho_10
2004-03-26 06:50

BARCELONA CELTIC
Valdés ** Marshall ***
Reiziger ** Agathe **
Puyol *** Kennedy ***
Oleguer ** Varga ***
Gabri ** McNamara **
Cocu ** Petrov *
Xavi ** Lennon **
Gerard * Pearson **
Luis García ** Thompson **
Ronaldinho *** Sutton **
Luis Enrique * Larsson **
Sustituciones: Márquez (2) por Puyol (34'); Overmars (1) por Reiziger (53'); Sergio García (2) por Luis Enrique (64') Sustituciones: Miller (2) por McNamara (50'); Sylla (s.c.) por Sutton (83')
Entrenador: Entrenador:
Frank Rijkaard * Martin O'Neill ***
Goles: No hubo Estadio: Camp Nou Espectadores: 77.102 Tarjetas amarillas: Petrov (87') Ronaldinho (88')
Árbitro: Domenico Messina (Italia) --*** * Mal ** Regular *** Bueno **** Muy Bueno

betyg
Atlético Ronaldinho_10

BARCELONA CELTIC
Valdés ** Marshall ***
Reiziger ** Agathe **
Puyol *** Kennedy ***
Oleguer ** Varga ***
Gabri ** McNamara **
Cocu ** Petrov *
Xavi ** Lennon **
Gerard * Pearson **
Ronaldinho *** Sutton **
Sustituciones: Márquez (2) por Puyol (34'); Overmars (1) por Reiziger (53'); Sergio García (2) por Luis Enrique (64') Sustituciones: Miller (2) por McNamara (50'); Sylla (s.c.) por Sutton (83')
Goles: No hubo Estadio: Camp Nou Espectadores: 77.102 Tarjetas amarillas: Petrov (87') Ronaldinho (88')
Árbitro: Domenico Messina (Italia) --*** * Mal ** Regular *** Bueno **** Muy Bueno

betyg
Atlético Ronaldinho_10

BARCELONA CELTIC
Valdés ** Marshall ***
Reiziger ** Agathe **
Puyol *** Kennedy ***
Oleguer ** Varga ***
Gabri ** McNamara **
Cocu ** Petrov *
Xavi ** Lennon **
Gerard * Pearson **
Ronaldinho *** Sutton **

betyg
Real Madrid Que?
2005-02-28 22:28
Ämne: Ämne: Messì, ....
Det går, tyvärr, inte att argumentera emot. Det är inte utan att jag sitter och blir en smula irriterad.
Barcelona Messí
2005-02-28 22:01
Ämne: Messí:

Vad för kr....
Undrar samma sak. Tror det krävs ganska mycket för att en arena ska klassas som femstjärnig, tror inte det räcker med att den är toppmodern.

Ang. publiken så håller jag med dig. Men när det spelas riktigt stora matcher så hörs det ordentligt. Vi har ingen klack som de flesta lagen i Italien, tyvärr. Om du kan se Chelseamatchen, lyssna runt den 47:e minuten, jag fick gåshud.
Barcelona Messí
2005-02-28 21:14
Ämne: ok grabbar svara ärl....
Nu vet jag inte hur många stjärnor Santiago Bernabeu fått av FIFA, men Camp Nou har klassats som en femstjärnig arena och Europas bästa av många experter (Ej Barçafans eller Realfans)
Annons: