/spanien/barcelona/forum/26748.aspx/spanien/barcelona/forum/26748.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcapimp
2005-04-15 21:31
Jag tror ändå inte att ni köper Evra.Jag kanske är på fel spår men det var väl längesen ni värvade en ytterback.Ni föredrar ju världsstjärnor.Men jag tror att R.Carlos spelar hos er nästa säsong också och det i startelvan.Så ingen plats för Evra där och han är för bra för bänken.
Barcelona GanjaSmuggler
2005-04-16 17:04
eftersom Barca alltid pressar och aldrig är under press är det bara kontringar de behöver försvara sig mot (förutom fasta lägen). Och då behöver man en snabb och säker back bredvid puyol och en vänsterback som orkar löpa lika mycket som beletti.
Barcelona maximilliano_iniesta
2005-04-15 15:49
-------------------- Valdés -------------------

---- Belletti --- Puyol --- Milito --- Evra ----

---------------- Motta/Márquez -----------------

------------ Xavi ------------ Deco -----------

--- simao/quaresma ---- Eto`o ---- Ronaldinho ---

med det här laget kan vi vinna allt... hoppas på antingen simao elr quaresma och milito och evra

Bara för att jag låter Maximilliano_Iniestas startelva vara kvar betyder inte det att det ska komma en stor svärm med egna förslag. De kommer med största sannolikhet tas bort//Red
Barcelona Tompa
2005-04-16 10:32
Del Horno och Milito som Valdés förslår vore två riktigt bra förstärkningar. Angående Gio tycker jag han har fått oförtjänt mycket skit här men för ett lag som vill bli bäst i världen - ja, då håller han inte.
Barcelona Tompa
2005-04-16 10:32
Del Horno och Milito som Valdés förslår vore två riktigt bra förstärkningar. Angående Gio tycker jag han har fått oförtjänt mycket skit här men för ett lag som vill bli bäst i världen - ja, då håller han inte.
Barcelona giovani
2005-04-16 16:25
Valdes .. Kontringar är svåra att försvara sig mot även om det bara är 3-4 spelare som anfaller. Det på grund av att laget är isär och för att knaterna måste jobba tillbaka och bryta bollen dom är inte på rätt sida. Specielt om man tappar bollen på egen plan halva som Barcelona ibland gör och det är stort problem. I många matcher är det Barcelonas mittfältare som ställt försvaret i problem men överaskar mig att ingen tagit upp det som ett defensivt problem för det är det.
Barcelona bubbe
2005-04-16 15:00
Ämne: Sonde//
Gött! Har d....
Vi har UPC.
Barcelona bubbe
2005-04-16 14:03
Ämne: Har en fråga till er....
Funkar fint här, både på digitalen och på analoga nätet.
Barcelona Sonde
2005-04-16 13:59
Yes! Kanonbra nyheter! Motta finns med i morgondagens trupp, och i och med puyols avstängnig finns nog möjlighet till lite speltid.
Barcelona S.W.A.T
2005-04-11 13:32
Ämne: Goda nyheter alla ba....
tack för svaret! real madrid har svårare matcher än vi så vi kommer att greja det här! det var skönt att veta att etoos skada inte var så allvarigt1 sportbladet är ett skämt, alla real spelarna fick nästan 5 plus så bra var dom inte
Barcelona Ham$inHo11
2005-04-11 11:05
Goda nyheter alla barca fans, Etoó e borta bara 10 dagar, asså mot Getafe (h) o Malaga (b)....

S.W.A.T

Barcelona - Getafe
Malaga - Barcelona
Barcelona - Albacete
Valencia - Barcelona
Levante - Barcelona
Barcelona - Villarreal
Real Sociedad - Barcelona

Levante - Real Madrid
Real Madrid - Villarreal
Real Sociedad - Real Madrid
Real Madrid - Racing Santander
Sevilla - Real Madrid
Real Madrid - Atlético Madrid
Zaragoza - Real Madrid
Barcelona barcapimp
2005-04-16 11:22
Tycker helt klart att Milan har bättre backlinje så länge vi inte värvar nya ytterbackar.Mittbackar av klass tycker jag vi redan har.Sen att Maldini skulle vara hjälplös i Barca köper jag inte,då skulle väl Puyol också vara det väl,men det är han ju inte.
Barcelona Sonde
2005-04-16 11:20
Milans backlinje är av egen klass. Jag älskar Cafú, fortfarande en av världens tre bästa ytterbackar, om inte den bäste. Maldini har en spelförståelse och erfarenhet som väldigt få kan mäta sig med. Han behöver inte snabbheten eftersom han alltid står rätt. Detsamma gäller Costacurta även om han är ett par klasser sämre än Maldini.

Vad gäller vår backlinje så ger Valdés ett bra förslag, men jag börjar tveka allt mer på att flytta tillbaka Puyol till höger. Han är grym där, men han har utvecklats till en av världens bästa mittbackar också, och nu i rollen som lagkapten så känns mittbacksplatsen som ett klokare val. Håller dock med om att det vore oerhört kul att se honom till höger igen.
Barcelona Messí
2005-04-16 14:50
Sonde//
Gött! Har du en lista på hela truppen? Hittar det inte någonstans...

bubbe//
Okej, konstigt, vad har du för leverantör?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-04-16 01:45
Klart Milan har bättre backlinje än mitt Barça, dom har släppt in 3 mål totalt under säsongens cl (2 av Barça och 1 av Celtic) det säger allt.
Barcelona Tompa
2005-04-16 10:40
Jag brukar vara optimist. Etoos frånvaro är ett av bräck men vi vinner med 2-0!
Barcelona Valdés
2005-04-16 09:50
Giovani; Det är svårt att ta Dig på allvar när Du jämför en av världens genom alla tiders bästa försvarsspelare - Maldini - med GIO... Trots att Maldini tappat i snabbhet skulle han fortfarande gå rakt in i startelvan i vilket lag som helst och dominera. Byt ut Maldini mot Oleguer eller Gio och vi hade varit i semifinal i CL och redan klara ligasegrare. Likadant om vi skulle byta ut Belletti mot Cafú eller Staam mot Belletti, Oleguer eller Gio.

Visst spelar vi offensivt men vi har fortfarande alltid minst 4 spelare som skall vara beredda och försvara. Eftersom motståndarna mycket sällan (vågar) kontra(r) med fler än 2 eller 3 borde inte dessa omställningar vara något större problem om kompetensen funnits där hos alla i försvaret.

Önskeförsvar till nästa år i; Puyol (Belletti), Marques (Edmilson), Milito ( Oleguer) och Del Horno (Gabri). Fyra försvarare som alla går att lita på och är beredda att göra skitjobbet men också har den spelskicklighet som krävs för att dominera matcher i 90 minuter.
Barcelona Tompa
2005-04-16 10:40
Jag brukar vara optimist. Etoos frånvaro är ett av bräck men vi vinner med 2-0!
Barcelona Tompa
2005-04-16 10:30
Angående debatten här om Barcas backlinje.

Ärligt talat så finns det många lag som har bättre försvar. Vi har en av världens allra främsta mittbackar + Marquez som egentligen är mittback. I övrigt är det ganska tunt och det behövs definitivt förstärkningar till nästa säsong. Ja, om vi vill sopa rent i Europa men den målsättningen hoppas jag alla här inne delar.

Bortsett från Milanmatcherna har försvaret rämnat i flera mycket viktiga matcher. Första 20 minuterna mot Chelsea var rena mardrömmen och även i förra veckans El Clasicó gjordes flera riktigt grova misstag och när Puyol var borta mot Betis blev det 3 mål i baken trots att Betis var en man mindre ca 75 min. Det håller inte om vi ska bli det odiskutabelt bästa klubblaget i världen.

Angående Milans backlinje är den grym. Maldini är trots att han fyller 37 år idag fortfarande en av världens främsta försvarsspelare och så har de Nesta, Stam, Cafu + bra back-up på bänken. Har väldigt svårt och se att något av de kvarvarande lagen rår på Milan.

Det är bara och konstatera fakta. Mot lite sämre lag klarar sig backlinjen bra men mot de allra bästa håller den inte.
Barcelona Tompa
2005-04-16 10:30
Angående debatten här om Barcas backlinje.

Ärligt talat så finns det många lag som har bättre försvar. Vi har en av världens allra främsta mittbackar + Marquez som egentligen är mittback. I övrigt är det ganska tunt och det behövs definitivt förstärkningar till nästa säsong. Ja, om vi vill sopa rent i Europa men den målsättningen hoppas jag alla här inne delar.

Bortsett från Milanmatcherna har försvaret rämnat i flera mycket viktiga matcher. Första 20 minuterna mot Chelsea var rena mardrömmen och även i förra veckans El Clasicó gjordes flera riktigt grova misstag och när Puyol var borta mot Betis blev det 3 mål i baken trots att Betis var en man mindre ca 75 min. Det håller inte om vi ska bli det odiskutabelt bästa klubblaget i världen.

Angående Milans backlinje är den grym. Maldini är trots att han fyller 37 år idag fortfarande en av världens främsta försvarsspelare och så har de Nesta, Stam, Cafu + bra back-up på bänken. Har väldigt svårt och se att något av de kvarvarande lagen rår på Milan.

Det är bara och konstatera fakta. Mot lite sämre lag klarar sig backlinjen bra men mot de allra bästa håller den inte.
Barcelona Barça_best_forever
2005-04-16 01:57
VISCA EL BARÇA !!

Vinst mot Getafe är det enda som räknas! Jag tror inte att Real kommer att ta 6 poäng mer än vad Barça gör på dom återstående 7 omgångarna.

Angående nästa säsong och nyförvärv ska vi tänka på när la liga är avgjord (naturligtvis med Barça som slutsegrare) ! Men jag tror att vi kommer nå stora framgångar nästa säsong om ledningen och tränaren är någorlunda smarta!

Visca el Barcelonismo =)
Barcelona Barca
2005-04-15 22:46
ninho, jag har en barca kompsi som tycker att barca har bättre backlinje.
Barcelona Barca
Barcelona Barca
Barcelona Barca
Barcelona Barca
Barcelona Barca
Barcelona Barca
Barcelona Barca
Barcelona Barca
Annons: